Ylätaljan sarjapainot

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tämän otsikon alla vertaillaan varmaan lehmiä ja kissoja, ja jos haluaa, niin miukujia voi kutsua lehmiksi ja muukijoita kissoiksi. Tavallisesti kunnollisia selkäliikkeiden suoritustyylejä näkee vain naisten saleilla, miehiä rauta usein kiidättää nanosekunnissa lattiansuuntaisuudesta kohti kattoa.

huh huh, ei tästä threadista voi muuta johtopäätöstä tehhä kuin että mulla on säälittävän heikko selkä. Itestäni tuntuu että taljassa omapaino on jo enemmän kuin tarpeeks kovimpiinkin sarjoihin. Ei hyvin mee...

ehec sanoi:
huh huh, ei tästä threadista voi muuta johtopäätöstä tehhä kuin että mulla on säälittävän heikko selkä. Itestäni tuntuu että taljassa omapaino on jo enemmän kuin tarpeeks kovimpiinkin sarjoihin. Ei hyvin mee...

Paskankos väliä niillä sarjapainoilla on jos se selkä kasvaa? Enemmän pitää keskittyä siihen, että saa lavat liikkeelle ja painon tuntumaan selässä. Kyllä sitä saa yllättävän paljon lyödä rautaa lisää kun tekee "repimällä". Tosin varmasti ihan hvyää vaihtelua tehdä välillä myös näin. Mutta pelkästään tolla tekniikalla ei ainakaan meikäläisen selkä kasvanut.

Timba79 sanoi:
Paskankos väliä niillä sarjapainoilla on jos se selkä kasvaa? Enemmän pitää keskittyä siihen, että saa lavat liikkeelle ja painon tuntumaan selässä. Kyllä sitä saa yllättävän paljon lyödä rautaa lisää kun tekee "repimällä". Tosin varmasti ihan hvyää vaihtelua tehdä välillä myös näin. Mutta pelkästään tolla tekniikalla ei ainakaan meikäläisen selkä kasvanut.

Ei se selkä mihinkään kasva. :D Oon noita puntteja heilutellut jo päälle 10 vuotta, jote ei tässä nyt enää niin kehittyvässä vaiheessa olla. Lääkkeitä kun en käytä ja rasvat nyt olisi iha kiva pitää sen verran alhaalla etten aivan sialta näytä. Jännä homma vaan sinänsä että ei toi yläselkä noin niinkun peilistä katsottuna se mun heikoin lihasryhmä ole, mutta voimaa siellä ei vaan tunnu kovi paljoa olevan. Mutta eipä mulla kai ole juuri muuallakaan.

Mut kuten sanottu, toki tekniikalla ja taljoilla on suuria eroja, ei pidä masentua :thumbs:

Eräs vanhempi jannu vetää meidän salilla 120kg:lla niin, että nykäisee pakan liikkeelle alaselällä ja jaloilla, ja lopuksi nopeasti pujottaa pään tangon ali ja yhtä äkkiä sieltä pois, kun ei voimat riitä pitämään niskassa. Aivan sairaan huvittavan näköistä! :D

Vertailuksi voi vaikka lukea Miken ja Colemannin ylätaljareeneistä, missä isot miehet tekevät puhtaasti pienillä painoilla. Tämä on ollut mun motivaattori taljatreeneihin: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=1209&page=2&pp=20&highlight=yl%E4talja

plag sanoi:
Eräs vanhempi jannu vetää meidän salilla 120kg:lla niin, että nykäisee pakan liikkeelle alaselällä ja jaloilla, ja lopuksi nopeasti pujottaa pään tangon ali ja yhtä äkkiä sieltä pois, kun ei voimat riitä pitämään niskassa. Aivan sairaan huvittavan näköistä! :D

tota näkee nykysin aika paljo. Tulee mielee yks "homobodari" joka vääntäny 2 vuotta putkeen samaa treenii joka päivä, mies natisee ku kelohonka :D
Hulluja on moneen lähtöön
:rolleyes:

Mulla on ylätalja ja leuanveto kanssa aika onnettomia.

Toi Vilma-Liinan treeni voisi olla mulle aika sopiva vaikka painan 91kg.

Vipuvarsikoneessa pystyn tekemään paljon kovempia sarjoja reilummilla painoilla yksi käsi kerrallaan.

Hehe, joo tää on taas tätä. ite kun teen sarjaa, niin yleensä painot on siinä 90-100kg ja pystyn tekemään puhtaasti, viimeiset xiitaten. Mikä sitten on se sarjapaino? Pystyisin varmasti tekemään vähän eri tekniikalla sarjaa 150kg:lla, niin hurjia virityksiä tuolla salilla aina näkee. ihmiset ei tajua että ylätalja on yläselän liike ensinkään ja että sillä painolla ei sinällään ole mitään merkitystä. tai no riippuu vähän miten ajattelee :) ei mennä siihen paikkaan enää!

Joo turha thread.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Counani sanoi:
Samaa mieltä. täysin turha niitä painoja on tuijotella.
Pointti on lähinnä se, että taljoissa on niitä muuttujia vähän liikaa, että painoja voisi vertailla. Taljan painoon kun vaikuttaa esim. väkipyörien koko ja määrä, vaijeri/hihna, taljan kunto, väkipyörien liikkuvuus... Sitten tulee vielä nämä heijaamiset ja muut suoritustekniikkaan liittyvät asiat.

Lopuksi tiivistelmä niille, ketkä eivät jaksaneet lukea yllä olevaa:

1. Tämä thread on syvältä

Tomi sanoi:
Pointti on lähinnä se, että taljoissa on niitä muuttujia vähän liikaa, että painoja voisi vertailla. Taljan painoon kun vaikuttaa esim. väkipyörien koko ja määrä, vaijeri/hihna, taljan kunto, väkipyörien liikkuvuus...

Eikö niitä pyöriä yleensä ole kaksi ja halkaisija noin 7-10cm? Ja vaijeria yleensä löytyy. Lisäksi luulisi ettei muualta kuin jostain kellarisaleita enää löydy huonosti hoidettuja laitteita mm väkipyörien liikkuvuuden suhteen :david: Tunnusta nyt vaan että sä treenaat niin pienillä painoilla että olet vaan kade muille :D (vitsi vitsi....)

no jutuista päätellen aika perkeleen moni täälläkin treenaa "kellarisaleilla". tyyliin mitä paskaisempi ja mitä vähemmän ovia / seiniä / kattoja sen parempi. :david:

Joo mutta edelleen luulisi, että kaikki on sen verran älykkäitä, että tietää mikä on normaali sarja (eikä mikään nikyvä supermiessarja). Ja luulisi myös että jokainen vähän enemmän reenannut tietää keskivertoraskaan taljan suhteen omaan kellarin ruostuneeseen ritisevään taljaansa. Ja jos tykkää reenata reilusti pienemmillä painoilla kuin mitä maksimi sarjapainot olisivat... voi sen toki mainita tai sitten jättää kokonaan kirjoittamatta.

Täällä joitakin kuitenkin kiinnostaa kuulla että minkälaisia painoja porukat vetelee.

Samaa mieltä nahkan kanssa. Tässä voi vertailla tuloksia yhtälailla kun missä muussa liikkeessä tahansa. Kaikessa voi huijata, heijata, pompauttaa yms.

Siinä samaa mieltä, että bodailun kannalta niillä tuloksilla ei oo paskan vertaa merkitystä, mutta mun mielestä on mielenkiintosta vertailla minkälaisia romuja samankokoset jätkät liikuttelee.

Tomi sanoi:
Taljan painoon kun vaikuttaa esim. väkipyörien koko ja määrä, vaijeri/hihna, taljan kunto, väkipyörien liikkuvuus...
Niinpä. Meikäläisen "yleiskoneessa" taitaa ylätalja mennä kuuden pyörän läpi, ja jos jonkinlaisten mutkien ja kulmien kautta, joten painoa tulee kyllä väkisinkin enemmän, kuin kahden pyörän kautta menevässä laitteessa. Olen samaa mieltä, tämä threadi on syvältä.

metalman sanoi:
Hehe, joo tää on taas tätä. ite kun teen sarjaa, niin yleensä painot on siinä 90-100kg ja pystyn tekemään puhtaasti, viimeiset xiitaten. Mikä sitten on se sarjapaino? Pystyisin varmasti tekemään vähän eri tekniikalla sarjaa 150kg:lla, niin hurjia virityksiä tuolla salilla aina näkee. ihmiset ei tajua että ylätalja on yläselän liike ensinkään ja että sillä painolla ei sinällään ole mitään merkitystä.
Jos teet normaalisti sarjoja nuilla 90-100kg ja teidän salin talja on ns normaali niin tuota mainitsemaasi 150kg et saa edes liikkumaan tai no ehkä liikkumaan mutta et kertaaakaan rintaan asti vedettyä, aivan sama miten repisit, saati sitten että sarjoja tuolla pystyisit tekeen.
Ymmärsin kyllä mitä viestissäsi ajoit takaa.

Ylätaljapainovertailu on kyllä niin syvältä. Esim. ylätaljaan saa vitusti enemmän rautaa mitä kapeammalla otteella tekee, ja reilusti leveällä otteella ja rauhallisesti vetämällä rintaan asti karsii painoja huomattavasti. Hieman huono vertailla painoja, vielä kun taljoja on erilaisia.

Tomi sanoi:
Merkityksetön viestketju. En lue uudestaan.

Täysin samaa mieltä Tomin kanssa. Ylätaljan voi todellakin tehdä selkälihaksilla puhtaasti selkälihaksia kiusaten tai sitten takaraivo lattiassa omaa egoa buustaten.

Joo tai sitten voi tehdä normaalisti ilman huijjausia tai ylimääräisiä supistuksia. Jos teitä ei kiinnosta tietää minkälaisia painoja muut käyttää niin mitä ihmettä te edes luette tätä aihetta.

Kuten timba jo sanoi:
"mun mielestä on mielenkiintosta vertailla minkälaisia romuja samankokoset jätkät liikuttelee."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom