Ylätaljan sarjapainot

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
43
Paljolla jaksatte vääntää ylätaljaa(niskantaakse) niin, että sillä pystyy vielä

tekeen kunnon sarjan(joku 7-10 toistoa)? (jos teet pelkästään eteen niin kerro toki tuloksesi)

Ja mikä on oma painonne?

Omat tulokset:

Pieni Nahka (Nahka): talja 10*70kg (oma paino 77kg)

Iso Nahka (Megamaster): talja 10*110kg (oma paino 90kg)

Tiedän että taljoissa on painoeroja, mutta ei välitetä niistä. :david:

Eri kiva threadi ! :hyper: :david: :hyper:

eiköhän leuanvedoilla ole parempi mitata yläselän voimia...

arni sanoi:
eiköhän leuanvedoilla ole parempi mitata yläselän voimia...

Ajattelin just samaa. Leuanveto lisäpainoilla on parempi tapa mitata voimaa. Puntarin kautta kävelee niin näkee tarkkaan paljonko sitä ollaan nostamassa. Mutta huonompi homma jos ei saa ensimmäistäkään leukaa vedettyä..

Leuanvedossa pystyy huijaan helpommin, ja useempi tekeekin leuat enemmän tai

vähemmän nykien. Ja tää on ylätalja threadi. Joten jätetään ne leuat pois tästä.

Megamaster sanoi:
Leuanvedossa pystyy huijaan helpommin, ja useempi tekeekin leuat enemmän tai

vähemmän nykien. Ja tää on ylätalja threadi. Joten jätetään ne leuat pois tästä.

Kyllä ylätaljassakin näkee aika vapaita tyylejä.

Onhan penkissäkin erilaisia tyylejä. Joku vääntää selkä kaarella, jalat maassa, toinen

vääntää jalat penkillä selkä suorana. Kiinnostuksen kohde on nyt ne ylätalja 10-toiston

sarjamaksimit, eikä tyylit.

Tyylikin ratkaisee, mutta ainakin itse treenaan tuollaisella taloyhtiön salilla, ja ylätaljaa teen sellaisessa "yleiskoneessa", missä on vaijeria vähän joka suuntaan. Luulisin, että sekin vaikeuttaa todellisen painon mittaamista, kuinka monen mutkan ja pyörän läpi se vaijeri menee. Todellinen nostettava paino voi olla ihan toinen kun mitä pakassa on. Puhtaasti olen itse pyrkinyt ylätaljaa tekemään.

Vanha ei enää jaksa joten nykykunto on surkeahko.
Nykykunto 14x90kg eteen ja 10x70kg taakse (ei loppuun saakka) ja 2x40kg lisäpainolla leuanveto, 3x60kg yhdellä kädellä ylätalja ja oma paino 73kg.

(enkka 2x135kg,7x120kg,4x70kg oikealla kädellä, 2x65kg lisäpaino leuanvedossa,yhdenkädenleuka,leukoja 33kpl, oma paino tuolloin 62kg)

Tuohon nykimiseen auttaa se kun laittaa tarpeeksi lisäpainoja, kipu vatsalihaksessa kyllä estää nuo nykimiset.

Itse treenaan salilla missä ylätalja on prkleen vanha, kaveri treenaa salillla missä on upouusi talja, kaverin sanojen mukaan saa pistää uudella laitteella 20 kiloa enemmän painoa että saa saman vastuksen, joten siinä sulle vähän lisää tutkittavaa kun rupeat miettimään millasia ne taljat on.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ite olen testannut ainakin 5 eri taljaa ja ei niissä ole kuin 10kg eroja ollut. Vähän kun päätä käyttää niin tajuaa että voi kertoa ne "keskivertoraskaassa" taljassa tehdyt tulokset. Ei se noin vaikeeta pitäis kuitenkaan olla.

DHA:lta hyvä postaus. :worship:

Ylätalja eteen, nyt menee normaalina treenipäivän ja ekana liikkeenä näin:
-80kg x 16
-90kg x10-12
-100kg x 6-8

Tyyli on aivan viimeisiä viimeisiä toistoja lukuunottamatta lähes puhdas, lisäksi alaslasku hitaasti...
Oma paino 112kg.

Edit mutta jos nyt Kisaa tässä pitäisi ottaa ja tyyli olisi täysin vapaa ja tarkoitukena olisi vain saada toistoja niin että tanko ottaa rintaa kiinni välittämättä mihin lihakseen toistot ottaisivat niin eiköhän tolla 100kg:lla revitä vaikka 20 toistoa. Tota vipuvartta ja massaa on kuitenkin sen verta että heijaamalla saa helposti "toistoja" :david:

Leukoja menee 20 kg lisäpainolla 9 kappaletta. Ja painoa mulla n. 80 kg, ei ole vähään aikaan tullut tehtyä ylätaljaa ekana liikkeenä, joten paha sanoa. Hartoiden levyisellä vastaotteella vois toi kymppi mennä johonkin satkun pintaan. Aika vähän vaan tulee näin tehtyä ylätaljassa.

Ylätalja eteen ja taakse ovat ehdottomat lempiliikkeeni. Taakse 8x110, eteen 6x125. Oon suht. painava ukko joten leuanveto vähän heikommassa... ilman painoja 16-20.

Normannin 20 vuotta vanhalla taljalla menee eteen ekana liikkeenä seuraavanlainen setti. Treenityyli on puhas, tempo rauhallinen, ja käytössä vetoremmit. Ja omaa painoa on tällä hetkellä paljon, mutta vähemmän kuin mikään noista sarjapainoista. :) Samat sarjat oon vetäny myös silloin, kun oma paino oli 52kg.

15x45kg (lämmittelyt)
12x70kg
10x65kg
8x65kg

Eipä oo tuota liikettä uskaltanut tehdä tosissaan enää pariin vuoteen. Pienillä sarjapainoilla tulee tehtyä satunnaisesti mutta isommat pakat jääköön muiden hommiksi.

Ite sain "muutaman" kerran mm. niskan, takaolkapäät ja epäkkäät sen verran jumiin ettei auttanut kuin kiropraktikon käsittely. Mulle ainakin ylätalja niskantaakse taitaa olla ainoita liikkeitä millä voin saada paikat helposti rikki.

Ylätalja eteen 170kgx4(joskus kokeilin paljolla saan) ja 155kgx8(tää on norm sarja paino)
Taakse 135kgx8, todella leveällä tangolla & otteella.

Remmeillä vetelen yleensä 3*7 (painoa pakassa 120 kg) niskan taakse. Oma paino n 104 kg. Niin ja noista taljoista sen verran että jos taljassa on pelkästään kiinteitä väkipyöriä,(normaali ylätalja) vedettävä massa on sama kuin painopakassa, ellei kitkaa huomioida. Ristikkäistaljassa on yleensä myös yksi ei-kiinteä väkipyörä, joka puolittaa systeemin tarvitseman vetovoiman.

Niskantaakse: 120kg
Eteen: 135kg
ja molemmilla tulee tehtyä 6-8 sarjaa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom