Yleinen lemmikkikeskustelu

Oletko käyttänyt leelucky koiriasi paljon metsässä? Siis ihan perämetsässä missä ei oo häiriötekijöitä? Itse käytän useasti tutun AB ja tykkää helvetisti olla siellä, otan kokonaan pannan pois ja koira saa toteuttaa itseään siellä, kuuntelee ja vartioi ja pyörii joka paikassa ja tutkii maastoa, taitaa jopa harjoitella saalistamistakin jos oikein tulkitsen.

Käyn paljonkin :) Mitä etäämpänä asutuksesta niin sitä levollisempi mieli itelläkin. Oon käyny juoksulenkeilläkin melkeimpä umpimetsässä, molemmat koirat vapaana ja siinä saa aika hienon fiiliksen kun koirat juoksee laumana perässä ihan minne ite vaan päätän kurvata. Kansallispuistoissa ja luonnonsuojelupaikoissa oon myös aika paljon samoillut koirien kanssa. Joskus ois tarkoitus päästä ihan vaelluksellekin. Myös kalastamassa oon käyny kahdestaan ton uroksen kanssa, tässä todistusaineistoa kun koira koettaa noutaa uistinta metsälammella:D

Rppnen1.jpg

Molempia koiria voin pitää kytkemättä ja jos näkyvyys on huono niin ne kävelee käskystä mun takana. Kyllähän sen noista huomaa, et ne on luonnossa vähän niinkuin omassa ympäristössään ja aistit terävöityy kun ylimääräinen melu katoaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei oo videolla mun koira, en tunne tapausta mutta hyvä video niin laitoin jakoon. Mun uros ei oo oikein koskaan innostunut tuosta taakanvedosta, joten kisat on jääneet yksiin joissa veti muistaakseni 1152kg. En halua pakottaa kun koira on enempi luonteeltaan sellainen rauhallinen pihavahti kuin aktiivinen harrastuskoira. Narttu taas sitten on korkeaenerginen ja luonteeltaan sitkeä. Siitä tulis hyvä taakanvetokoira mutta nykyiset puitteet treenata ei oo kovin hyvät. Ehkä vielä joskus :)

Vanhaan postiin kyselen että minkä ikäisenä aloit ottamaan sitten sellaisia oikeita vetoharjoituksia kärryllä ja isommilla painoilla. Itse nyt olen ajatellut että vedän vain jotain pientä(0-15kgn) taakkoja perässä tuohon 1v6kk ikään saakka että koira tottuisi ylipäätänsä valjaisiin ja perässä roikkuvaan tavaraan, kyllähän tuollainen 10kg tietenkin jo vähän varmasti lihaskuntoakin kasvattaa kun perässä laahaa.

Vanhaan postiin kyselen että minkä ikäisenä aloit ottamaan sitten sellaisia oikeita vetoharjoituksia kärryllä ja isommilla painoilla. Itse nyt olen ajatellut että vedän vain jotain pientä(0-15kgn) taakkoja perässä tuohon 1v6kk ikään saakka että koira tottuisi ylipäätänsä valjaisiin ja perässä roikkuvaan tavaraan, kyllähän tuollainen 10kg tietenkin jo vähän varmasti lihaskuntoakin kasvattaa kun perässä laahaa.

Vähän vajaan vuoden iässä ekoja kertoja kärryillä:

Painoa hyvin vähän. Videolla 44kg + kärry, joka on tuollaiselle vuoden ikäiselle todella kevyt, tarkoituksena harjoitellakin siis enemmän tekniikkaa kuin voimaa. Kannattaa muistaa, että pyörillä kulkeva 44kg on ihan eri juttu kuin vetää vaikka 44kg ketjua perässä, kitka tekee hurjan eron. Nuorella koiralla voi ihan hyvin harjoitella kärryjen kanssa tekniikkaa sellaisilla painoilla, että ne on oikeasti koiralle kevyehköt eikä liikkeelle saamiseen juuri voimaa tarvita. Painoja aloin korottaa asteittain jostain 1,5v iästä lähtien. Reilu parivuotiaana kävi sitten jo ekoissa ja viimeisissä kisoissaan :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
On kyllä paha paikka viedä oma lemmikki viimiselle matkalle eläinlääkäriin. Kaksi kertaa olen ollut tekemässä tuon reissun. Eka oli collien näköinen Roi. Yli 18 vuotta tuli yhteistä taivalta täyteen kun oli aika päästää ystävä paremmille metsästys maille.
Toinen kerta oli kun seefferin näköinen Justus koki myös sen viimeisen matkansa. Yli 16 vuotta sain nauttia yhteisistä metsäreissuista :itku:

Kummatkin ovat haudattuna takapihalleni ja kaksi kynttilää palaa jouluna paikassa.

Eläimen menettäminen todella on yksi pahimmista paikoista, joita kohdalle on osunut. Erityisesti toisen puolesta päättäminen ja lopullisen ratkaisun tekeminen. En ikinä unohda sitä tuskaa, kun edellinen koira nukkui viimeisille unilleen pää sylissäni. Mutta onneksi eläimillä on sentään oikeus eutanasiaan..

Onhan komiankokoinen jässikkä! Eikä näytä olevan mitään läski hötettä!

Painoa hyvin vähän. Videolla 44kg + kärry, joka on tuollaiselle vuoden ikäiselle todella kevyt, tarkoituksena harjoitellakin siis enemmän tekniikkaa kuin voimaa. Kannattaa muistaa, että pyörillä kulkeva 44kg on ihan eri juttu kuin vetää vaikka 44kg ketjua perässä, kitka tekee hurjan eron.

Joo sehän on selvä. 44kg vaikka kettinkinä on varmasti jo aika kova vedettävä.

Lemmikeille oma alafoorumi...

Pommittakaa Mikea viesteillä omasta alafoorumista lemmikeille ;)

Varmaankin saan kohta banaania hanuriin, mutta tarvetta olisi kyseiselle. Itsellä olisi jos jonkin moista kerrottavaa niin metästys reissuista kuin muistakin lemmikeiden edes-ottamuksista.
Tarpeeksi kun hiillostetaan viestien avulla Mikea, niin sillä palaa käpy ja oma alafoorumi on tosiasiaa.
Jos kerran saa huumeiden käyttäjät "nikotiinin orjat" oman paikan, ei luulisi tuon olevan kuin siinä, koska käpy palaa.

Yritin ainakin lähettää, mutten tiedä lähtikö se. Olen nolo. :nolo:

Edes läheisten ihmisten kuolema ei ole koskettanut yhtä paljon kuin eläinten. Parin vuoden sisällä luultavasti on taas taas päätettävä loppuuko hyvän ystävän elämä tänään, huomenna vai ensi kuussa. Ihmisten elämän loppumisesta ei voi päättää kärsimyksistä riippumatta. Eläimen elämän loppumisesta on päätettävä. Ehkä itse päätetty kuolema tekee siitä itselle niin vaikean.

Edes läheisten ihmisten kuolema ei ole koskettanut yhtä paljon kuin eläinten. Parin vuoden sisällä luultavasti on taas taas päätettävä loppuuko hyvän ystävän elämä tänään, huomenna vai ensi kuussa. Ihmisten elämän loppumisesta ei voi päättää kärsimyksistä riippumatta. Eläimen elämän loppumisesta on päätettävä. Ehkä itse päätetty kuolema tekee siitä itselle niin vaikean.

Aivan kuin minun sanomani. Minulta on kuollut äitiä ja sukulaista mutta kun jouduin päättämään 8kk ikäisen koiran lopettamisen niin oli pahin paikka. Juttua löytyy tästä threadista ja jossakin old school threadin puoleltakin.

Ei muuta kuin temppuja opettelemaan. :D

Hienoa että saatiin tämä tänne! :D

Kaivoin lumilapiolla koiralle lenkkipolun takapihalta lähtevään mettään :) Pituutta vasta satoja metrejä, mutta kun saan valmiiksi niin tarkotus olis että olis semmonen kilometrin lenkki kasassa.

Yllättävän rankkaa kun on se puol metriä lunta ja pieniä puita pitää käsin katkoa vähän väliä, mutta pääsenpä heti takapihalta lenkkipolulle :hyvä:

Onkos kukaan nähnyt noita Boerboel:eita suomessa? Itse en ole, komeannäköisiä rötkylöitä kyllä.

Kaivoin lumilapiolla koiralle lenkkipolun takapihalta lähtevään mettään :) Pituutta vasta satoja metrejä, mutta kun saan valmiiksi niin tarkotus olis että olis semmonen kilometrin lenkki kasassa.

Yllättävän rankkaa kun on se puol metriä lunta ja pieniä puita pitää käsin katkoa vähän väliä, mutta pääsenpä heti takapihalta lenkkipolulle :hyvä:

HULLU!

Meidän kisumisu on taas ihan sylikissaa, hetkeksikään ei saisi poistua olemasta hänen alustanaan :D Alkaa mauku, kurina ja perässä seuraus. Se on kyllä aina ollut sellainen, mutta välillä sillä on sentään vähän itsenäisempiäkin aikoja, makoilee esim. sängyssä vaikka muu porukka olohuoneessa. Tämä sopisi jollekin sukkia keinutuolissa kutovalle mummolle täydelliseksi lemmikiksi <3

Isompi tyttökissa oli meillä äsken leikkurissa. Kohta vaimo tuo sen kotia. Joutuu raukka pitään sitä pukua päällää 2 vk ja ulkoilukieltoa sama 2 vk. Voi olla alussa surkeana.

Mulla on koiralla tuo sama operaatio edessä tuossa parin kuukauden päästä.

Pelottaa jo pelkkä ajatuskin siitä että pitäisi joku 2viikkoa olla juksuttamatta koiraa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom