Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kuulostaa ihan tv-shop jutulta, vaikuttaa jotenkin todella helpolta :D pitää kokeilla. Intin aikana voima laski aika dramaattisesti mutta nyt on alkanut palaamaan voimat hissun kissun. ja hookoolta sain kyberavaruuspostia. En oo kokeillu tollee pysäyttämällä. Veikkaisin et kakkonen vois olla jopa vaikeempi tollai.

Mihin kannattaisi keskittyä, että saisi tuon lopprutistuksen vielä tehtyä? Eli tuosta about rontti puolestavälistä ylös?

Toisen käden pikkurillillä avustettuja menee kolmisen kipaletta ja sivulta tangosta kiinni pitämällä menee tuosta vatsan holleilta yks. Negatiivisen saan lukotettua puoleenväliin ja sitä alemmaksi. Ilman apukättä tuntuu vain tajuttoman vaikealta tuo vika 40%.

Vinkkejä ja visioita?

hassua. ite en oo koskaan kuullu että suorituksen loppu tuottaisi ongelmia. ennemminkin se alku tai itse suoritus :D ite varmaan tekisin paljon avustettuja ykl ja hinkkaisin erityisesti sitä ylä osaa avustetuilla ja ehkä vähän negoilla ja sit ku pystyy ni minipumppauksella siin hankalas kohdas :)

kyllä se osatoistohomma toimii aika hyvin. samoin lukotukset siellä ongelmakohdissa. kato että vedät ehdottomasti sinne yläkäden puolelle kunnolla sen yläosan, ettei lähde liikaa avustavalle kädelle.

Pitää keskittyä noihin enemmän jos vaikka lähtis taas hyvään nosteeseen niinku alussa. Kiitoksia vinkeistä!

Tosta vähän mallia yhden leuan kanssa kamppaileville.
Videon kuvauksessa sanoo vetävänsä jossain vaiheessa 20 per käsi:rolleyes:

Tulee heikko olo, kun katto ton.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Tosta vähän mallia yhden leuan kanssa kamppaileville.
Videon kuvauksessa sanoo vetävänsä jossain vaiheessa 20 per käsi:rolleyes:

Tulee heikko olo, kun katto ton.

Voi perse!! Arvaa olinko tulossa postaamaan ton videon tähän ketjuun :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vaikuttavan näköistä kiskomista! Silti taas pisti silmään, et miksi kättä ei voi pistää suoraksi? Leuanveto kuitenkin lähtee kädet suorana. Itse nykyään treenaan juoksemistakin loppukesään asti ja jos juoksen cooperin niin se tarkoittaa tasan 12min:a. Leukoja treenatessa ei varmasti aina kannatakaan päästää käsiä täysin suoriksi mutta kokeillessani ennätyksiä, keskittyisin kyllä aina puhtauteen.

Itselläki on käynyt mielessä, josko alkaisi treenata yhden käden leukaa. Olisihan se eräänlainen iso raja.

liikeradat jne on kriteerisidonnaisia juttuja vain jos ollaan kisoissa. sen takia kaikenlaisista tälläkin forumilla esitellyistä videoista on juuri perhanankin turhaa piipitellä puoleen tai toiseen. mitä kukin kuvaa salilla on ihan vaan treenien dokumentointia ja hyvä niin. ykl:n vaikein osa kyllä on se ihan alku ja sit loppu, joten käden suoraksi (ei hartiaa löysäksi kuitenkaan) asti laskeminen on ihan perusteltua omissa treeneissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Menee menee

Itse olen 14 v salilla käynyt reilun vuoden painoa hiukan alta 60 pitutta 177 ja yhden käden leukoja menee 1-2. normaalisti leukoja 25-30

liikeradat jne on kriteerisidonnaisia juttuja vain jos ollaan kisoissa. sen takia kaikenlaisista tälläkin forumilla esitellyistä videoista on juuri perhanankin turhaa piipitellä puoleen tai toiseen. mitä kukin kuvaa salilla on ihan vaan treenien dokumentointia ja hyvä niin. ykl:n vaikein osa kyllä on se ihan alku ja sit loppu, joten käden suoraksi (ei hartiaa löysäksi kuitenkaan) asti laskeminen on ihan perusteltua omissa treeneissä.

Olen bodausmielessä tehnyt leukoja superpuhtaasti, kun suoristan kädet ihan suoraksi päästän myös nuo lavat ja olkapäät ihan ylös ja vedän taas siten alussa ensin lavat alaspäin ensin ja sitten alan koukistaa käsiä ja teen hetken pidon ylhäällä tanko leuan alapuolella.
Onko sittenkin turhaa työtä tuo lapojen liike joka toistolla, kun kyse on bodaustreenistä. Teen myös samoin kapealla ylätaljalla vasaraotteella ja tarkoitus on saada lihasmassaa myös lapojen väliin mm. epäkkäiden keski- ja alaosaan näillä lapojen liikeratojen maksimoinnilla.

toi on itseasiassa leukojen ja ylätaljojen tärkein juttu. eli hartiat korviin yläasennossa ja sit vedon alkaessa hartiat eka alas ja ne pidetään siellä, kunnes tanko on solisluissa tms. bodareille tää on vielä tärkeempi juttu ku voimailumielessä leukoja vetäville. ton unohtaminen on yks syy miksei selässä treenit tunnu.

Kiitos jto nopeasta vastauksesta, pelkäsin jo että olen jotenkin sittenkin mokaillut leuanvedot :)
Olen jo pitempään pyrkinyt tekemään kaikki selkävedot noin kuinka kuvailit, hiukan pienemmillä painoilla kuin ennen, mutta silti tuntuu menevan paremmin perille.
Huomasin yhdenkin paksuselkäisen jenkki ammattibodarin tekevän videolla jopa T-tankosoudussakin lyhyen pidon/rutistuksen ylhäällä aina ennen uutta toistoa.

toi on itseasiassa leukojen ja ylätaljojen tärkein juttu. eli hartiat korviin yläasennossa ja sit vedon alkaessa hartiat eka alas ja ne pidetään siellä, kunnes tanko on solisluissa tms. bodareille tää on vielä tärkeempi juttu ku voimailumielessä leukoja vetäville. ton unohtaminen on yks syy miksei selässä treenit tunnu.

Oon jostain kuullu, että jos päästää hartiat ala-asennossa ihan rennoks saattais olla mahdollisesti haitallista kiertäjäkalvosimelle? Ite oon tehny silleen että suunnilleen puoleenväliin liikerataa päästäny hartiat nousemaan ala-asennossa. Onko tää ok vai kannattaisko mieluummin antaa hartioiden nousta ylemmäs?

sama homma itelläki, poksahtaa aina jos päästää suoraksi kädet ja hartiat rennoks^^
Pitänyt ne jännittyneinä koko ajan tehdessä niin oon ainaki ite saanu hyvän tuntuman selkään silti.

Onko tuossa ykl treenissä yhtään hyötyä vai pikemminkin haittaa ylätaljan tekemisestä yhdellä kädellä? Olen treenaillut nyt n. 2kk erilaisilla otteilla leukoja ja ainakin taljassa on tulokset nousseet 35kilosta arviolta 45kg maksimiin(kevyt 40kg tuli viimeksi)

Omaa painoa on 68kg ja tosiaan tuo ylätalja on noussut tekemällä vaan omalla painolla leukoja :whip: Olenkin käyttänyt sitä lähinnä kehityksen indikaattorina toistojen sijaan ja alkoi kiinnostamaan taljankin treenaaminen kun vetelee enkkoja tuosta vaan ilman lajikohtaista treeniä :rolleyes:

Onko tuossa ykl treenissä yhtään hyötyä vai pikemminkin haittaa ylätaljan tekemisestä yhdellä kädellä?

Treenistä ei varmaan oo haittaa, teki sen melkein miten vaan. Itse en saanut oikein mitään hyötyä taljasta, siinä on mahdollisuus käyttää aika paljon muitakin lihaksia, kuin millä ykl vedetään. Eli tankoon roikkumaan ja siinä erilaisia variaatioita, niillä saat todennäköisesti parempaa tulosta. Esim. kuminauha josta pidät kiinni toisellä kädellä, venymästä näkee kehityksen.

pakkiis ja toohard: hartiat alas, mutta EI rennoiksi. muuten käy niinku sanoitte. aika ratkasevaa siis.

eamh87: kyllä se ihan ok treenii ykl:aa varten on, mutta se pitää tehä hyvällä tekulla. en tekis sitä kuitenkaan pelkästään jos haluaa joskus sen ykl:n tehä. eli niinku gaf sano.

Ookei :) Ajattelinkin mennä ristiotevedoilla ja eritasovedoilla näin alkuun, ja lisätä painoa vaikkapa reppuun, ja vaihdella myös repun puolta edestä taakse.

Taljassa treenaaminen olisi vaan niin "helppoa" kun voi pudottaa ja lisätä painoja miten huvittaa, mulla vaikein osa ykl:ssä tuntuu olevan juuri se alkuvaihe jota pystyy taljassa treenaamaan.

Parhaimmillaan sain joskus 50kg yhden käden taljalla, ja max 16normileukaa, ja sain vedettyä ykl:ää pari senttiä ylöspäin kyynärpään ollessa 90asteen kulmassa, ja pystyin tekemään staattisia pitoja yläasennossa n. 5s ajan mutta ala-asennosta liikahtamiseen ei ollut toivoakaan :rolleyes:

Back
Ylös Bottom