Ylioppilaskirjoitukset kevät 2009

Ei ollu kyl lyhyen koe mikää ylivaikee, sopiva. Eetä tai jopa ällää lähin hakee, saa nyt nähä mitä tulee takas.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla meni pitkä matikka aika hyvin.:rock: Kaikki muut tehtävät vissii oikein paitsi siinä tason yhtälössä kämmin sen z-termin ja sit siinä sinijuttujen yhteisissä pisteissä kai jotain. Kai se E ehkä tulee.

Olikos teiän mielestä toi lyhyen matikan koe vaikee? Sais vähän suuntaa et minkälaiset pisterajat oikee olis. Imo helpompi ku viime vuosien kokeet.

Monta tehtävää MAA:n kokeessa pitää tehdä ja monesta valitaan?

Lyhyen koe oli kyllä kokonaisuuten aika helppo. Hesarin sivuilta katoin nii kaikki tehtävät oli mulla oikeen, kaks tehtävää tosin on joista en oo ihan varma tuleeko täysiä pisteitä vaikka vastaus oikein onki.

Olikos teiän mielestä toi lyhyen matikan koe vaikee? Sais vähän suuntaa et minkälaiset pisterajat oikee olis. Imo helpompi ku viime vuosien kokeet.
Eiköhän ne nouse aika reippaasti syksystä, oli meinaan aika vaikee koe sillon. Ehkä ne menee takas sinne normiin, missä onki yleensä ollu. Itse tossa laskin Hesarin sivuilta vastauksii kattoen et 43p tulee ainakin, maksimissaan sit päälle 50.

MAA meni oikeastan melko hyvin, helpolta vaikutti

MAA meni ihan kohtuullisesti. 6 tehtävää tein mielestäni oikein, paria sepustin mutta turha odottaa pisteitä niistä =). C jos tulisi niin olisi nannaa!

Psykologia lähti E:nä! Yleensä psykan opettajan antamat pisteet on vähintään samana pysynyt, joten on odotettavissa ainakin se yksi E. Oli iloinen yllätys tähän päivään :)

Jumalauta fysiikasta 46/48! Kuulemma paria rajatapausta voi olla vähän pyöristetty ylöspäin, mutta toivotaan, että pysyisi silti ällänä.:dance2:

Vittu äikkä lähtee viime vuoden rajojen mukaan C:nä, maikka veikkaili että E olis mun tasoa. Joo-o:rolleyes: Hajottaa. Onneks B-saksa meni hyvin ja ohi on koko lukio:rock::rock::dance2:

Lyhyen ranskan uusinta takana, meni kai ihan ok... Koitan nostaa E -> L, mutta en usko että onnistuu. Luin yhtä paljon kuin viimeksikin, eli en ollenkaan :D Nyt oli vaan hiukan vaikeampi koe. Tai ainakin vaikeammat avorakenteet...

En kyllä vieläkään tajua tota saatanan perseenpuuduttamissysteemiä! Tein jokaikisen tehtävän 3 kertaa ja siinä vaiheessa kun olin kirjoittanut vikat kirjoitustehtävät puhtaaksi, aikaa oli kulunut 1h 45min :jahas: Miksei sinne voi laittaa vaikka erillistä osiota niille, jotka eivät halua istua sitä 3 tuntia siellä? Jos joku tietää olevansa nopea, en näe mitään syytä miksei häntä voisi istuttaa vaikka ihan oven viereen tms. Tuo 3h minimiaika on niin perseestä. Ei siinä muuten mitään, mutta ensinnäkin siellä on tylsää istua turhaan ja toiseksi mullakin oli tänään normaali koulupäivä... Missasin ylppäreiden takia hissan ykköspaperin kertauksen.

Tosin onneksi nää kansalliset kirjoitukset on nyt ohi :) Ens viikon keskiviikkona alkaa lukuloma IB-kirjoituksiin :(

Lyhyen ranskan uusinta takana, meni kai ihan ok... Koitan nostaa E -> L, mutta en usko että onnistuu. Luin yhtä paljon kuin viimeksikin, eli en ollenkaan :D Nyt oli vaan hiukan vaikeampi koe. Tai ainakin vaikeammat avorakenteet...

En kyllä vieläkään tajua tota saatanan perseenpuuduttamissysteemiä! Tein jokaikisen tehtävän 3 kertaa ja siinä vaiheessa kun olin kirjoittanut vikat kirjoitustehtävät puhtaaksi, aikaa oli kulunut 1h 45min :jahas: Miksei sinne voi laittaa vaikka erillistä osiota niille, jotka eivät halua istua sitä 3 tuntia siellä? Jos joku tietää olevansa nopea, en näe mitään syytä miksei häntä voisi istuttaa vaikka ihan oven viereen tms. Tuo 3h minimiaika on niin perseestä. Ei siinä muuten mitään, mutta ensinnäkin siellä on tylsää istua turhaan ja toiseksi mullakin oli tänään normaali koulupäivä... Missasin ylppäreiden takia hissan ykköspaperin kertauksen.

Tosin onneksi nää kansalliset kirjoitukset on nyt ohi :) Ens viikon keskiviikkona alkaa lukuloma IB-kirjoituksiin :(
En tiedä, mitä aineita oot kielien ja muistaakseni lyhyen matikan lisäksi kirjoittanut, mutta voin ihan rehellisesti sanoa, että reaali on suomeksi pikakirjoituskilpailu, joka kestää kuusi tuntia. Niissä saa paahtaa kynä niin urakalla sauhuten, että tuntuu suorastaa naurettavalta, miksi pitää vastata 6-8 kysymykseen niin lyhyessä ajassa. Tietenkin ne oppilaat sieltä lähtee heti ekana ainakin meillä, jotka ei ole yhtään panostanut lukemiseen, eikä päässä kertakaikkiaan ole mitään paperille laitettavaa, niin suottahan siellä istumaan. Mäkin mokasin fysiikan naurettavan helpon jokerin ihan sen takia, että mulla ei ollu aikaa tehdä sitä kunnolla ja luin vahingossa yhden sanan kysymyksestä väärin ja vastasin sit vähän ohi sen. No, ihan hyvin se tuntu menevän muutenkin, mutta noin esimerkkinä.^^ Kyllä minäkin englannin ja ruotsin olen saanut kaikki valmiiksi kahteentoista mennessä, mutta yleensä olen ajankuluksi tarkistellut niitä vielä tunnin tai pari. Mielestäni reaalissa sais kyllä olla yks kysymys vähemmän (ainakin fy ja ke) tai sitten vaikka tunti enemmän aikaa.

Joo no reaalien kokeissa tulee varmaan jopa kiire, mutta silti mielestäni pitäisi olla mahdollisuus lähteä sieltä aikaisemmin, varsinkin kielien kokeissa. Tai sitten kielien kokeissa voisi olla vähän vähemmän sitä arvausleikkiä ja esim. pari pitkää tai yksi pitkä essee, jonka kirjoittamiseen menisi vähän aikaa ja vaivaa.

Meillä esim. historian paperi 2 koostuu 2 esseestä, aikaa on 1,5h. Paperi 3 on 2,5h ja siihen kirjoitetaan 3 esseetä. Eli sinänsä ymmärrän, että reaalit on eri asia.

reaali on suomeksi pikakirjoituskilpailu, joka kestää kuusi tuntia. Niissä saa paahtaa kynä niin urakalla sauhuten
Aivan samaa mieltä. Terveystiedossa piti karsia vastauksista aika lailla ja silti 6h istuttiin ilman mitään taukoja ja 25 sivua tuli. Helposti olisi vielä pari sivua voinu kirjotella, jos aika olisi riittänyt

Aivan samaa mieltä. Terveystiedossa piti karsia vastauksista aika lailla ja silti 6h istuttiin ilman mitään taukoja ja 25 sivua tuli. Helposti olisi vielä pari sivua voinu kirjotella, jos aika olisi riittänyt
Tuo on munkin mielestä juuri se pääongelma, että kysymykset on rajattu näissä varsinaisissa kirjoitusreaaleissa hirveän epätarkaksi. Tehtävänantona saattaa olla yksi sana esim. "proteiinit" ja siitä pitää sitten tietää, mitä vastauksessa halutaan ja millä tarkkuudella. Onneks fysiikassa ja kemiassa nykyään ns. esseetehtävät on jaettu a-, b- ja c-kohtiin, että edes jotain erittelyä tulee, mitä mihinkin kohtaan tulisi vastata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom