japa sanoi:Ruokalaskuista: mulle menisi päivästä toiseen "potarin" perus eväät(ravitsevat+halvat) mutta emännällä on niitä kulinaristisia taipumuksia. Edes dietti ei meinaa onnistua kun kokoajan pitäisi olla jotain herkkuja pöydässä....
Sano sille mammalle että nyt saa kulinarisointi loppua! ;) Tosin mä vasta tänään sanoin ystävälle joka kyseli paljonko mulla ja avolla menee kuukaudessa ruokaan, et "meni mitä meni mut siitä viimeisenä tingitään.."
Ei ole kuitenkaan järkevää syödä yli varojensa ns. hienoa ruokaa koska edullisemminkin voi saada terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. Sanoisinko, että kun on ollut tiukempaa taloudellisesti useaan otteeseen, on pakostakin oppinut järkeistämään ostoksiaan ja miettimään sitä, mitä tarvitaan ja mitä ei.
Mä oon aina ollut mahdoton ostelemaan vaatteita ja kenkiä, mut tämän kaltaiset harrastukset saivat nyt toviksi jäädä kun talvi meni aika vähissä rahoissa. Ennen kun ei tarvinnut ajatella vuokraa, laskuja ja omia saati sitten puolison syömisiä, oli helppo tehdä niitä "sijoituksia" ajattelematta sen enempää. Nykyään suorastaan ärsyttää, että aina vaate- tms. kaupassa tulee mietittyä ajatusmallilla "mitä kaikkea muuta mä saisinkaan tällä hinnalla" ja "raaskinko mä ostaa tätä" vaikka varaa olisikin... Usein vielä jätän ostamatta ja sit avo saa kuunnella sitä syvää huokailua...