Zone-dieetti

Re: Lisäyksenä edelliseen...

Originally posted by MissFlightatten
Kun monet sanoo Zoneilevansa, mutta totuus on, että heillä vain suhteet koko päivälle ovat juuri nämä Zonelle ominaiset. Ja Blokeista ei ole tietoakaan. Tyypit vain laskee jostain tietystä kalorimäärästä 30/40/30 (p/hh/r) - suhteet. Mutta eihän se silloin ole Zonella elämistä...

Eikös Zonessa lähdetä siitä, jos ihan orjallisesti niiden kirjojen oppeja noudattaa, että ensin määritetään proteiinintarve rasvattoman painon ja aktiviteettien mukaan, ja siitä sitten lasketaan kaloritarve ja siitä sitten nämä blokit päivän eri aterioille. Sama kai se miksi sitä kutsuu, jos syö tyyliin 30/40/30 kaikki päivän ateriat...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei siinä mitään kaloritarvetta lasketa, vaan kokoajan pelataan blokeilla, jotka määräytyvät juuri mainitsemiesi asioiden perusteella! Ja sillä ko. laskutoimituksella minulla tulee päivässä 12blokkia!

Yksi blokki on 7g prot/9g hiilareita/3g rasvaa. Siis rasvat eivät ole 1,5, jos lasketaan mukaan myös proteiinin sisältämät rasvat.
Ja blikkeja eli annoksia tulee 1-4/ateria!! Ei 4-6/ateria.
Minulla tulee päivässä kolme isompaa, kolmen blokin ateriaa ja kaksi välipalaa, eli yhden blokin aterioita.

Ja blikkeja eli annoksia tulee 1-4/ateria!! Ei 4-6/ateria.
Minulla tulee päivässä kolme isompaa, kolmen blokin ateriaa ja kaksi välipalaa, eli yhden blokin aterioita.

Kyllä , 1-4 tavalliselle ihmiselle. Mutta kuten varmasti näet Zone-kirjasen urheilijan ruokailuista kertovasta osasta , on miesten isot ateriat 6 annoksen aterioita. Naisurheilijoilla annokset oli tietysti pienempiä , kuten naisilla muutenkin.
Itse syön 20-25 annosta päivässä , joten tietysti ateriakoot itselläni on isompia kuin sinulla.

Eikä niitä proteiinien sisältämiä rasvoja lasketa mukaan , kuten ei lasketa hiilihydraatin lähteiden sisältämiä proteiinejakaan.

Ei siinä mitään kaloritarvetta lasketa, vaan kokoajan pelataan blokeilla, jotka määräytyvät juuri mainitsemiesi asioiden perusteella! Ja sillä ko. laskutoimituksella minulla tulee päivässä 12blokkia!

Niin, eipä Sears taida viitsiä jenkkien päitä sekoittaa sillä, että käytäisiin vielä päivittäisistä kaloreista puhumaan, vaan syödään näppärästi suoraan näitä blokkeja.

Niin siis se rasvojen 1,5g/blokki on sääntö siinä tapauksessa, jos puolet rasva-annoksesta tulee proteiinin mukana. Eli muutoin yksi rasva-annos on 3g.
Esimerkkinä, jos syö kolmen blokin aterialla kaikki protskun vaikka hyla vähärasvaisesta raejuustosta, niin silloin se rasva pitää lisätä ateriaan ihan koko määrä. Eli tässä tapauksessa ateriaan lisätään 9g puhdasta rasvaa.

Anteeksi, on totta että miehillä on tietenkin ihan eri määrät kuin naisilla! Mistä kirjasta muuten luit sen urheilijan osuuden, kun olen sitä miettinyt, että vaikka en enään kansainvälisen tason kilpaurheilija olekkaan, niin pitäisikö minun silti syödä enemmän blokkeja, kuin tuo 12.... Zonelifen laskurikin antaa tuon blokki määrän/päivä!

Eipä tuo blokki määrä noussut kuin 14:a, kun laitoin laskuriin liikunta kohtaan; hyvin aktiivinen liikunta. Eli 2h päivässä 5 kertaa viikossa, laskurin määritelmä.

Mistä kirjasta muuten luit sen urheilijan osuuden, kun olen sitä miettinyt, että vaikka en enään kansainvälisen tason kilpaurheilija olekkaan, niin pitäisikö minun silti syödä enemmän blokkeja, kuin tuo 12.

Zone - Elämäntapana-kirjassa aihetta käsiteltiin. Tuo 12 nyt on minimi , jonka voit syödä. Tsemppiä:thumbs:

No joo. Lueskelin eilen Zone kirjaa. Orjallisesti jos sitä noudattaa, tulisi syödä 5 ateriaa (3 "normaalia" ja 2 välipalaa) päivässä. Proteiinintarve on kirjan mukaan suurin henkilöllä, joka "tekee päivittäin raskasta painoharjoittelua (5-7 krt/vko?)", hänelle proteiinia gramma per rasvaton pauna eli n. 2,2 grammaa per rasvaton painokilo.

Itse en oikein usko, että Zonen orjallinen noudattaminen on lihasmassan kasvattamiseen pyrkivälle kehotreenaajalle paras tapa.

Originally posted by Hannibal
Proteiinintarve on kirjan mukaan suurin henkilöllä, joka "tekee päivittäin raskasta painoharjoittelua (5-7 krt/vko?)", hänelle proteiinia gramma per rasvaton pauna eli n. 2,2 grammaa per rasvaton painokilo.

Itse en oikein usko, että Zonen orjallinen noudattaminen on lihasmassan kasvattamiseen pyrkivälle kehotreenaajalle paras tapa.
Miksi ei olisi? Kyllähän täälläkin suositellaa usein tuollaista 5-6 ateriaa päivässä ja proteiinia ~2g / painokilo...

Originally posted by Jortsu
Miksi ei olisi? Kyllähän täälläkin suositellaa usein tuollaista 5-6 ateriaa päivässä ja proteiinia ~2g / painokilo...

Puhuin ORJALLISESTA noudattamisesta. Oletko lukenut yhtään Zone-kirjaa?

Originally posted by Hannibal
Puhuin ORJALLISESTA noudattamisesta. Oletko lukenut yhtään Zone-kirjaa?
En. Ajattelin sinun tyrmäävän ohjelman bodarille sopimattomana noilla mainitsemillasi perusteilla...

Originally posted by Jortsu
En. Ajattelin sinun tyrmäävän ohjelman bodarille sopimattomana noilla mainitsemillasi perusteilla...

Säähän vallan mustavalkoiset lasit päässä luit tekstini. :)

Tunnustuksia ja avunpyyntöjä...

Minulla tuntuu nyt päälimmäisenä olevan tärkeää dieetti-ruokavaliossani se juttu, ettei hiukseni kärsi siitä! Koska ole kokenut pariin kertaan, sen, että tukka putoaa(käytännössä paksut hiukseni ohenevat puolella!), niin Ei kiitos ENÄÄN IKINÄ!!
Jos noudatan Zonea oikeaoppisesti blokkejen mukaan, niin saan päivässä sen 12-13blokkia, joka kaloreina on n. 1100-1200kcal päivässä! Mun päivittäinen kulutus ilman liikuntaa on n. 1750kcal..eli kalorivajetta tulee -500 tai -600. Sitten kun siihen lisätään vielä liikuntakalorit, niin mun kalorivaje on helposti sellaset -900 - -1000kcal/päivä!... Mun päivittäinen kulutus ilman liikuntaa on n. 1750kcal... Eli periaatteessa, kun 12blokista vähennetään vielä ainakin n. 300 - 500kcal, mikä mulla kuluu liikkuessa päivittäin, niin sehän olisi sama, kuin olisin syönyt vain 600-800 kaloria päivässä! Tuskin tuollaisilla määrillä eläminen olisi tervettä!..varmaan lähtis tukka kokonaan ennenpitkää... Nuo määrät on muuten sellaisia, joilla olen elänyt, silloin, kun tukkani rupesi putoamaan...

Mun tavoitteina olis saada paksut hiukset takaisin, sekä määrällisesti, että rakenteeltaan vahvemmat! Siis sellaiset, niinkuin olen omistanut muutama vuosi taakepäin!... Huomautuksena se, että olen 19 vuotias, joten iän tuomaa hiusten harvenemista, kuten ei myöskään perinnöllistä, eikä minkään sairauden tai muun sellaisen aiheuttamaa hiusten rakenteen ohenemista ja hiusten harvenemista se ei ole!!..vaan kyse on puhtaasti ravinnolliset!!!
Ja toinen tavoite on samaan aikaan polttaa rasvaa sellaiset 8kg!

Olen kertakaikkiaan väsynyt siihen, etten pääse päätökseen siitä, millä ruokavaliolla ensimmäinenkin tavoitteeni täyttyy...Jos noudatan Zonea, niin pelkään, ettei tavoitteeni toteudu, sillä 12-13blokkia eli 1100-1200kcal/päivä on niin vähän!

Kaikki neuvot ja tieto heiltä, jotka oikeasti tietävät asiasta jotakin, olisi enemmän kuin tervetullutta! Olen elänyt tämän asian kanssa niin vaikeita aikoja, että mielellään vaihtaisin ne oikeanlaisen ruokavalion myötä onnellisempaan elämään!

Olen puhunut. Terveisin, MissFlightattendant

Re: Tunnustuksia ja avunpyyntöjä...

Olen kertakaikkiaan väsynyt siihen, etten pääse päätökseen siitä, millä ruokavaliolla ensimmäinenkin tavoitteeni täyttyy...Jos noudatan Zonea, niin pelkään, ettei tavoitteeni toteudu, sillä 12-13blokkia eli 1100-1200kcal/päivä on niin vähän!

Kaikki neuvot ja tieto heiltä, jotka oikeasti tietävät asiasta jotakin, olisi enemmän kuin tervetullutta! Olen elänyt tämän asian kanssa niin vaikeita aikoja, että mielellään vaihtaisin ne oikeanlaisen ruokavalion myötä onnellisempaan elämään!

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin , voit aivan hyvin syödä enemmän. Nosta annokset tuonne 16:sta.

Sama teksti muuten, mutta luvut korjattu oikeiksi!! Eli unohtakaa tuo aikaisempi!!

Minulla tuntuu nyt päälimmäisenä olevan tärkeää dieetti-ruokavaliossani se juttu, ettei hiukseni kärsi siitä! Koska ole kokenut pariin kertaan, sen, että tukka putoaa(käytännössä paksut hiukseni ohenevat puolella!), niin Ei kiitos ENÄÄN IKINÄ!!
Jos noudatan Zonea oikeaoppisesti blokkejen mukaan, niin saan päivässä sen 12-13blokkia, joka kaloreina on n. 1100-1200kcal päivässä! Mun päivittäinen kulutus ilman liikuntaa on n. 1880kcal..eli kalorivajetta tulee -680 tai -780. Sitten kun siihen lisätään vielä liikuntakalorit, niin mun kalorivaje on helposti sellaset 1080 - 1180kcal/päivä! Eli periaatteessa, kun 12- tai 13blokista vähennetään vielä ainakin n. 400kcal, mikä mulla kuluu keskimäärin liikkuessa päivittäin, niin sehän olisi sama, kuin olisin syönyt vain 700-800 kaloria päivässä! Tuskin tuollaisilla määrillä eläminen olisi tervettä!..varmaan lähtis tukka kokonaan ennenpitkää... Nuo määrät on muuten sellaisia, joilla olen elänyt, silloin, kun tukkani rupesi putoamaan...

Mun tavoitteina olis saada paksut hiukset takaisin, sekä määrällisesti, että rakenteeltaan vahvemmat! Siis sellaiset, niinkuin olen omistanut muutama vuosi taakepäin!... Huomautuksena se, että olen 19 vuotias, joten iän tuomaa hiusten harvenemista, kuten ei myöskään perinnöllistä, eikä minkään sairauden tai muun sellaisen aiheuttamaa hiusten rakenteen ohenemista ja hiusten harvenemista se ei ole!!..vaan kyse on puhtaasti ravinnolliset!!!
Ja toinen tavoite on samaan aikaan polttaa rasvaa sellaiset 8kg!

Ehtiköhän aineenvaihdunta jo hidastua?..

Eli pitäisikö pitää ensin ns. buustausjakso ja nostaa kalorit kulutuksen tasolle joksikin aikaa, jotta aineenvaihdunta nousee maximi tasolle, ja sitten vähentää dieettitasolle?? Vai jatkuuko rasvanpoltto jos vain suoraan nostan kalorimäärää, siten, että se pysyy vajeella kuitenkin??
Siis kun ehdin jo reilun viikon syödä noilla määrillä, mitkä kerroin edellä!

Eli lähinnä mietin sitä, että rupeaakohan kroppa nyt heti varastoimaan, kun nostan kalorimääriä??

Re: Sama teksti muuten, mutta luvut korjattu oikeiksi!! Eli unohtakaa tuo aikaisempi!!

No etkö sinä nyt voi jo uskoa , ettet voi noudattaa Zone-ruokavaliota tavallisen ihmisen versiona , vaan sinun täytyy syödä enemmän , koska olet kilpaurheilijaan verrattavissa. Kulutuksesi ja tarpeesi on siis huomattavasti suurempi.

Minä en haluaisi tästä jankuttaa , joten usko nyt jo! Tee esim. näin: Syö 16 annosta päivässä. Laske kalorit. Jos kaloreita tulee 1700 tai hieman enemmän , on tahti sopiva(ja kalorivajetta kertyy jo melkoisesti..). Painon pudotessa ja kaloreiden kulutuksen laskiessa , vähennä annoksia hieman.

Eli painonpudotuksesi ei varmasti lisäyksen jälkeen ainakaan hidastu , sillä suurella todennäköisyydellä olet ollut nyt "säästöliekillä".

Olen samoilla linjoilla Kraftwerkin kanssa.

Et ole perustavallinen pulliainen, koska sulla on harrastus, joka on nostanut sun perusaineenvaihduntaa sen verran, ettei ne tavalliset luvut siellä päde suhun. Se myös mainitaan niissä Zone kirjoissa.

Ja miten olet laskenut rasvaprossasi? Zonen laskumenetelmä kun johtaa pahasti harhaan.. Ihan btw..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom