Oletko käyttänyt leelucky koiriasi paljon metsässä? Siis ihan perämetsässä missä ei oo häiriötekijöitä? Itse käytän useasti tutun AB ja tykkää helvetisti olla siellä, otan kokonaan pannan pois ja koira saa toteuttaa itseään siellä, kuuntelee ja vartioi ja pyörii joka paikassa ja tutkii maastoa, taitaa jopa harjoitella saalistamistakin jos oikein tulkitsen.
Käyn paljonkin Mitä etäämpänä asutuksesta niin sitä levollisempi mieli itelläkin. Oon käyny juoksulenkeilläkin melkeimpä umpimetsässä, molemmat koirat vapaana ja siinä saa aika hienon fiiliksen kun koirat juoksee laumana perässä ihan minne ite vaan päätän kurvata. Kansallispuistoissa ja luonnonsuojelupaikoissa oon myös aika paljon samoillut koirien kanssa. Joskus ois tarkoitus päästä ihan vaelluksellekin. Myös kalastamassa oon käyny kahdestaan ton uroksen kanssa, tässä todistusaineistoa kun koira koettaa noutaa uistinta metsälammella:D
Molempia koiria voin pitää kytkemättä ja jos näkyvyys on huono niin ne kävelee käskystä mun takana. Kyllähän sen noista huomaa, et ne on luonnossa vähän niinkuin omassa ympäristössään ja aistit terävöityy kun ylimääräinen melu katoaa