Mäkin voisin kantaa korteni kekoon tässä puolison elättämis-asiassa.. Ollaan ton miehenpuolikkaan kanssa asuttu viime elokuusta asti yhdessä, mitä tästä nyt tulee, reilu puoli vuotta. Jouluun saakka sain Kelalta opintotukea (opintoraha + asumislisä) ja pärjäsin sikäli hyvin, että pystyin maksamaan puolet vuokrasta, maksamaan pieniä laskuja sekä ostamaan ruokaa. Sitten kun se lappu tuli että tuet evätään, alettiinkin olemaan aika kivassa sopassa. Töitä hain aktiivisesti läpi talven, mut mitään ei oikein ottanu onkeen joten avo joutui huolehtimaan pitkälti vuokran ja ruokien maksuista. Eipä siinä sitten paljon itselle mitään hankittukaan, mä en nimittäin miehelläni meikkejä, kampaajaa tai vaatteita maksata! No, hengissä kuitenkin ollaan, töissä oon nyt käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti (niin paljon kuin on tarjolla ollu) ja tänään kirjoitin työsopimusta heinäkuun loppuun... Nyt kun mulla on enemmän varaa, voin muutaman kuukauden maksaa vuokran vaikka kokonaan jotta avo voi satsata enemmän omiin hankintiohinsa.
On toki selvää, että kahta työtä tekevällä (muu päivätyö ja oma atk-alan yritys) miehellä on enemmän rahaa kuin minulla opiskelijalla, laskut ja muut jakautuu sitten sen mukaan. Oon mä nyt yrittänyt ainakin tehdä täällä kotona hommia sen edestä, kun mies on mua "elättänyt".. Mä oon kans vähän sen luontoinen, että omillaan on tultava toimeen, toisen siivellä eläminen ottaa koville. Mut sitähän se kuitenkin on kun yhdessä ollaan, et autetaan puolin ja toisin. Ennen kuin yhteen muutettiin, mies sanoi että hän auttaa silloin kun mulla ei oo rahaa, mutta onhan tuosta monesti tullut jo riitaa. Se kuuluu asiaan. Meillä tilannetta helpotti se, että mä sain kohtuu hyväpalkkaista työtä, ei tarvii munkaan enää pihistellä - kun en sitä oikein osaakaan... Rahahuolet on ikäviä mut kyllä sitä monesti jotain keksii. Mä oon ainakin valmis tekemään opiskelun ohessa töitä ja niin aion tehdä vastaisuudessakin.
On toki selvää, että kahta työtä tekevällä (muu päivätyö ja oma atk-alan yritys) miehellä on enemmän rahaa kuin minulla opiskelijalla, laskut ja muut jakautuu sitten sen mukaan. Oon mä nyt yrittänyt ainakin tehdä täällä kotona hommia sen edestä, kun mies on mua "elättänyt".. Mä oon kans vähän sen luontoinen, että omillaan on tultava toimeen, toisen siivellä eläminen ottaa koville. Mut sitähän se kuitenkin on kun yhdessä ollaan, et autetaan puolin ja toisin. Ennen kuin yhteen muutettiin, mies sanoi että hän auttaa silloin kun mulla ei oo rahaa, mutta onhan tuosta monesti tullut jo riitaa. Se kuuluu asiaan. Meillä tilannetta helpotti se, että mä sain kohtuu hyväpalkkaista työtä, ei tarvii munkaan enää pihistellä - kun en sitä oikein osaakaan... Rahahuolet on ikäviä mut kyllä sitä monesti jotain keksii. Mä oon ainakin valmis tekemään opiskelun ohessa töitä ja niin aion tehdä vastaisuudessakin.