Ylinopeus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cartma
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos sillä väliä lähetkö motarille kuorma-auton vai henkilöauton takaa? Älä tee kärpäsestä härkästä

On siinä sen verran väliä että millä tahansa edes lähellekkään nykyaikaisella henkilöautolla pystyy kiihdyttämään rampilta sallittuun 120 km/h nopeuteen liityttäessä moottoritien liikenteeseen. Eli sillä henkilöautoilijalla on VAIHTOEHTO ajaa sallitun nopeuden mukaan, JOS vain vittu viitsisi.

Ja totta vitussa teen siitä numeron jos mun turvallisuus on kyseessä.

Joillekin ei tunnu menevän pointti perille vaikka kuinka vääntäisi mistä rautalangasta.

:david:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tästä threadistakin selviää että ihmiset on yksinkertaisesti ääliöitä liikenteessä. Aina ajatellaan omaa hikistä persettä eikä kokonaisuutta. Lisäks oma lukunsa on nämä spedet jotka kilahtelee ja vaarantaa kymmenien ihmisten henkiä jokaisella reissulla kun joku nyt sattu ajamaan mittarin mukaa 100km/h. Ego ei kestä ajaa uudella laina-pemarilla vanhemman auton perässä.

Sitten vielä mainostetaan että parin kympin ylinopeus säästää ihan MINUUTTEJA. Kuhan tekniikka kehittyy niin kiskoilla ajamiseks tää homma menee.
Hohhoijjaa.

"Vaarantaa kymmenien ihmisten henkiä", on se ohitus joo vaarallista. Ymmärrätkö yhtään millaiset jonot ja ruuhkat syntyisi jos ei ohiteltaisi ja kaikki jäisivät sen hitaimman perään? Ohittaminen nimenomaan sujuvoittaa liikennettä.
 
On siinä sen verran väliä että millä tahansa edes lähellekkään nykyaikaisella henkilöautolla pystyy kiihdyttämään rampilta sallittuun 120 km/h nopeuteen liityttäessä moottoritien liikenteeseen. Eli sillä henkilöautoilijalla on VAIHTOEHTO ajaa sallitun nopeuden mukaan, JOS vain vittu viitsisi.

Ja totta vitussa teen siitä numeron jos mun turvallisuus on kyseessä.

Joillekin ei tunnu menevän pointti perille vaikka kuinka vääntäisi mistä rautalangasta.

:david:
No kai vastustat myös rekkoja? Vai onko ainoo pointti se et muut ajaa liian hiljaa ja tien pitäs vain sinua varten?
 
Moraalini ei estä minua ajamasta ylinopeutta itse valitsemassani paikassa. Jatkan siis samaa linjaa.

Hakusanat:
kylkimyyry, 3/4, ollaan eellä, baijerilaiset oriit, tuhatkuutioinen kyykkypyörä, kaahaus, etupyörä kytkettynä ilmaan.

edit:
psychomoto.gif
 
No kai vastustat myös rekkoja? Vai onko ainoo pointti se et muut ajaa liian hiljaa ja tien pitäs vain sinua varten?
Etkö nyt hiffaa? rekalla _EI_ voi kiihdyttää motarinopeuteen, et millää ilveellä..taino vapaapudotuksessa kyllä, mutta _NORMAALILLA_ henkilöautolla voit kiihdyttää, rekat ei vituta vaan nössöt "kiihdytän 60 hiljempaa kuin rekat"-ihmiset, joskus jotku luuserit kiihyttää sen romun hiljempaa ku rekka.
 
No kai vastustat myös rekkoja? Vai onko ainoo pointti se et muut ajaa liian hiljaa ja tien pitäs vain sinua varten?
Tossa lienee pointtina se, että joku omalla tietoisella päätöksellään liittyä motarille kuuttakymppiä vaarantaa useiden muidenkin ihmisten turvallisuuden. Se nimittäin on ihan oikeasti vaarallista kun motarille tungetaan reilusti pienemmällä nopeudella kuin mitä muu liikenne menee. Nopeuserohan tuossa tilanteessa on sama kuin 180km/h ajavalla muuhun liikenteeseen nähden.

Rekkojen tapauksessa taasen kuski ei oikein voi muuta kuin nilkka oikoisena painaa menemään, yhdistelmä kiihtyy siihen vauhtiin kun kiihtyy. Keskivertohenkilöautolla taas normaali, turvallinen liittyminen motarille ei useimmissa rampeissa vaadi mitään muuta kuin viitseliäsyyttä kiihdyttää auto öbaut rajoituksen mukaiseen nopeuteen jo siinä kiihdytyskaistalla. Erikseen sitten ne rampit (kuten Hämeenlinnan motari Kehä III eteläpuolelle) joilla saa menopeliä piiskata ihan tosissaan että sekaan mahtuisi. Näissä rampeissa jumittajat saavatkin vähän enemmän tilanteita aikaiseksi toiminnallaan.
 
Jos ne mummot ketkä yrittää tunkee sinne motarille 60km/h on niin saatanan iso riski et niitten ajo pitäs siellä kieltää, niin pitäskö sitten rekkojenki? Isompi riski se hitaasti kiihtyvä rekka on. Ja ei sillä ole mitään vitun väliä että se rekka ei kiihdy nopeempaa, silti se on riski jos on ne mummotkin.
 
No kai vastustat myös rekkoja? Vai onko ainoo pointti se et muut ajaa liian hiljaa ja tien pitäs vain sinua varten?


Jos sulla ei ole mitään kykyä ymmärtää luettua niin tätä on turha jatkaa. Tajusitkohan sä sanaakaan tosta mun edellisestä viestistä, vai leikitkö vain noin vitun tyhmää?
 
Hohhoijjaa.

"Vaarantaa kymmenien ihmisten henkiä", on se ohitus joo vaarallista. Ymmärrätkö yhtään millaiset jonot ja ruuhkat syntyisi jos ei ohiteltaisi ja kaikki jäisivät sen hitaimman perään? Ohittaminen nimenomaan sujuvoittaa liikennettä.

Joo, noi "sujuvoittajat" kyllä tiedetään, sinkoillaan kaistalta toiselle ja sitten ollaan samoissa valoissa seisomassa.
 
Joo, noi "sujuvoittajat" kyllä tiedetään, sinkoillaan kaistalta toiselle ja sitten ollaan samoissa valoissa seisomassa.
Ai. Itse muistan erityisesti yhden kerran, kun ajoin Helsingistä Saukkolaan. Ohitin motarin puolessa välissä auton, jonka tuntomerkit jäi mieleen. Saavuin Saukkolaan ja kävin Siwassa ostamassa korin verran safkaa. Kaupassa meni 10 minuuttia. Kurvattuani pois Siwan pihalta, näen tämän auton kääntymässä pois ykköstieltä.
 
Jos ne mummot ketkä yrittää tunkee sinne motarille 60km/h on niin saatanan iso riski et niitten ajo pitäs siellä kieltää, niin pitäskö sitten rekkojenki? Isompi riski se hitaasti kiihtyvä rekka on. Ja ei sillä ole mitään vitun väliä että se rekka ei kiihdy nopeempaa, silti se on riski jos on ne mummotkin.
Äkkiä sanoisin että rekka ei ole niin suuri riski, sillä sen näkee kauempaa, sekä on odotettavissa että se tulee sieltä hiljempaa kuin mitä liikennevirta etenee. Siinä ehtii motarilla ajavat ennakoimaan. Mummojen ajamista autoista taas ei voi sanoa samaa. Lisäksi rekat on välttämättömiä, kun taas mummot microineen eivät ole. Tuolla menee paljon busseja joihin noi jännärimummot mahtuvat matkustamaan, kun taas tavarat ei kulje kuin siellä rekoissa.

Mutta ihan en hiffaa tota intoa väitellä tästä asiasta, nimittäin turha jumitus henkilöautolla aiheutuu kuljettajan piittaamattomuudesta, kun taas rekalla hidas kiihtyvyys johtuu fysiikan laeista. Piittamattomuus on jokaisen oma valinta, mutta fysiikan lakeja on jokaisen pakko noudattaa.
 
Äkkiä sanoisin että rekka ei ole niin suuri riski, sillä sen näkee kauempaa, sekä on odotettavissa että se tulee sieltä hiljempaa kuin mitä liikennevirta etenee. Siinä ehtii motarilla ajavat ennakoimaan. Mummojen ajamista autoista taas ei voi sanoa samaa. Lisäksi rekat on välttämättömiä, kun taas mummot microineen eivät ole. Tuolla menee paljon busseja joihin noi jännärimummot mahtuvat matkustamaan, kun taas tavarat ei kulje kuin siellä rekoissa.

Mutta ihan en hiffaa tota intoa väitellä tästä asiasta, nimittäin turha jumitus henkilöautolla aiheutuu kuljettajan piittaamattomuudesta, kun taas rekalla hidas kiihtyvyys johtuu fysiikan laeista. Piittamattomuus on jokaisen oma valinta, mutta fysiikan lakeja on jokaisen pakko noudattaa.


Juurikin näin.
 
Tästä threadistakin selviää että ihmiset on yksinkertaisesti ääliöitä liikenteessä. Aina ajatellaan omaa hikistä persettä eikä kokonaisuutta. Lisäks oma lukunsa on nämä spedet jotka kilahtelee ja vaarantaa kymmenien ihmisten henkiä jokaisella reissulla kun joku nyt sattu ajamaan mittarin mukaa 100km/h. Ego ei kestä ajaa uudella laina-pemarilla vanhemman auton perässä.

Sitten vielä mainostetaan että parin kympin ylinopeus säästää ihan MINUUTTEJA. Kuhan tekniikka kehittyy niin kiskoilla ajamiseks tää homma menee.
Mukava lukea, etten ole ainoa näin ajatteleva. Myönnän, että olisin itse mesonnut tällaiseen ketjuun hidastelijoista kaksvitosena ihan samalla lailla kuin suurin osa ketjun kirjoittajista ja ihan samasta syystä kuin tänne nyt kirjoittavat: Young, dumb and full of cum...

On tilastollinen fakta, että todennäköisyys joutua vakavaan onnettomuuteen kasvaa eksponentiaalisesti ajonopeuden kasvaessa. Mitä enemmän ajaa ylinopeutta, sitä useammin on ohitustilanteitakin ja sitä vaarallisempia ne ovat kaikkien kannalta samaan suuntaan kulkevien autojen isomman nopeuseron vuoksi. Kenellekään ei ole ylinopeudella ajamisesta oikeasti mitään hyötyä ja kansantalouden kannalta kyse on pelkästään ylimääräisestä kustannuksesta turhaan vammautuneiden ja ennenaikaisesti kuolleiden veronmaksajien muodossa. Kyse on mielestäni vain ja ainoastaan autoilijoiden enemmistön omaksumasta asennevammasta, minkä tämäkin ketju mainiosti todistaa. Ainoa keino vähentää nopeuksia on valitettavasti lisääntynyt nopeusvalvonta.

Olin Uudessa-Seelannissa joku 10 vuotta sitten ensimmäistä kertaa ja siellä oli maanteiden varsien pusikot täynnä piilotettuja nopeuskameroita ja toleranssi oli likimain nolla eli pienestäkin ylinopeudesta tuli paikallisten mukaan postissa sakkoa. Silloin olin kauhuissani moisesta poliisivaltiomeiningistä, mutta nyt viimeiset puoli vuosikymmentä rajoitusten mukaan ajaneena olen todennut vaarallisen suuret ylinopeudet niin yleiseksi ilmiöksi, että kannatan lämpimästi kaikkia viranomaisten keksimiä keinoja leikata ylinopeuksia ajavien määrää - varsinkin sellaisia, joilla kerättyjen sakkojen määrä kustantaa lisääntyneen valvonnan kustannukset ja jotain jää ylikin. Kyseessä on silloin eräänlainen Darwinilainen idioottivero tässä tulonsiirtojen luvatussa maassa.
 
Noniin nytku on bemmerillä se 200 kokeiltu, niin ei tarvii enään kaasutella liikaa:) ja tämähän of course suljetulla alueella:rolleyes:. Ja en sinänsä muuten ajele koskaan yli 10km/h sallitun rajan, pääsen ihan hyvin aina perille sitä sallittua vauhtia.
 
On tilastollinen fakta, että todennäköisyys joutua vakavaan onnettomuuteen kasvaa eksponentiaalisesti ajonopeuden kasvaessa. Mitä enemmän ajaa ylinopeutta, sitä useammin on ohitustilanteitakin ja sitä vaarallisempia ne ovat kaikkien kannalta samaan suuntaan kulkevien autojen isomman nopeuseron vuoksi
mikä johtuu ennemmin siitä, etteivät nämä hitaammin ajavat toopet osaa katsoa siihen peiliin tai jos katsovat, eivät omaa syvyysnäköä. Lisääkö se nopeus sitä onnettomuusriskiä vai se, että ihmiset eivät edes ymmärrä autonsa ulkomittoja, eivät tunne hallintalaitteita, ylireagoivat muiden liikkeisiin, ajautuvat vastaantulevien kaistalle ja vaihtavat kaistaa toistensa eteen/päälle, koska eivät vaivaudu tuntemaan ympäristöään?
 
mikä johtuu ennemmin siitä, etteivät nämä hitaammin ajavat toopet osaa katsoa siihen peiliin tai jos katsovat, eivät omaa syvyysnäköä.

Mä ainakin katson joka kerta tarkkaan mihin väliin menen mutta välillä SAATTAA käydä niin, että se turvallinen kaistanvaihtoväli kutistuu muutamassa sekunnissa olemattomiin kun takaa tulee reilu 20-vuotias kuolematon idiootti kahta sataa saatana. Näitä munapäitähän on taas viime viikkoina raavittu puiden kyljistä oikeen urakalla. Varsinkin pimeällä voi olla hankala hahmottaa molopään 80km/h ylinopeutta vaikka olisi teräsmiehen katse. Sori vaan mutta käy vituttamaan kun liikenteessä on kaiken maailman sankareita jotka vaarantavat mun ja perheeni hengen jonkun olemattoman kiireen takia.
 
mikä johtuu ennemmin siitä, etteivät nämä hitaammin ajavat toopet osaa katsoa siihen peiliin tai jos katsovat, eivät omaa syvyysnäköä. Lisääkö se nopeus sitä onnettomuusriskiä vai se, että ihmiset eivät edes ymmärrä autonsa ulkomittoja, eivät tunne hallintalaitteita, ylireagoivat muiden liikkeisiin, ajautuvat vastaantulevien kaistalle ja vaihtavat kaistaa toistensa eteen/päälle, koska eivät vaivaudu tuntemaan ympäristöään?
IMO sunlaiset toopet just aiheuttaa ne tapaturmat, luulet olevas joku rallikuski, joka hallitsee auton nopeudessa ku nopeudessa
 
mikä johtuu ennemmin siitä, etteivät nämä hitaammin ajavat toopet osaa katsoa siihen peiliin tai jos katsovat, eivät omaa syvyysnäköä.

Mulla vähän sama ongelma. Pakko pistää jengiä turpaan koko ajan kun ne on niin urpoja. En tajua miksei poliisi tee mitään näille urpoille.
 
kovaa settiä kyl kun moottoripyöriähän ei haittaa tollaset:P Kuulemma sekin toimii, jos pistää sen aurinkosuojaläpyskän ja piiloutuu sen taakse, ei voi sakottaa jos ei tunnista kasvoja.. Eli pitkäselkäset aurinkoläpyskän suojaan ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom