Yleinen lemmikkikeskustelu

Kyllä aika äkkiä reagoisin jos leikkisä koira rauhoittuu äkisti paljon. Ei ne koirat kuitenkaan kerro jos joku paikka on kipeänä, ovat vaan rauhallisempia. Sitten sen voi vielä väärin tulkita iän tuomaksi rauhallisuudeksi. Oman koiran kanssa kävi vähän niin, kun sai lääkitystä niin oli taas kuin pentu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Joo, itsekin luultiin, että koiramme on vihdoin kasvanut aikuiseksi, kun rauhoittui niin. No, lekurikäynnin yhteydessä sitten huomattiin, että pojulla oli pitkittäinen hiusmurtuma hampaassa, jota myöten oli päässyt kasvattamaan mojovan paiseen hammasjuureen. Hammas veks ja lääkitys kohdilleen - se siitä aikuismaisen rauhallisesta hurtasta... Jos selvää syytä ei tunnu löytyvän, käytöksen vakavuudesta riippuen odottelisin maksimissaan viikon-pari ennen lääkärille vientiä.

Koiralla alkanu joku ihme pakkomielle heitellä multaa lattialle ja joskus syödäkin sitä mistä johtuu? Myös roskiksia tykkää penkoa.

Koiralla alkanu joku ihme pakkomielle heitellä multaa lattialle ja joskus syödäkin sitä mistä johtuu? Myös roskiksia tykkää penkoa.
Minkä ikäinen koira? Jos on pentu tai teini, niin veikkaisin samaa kuin Spear, että tylsyyksissään viihdyttää itseään.

Toisaalta mullan syöminen voi olla oire mahaongelmista; Linkki.

Koira täyttää vuoden lopussa 10 vuotta. Ei oo ennen syöny kyllä multaa roskiksia se on kyllä penkonut mutta toi multa juttu tuli ilmi viime vuoden lopussa.

Enemmän kannattaisin jotain koira ajokorttia rodusta riippumatta, koska eniten paskaa käytöstä näkee näillä ns helpoilla roduilla, joidenka kouluttamiseen ei jakseta juurikaan nähdä vaivaa.

Suomessa on 650 000 koiraa. Jos ne kaikki laitettaisiin omistajineen riviin, siinä olis aika monta sellasta joiden vastuulle ei saisi antaa mitään elävää olentoa. Koira taantuu aika nopeasti omistajansa tasolle. Tätä ei tietysti saa suoraan sanoa, joten syytetään toki koiria. :jahas:

Juu, esimerkiksi toi Tanskan malli vaikuttaa tosi järkevältä, vittu mitä sakkia. Nyt vasta huomasin uutisen.
Perheen lemmikki sai tappotuomion - Tanskassa riita tiukasta koiralaista | Yle Uutiset | yle.fi
Ei hyvää päivää. Tosiaan, voi vittu mitä sakkia.

Tätä vielä jatkettiin IS:n sivuilla, koirarotujen mustalista Tanskasta, mutta olihan siellä ihan järkeviäkin pointteja;

Koirien ongelmakäyttäytymisen todellinen syy löytyy Unholan mukaan rodun sijaan yleensä omistajasta.
...
Jos näkee tietyn koirayksilön ja tykkää, että se on kivan näköinen, saattaa ajatella, että haluaisi itse samanlaisen. Jos se on sellainen, joka on hyvin kasvatettu ja hyvin hallinnassa, se ei tarkoita sitä, että itse onnistuu yhtä hyvin saman rodun kanssa.

Onkos moni siirtyny raakaruokaan koirien kanssa? Meillä alko aapon kanssa tällä viikolla kokeilu :)
Minun koirani on puolivuotiaasta ollut pääasiassa raakaruualla. Koira on nyt 4,5 vuotias. Kaikkea kokeiltiin, mutta raakaruoka näyttää ainoalta sopivalta. Nappulat tulivat lähes sulamattomana läpi ja kaupan perusmakkaroilla vähän sama.

Olen ostanut mm. broilerin luumurskaa sisältävää jauhelihaa ja laittanut kylkeen tehosekoittimen kautta vedettyä parsakaalimössöä. Hyvin koiralle maistui, mutta viime vuosina olen laiskistunut ja nykyisin ruokavalion perustana ovat valmiit kana-kasvismixit, joita ostan laatikoittain. Luita tulee nykyisin annettua harvemmin lähinnä siitä syystä, ettei koiralle sovi nauta kovin hyvin ja riistaa on saatavilla aika rajoitetusti. Kausittain tulee annettua broilerin siipiä ja selkää, lähinnä sen mukaan miten jaksan kantaa kotiin.

Barffauksessa ärsyttää se, että jotkut suhtautuvat asiaan lähes kuin uskontoon. Ei tämä koiran ruokinta mitään rakettitiedettä ole ja sillä mennään, mikä sopii koiralle parhaiten.

Koira saa myös mieleistä tekemistä kun syö noita rustoluita, kanan ja kalkkunansiipiä sekä kauloja... härkäribsejä ostin testiin ja niistä todella tykkäsi..

^ Riippuu koirasta. Kanan ja kalkkunan siivet, selät ja kaulat ovat täällä kahdella puraisulla syöty, ei juuri riitä tekemistä. Toki isommissa luissa tekemistä riittäisi, mutta nauta allergisoi (satunnaisesti tarjoan sitä silti).
Harmittaa, ettei kaupoista voi käydä kunnollisen kokoisia riistaluita, yleensä tarjolla vain hammastikuiksi kelpaavia kylkiluiden pätkiä. Kerran olen löytänyt koiralle puolikkaan peuran jalan, karvoineen päivineen. Sen syöminen oli aika hämmentävän näköistä, kun se oli aivan saman värinen kuin koiran oma tassu.

Mun kääpiömäyris on aloittanu jonku keppikuurin. Lenkillä se etsii ihan maanisesti keppejä maasta ja pureksii ja syö niitä. Kerkesin epäillä jotain ruoansulatusongelmia, mutta suolitoiminnot on kuten aina, erittäin säännölliset. Sisällä sillä on vetoköysiä, pehmosorsaa, vinkupossua ja puruluu, eli periaatteessa tylsistymisestä ei pitäis johtua. Joku puutostila kenties? Koira syö perus JahtiVahti-kanariisiä ja sekaan laitan pikkuisen koiranmakkaraa.

Jos tämä on alkanut yllättäen ja maha toimii ihan normaalisti, niin minulle tuli jostain syystä mieleen huomion hakeminen. Tämä nyt on ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta leikitkö koiran kanssa? Se, että sillä on kotona leluja ei välttämättä hirveästi lämmitä, jos se on niiden kanssa ihan yksin.

Päivittäin leikitään koiran kanssa ja koira saa aika paljonkin hellyyttä ja huomiota. Mietin sitäkin, että olisiko kovien pakkasten aikaan turhautunut kun lenkit jäi aika lyhkäsiksi?

Kyllähän tuo jonkinlaiselta turhaumalta kuulostaa. Pidemmillä lenkeillä on enemmän hajuja = enemmän nenätyöskentelyä, eli voihan se olla että sillä on nyt tylsää. Jos kokeilisit tehdä sen kanssa kotona jotain aivojumppaa, opettelette uutta temppua tai piilotat huoneeseen pieniä namipalasia, mitä se saa etsiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom