Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
T.K. sanoi:Onneksi ette ole syntyneet Ranskaan, Italiaan, Itä-Eurooppaan, Aasiaan jne. jne...................... Tollaisella asenteella olisi nimittäin huomattavasti hankalampaa löytää edes jotenkin sopivaa kumppania. :D
:haart: :haart: :haart:Mike sanoi:IMO ei voi ymmärtää miten kaksi rakastavaa ihmistä eivät voi elää yhteistaloudessa sovussa.
japa sanoi:Elikkä ei mitään muuta kuin peruseläminen enää jäisi jäljelle. Olenko valmis tinkimään kaikesta? En todellakaan tiedä! Kun ei se emäntä paljoa saa opintotukeakaan taas syksyllä.
Hippa sanoi:Kauhean ryöpyn Japa sai päällensä.
Se vika että olen sitä 25vuotta kokenut ja olen tehnyt työtä näiden asioideni eteen vuosia että olen edes tässä jamassa sekä samoin että meillä ollut suhteessakin asioita ja tapahtumia joilla on harmaata arkea väritetty. Mikään ei ole tullut helpolla. Ja kun tiedän molemmat osapuolet suhteesta niin osaan kuvitella että päivästä toiseen töllön tai netin ääressä istuminen ilman mitään piristystä tai muutosta odotettavissa vei kummaltakin hermot. Tässä voi ihan hyvin käydä niinkin että mä tässä jään yksin kun minulla ei ole tarpeeksi rahaa yhteiseen elämään vaikka luopuisinkin kaikesta omistani.Mitä vikaa on peruselämisessä?
Inkeri sanoi:Mutta vakavasti puhuen, kyllä jokaisen pitäisi edes jotain työtä kyetä tekemään ja huolehtimaan osaltaan toimeentulosta eikä jättää kaikkea kumppanin niskaan. Toisaalta ei oikeasti rakastamaansa ihmistä pysty kyllä heittää pellolle vain sen vuoksi et perheen talouspuoli on alkanu rakoileen.. Ehkä sit parempi tosiaan et suhde loppuu tässä vaiheessa jos edes tommosia ajattelee.
japa sanoi:Tekisi mieli spekuloida muutamia jyrkkiä kannanottoja tuolla alkupuolella että onko koskaan ollut tiukkaa tai ollaanko sitä viellä liian sinisilmäisiä näiden asioiden suhteen. Ja tietenkin näihin asioihin vaikuttaa myös elämän eriarvot jotka mielestäni ovat suhteessa siihen että miten asioihin suhtaudutaan ja mitä on elämässä jo koettu.
protsku sanoi:Mitä vikaa on peruselämisessä?
protsku sanoi:Minä vähän luulen että siellä aurinkorannan lämmössä on tasan tarkkaan saman verran virikkeitä kuin kotimaan räntäsateessa. Kaikki riippuu omasta asenteesta.
Gillyanne sanoi:Sen verran kysyisin ketjun aloittajalta, että mitä itse asiassa haet tältä keskustelulta?
Hyvä keskustelu. Älkää ampuko alas Japan rehellistä tunnustusta. Moni ei ole yhtä rehellinen.
Ymmärrän aloittajan tuskan kuitenkin aika hyvin, tai luulen ymmärtäväni.
Missään tapauksessa en yritä väittää, etteikö raha olisi tärkeä asia - en ole missään vaiheessa niin väittänyt. Totta helv*tissä se on tärkeää, ilman kun ei oikein toimeen tule. MUTTA: "Raha ei tee onnelliseksi, mutta sen puute tekee kyllä onnettomaksi"
Eleonoora sanoi:Missähän vaiheessa suhdetta ihmiset ottaa yhteiset tilit/rahat käyttöön?
...
mutta tuntuisi toisaalta vielä helpommalta, jos olisi yhteiset rahat. Menis ainakin kaikki puoliksi..