Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan noissa 10 km/h ero. 100 kilometrin matkalla kuuden minuutin ero matka-ajassa, jos pyöritään siellä satasen lähettyvillä. Ei mikään älytön, mutta enemmän se onkin kai kiinni tuolta korvien välistä. Itse en ainakaan voi väittää etteikö sillä olisi merkitystä, että voit hiukan venyttää sääntöjä ja ajaa 5 km/h ylinopeutta, verrattuna yhtä suureen alinopeuteen. Se vaan alkaa vituttaa, jos ei voi ajaa edes suurinta sallittua, vaikka ero matkustusajassa olisi olematon.+5 km/h on ok, sujuvaa menoo ja aktiivista ajoo.
-5 km/h ihan perseestä, kauheaa matelua, argh!
check.
sais tulla jo kehällekkin pöntöt, loppuisi stadilaisten eriarvoinen kohtelu..
sais tulla jo kehällekkin pöntöt, loppuisi stadilaisten eriarvoinen kohtelu..
Paljonkos nuo muuten ruuhkasilla osuuksilla sitten parantaa sitä turvallisuutta? Jos ei pysty ajaan vakkarilla, menee itselle ainakin iso osa keskittymisestä noita pönttöjä kyttäillessä. Kun ei viittis tietosesti alinopeuttakaan ajaa...
Milläs tavalla nyt se kohtelu on eriarvoista? Kehä kun menee kuitenkin Helsingin kautta niin Espooseen kuin Vantaallekin ja jos tasa-arvoinen kohtelu on sitä, että sitten kaikki pääsee nauttimaan vitunmoisista ruuhkista niin aika kiero on sun tasa-arvoajattelu. Siinä vaiheessa kun se autoletka alkaa jumittaa vielä enemmän kuin nyt niin niitä typeriä ohituksia tulee vaan enemmän ja jengi alkaa hermoilemaan turhaan. Ja tuskin illalla on mitään väliä jos porukka ajaa kehällä satasta kun ei siellä muutenkaan ole ketään...
Milläs tavalla nyt se kohtelu on eriarvoista? Kehä kun menee kuitenkin Helsingin kautta niin Espooseen kuin Vantaallekin ja jos tasa-arvoinen kohtelu on sitä, että sitten kaikki pääsee nauttimaan vitunmoisista ruuhkista niin aika kiero on sun tasa-arvoajattelu. Siinä vaiheessa kun se autoletka alkaa jumittaa vielä enemmän kuin nyt niin niitä typeriä ohituksia tulee vaan enemmän ja jengi alkaa hermoilemaan turhaan. Ja tuskin illalla on mitään väliä jos porukka ajaa kehällä satasta kun ei siellä muutenkaan ole ketään...
Mä taas veikkaan, ihan by mutu, että oikeasti liikenne sujuisi paljon paremmin jos kaikki noudattaisivat nopeusrajoitusta koko ajan. Loppuisi se turha ohittelu ja pieniin väleihin rynniminen ja ryysääminen. Ajoittain näkee niin tyylipuhtaita suorituksia kehä ykkösellä ettei mitään rajaa... tosin nopeusrajoituksen noudattamisen lisäksi joitain kohtia täytyisi liikennejärjestelyiden suhteen muuttaa, samoin kuin täytyisi muuttaa ihmisten liikennekäyttäytymistä tietyissä kohdissa.
Eikä sillä, en mä niitä kameroita sinne kehälle halua. Sen harvan kerran kun siitä ajaa hiljaisena aikana tai pienessä kiireessä, en kaipaa kameraa räpsimään kuvaa 5km/h ylityksestä.
Harmi vaan että tämä ajattelumalli on lähes mahdoton käytännössä... :(
Ja syy siihen mahdottomuuteen on: "Minä minä minä MINÄ minä I Minä Myself Minä ME ich minä mä jag MINÄ!!! Minä ennen muita ja minä ensin vaikka heikoille jäille, MINÄÄÄÄÄH!!!". Toinen mahdollinen syy on ajattelemattomuus...
Siis tarkoititko, että esim. motarilla aivan jokaisella tiellä olevalla autolla olisi nopeus tarkalleen 120,00 km/h? Meinaatko, että on mahdollista niin kauan kuin ihmiset vielä ohjaavat? Joku ajaa sisempänä mutkassa kuin edellä ajava ja sitten taas jarrutellaan ja vaikutukset kasvavat jonossa taaksepäin eksponentiaalisesti.Kyllä, komppaan täysin.
Jos kaikki ajais tasan sitä suurinta sallittua niin liikenne sujuis täydellisesti (IMO).
Ei tulis turhia ohituksia niiden takia jotka ajaa 20km/h liian hiljaa eikä vaaratilanteita niiden takia jotka kaahailee.
ja kun juhannusruuhkissa jokainen ajaisi korkeintaan suurinta sallittua, niin myöhään matkaan lähteneet olisivat perillä joskus viikon päästä.Mä taas veikkaan, ihan by mutu, että oikeasti liikenne sujuisi paljon paremmin jos kaikki noudattaisivat nopeusrajoitusta koko ajan.
"Turvavälit" ja ihmistekijät huomioiden:
Jonon 1. 120 km/h
Jonon 2. 118 km/h
Jonon 3. 116 km/h
jne.
Kyllä, yhdyn. :kippis1: Motarilla vaikka about 160 km/h, kun lakiuudistuksella oltais viety paaliin kaikki 90-luvun puoliväliä vanhemmat keinutuolit pl. vakaiksi todetut yksilöt.Jos kaikki ajais tilanteeseen sopivaa suurinta sallittua nopeutta niin liikenne sujuis ihan vitun paljon paremmin.