Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sillä taitaa olla masis.

Kyllähän tuota pitäisi ruveta jo lueskelemaan että menisi hyvin.. Aineet on äidinkieli, pitkä matikka, pitkä englanti, fysiikka ja kemia. Oon nyt päättäny että kun nyt on fysiikan ja matikan kertauskurssit menossa niin panostan niihin tosi hyvin, koska ne ovat ne vaikeimmat aineet. Tavoitteet ovat matikasta C-M, Englannista M, Fysiikasta ja Kemiasta E ja äidinkielestä C-M.

Omasta mielestäni ei niin ylivoimaiset saavuttaa nuo arvosanat :) Lukuloma menee hyvin pitkälti matematiikan ja fysiikan laskemisessa. Muut aineet jäävät vähemmälle.

Repsistä vaan sullekin:) .... neiti täydellinen. "Vedellyt kiitettäviä" pursuaa niin ylpeää itsevarmuutta että veikkaanpa että vanhempasi sanovat tyytyväisinä ja ylpeinä sukulaisille ja tutuille "meidän tyttö vetelee kovia numeroita...ja sit tuhlaa elämänsä yrittämällä päteä koulussa vain jotta voisi raataa, jotta voisi raataa ja kuolla "tyytyväisenä". "

ikävä kyllä en ole amis vaikka niin voisi luulla
Jos et oo kerran amis niin sulla on vissiin lukio sitten sujunut aika huonosti kun pitää ilkeillä sellaisille, joilla se sujuu hyvin. Oot tainnut itse tuhlata elämääsi ottamalla koulun turhankin rennosti ja nyt vituttaa kun on mennyt 3 vuotta lukiossa hukkaan. Ehkä se amis olisi ollut sinulle oikea paikka.
Mitä tarkoitat tuolla raatamisella? Meinaatko että kouluissa menestyneet joutuvat raatamaan työelämässä enemmän kuin sellaiset, jotka ovat vedelleet hylättyjä ja ovat koko elämänsä jossain tehtaalla töissä paskalla palkalla?

Nää huvittaa aina yhtä paljon, kun jotkut toitottaa, että vetelevät E/L:ää jostain pitkästä matikasta, fysiikasta tai kemiasta, koskematta koskaan kirjoihin.

Nimittäin semmoset jutut on aina paskapuhetta, ei niistä kukaan mitään L:ää ota lukematta.

No niin lopetetaanko tää vääntö jo:D

Oon repeilly tälle tappelulle jo hetken aikaa. Se on ilmeisesti niin kauheesti normilta pois jos jollain random neidillä on kovat ja kunnioitettavat tavotteet.

Mutta jatkakaa ihmeessä jos siltä tuntuu. Minua tämä ainakin viihdyttää. Tuskin Mayflowerkan kauheesti noista hyökkäyksistä hernettä nenäänsä ottaa:D

Kannattaa oikeesti lukee ja panostaa yo-kirjotuksiin, ellei yliopiston pääsykokeeseen saa lisäpisteitä kirjaimista tai vaihtoehtosesti halua amikseen. Ellette jaksa lukee, joudutte AMK:iin. Helvetin pieni vaiva käyttää se 1kk elämästä lukemiseen, koska se määrää koko loppuelämänne, riippuen tietenkin porukan tähtäimistä.

No niin lopetetaanko tää vääntö jo:D

Oon repeilly tälle tappelulle jo hetken aikaa. Se on ilmeisesti niin kauheesti normilta pois jos jollain random neidillä on kovat ja kunnioitettavat tavotteet.

Mutta jatkakaa ihmeessä jos siltä tuntuu. Minua tämä ainakin viihdyttää. Tuskin Mayflowerkan kauheesti noista hyökkäyksistä hernettä nenäänsä ottaa:D

Olen repeillyt myös.:lol2: .... Arvatkaas kuinka paljon toi mayflowerin kuva vaikuttaa siihen että kaikki hyökkää mun kimppuun :D . Mayflower pidätkö ritareista ?

Ei, en ole tuhlannut elämääni vaan tuntuu että te tuhlaatte sitä jatkuvasti :(

Määrääkö yo-kirjotukset todellakin koko loppuelämän ? Ja miksiköhän ? Tiedän monia jotka ovat päässeet yliopistoon vaikka eivät todellakaan olleet mitään intoilijoita. Älkää uskoko mitä opot sanoo teille: "näin tekee tunnollinen lukiolainen ja näin pääset loistoarvosanoilla yliopistoon"
Ja miettikääs jos sattuu epäonnistumaan yo-kokeissa vaikka on lukenut monta kuukautta. Näinkin on monelle käynyt. Ampukaa sitten itsenne jos siltä tuntuu, mutta pääsy kouluihin on ohi kunnes se on todellakin ohi. :thumbs:

Yo-kirjoituksilla ei tosiaan ole juuri mitään muuta funktiota kuin että saa jotain irtopisteitä. Ehkä jonnekin pääsisi suoraan papereillakin. Tärkeintä on kuitenkin lukiosta saadut tiedot ja taidot. Ei niillä arvosanoilla tee juuri mitään. Ne vain kertovat suurinpiirtein että miten osaat hommat.

Mayflower, hienoa että on kovat tavoitteet ja ilmeisesti itseluottamus on kohdallaan ja lukiossa on tehty muutakin kuin kaivettu nenää. ;) Muista kuitenkin että vaikkei kirjoitukset menisi aivan täydellisesti suunnitelmien mukaan, niin se ei oikeastaan haittaa. Pääsykokeissa sitten ratkaistaan opiskelupaikka.

Normi, tuo kuulostaa katkeralta tilitykseltä enemmän kuin miltään muulta. Kirjoituksesi ovat suorastaan vihreitä kateudesta. Kyllä, on niitäkin ketkä saavat hyviä arvosanoja ja osaavat asiat, vaikka eivät tee aina läksyjä ja lue kokeisiin. On myös niitä jotka tekevät tietojensa ja taitojensa eteen kovasti töitä ja ovat varmasti onnellisia tuloksistaan. Entäpä sinä? Onko lukio vietetty opettajille haistatellen ja "hikareita" pilkaten? Hyvää elämää sullekin. Toivottavasti asennevammasi korjaantuu iän ja kateuden vähenemisen myötä.

Yo-kirjoituksilla ei tosiaan ole juuri mitään muuta funktiota kuin että saa jotain irtopisteitä. Ehkä jonnekin pääsisi suoraan papereillakin. Tärkeintä on kuitenkin lukiosta saadut tiedot ja taidot. Ei niillä arvosanoilla tee juuri mitään. Ne vain kertovat suurinpiirtein että miten osaat hommat.

Mayflower, hienoa että on kovat tavoitteet ja ilmeisesti itseluottamus on kohdallaan ja lukiossa on tehty muutakin kuin kaivettu nenää. ;) Muista kuitenkin että vaikkei kirjoitukset menisi aivan täydellisesti suunnitelmien mukaan, niin se ei oikeastaan haittaa. Pääsykokeissa sitten ratkaistaan opiskelupaikka.

Normi, tuo kuulostaa katkeralta tilitykseltä enemmän kuin miltään muulta. Kirjoituksesi ovat suorastaan vihreitä kateudesta. Kyllä, on niitäkin ketkä saavat hyviä arvosanoja ja osaavat asiat, vaikka eivät tee aina läksyjä ja lue kokeisiin. On myös niitä jotka tekevät tietojensa ja taitojensa eteen kovasti töitä ja ovat varmasti onnellisia tuloksistaan. Entäpä sinä? Onko lukio vietetty opettajille haistatellen ja "hikareita" pilkaten? Hyvää elämää sullekin. Toivottavasti asennevammasi korjaantuu iän ja kateuden vähenemisen myötä.

Voih. Metsään menit sinäkin :( ... Ette te ihmiset nyt ymmärrä mun pointtia. Odotan mielenkiinnolla mitä lisäkommentteja tulee :)

Ilmeisesti normi tarkoittaa sitä, että ylppäreissä pärjäävät joutuu loppuelämäkseen "systeemin" rattaisiin ja joutuu elämään loppuikänsä orjana "corporaatioille". Normi itse taas on irtaantunut yhteiskunnan orjuudesta ja elää elämäänsä "todellisessa vapaudessa".

Takaisin topicciin. Itse panostan enemmän kauppiksen pääsykokeeseen. Ylppäreistä olisi tietysti kiva saada lisäpisteitä, mutta siihen taitaa tarvita jo E:n paperit. Omana tavoitteena on siis lähinnä sisäänpääsy.

Ilmeisesti normi tarkoittaa sitä, että ylppäreissä pärjäävät joutuu loppuelämäkseen "systeemin" rattaisiin ja joutuu elämään loppuikänsä orjana "corporaatioille". Normi itse taas on irtaantunut yhteiskunnan orjuudesta ja elää elämäänsä "todellisessa vapaudessa".

Takaisin topicciin. Itse panostan enemmän kauppiksen pääsykokeeseen. Ylppäreistä olisi tietysti kiva saada lisäpisteitä, mutta siihen taitaa tarvita jo E:n paperit. Omana tavoitteena on siis lähinnä sisäänpääsy.

Olihan tuo sinnepäin :dance: Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.
Okei vois lopettaa tän turhan ärsyttämisen ja kertoa jotain omista tavotteista. Ehkä. .....Jossakin vaiheessa.;)

Pakko ottaa osaa vielä tähän kirjotusten tärkeyden puimiseen. :D

On totta, että loppujen lopuksi yo-todistuksella pyyhitään perse, mutta tietyssä vaiheessa siitä voi olla aitoa hyötyäkin tavoitteista riippuen. Itsellä on nyt 3 vaihtoehtoa, minne pyrkiä lukion jälkeen, ja kahteen näistä pääsee papereilla, jos saa tarpeeksi hyvät arvosanat. Tiedän, että minulla on selvät mahdollisuudet näihin arvosanoihin (esim. pitkä matikka L, kemma ja fyssa E/L), mutta se edellyttää melko kovaa lukemista, mutta mitä sitten? Se lukeminen olisi edessä joka tapauksessa pääsykokeiden muodossa. On totta, että jos opiskelupaikka ratkeaa vain pääsykokeen perusteella, niin siinä tapauksessa kirjoitusten hyödyllisyyttä voi jo vähän miettiäkin.

Kysymys on silti siitä, miten aikansa haluaa käyttää. Vaikkei yo-kirjoitusten tuloksista saisi paljoa hyötyä, kovakaan lukeminen ei varmasti mene hukkaan. Kursseista saa kuitenkin hyödyllistä tietoa, ja ainakin OMALLA kohdallani olen huomannut, että aika, joka jäisi lukemisesta yli, menisi melko turhaan touhuun (tosin riippuu mikä on kenenkin mielestä turhaa), kuten kaljoitteluun, autolla rälläämiseen jne. (toki näitäkin harvemmin harrastan) ja huom. vaikka luen, niin aikaa on silti jäänyt kyllä urheiluun ja ihmissuhteille.

Mutta silti pitää paikkansa, että ei ne kirjoitukset koko maailmaa kaada, vaikka perseelleen menisi, joten ottakaa lungisti!

Just. Onnea normille elämään, se tulee varmasti olemaan helppoa.

Kannattaa oikeesti lukee ja panostaa yo-kirjotuksiin, ellei yliopiston pääsykokeeseen saa lisäpisteitä kirjaimista tai vaihtoehtosesti halua amikseen. Ellette jaksa lukee, joudutte AMK:iin. Helvetin pieni vaiva käyttää se 1kk elämästä lukemiseen, koska se määrää koko loppuelämänne, riippuen tietenkin porukan tähtäimistä.

Kuulkaa viisaampaa! Niin asiaa, että voin todeta että komppaan ja kovaa!

Itsellä oli todella kovat tavoitteet kirjoituksista, ja arvosanojen perusteella (kaikki reaaliaineet ka 9, äikkä 9, englanti 9,3, ruotsi 8) odotin sitä että tulee vähintään äikkä ja englanti L ja reaali L tai E ja minimissään M, hyvällä säkällä E ruotsista. Noh, äikkä, reaali ja enkku toki lähti Laudatureina, ja oli kyl sellanen äijä fiilis, et kyllä musta tulee viel jotaa:D, mutmut.. lautakunnassa tippu, ja M:n paperit tuli kaikenkaikkiaan, pyrin pääsemättä yliopistoon KV-politiikkaan, johon 18 otettiin ineen, lannistuin ja hain Tradepellekouluun, ja kadun elämässäni kahta asiaa: sitä että koskaan tulin menneeksi pilaamaan tulevaisuuttani(tulevaisuuteni) nykypäivän paskayyoo-merkonoomitutkinnon lukemisella, minne pääsee ihan liikaa ihmisiä, ja porukassa on ihan helvetisti ihan älyttömiä torspoja, ja opetuksen taso on ihan mitätön, ja sitten kadun tietenkin sitä, että oisin voinu enemmän panostaa, vaikka olin luokan paras miespuolinen ja 3. paras kokonaisesti kirjotuksissa, oisin oikeasti työtä tekemällä pärjännyt paremminkin, en liikaa lukenut, oli vaikeuksia rytmittää arki ilman koulua.. saatanan viina;)

Silti meni nii vituilleen, että ihan itketti melkein, mutta en kuitenkaan nöyrtyny, kuitenki ku tulokset tuli, ni päätä kirjaimellisesti hakkasin seinään ja join yli pullon kossua ja karjuin, kiroilin, huusin ja hakkasin itseäni:D:D Vitutti elämäni ehdottomasti eniten se, etten saanut E:n papereita, jotka oli tavotteena.

AMK:ihin elkää missään menkö, opiskelkaa ihan vitusti kirjotuksiin, ja oikeesti tehkää parhaanne, ja perää vielä pääsykokeet, ni kyl teistä viel tulee vaikka mitä;) ja ehdottomasti tsemppiä kirjotuksii kaikille, ja kun tekee työsä hyvin ni ei tartte pilata tulevaisuuttaan niinku allekirjottanut.

Nyt itelläkin kunnon opiskelurupeama hyvässä vauhdissa että pääsee oikeaan kouluun vittuun tuolta vitun tradepellepaskasta, mutta se onki toinen tarina se;)

Ehottomasti paljon onnea kirjotuksiin, yo-lakkia voi käyttää oksennusastiana, tai sen voi antaa vaikka jollekin kivalle tytölle kännissä, niinkuin allekirjoittanut, yo-todistuksellakin voi pyyhkiä vaikka perseensä, jos se ei ole hyvä, mutta yo-todistus on kultaakin kalliimpi jos sen eteen on oikeasti tehnyt töitä ja menestynyt hyvin.

Lahjakkuus ei imo yksin auta, vaan vielä paljon parempiin tuloksiin pääsee jos siihen todelliseen lahjakkuuteen, jota epäilemättä monilla, kuten mun serkuilla on, yhdistää armottoman työmoraalin, niin kyllä varmasti elämässään menestyy. ja pelleilynomeiks elkää hakeko;)

E: eli tsemppiä, ja jos lukeminen vituttaa, menkää kahteen paikkaan, ekana Bemari tai Mersukauppaan kattelemaan, ja sen jälkeen Delta-autolle ja jollekin autojobbarille kattomaan wanhoja corolloita ja Fiat unoja. Siit saa lukumotivaatiota!

Sitä varmaan vituttaa kun tietää itsekin, että on liian tyhmä tuollaisia arvosanoja koskaan saavuttamaan.
En kyllä menis sanomaan, että kenelläkään normaali älysellä jäis tollaset arvosanat saamatta lukiossa älykkyyden takia. Toiset vaan sattuu panostamaan enemmän koulunkäyntiin, ja sitten ne jotkut on niin lahjakkaita, että menee lukemattaki hyvin.

Se ei todellakaan määrää loppuelämää. Jos kirjotat hyvin kirjotuksissa, niin voit saada helpotusta pääsykokeeseen kun saat pisteitä siitä. Hyvin monet kuitenkin lukee jonkun verran kirjotuksiin ja ei hyödy siitä mitään. Kirjotusten arvosanat ei tosissaan määrää loppuelämää. Riittää, että ne on hyväksyttyjä niin paikat on hyvin avoinna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom