Ylinopeus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cartma
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
+5 km/h on ok, sujuvaa menoo ja aktiivista ajoo.
-5 km/h ihan perseestä, kauheaa matelua, argh!

check.
Onhan noissa 10 km/h ero. 100 kilometrin matkalla kuuden minuutin ero matka-ajassa, jos pyöritään siellä satasen lähettyvillä. Ei mikään älytön, mutta enemmän se onkin kai kiinni tuolta korvien välistä. Itse en ainakaan voi väittää etteikö sillä olisi merkitystä, että voit hiukan venyttää sääntöjä ja ajaa 5 km/h ylinopeutta, verrattuna yhtä suureen alinopeuteen. Se vaan alkaa vituttaa, jos ei voi ajaa edes suurinta sallittua, vaikka ero matkustusajassa olisi olematon.
 
+5 km/h vaarallista
-5 km/h ihan oikein, kunnon sumput parantaa liikenneturvallisuutta. Voit lukea vaikka hesaria samalla :rock:

check.
 
Onhan se nyt vähän hauska, kun aikuisilla ihmisillä alkaa välillä keittää jos joku sattuu ajamaan sallittua nopeutta tai jopa hieman alle :) Kummaa on myös, että vaikkapa 90 km/h samalla pätkällä ajelu tuottaa 80 km/h tahi 100 km/h rajoituksella aivan eri tunteita.
 
Musta taas on erikoista että rahkan hinnan nosto kymmenellä sentillä nostaa lähes mielenosoituksen. Mitä ton tienaamiseen menee aikaa, joitain sekuntteja.
 
Muistaako kukaan, milloin kamerapöntöt tulee Kehä1:lle? Silloin se show vasta alkaa kun jengi rupee ajamaan 80km/h myös vasenta kaistaa ja koko paska puuroutuu melkoiseksi letkaksi.
 
sais tulla jo kehällekkin pöntöt, loppuisi stadilaisten eriarvoinen kohtelu..
 
sais tulla jo kehällekkin pöntöt, loppuisi stadilaisten eriarvoinen kohtelu..

Paljonkos nuo muuten ruuhkasilla osuuksilla sitten parantaa sitä turvallisuutta? Jos ei pysty ajaan vakkarilla, menee itselle ainakin iso osa keskittymisestä noita pönttöjä kyttäillessä. Kun ei viittis tietosesti alinopeuttakaan ajaa...
 
sais tulla jo kehällekkin pöntöt, loppuisi stadilaisten eriarvoinen kohtelu..

Milläs tavalla nyt se kohtelu on eriarvoista? Kehä kun menee kuitenkin Helsingin kautta niin Espooseen kuin Vantaallekin ja jos tasa-arvoinen kohtelu on sitä, että sitten kaikki pääsee nauttimaan vitunmoisista ruuhkista niin aika kiero on sun tasa-arvoajattelu. Siinä vaiheessa kun se autoletka alkaa jumittaa vielä enemmän kuin nyt niin niitä typeriä ohituksia tulee vaan enemmän ja jengi alkaa hermoilemaan turhaan. Ja tuskin illalla on mitään väliä jos porukka ajaa kehällä satasta kun ei siellä muutenkaan ole ketään...

Paljonkos nuo muuten ruuhkasilla osuuksilla sitten parantaa sitä turvallisuutta? Jos ei pysty ajaan vakkarilla, menee itselle ainakin iso osa keskittymisestä noita pönttöjä kyttäillessä. Kun ei viittis tietosesti alinopeuttakaan ajaa...

Täysin samaa mieltä. Ruuhkateillä ei noista ole mitään hyötyä vaan kaikki alkaa keskittymään liikaa mittareihin ja saattaa jäädä vaaratilanteet huomaamatta.
 
Milläs tavalla nyt se kohtelu on eriarvoista? Kehä kun menee kuitenkin Helsingin kautta niin Espooseen kuin Vantaallekin ja jos tasa-arvoinen kohtelu on sitä, että sitten kaikki pääsee nauttimaan vitunmoisista ruuhkista niin aika kiero on sun tasa-arvoajattelu. Siinä vaiheessa kun se autoletka alkaa jumittaa vielä enemmän kuin nyt niin niitä typeriä ohituksia tulee vaan enemmän ja jengi alkaa hermoilemaan turhaan. Ja tuskin illalla on mitään väliä jos porukka ajaa kehällä satasta kun ei siellä muutenkaan ole ketään...

No meinaan juuri sitä minkä tuot postauksessasi esille, mutta mitä et hoksannut, mekin voitaisiin täällä ajella omasta mielestäni satasta kun ei ole muita liikenteessä, se mikä teillä on illalla hiljaista on sama mitä meillä on vuorokauden ympäri täällä syrjässä, siltikin meillä ne pöntöt on teillä ei, ja siihen viittasin että tasaarvoista jurnutusta sinnekkin päin. sitten kun alkaa saada poliitikot ja muut valtaapitävät "tyhjillä" teillä pikavoittoja joku saattaa herätä etteivät ne oikeasti olekaan mitään onnettomuuksien estäjiä vaan rahastusboxeja.

joten edelleen olen sitä mieltä että kehällekkin pöntöt vaikka ne vievätkin vantaalle ja espooseen, eivätkä kuopioon tai tampereelle.
 
Milläs tavalla nyt se kohtelu on eriarvoista? Kehä kun menee kuitenkin Helsingin kautta niin Espooseen kuin Vantaallekin ja jos tasa-arvoinen kohtelu on sitä, että sitten kaikki pääsee nauttimaan vitunmoisista ruuhkista niin aika kiero on sun tasa-arvoajattelu. Siinä vaiheessa kun se autoletka alkaa jumittaa vielä enemmän kuin nyt niin niitä typeriä ohituksia tulee vaan enemmän ja jengi alkaa hermoilemaan turhaan. Ja tuskin illalla on mitään väliä jos porukka ajaa kehällä satasta kun ei siellä muutenkaan ole ketään...

Mä taas veikkaan, ihan by mutu, että oikeasti liikenne sujuisi paljon paremmin jos kaikki noudattaisivat nopeusrajoitusta koko ajan. Loppuisi se turha ohittelu ja pieniin väleihin rynniminen ja ryysääminen. Ajoittain näkee niin tyylipuhtaita suorituksia kehä ykkösellä ettei mitään rajaa... tosin nopeusrajoituksen noudattamisen lisäksi joitain kohtia täytyisi liikennejärjestelyiden suhteen muuttaa, samoin kuin täytyisi muuttaa ihmisten liikennekäyttäytymistä tietyissä kohdissa.

Eikä sillä, en mä niitä kameroita sinne kehälle halua. Sen harvan kerran kun siitä ajaa hiljaisena aikana tai pienessä kiireessä, en kaipaa kameraa räpsimään kuvaa 5km/h ylityksestä.
 
Mä taas veikkaan, ihan by mutu, että oikeasti liikenne sujuisi paljon paremmin jos kaikki noudattaisivat nopeusrajoitusta koko ajan. Loppuisi se turha ohittelu ja pieniin väleihin rynniminen ja ryysääminen. Ajoittain näkee niin tyylipuhtaita suorituksia kehä ykkösellä ettei mitään rajaa... tosin nopeusrajoituksen noudattamisen lisäksi joitain kohtia täytyisi liikennejärjestelyiden suhteen muuttaa, samoin kuin täytyisi muuttaa ihmisten liikennekäyttäytymistä tietyissä kohdissa.

Eikä sillä, en mä niitä kameroita sinne kehälle halua. Sen harvan kerran kun siitä ajaa hiljaisena aikana tai pienessä kiireessä, en kaipaa kameraa räpsimään kuvaa 5km/h ylityksestä.

Kyllä, komppaan täysin.

Jos kaikki ajais tasan sitä suurinta sallittua niin liikenne sujuis täydellisesti (IMO).
Ei tulis turhia ohituksia niiden takia jotka ajaa 20km/h liian hiljaa eikä vaaratilanteita niiden takia jotka kaahailee.

Harmi vaan että tämä ajattelumalli on lähes mahdoton käytännössä... :(
 
Harmi vaan että tämä ajattelumalli on lähes mahdoton käytännössä... :(

Ja syy siihen mahdottomuuteen on: "Minä minä minä MINÄ minä I Minä Myself Minä ME ich minä mä jag MINÄ!!! Minä ennen muita ja minä ensin vaikka heikoille jäille, MINÄÄÄÄÄH!!!". Toinen mahdollinen syy on ajattelemattomuus...
 
Ja syy siihen mahdottomuuteen on: "Minä minä minä MINÄ minä I Minä Myself Minä ME ich minä mä jag MINÄ!!! Minä ennen muita ja minä ensin vaikka heikoille jäille, MINÄÄÄÄÄH!!!". Toinen mahdollinen syy on ajattelemattomuus...

Kyllä. Itse olen vaihtanut 300-400hv tykit ihan normaaleihin autoihin joilla tuon 100km/h nopeus tuntuu työläältä pitää yllä. Niin on se kyllä vaikuttanut asenteseen liikenteessä ihan vitusti, tulee järjestään ajettua tuo 90km vakipätkä jolla on 100 rajoitus sitä 95-100km/h entisen 140-150km/h sijaan.
 
Kyllä, komppaan täysin.

Jos kaikki ajais tasan sitä suurinta sallittua niin liikenne sujuis täydellisesti (IMO).
Ei tulis turhia ohituksia niiden takia jotka ajaa 20km/h liian hiljaa eikä vaaratilanteita niiden takia jotka kaahailee.
Siis tarkoititko, että esim. motarilla aivan jokaisella tiellä olevalla autolla olisi nopeus tarkalleen 120,00 km/h? Meinaatko, että on mahdollista niin kauan kuin ihmiset vielä ohjaavat? Joku ajaa sisempänä mutkassa kuin edellä ajava ja sitten taas jarrutellaan ja vaikutukset kasvavat jonossa taaksepäin eksponentiaalisesti.

Mä taas veikkaan, ihan by mutu, että oikeasti liikenne sujuisi paljon paremmin jos kaikki noudattaisivat nopeusrajoitusta koko ajan.
ja kun juhannusruuhkissa jokainen ajaisi korkeintaan suurinta sallittua, niin myöhään matkaan lähteneet olisivat perillä joskus viikon päästä.

"Turvavälit" ja ihmistekijät huomioiden:
Jonon 1. 120 km/h
Jonon 2. 118 km/h
Jonon 3. 116 km/h
jne.
 
"Turvavälit" ja ihmistekijät huomioiden:
Jonon 1. 120 km/h
Jonon 2. 118 km/h
Jonon 3. 116 km/h
jne.

Aika jännä juttu sinänsä, mutta mä olen joskus ajanut 120km/h ja mun edessä oleva on ajanut samaa nopeutta. Samoin mun takana oleva. Meillä kaikilla on ollut ihan oikeasti jopa järkevät turvavälit toisiimme.

Silloin kun oikeasti on ruuhkaa, on aika mahdoton ajaa suurinta sallittua. Sama koskee muuten aika pitkälti kaikkia siinä ruuhkassa ajavia.
 
Jahas , näitä pilkkua nussivia taas löytyy.

No jos sanotaan se sitten vaikka näin:

Jos kaikki ajais tilanteeseen sopivaa suurinta sallittua nopeutta niin liikenne sujuis ihan vitun paljon paremmin.
 
Jos kaikki ajais tilanteeseen sopivaa suurinta sallittua nopeutta niin liikenne sujuis ihan vitun paljon paremmin.
Kyllä, yhdyn. :kippis1: Motarilla vaikka about 160 km/h, kun lakiuudistuksella oltais viety paaliin kaikki 90-luvun puoliväliä vanhemmat keinutuolit pl. vakaiksi todetut yksilöt.
 
Nopeusrajoitusjärjestelmän kehittäminen aloitettiin Suomessa vuonna 1973 ja se vakiintui vuonna 1978. Vuonna 1973 tieliikenneonnettomuuksissa menehtyi Suomessa noin 1100 ihmistä ja vuonna 1978 noin 600.-Wikipedia

Ei mitenkään huono suoritus pieneltä puna-keltaiselta kyltiltä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom