Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
Voi luoja minkä sopan järjestin :hyper:

Lopetetaanko tämä typerääkin typerämpi väittely jookosta ?:D
Tässä menee oFFFF topicin raja

:offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, ei hitto mitä tilitystä taas.

Ihan vinkkinä vaan, että kaikilla ei riitä kyvyt mihkään yliopistoon, eikä kaikkilla(esim. minulla) edes riitä intoa opiskella monta vuotta missään yliopistoissa.

jep, anteeksi OT

Se on henkilökohtanen voivoi, jos on lusikalla annettu ni ei voi kauhalla vaatia. Sit saa syyttää ihan omaa älynlahjojensa puutetta jos ei elämässä menesty. Tsemppiä kuitenkin kirjoittaville.

vittu joka ainoa ketju menee kyl älyttömäksi väännöksi, *katsoo peiliin, sylkäisee peilikuvalleen ja häpeää itteään*

No onhan nää kirjotukset varmaan yks elämän ylihypetetyimpiä juttuja. Esimerkki: kirjoitin E:n historiasta. Hyvä arvosana, mutta mitä mä teen sillä? En yhtään mitään. Historia jossain korkeakoulussa ei kiinnosta tippaakaan, valitsin historian pakolliseksi kirjoitettavaksi vain koska satuin olemaan hyvä siinä. Eli eihän tosta jäänyt kuin muisto paperille, neljä kun on pakollista kirjoittaa.

Jännää, että näin lukion loppuvaiheessa on motivaatio täysin nollassa, kun melkein kolme vuotta sitä kirjotusten lähestymistä on varoiteltu ja huudettu niskaan. Ainoastaan äidinkielen ja osittain englanninkin menestyminen kiinnostaa, sen lisäksi ois tarkotus kirjoittaa ruotsi ja lyhyt matikka, jonka tosin varmaan vedän juostenkusten (onneksi on ylimääräisenä). Hirveä morkkis että piti mennä joku matikka valitsemaan, en tee sellaisella yhtään mitään jatko-opintoja ajatellen. Enkä ole erityisen hakakaan siinä. Vittu että voi ihminen olla :david:

Olishan se nyt kuitenkin kiva saada hyvät paperit edes sen takia, ettei ne homehtuneet vuodet tossa laitoksessa tunnu menneen täysin hukkaan. Mitä lukion jälkeen, en oo aivan varma. Kulttuurialan puolelta mediatuotanto kiinnostaisi, mutta se on olevinaan jotenkin helvetin muodikas ala, että hakijoita on paljon, ja näihin mahtuu paljon kokeilijoita. Kiinnostaisi kyllä ihan aidosti, ja rahkeetkin varmaan riittäisi (= hyvä koulumenestys).

Myös työllisyysmahikset mietitytti jossain vaiheessa, mutta tollasella alalla taitaa mun käsittääkseni työllistyä sitä helpommin mitä etelämmäksi mennään. Mutta siitähän se riemu ratkesi, kun kuulin radiosta uutisen, että sosiaalialan paikkoja lisätään rutkasti ja kulttuurialalta vastaavasti karsitaan puolet. Noh, yrittänyttä ei laiteta.

Onko näin muka kaikilla aloilla? Puhun nyt yliopistoista.

Täältä takarivistä huudellen todetaan, että ainakin teknillinen ja lääketieteellinen käyttävät koepisteet ja koepisteet+yo-todistus jaottelua sisäänotossa. Ja taitaa olla ihan yleinen käytäntö muillakin aloilla yliopistossa.

Itel tilanne täs o vähä monimutkaane. Oon täs ny reilut kaks vuotta rämpiny lukios oikeastaa tekemättä mitää suurempia, paitsi pitkään matikkaan oon jonkin verran satsannu. Kaikenlisäksi syksyllä en kirjoottanu mitään ja ny pitääs sit viis ainetta kirjoottaa sujuvasti :jahas:

Vähä jo valmiiksi pelottaa ja kaduttaa kun ei ole oikeen mitään tullut tehtyä opiskelun eteen lukioaikana, eli täs meinaa tulla kiirus, jos meinaan semmooset arvosanat kirjoottaa jol pääsee viel lukionjälkeenki muualle ku siwan kassalle :wtf:

No niin, vieläkös joku muistaa, että huomenna on äikän kirjoitusten eka osa? :D

Oottekos valmistautunu mitenkään tekstitaidon kokeeseen? Ite en oo pahemmin, mun mielestä todella ääliömäinen koe, ja tekemällä tehtyjä ne kysymykset.

En oikeestaan mitenkään oo valmistautunut, mitä nyt valmentavan kurssin kävin jo syksyn puolella. Ei noita varten enää tässä vaiheessa muutenkaan voi pahemmin harjoitella, ne asiat vaan osaa jos älyää olennaisen. Mun mielestä ihan jees koe, ei vituta yhtään. Toivotaan ettei ääni muutu kellossa tulosten jälkeen :D

Jep, aika syvältähän toi tekstitaito on. Viime syksystä sen verran hyvin asiat mielessä että en oo paljon panostanu. Todennäköisesti koe menee päin persettä ja alan heitteleen kirjoittajatovereita kuminpalasilla ensimmäisen puolen tunnin jälkeen.

e. toi abilaiva thredi on muuten paljon mukavampi lukioaiheinen thredi kun tämä:D nää kirjotusasiat ahdistaa.

Preli meni ihan vitun hyvin, koko touhusta 2 pistettä yhteensä (maksimi 18 x 3). Jos koittais huomenna muutaman pisteen enempi nipistää

Yksi vinkki täältäpäin: jossette ole koko lukion ajan panostaneet jonkun kirjoittamanne aineen kursseihin, älkää nyt ruvetko repimään niska limassa niihin ylppäreihin. Keskittykää ainakin yliopistoon pääsykokeiden kautta hakevat henkilöt täysillä pääsykoekirjan pänttäämiseen. Niillä YO-arvosanoilla ei tee vittuakaan, ellette satu olemaan lahjakas, nero tjms.. Keskitason arvosanoilla ei ole mitään painoarvoa, kun niitä ruvetaan pisteyttämään.

Terveisin E, E, M, C runkkari, joka testasi pääsyä valtsikkaan ainoastaan arvosanojen pohjalta (tosin en edes viime kerralla tosissaan yrittänyt, joten ei tullut oletettuakaan liikoja).

PS. Määrä ei korvaa laatua...Koskee siis YO-arvosanoja if you know what I mean?

Argh, saakelin tekstitaito huomenna. Preli meni hiton hyvin, vaikka en jaksanut paljon panostaa siihen. Ope huikkasi lähtiessäni terkuiksi että turha odottaa hyviä arvosanoja ku käytit kahteen vastaukseen 2h 15 min, mutta sain 6 ja 5 pistettä siitä sitten... Toivottavasti sama meininki huomenna. Tullaan sitten tänne valittamaan, miten ääliömäisiä tehtävänantoja oli tarjolla :D

Prelit meni ainakin niin paskasti kuin vain mahdollista, toivottavasti huomenna menee paremmin, paljon paremmin itseasiassa.

Tää threadi oli kyllä hauskaa luettavaa..

Oon yleensä vedelly aika paskoja noista tekstitaidon tehtävistä, mutta nyt tuntuu kuitenkin hyvääääääält.

Äää. Mä en edes mennyt preliin.. Yleensä oon kirjoittanut jotain 3-5 pisteen vastauksia, että kyllä siitä läpi päästään. Enemmän ne muut aineet stressaa..

En minäkään missään preleissä ollu, ei ollu ees mahollisuutta. Mutta tavotteena on huomenna kaikista vähintään 3 pistettä, minkä oon aina saanu mun kaikista vastauksista.

Prelistä 0,1 ja 2 pistettä, mutta tänään mietittyäni asioita itse, enkä minkään hinttarimaikan opettamana, tajusin koko homman pointin ja kultaisen langan, eli huomenna paukkuu varmasti enemmän pisteitä;)

Itse lopetin tuon kertauskurssin kesken, kun piti tehdä siellä jotain käsittämättömiä asiaankuulumattomia shaibatehtäviä. Prelissäkään en ollut, mutta M on tavoitteena ja C hyväksytään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom