Juuri näin poliisin pitäisikin toimia. :thumbs:
Oletus siitä, että pilkkua viilamalla päästään parhaisiin tuloksiin, on omasta mielestäni täysin virheellinen. Liikenneolosuhteet vaihtelee, kuskien ja autojen kunto vaihtelee, joten poliisilla tulisi ehdottomasti olla lupa ja velvollisuus käyttää omaa järkeään. Pelkästään esimerkkinä 10 km/h ylinopeus motarilla voi olla perustellusti erittäin vaarallinen kovassa sateessa, erittäin liukkaalla, sumussa ym. varsinkin jos ajotyylinä on liimautua eteen osuvien puskuriin odottamaan sitä koska pääsee ohi. Toisaalta 20 km/h ylinopeuskaan ei välttämättä ole motarilla mikään suuri vaaratekijä jos keli on kuiva, näkyvyys hyvä ja turvavälit pysyy järkevinä.
Koska tilanteet ja olosuhteet vaihtelee niin olisi hyvä, että mahdollisien pienien ylinopeuksien vaikutuksen liikenneturvallisuudelle arvioi tapauskohtaisesti poliisi, eikä peltipönttö.