Hummerivirta
Pakkiksen Tolstoi
- Ikä
- 36
Ei minkäänlaista stressiä, menee miten menee kunhan läpi sentään. Yks iso sirkus koko kirjotukset. Motivaatio melkein katossa mutta kunhan nyt sen lätsän saa niin ihan kiva.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Argh, saakelin tekstitaito huomenna. Preli meni hiton hyvin, vaikka en jaksanut paljon panostaa siihen. Ope huikkasi lähtiessäni terkuiksi että turha odottaa hyviä arvosanoja ku käytit kahteen vastaukseen 2h 15 min, mutta sain 6 ja 5 pistettä siitä sitten... Toivottavasti sama meininki huomenna. Tullaan sitten tänne valittamaan, miten ääliömäisiä tehtävänantoja oli tarjolla :D
No kaikkea nippelitietoa löytyy tässä vaiheessa aika laajalta alalta.Ja tänään meille kehtas rehtori ja äikän ope sanoo että lukio ikä on ihmisen parasta aikaa ja erityisesti kirjoitusten ajan ihminen on viisaimmillaan.
Komppaan tätä. Itse jaksoin vielä kolme vuotta sitten olla innostunu lukiosta. Viime keväänä kun valmistuin merkonomiksi ja sitten olin puol vuotta duunissa niin kun tossa joulukuussa taas istahdin lukion penkille nii tuli kyllä sellanen "Hohhoijjaa"-fiilis kun maikka kertoi, että kirjotukset on tähän astisen elämän yks tärkeimmistä hetkistä ja tulee määräämään paljon mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kiitti ja moi :lol2:...Mutta nyt alko vähän ihmetyttään kun ei jännitä yhtään ja on vähän hällä väliä koko yo-kirjotukset. Tuntuu että toi on ihan naurettavaa pelleilyä kun joku tiputtaa vaikkapa kynän lattialle niin eihän sitä vittu itse voi nostaa :D...
Kertokaas muuten joku mimmonen niinku tekstitaidon vastaus pitää periaatteessa olla, heti ensimmäisessä kappaleessa suoraan asiaan, vai pitääkö olla esimerkiksi jonkin sortin alkukappale jossa kerrotaan mistä teksti kertoo ja mistä se on otettu? Ja pitääkö tekstitaidon vastauksessa ottaa lainauksia alkuperäisestä tekstistä?
Jotain olis hyvä laittaa, että mistä on otettu ja mikä teksti, ei kuitenkaan mitään kauheeta pohjustusta. Tekstitaidossa taidetaan lähteä siitä, että lukija tuntee aineiston. Lainauksista sen verran, että ilman niitä on vähän heikko perustella väitteitä.
Varmaan kannattaa ainakin kerrata noita käsitteitä, että osaat sit vastata niihin kysymyksiin oikein, ettei mee tehtävä sen takia nollille et oot ymmärtänyt kysymyksen väärin. Argumentointikeinot ja retoriset keinot kanssa on hyvä tietää (kakkoskirjassa ainakin meillä, sivu jotain 122)Mitä tosta nyt kannattais lukea ? Ei mitään hajua
Mitäs meidän lihiksen myyjä on alkanut täällä riehumaan ?
Heh en meinaa, tokihan se oma teksti on, mut noita minun mielestäni lauseita ei sinne kannata laittaa Et varmaan ymmärtäny mun pointtia ihan täysin, tai sit selitin sen vaan huonostiKyllä siellä omia mielipiteitä saa ja pitääkin olla kunhan ne perustellaan, ne on niitä päätelmiä mitä siitä tekstistä on tehty. Vai meinaatko että referoidaan se alkuperänen teksti siihen ja ytl kiittää.