• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Yleinen lemmikkikeskustelu

pyssy

Mode
Oujea oli hiiret taas päässy yöllä karkaamaan häkistä. Toinen on nyt sitte kadoksis. Voi ny vittu.
Hommaa kissa. Löytyy hiirulainen kohtuu nopeasti.:D

Ei ole onneks kun tälläne parinkymmenen neliön pikku yksiö, mutta kyllä täältäki löytyy mitä ihmeellisimpiä paikkoja. Ei oo vieläkään kaveri löytyny. Noh viimestään kun nälkä / jano käy kovaksi niin varmaan ilmaantuu jostain. Ainakin näin toivon :D

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
40
Varmaan pitäs jo joku luokku olla mihin jää nalkkiin kun tulee syömään? Enkä siis tarkota hiirenloukkua jolla katkee niska vaan sellasta millä saa sen eläimen pyydystettyy ihan hengissä. ;)

Aika kipee tuntuu olevan narttukissa kastraatioleikkauksen jälkeen, vai mikä tää nyt virallisesti onkaan nimeltään jossa munasarjat viedään. Ja ei oikein dikkaa muutenkaan tuota kortsua mitä joutuu pitämään päällään jottei pääse haavaan käsiksi.

Kyllä tässä rupeaa nyt keinot loppumaan..en tiedä mihin on tyttö mennyt. Olisko kellään muilla ehdotuksia? Voisin yrittää rakentaa jonkin näköisen "ansan". Auttaiskohan jos soittais youtubesta jotain kissan ääniä? :D

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
40
Milläs meinasit sen saada kiinni? Ei nimittäin taida antaa kiinni jos tietää olevansa karussa.

Onko sulla mitään kevyttä pyykkikoria tai vastaavaa jossa ois reiät että näkee läpi? Laitat sen väärin päin lattialle, toiseen päähän joku kevyehkö puukeppi tai vastaava johon naru. Sitten sinne maassa olevaan päähän jotai herkkuja. Narun pää kädessä vaikka sängylle kytikseen ja kun karkulainen menee herkun luokse, niin nykäset narusta ja se toivottavasti jää sinne korin sisään nalkkiin eikä ehdi karkuun.

Tällä hetkellä kyttään sängyllä josko se menis juomaan vettä tonne pirkka olut kontin sisälle johon siis asensin kiinni ton juomapullon. :D sillä sen sais sitten näppärästi kuljetettua takasin. Jos ei onnistu niin sitten rupean kikkailemaan naru virityksillä!

e.Rupesin kuulemaan rapinaa keittiön alakaapista. Avasin oven ja siellähän se taiteili roskiksen reunalla. Laitoin kontin nokan eteen ja hyppäs heti sisälle lipittämään vettä. Nyt on tyttö turvassa!

Jollain stagalla kaivat sen sieltä.

Harkinnassa olisi koiralle oma reppu retkeilyyn, onko noissa mitään järkeä loppujenlopuksi?

ite miettiny samaa.. niitä on parikin hyvää, mutta ne ei oo ihan halpoja. Kanakoiran kanssa ku tulee paljon retkeiltyä ja käveltyä muutenkin syksyin pitkiä reissuja, niin voisi olla ihan hyvä. Jeri on yksi parhaista mitä taitaa olla mutta on hintaakin..

ja tosiaan siinä suosisin laatua. Aivan sama kun itselle rinkkaa ostaessa, niin täytyy oikeesti ettiä se selkään sopiva ja tarpeeksi tukeva, jottei rasita vääriä paikkoja..

Ikä
43
Oujea oli hiiret taas päässy yöllä karkaamaan häkistä. Toinen on nyt sitte kadoksis. Voi ny vittu.
Kivoi noi hiirulaiset. Mulla pyörii noita pikkumökin liiterissä, vaikka millä mitalla. Monta haluat ;)

Olen ratkaissut ongelman, rakentamalla sopivan loukun, joka kaappaa elävänä kohteen.
Hiirulaiset jotka jäävät loukkuun kohtaavat loppunsa ja ne mahdolliset lumikko/hilleri/orava/naapurin kissa.. jatkavat sukua.

2.jpg
3.jpg
4.jpg

Pistin vanhan veppi kameran päähän ja siitä kuvan koneelle, niin ei tarvi turhaan mennä vilkasemaan hiiri ansaa.
Tuo nippareilla viritetty lamppu on IR valo. Poistin kamerasta ir suotimen niin saan pimeässä kuvaa kameralta.

1.jpg

Tee sille hiirelle ämpäriansa. Laitat ämpäriin jotain hyvältä tuoksuvaa, vaikka porkkanoita. Sitten rakennat ulkopuolelle jonkun rampin että se pääsee kiipeämään ylös. Todennäköisesti se putoaa ansaan. Älä laita porkkanoita puolilleen sitä sankoa ettei se pääse pois. Tämä on pikkujyrsijöiden keskuudessa hyväksi havaittu keino. :D

Edit. Eiku saitkin sen jo kiinni. :D Hyvä.

Onko sulla hiirille muuten käytössä häkki vaiko terraario tai muoviduna? Jos on häkki, niin suosittelen ehdottomasti vaihtamaan joko kunnolliseen terraarioon tai sitten sellaiseen muoviseen dunaan. Häkki on kyllä vihoviimeinen hiiriasumus, sillä ne saavat kyllä tungettua itsensä hiukan väljemmistä kohdista läpi jos ovat sitä sorttia. Jopa niistä kaikista tiheäpinnaisimmista ei ole vastusta. Mulla oli hiirille alkuun käytössä sellainen miniduna, sitten maxiduna ja sitten hommasin kunnon lasiterraarion, minkä kannen tein seulaverkosta. Verkosta saa kivasti roikkumaan kaikenmoisia tikkaita ja muita että pääsevät kiipeilemään. Tällä hetkellä mulla on hiiriä kaksi ja kaksi on varauksessa. Mulle tuli vähän yli viikko sitten kolme hiirtä lyhyen paussin jälkeen, mutta jouduin palauttamaan niistä kaksi, kun kävi ilmi että ne söivät kolmannen viiksiä. Sellainen ei ole ollenkaan suotavaa toimintaa ja ne hiiret päätyivätkin samaa soittoa autuaammille juustomaille. Sain sitten kasvattajalta uuden tilalle ja kahta varattua saa odottaa vielä tovin. Eivät ole edes syntyneet vielä. :D

Ensin oli sellanen muovinen laitoin sen vaihtoon ja tilalle tollanen lasinen terraario, missä on "kantena" siitä muovisesta se häkki luukku. Ongelmana tosiaan on se, että siihen jää sellanen aukko kun ei toi häkin leveys riitä. Oon sitte peitelly sitä kaiken maailman pahveilla sun muilla, mutta aina ne onnistuu välillä jotenki änkemään ulos sieltä :D Seuraavaksi siis olis projektina varmaan tehdä kunnon kansi tohon terraarioon :) Mullakin noita on kaksi ja on kyllä niin hyperaktiivisia, että kyllä niissä on tällä hetkellä tarpeeksi tekemistä itelle. :D Noita ennen mulla on ollut marsu kun olin alaste ikäinen (12v). Se elikin sitten monet vuoden päivät. En nyt enää tarkkaan muista kuinka vanhaksi. Olisko ollu 6-8 vuotias silloin kun kuoli. Sen verran muistan että täysikäinen olin silloin joten jotain tuolta väliltä se oli. Mahtava lemmikki.