Ylioppilaskirjoitukset kevät 2009

Mantsan kirjotin ja kun eka selailin koetta, ajattein, että voi perkele, mitä kysymyksiä, mutta onneks jokerit oli sentään mukavat. Sain kun sainkin sitten kuuteen vastattua ihan ok, vaikka viiden jälkeen oli vähän, että jahas, ei oo oikeen mitään tehtävää enää mihin osais kunnolla vastata. Läpipääsy tavotteena ja uskoisin, että tavotteet täyttyy. On muuten hirveen korkeet pisterajat ollu mantsassa, A 12 pisteellä, kun psykologiasta sai 11 pisteellä B:n. Siis viime syksynä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huono esimerkki joo. Mutta tässä parempi:

f(x)= 1/lnx

Eikö siis mj. ole tässä lnx ei saa olla nolla (eli x ei saa olla 1) ja x>0. Toi oli ihan kirjan tehtävä. Mutta jos luonnolisessa logaritmissa on yhtälö niin eikö se silloin ole ln(f(x)) ei saa olla nolla ja f(x)>0. En tiedä kyllä nyt menikö oikein noi merkintätavat.
Juurikin näin. Ei kannata tehdä matikasta mitään vaikeeta kun kyseessä on kuitenkin suht. yksinkertainen ala. :)
Koska nollalla ei saa jakaa ja ln x määrittelyjoukko on x>0 -> x>0 x!=1. Eipä siinä muuta tarvitse miettiä tai merkkailla. Ne muutamat logaritmien laskusäännöt on kanssa hyvä muistaa. En usko että yo-kokeissa logaritmeista tarvii sen syvällisempiä asioita tietää. Ei mitään väliä mitä siellä sisäfunktiona on, sen pitää olla >0.
Kannattaa aina muistaa merkata nuo määrittelyjoukot, helposti lähtee pisteitä jos puuttuu. Sama juttu kuvaajia piirreltäessä epäjatkuvuuskohtien, asymptoottien jne kanssa. Paljonkoha multa lähti niistä sillon...:dance:
Rennosti vaan, turha miettiä mitään turhan syvällistä koska ne tehtävät on kuitenkin pitkälti sitä "x mahd. suuri mutta ei saa olla kolme) -ajattelua. MAOLista löytyy aivan kaikki kaavatkin vielä. :D

Yhteiskuntaopin kirjotin tänään, ja pakko myöntää että välillä se meni vähän arpomisen puolelle :D ois ehkä voinu avata ne kirjat aikasemmin kun viikko ennen kirjotuksia :D veikkaan että mulle on tulossa C, munkilla M.

Terveystiedon kirjotin kanssa eikä kirjojen pänttäämisesta ollu iloa vittuakaan. Yleistiedoilla, sit kirjojen tiedon rippeillä sieltä täältä ja päättelyllä mentiin.

Vähän samanlainen fiilis jäi. Ei nyt parhaat kysymykset sattunut mutta ihan ok meni. Tosin tuli blackout siinä ekassa tehtävässä ja unohdin mikä on BMI :(

Toivotaan nyt sitä M vaikka korkeammat oli tavoitteet...

Kemia tais mennä aika perseelleen, pelottaa jo. Yks tehtävä ainakin nollille, ja muistakin paljon miinusta. Pitää toivoa ämmää, jos ei se tule niin haluaisin I:n ettei tule todistukseen näkyviin.

Vielä pitkä matematiikka edessä ja motivaatio on täys nolla. Puoltoista viikkoo päntänny ku viimestä päivää eikä enää kiinnosta yhtään. Pitäis kuitenkin vielä kattoo kurssikirjoja vähän läpi mut ei kiinnosta, ei jaksa, ei viitsi.

Nää kirjotukset on ihan vitun naurettava show.

Nää kirjotukset on ihan vitun naurettava show.

Ihan samaa mieltä! ei mitään järkee käydä lukioo kolmee vuotta ja sitten pitää vielä päntätä johonkin kirjotuksiin:curs: huominen matikka vähän jänskättää, kaikki on nyt siitä kiinni tuleeko lakkia vai ei. luulis olevan kevyttä, mutta eihän sitä aina tiijä miten onnistuu ryssimään:david:

Jep kyllähän nämä kirjoitukset turhalta vouhotukselta tuntuu. Ei sillä yo-todistuksella kuitenkaan mihinkään kuuhun asti pääse, korkeintaan sukulaisille pääsee näyttämään miten meni. Tietysti jos menee kirjoituksen oikein putkeen, niin helpottaahan se jatko-opiskelupaikan saantia. Kyllähän tästä se lakki saadaan, mutta sekin pitää itse ostaa. Ja toisaalta sen voi ostaa kuka tahansa vaikkei olisi lukiota nähnytkään.

Hemmetti kun tästä matikan kertaamisesta tule mitään. Koko ajan on vain mielessä tulevan viikonlopun mäsk.. mökkireissu.

Btw Fysiikasta 20 pojoo eli C:ssä kiinni!:dance2:

Jep kyllähän nämä kirjoitukset turhalta vouhotukselta tuntuu. Ei sillä yo-todistuksella kuitenkaan mihinkään kuuhun asti pääse, korkeintaan sukulaisille pääsee näyttämään miten meni. Tietysti jos menee kirjoituksen oikein putkeen, niin helpottaahan se jatko-opiskelupaikan saantia. Kyllähän tästä se lakki saadaan, mutta sekin pitää itse ostaa. Ja toisaalta sen voi ostaa kuka tahansa vaikkei olisi lukiota nähnytkään.

Riippuu vähän mihin hakee. Mulla on yliopistopaikka kiinni kirjoituksista... Tarjous 36 IB-pointsia ja se pitäisi täyttää, että pääsen sisään. Ja huippuyliopistoihin ei ole mitään asiaa edes hakea, ellei ole tarpeeksi hyviä papereita. Tämä siis Briteissä, minne ainakin mun tuttavapiiristä tosi moni hakee (sekä IB:ltä että kansalliselta puolelta).

Mulla on maanantaina ranskan kirjallinen (suomalaiselta puolelta), odotan itseasiassa innolla sitä :) Tykkään istua siellä (ja syödä), kerrankin on aikaa tehdä koe vaikka 5 kertaa läpi.

Itsellä Ei näillä kirjoituksilla niin väliä ole kun on ollut aika selvää jo vuoden verran mihin haen, ja sinne riittää perus suoritus kirjoitusten osalta.
Enkusta on tulossa E todennäköisesti, Äikästä C, Historiasta M ja lyhyestä matikasta odottelisin M ja ehkä jos sattuu sopivasti niin E:kin on mahdollinen. Ammattikorkeaan kun tuolla pääsykokeella on suurempi merkitys kuin lukion koulumenestyksellä :)

Jep, matikkahan se olis huomena. Hirveesti en oo lukenut, mutta ainut tavote olis vaan päästä läpi, että sais lakin. Toivoisin kyl ihan älyttömästi, että saisin sen verran pisteitä, että edes A tulisi. Täytyy vielä lueskella kertauskirjaa. Tsemppiä kaikille!

About 8h kokeeseen ja sit alkaa panostus. L:ää haetaan, joten tuun varmaa tilittää tänne myöhemmin kuin paskasti meni ja pitää tyytyy E:hen. Toivottavasti yöunien pituus ei laske mun aivokapasiteetin tasoa, muuten oon kuses :D

Ohi on ja mukavasti onkin. Tuntu tosi helpolta toi lyhyen koe. Syksyllä sain M:n jo, mutta aattelin lähtee korottaa ku talenttia löytyy. Tänään keitolle!

Enkun alustavia tuloksia kävin kyseleen ja 236,5 pistettä oli tulos. M siis melko varmasti olisi tulossa. Hiiskatin tyytyväinen olen sillä C:tä lähdin hakemaan. Pitkän matikan kirjotuksetkin meni ihan hyvin. Kesäloma alkakoon :dance:

Vaikeeta oli matikka, lisäks söin aamulla jugua josta oli menny parasennenpäiväys viikko sitten. Oli aika paska olo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom