Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
Ylioppilaskirjoitukset nyt sitten mun osalta ohitse :rock: Voi keskittyä töihin nyt sitten :)

Keskipitkän ruotsin ja maantiedon kirjoitin syksyllä ja nyt sitten pitkä englanti, pitkä matematiikka ja äidinkieli :)
Kirjoitan maantiedon maanantaina, saanko kysästä minkäslaista kyssää oli syksyn kokeessa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omasta mielestä enkku oli vähän vaikeampi kuin mihin oon tottunu, mutta ei ny mikään mahoton. Vielä ois yhteiskuntaoppi ja ruotti jäljellä ja se ois sit siinä. Oisko joku kova tärppi yhteiskuntaoppii?

kyllä L raja voi olla matikassa yli 60 pinnaa, käytännössä näin ei ole koskaan ollut mutta teoriassa mahdollista esim. nyt ku koe oli historiallisen helppo... raja on määritelty ainostaan likimäärin 5 prosentiksi. Tosin silloin kun ytl kusi kemian kokeen annettiin älliä yli 20 prosenttia ja näin raja saatiin siedettäväksi yksi alle maksimin ilman jokereita. ei mulla muuta.

Opettaja ton mulle sano, tiedä sitten puhuiko paskaa?
Itteäni ei kuitenkaan kiinnosta kuin A:n pisteraja :rock:

Enkku nyt oli tommonen aika perus. Oli vaikeita ja oli helppoja kohtia. Aineen kirjotin ykkösestä, aiheena suojalkapallo :D

Onkos täällä muita terveystiedon kirjoittajia? Mulla toi on vielä pakollisena. Hävettävän vähän tullu tohonkin luettua, mutta nyt on viel nää kaks päivää aikaa yrittää tsemppaa

Mä kirjotan terveystiedon ja vielä pakollisena. Vähän hirvittää kun lukemisenkin aloitin vasta pari päivää sitten. Katsotaan, sanoi lääkäri.

Minä myös. Petollinen aine tuo terveystieto, kysymykset joko on ihan maalaisjärjellä selvitettävissä tai sitten ne on jotain ulkoamuistamis-oppiaineet-ylittävää-paskaa. Tai ainakin imo.

Jos nyt vähän kertaisi vielä ja sit illalla baariin nollaamaan kaikki opittu.

Jos nyt vähän kertaisi vielä ja sit illalla baariin nollaamaan kaikki opittu.
Nollaamaan? Mitä vielä..:wtf:

Baarissahan sä pääset tarkastelemaan lähietäisyydeltä mm. nuorten aikuisten alkoholikäyttäytymistä, suomalaista juomakulttuuria, alkoholin haittavaikutuksia ja niiden yhteyttä sosiaalisiin kanssakäymisiin, nuorison tupakointikäyttäytymistä, väkivallan yleisyyttä, alkoholin suhdetta masennukseen ja päinvastoin, suomalaisten sosiaalista terveyttä, tapaturmariskin kasvua alkoholin vaikutuksen alaisena, yleisesti vallitsevia nais- ja miesihanteita ja niiden hämärtymistä alkoholin vaikutuksen alaisena, suomalaisten seksuaalikäyttäytymistä sekä oman vartalonsa esilletuomista hengittämällä ulos vain kolme kertaa illan aikana etc etc...

Aamulla sitten voit tehdä havaintoja alkoholin aiheuttaman krapulan eriasteisista oireista, aamumorkkiksen voimakkuudesta suhteessa vasemman kätesi päällä nukkuvan ryhävalaan ulkonäköön verrattuna omiin kauneusihanteihisi, omasta reagointikyvystäsi huomatessasi edellä mainitun kammotuksen, mahdollisesta shokista huomatessasi lattialla rikkinäisen kortsun, todennäköisestä psykoosista edellisten jälkeen ja tästä toipumisesta etc etc...

Eli ei missään nimessä turha reissu oppimisen kannalta ;)

Kirjoitan maantiedon maanantaina, saanko kysästä minkäslaista kyssää oli syksyn kokeessa?
Katsopa toi ihmehyypiön linkki, siellä on suoraan ne viime syksyn tehtävät :) Löydät ne myös täältä: http://www2.hs.fi/extrat/kotimaa/yo07syksy/2609.html
Siellä oikeassa yläkulmassa lukee Maantieto, klikkaa siitä.

Siinä kysyttiin mm. maapallon tuulivyöhykkeistä, HIV:in leviämisestä ja maapallon kalastuksesta.
Sitten oli yks karttatehtävä ja jokereissa pakolaisuudesta ja biodiversiteetistä.

Ei ollut kovin vaikea koe, kun olin lukenut vielä kalastuksesta kertauskurssilla, E napsahti, vaikka odotin vähän huonompaa :)

Nollaamaan? Mitä vielä..:wtf:

Baarissahan sä pääset tarkastelemaan lähietäisyydeltä mm. nuorten aikuisten alkoholikäyttäytymistä, suomalaista juomakulttuuria, alkoholin haittavaikutuksia ja niiden yhteyttä sosiaalisiin kanssakäymisiin, nuorison tupakointikäyttäytymistä, väkivallan yleisyyttä, alkoholin suhdetta masennukseen ja päinvastoin, suomalaisten sosiaalista terveyttä, tapaturmariskin kasvua alkoholin vaikutuksen alaisena, yleisesti vallitsevia nais- ja miesihanteita ja niiden hämärtymistä alkoholin vaikutuksen alaisena, suomalaisten seksuaalikäyttäytymistä sekä oman vartalonsa esilletuomista hengittämällä ulos vain kolme kertaa illan aikana etc etc...

Aamulla sitten voit tehdä havaintoja alkoholin aiheuttaman krapulan eriasteisista oireista, aamumorkkiksen voimakkuudesta suhteessa vasemman kätesi päällä nukkuvan ryhävalaan ulkonäköön verrattuna omiin kauneusihanteihisi, omasta reagointikyvystäsi huomatessasi edellä mainitun kammotuksen, mahdollisesta shokista huomatessasi lattialla rikkinäisen kortsun, todennäköisestä psykoosista edellisten jälkeen ja tästä toipumisesta etc etc...

Eli ei missään nimessä turha reissu oppimisen kannalta ;)

Hee, vähän hyvä :lol2:

Terkkahan on superkiva kirjoittaa, ite voisin mennä uudestaan, viime keväänä kävin. Tärppejä vois olla julkinen sairaanhoito, väestön ikääntyminen ja ilmastonmuutoksen aiheuttamat sairaudet.

Miuta tökkii psykan ja ruotsin pänttääminen tosissaan, psyka on pelkkiä tutkimuksia ja teorioita ja ruotsi nyt on... ruotsi.

Pitkästä alustavat pisteet 36-38. Eli aika paljon on tehty pikkuvirheitä matkalla ku 46 ois riittäny jos kaikista ois tullu bongot. Vastauksia meni siis tommosen verran edestä oikein.

Tänä vuonna teillä oli aika paljon helpompi pitkän matikan koe ku viime vuonna oli :jahas:

Ei siinä mitää hyvää mun mielestä ollut, että toi koe oli todella helppo verrattuna edellisten vuosien kokeisiin...

Ei siinä mitää hyvää mun mielestä ollut, että toi koe oli todella helppo verrattuna edellisten vuosien kokeisiin...

Paitsi, että tonni napsahtaa helpommin, kuin viime vuonna! :D

No joo... Saahan sitä toivoa elätellä... ;)

Huomenna yhteiskuntaoppi vapaaehtoisena ja en oo kirjoja vielä avannut. Sain ne muutenkin vasta perjantaina :D A:ta haen toki

Yhteiskuntaoppia luettu liian vähän ämmää ny haetaan vähintään. Prelistä sain ceen olukematta sivuakaan ja nyt on sentään pikkasen luettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom