Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä se siitä kuhan lämmittelee

Ite sain viime kesäloman lopulla yhden ykl:n molemmilla käsillä.
Nyt teen toistoja 5 8 12 molemmilla käsillä välissä n 1.30 min tauko.
Kovaa jatkuvaa treeniä se vaan edellyttää ja mikä kaikkein tärkeintä kunnon lämmittelyt käsille tai muuten revähtää ja helposti!!:D

Kyl näitä yhden käden vetäjiä alkaa olla. Jokin buumi menossa :)

Itellä tavoite jos ens viikolla olis kunnos niin koittais +7,5kg (+5kg meni mutta ei videoitu). Kädet ottaa niin jumalattomasti rankaisua noissa että toipuminen vie aivan turhaan aikaa. :(

Tuli todettua miten helppoa ja tehokasta nuilla voimarenkailla on harjotella yhdenkädenleukaa. Laittaa toisen renkaan korkeammalle ja nostaa aina säännöllisin väliajoin = laskee tukirengasta. Yhtäkkiä huomaa ettei enää tarvi sitä tukirengasta ollenkaan. :)

Ei toiminu mulla. Meni ylikuntoon, onnistuu myös esim smithissä laskee toista käsiä aina vähän alemmas niissä "lukitustapeissa". En tiedä paljonko tota ykl voi treenata, mulla se meni parhaiten kun lopetin leuanvedot kokonaan ja keskityin maveen lähinnä sekä raskaisiin hauiskääntöihin.

Googlatkaapa MarcusBondi. Löytyy sivu missä itse Marcus opettaa miten treenata yhden käden leukoja varten.

Ite alotin noin kuukausi sitten viimeinkin oikeasti treenaata ykliä, ja ainakin tällä hetkellä sen vetäminen tuntuu jo realismilta, kun ennen se oli ihan täysin utopistinen ajatus. Saan jo suljettua kyynärpään kulmaa 15—20 astetta nivel noin 90 asteen tietämillä, kun kuukausi sitten en oikeastaan pystynyt edes roikkumaan tossa asennossa. Oon 2 tai 3 kertaa viikossa vetäny vaihtelevia määriä 1—5 toiston sarjoja siten, että tukikäsi avustaa tangosta roikkuvasta narusta. Sarjan viimeisen toston lopuksi otan muutaman sekunnin staattisen pidon yläasennossa ja pyrin laskemaan hitaasti alas. Oon yleensä pyrkinyt jättämään hieman varaa sarjoihin, mutta välillä tuntuu, että turhan kovaa tulee kiskottua.

Oon myös pudottanu painoa viitisen kiloa ja panostanut todella paljon lihashuoltoon. Ennen kyynärpäät temppuilivat helposti, jos veti liikaa, mutta ainakin nyt kivut ovat pysyneet täysin poissa.

eiköhän hookoo vaan saanu palauttelua vetojen ja haukkarien muodossa ja siks homma toimi taas. omaa tyhmyyttä, jos ittensä juntturaan treenaa. kyl ykl-treeni on variaatioinakin niin raskasta, että kaipaa kunnon rytmittämistä treeneihin.

eiköhän hookoo vaan saanu palauttelua vetojen ja haukkarien muodossa ja siks homma toimi taas. omaa tyhmyyttä, jos ittensä juntturaan treenaa. kyl ykl-treeni on variaatioinakin niin raskasta, että kaipaa kunnon rytmittämistä treeneihin.

Sitähän se oli. Sama juttu puristimien(grippereiden) kanssa. Teen nyt gripperit vaan kerran viikkoon ja kehitys on huimaa. YKL treenitkin pitäisi ajoittaa vaan kerran viikkoon, vaikka selkäpäivälle vetojen jälkeen. Vedot kun ei tunnu kuormittavan tuota leuanvetoa yhtään.

joo jos treenaa kauheen kovaa peräsuoliskaalalla, ei treenejä voi tehdä kauheen usein. sillon tosin se yks treeni viikossa voi aiheuttaa liikaa paineita ja tulosvaatimus alkaa painaa päätä. mut on kyl saatu ykl- ja muita tuloksia hyvään kehitykseen hyvinkin harvalla ja sit taas todella tiuhalla treenifrekvenssillä.

Tyhmä kysymys ehkä, mut miten sä määrittelet ton peräsuoliskaalan vai voiks sitä edes mitenkään määritellä eri ihmisille? Oon nyt vedelly kuukauden ajan ykl-treenejä eritasovetoina noin 2 kertaa viikossa siten, että sarjoja yleensä 4—5, toistot 1—5 ja pyrin jättämään ainakin yhden toiston varaan, mut turhan usein menee liian tiukaksi. Palautuksia saatan pitää 5—10 minuuttia sarjojen välissä, sillä treenailen osittain pitkin päivää periaatteella. Nyt kuukauden jälkeen kehitys on ollu parempaa kuin oisin uskonutkaan, ja olo on aivan mahtava. Oon myös aloittanu kunnon lihashuoltorutiinit, ja aiemmin vaivanneet kyynärpäät on ollu käytännössä ihan kivuttomat. Silti pelkään, että kohta saattaa tulla kunnon crash and burn -efekti, mutta tällä hetkellä se ei edes tunnu mahdollisuudelta.

Tyhmä kysymys ehkä, mut miten sä määrittelet ton peräsuoliskaalan vai voiks sitä edes mitenkään määritellä eri ihmisille? Oon nyt vedelly kuukauden ajan ykl-treenejä eritasovetoina noin 2 kertaa viikossa siten, että sarjoja yleensä 4—5, toistot 1—5 ja pyrin jättämään ainakin yhden toiston varaan, mut turhan usein menee liian tiukaksi. Palautuksia saatan pitää 5—10 minuuttia sarjojen välissä, sillä treenailen osittain pitkin päivää periaatteella. Nyt kuukauden jälkeen kehitys on ollu parempaa kuin oisin uskonutkaan, ja olo on aivan mahtava. Oon myös aloittanu kunnon lihashuoltorutiinit, ja aiemmin vaivanneet kyynärpäät on ollu käytännössä ihan kivuttomat. Silti pelkään, että kohta saattaa tulla kunnon crash and burn -efekti, mutta tällä hetkellä se ei edes tunnu mahdollisuudelta.

Mulla toi olis jo liikaa ja pakkia tulis viikolla 2 tai 3 ;) En tiedä saanko niin pirusti irti kovasta yrityksestä vai mistä johtuu, mutta hermosto ei toivu todellakaan jostain ykkösistä. (22v nostellu kuitenkin huonolla menestyksellä ja välillä paremmalla)

Kyllä mä sen olen oppinut että itse ne frekvenssit on löydettävä, on neuvottu yhtä sun toista tekemään ja aina on omat toiminu ylivoimaisesti parhaiten. Paras taso mulle on se että huomaan tuntuvaa kehitystä joka 2. viikko. Teen 2 viikossa kumpaisessakin eri liikkeet vaikkakin samat lihasryhmät tiettyinä päivinä ja näen tulokset aina 2 viikon jaksoissa tai miksei viikottain jos vertailee tyyliin kyykky vs kyykky (2vkon väli) tai box kyykky vs box kyykky (2vkon väli). Esimerkkinä on jotkin jousipuristimet, niitä useimmat treenaa 2 jopa 4 kertaa viikossa, ei helvetti meikäläisellä toimi. Kerta viikossa ja tulokset harppoo eteenpäin. Junnasin vuosikaudet jonkin coc2 ja 2.5 välimaastossa ja nyt kerran viikossa tyylillä 2.5 alkaa olla helppo, ottelen nyt 2.73 kanssa.

Mikäs hätä sulla tuomasd, tostahan on hyvä edetä? Jos tulee pakkia niin vaihdat liikkeitä ja keventelet, ei mikää vikaan voi mennä paitsi jos loukkaat itsesi mikä kyllä onnistuu ykl vedoilla helposti. Kuuntelet vaan itseäsi ja vointiasi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, ei mul mikään hätä ole, mutta kiitos huolenpidosta :D

Vuosi sitten vaan vedin itteni aikamoiseen juntturaan, josta toipuminen kesti varmaan lähemmäs pari kuukautta. Nyt tahtoisin vältellä tota. Se tuli silloin vuosi sitten itelleni aika yllätyksenä, mut nyt oon tajunnu ainakin osan virheistäni. Kuitenkin takaraivossa kolkuttaa tuo huono jakso, mut kaipa se on vaan yritettävä tarkkailla kehon signaaleja tarkemmin tällä kertaa.

Välillä vaan tuntuu siltä, että vois ja pitäis treenata kovempaa, mut eipä sitä vaan jotenkin uskalla kauheesti listätä tehoja. No, pitkän tien alussa sitä tässä vasta ollaan, ja tarkoitus olis kyllä nostella vielä vuosia ja toivon mukaan vuosikymmeniä eteenpäin.

JeeJee...Onkohan nyt 3 viikkoa reenailtu tätä ja hyvin kulkee! :)

Aluksi nousi sellasen max 5cm nyt tulee jo snadisti yli puolenvälin. Eritasovedolla narua käyttäen alussa meni toisto/toistoja toinen käsi otsan yläpuolella. Nyt onnistuu hartian korkeudelta jo. Tästä on hyvä jatkella.

Laittelen viteota kun temppu saadaan valmiiks. Tuntuu vain, että tuo loppurutistus tuossa tulee olemaan se ylivoimasesti vaikein etappi. :D

no se ei ehkä ihan millintarkkaa se kyseinen skaala ole :) mutta ellei toistoja jää varastoon ja kaverikin usein auttelee vipan/t, ollaan aika lähellä. tällasessa treenissähän ei oo sinänsä mitään vikaa, mutta jos haluu kovemman pohjakunnon, tekniikan ja nopeuden, ei toi oo se paras lähestymistapa. jos kuitenkin kehitystä tulee, eipä sitä muutella tarvii. toisaalta sitten voi käydä niin, että kun kehitys pysähtyy, on sen syy totaalijumi tai vammat... tosin sunkin panostus siihen huoltavaan treeniin on aina fiksua.

Kovaa jatkuvaa treeniä se vaan edellyttää ja mikä kaikkein tärkeintä kunnon lämmittelyt käsille tai muuten revähtää ja helposti!!:D
Kuulostaa uskomattoman kovalta kehitykseltä! Miten etenit yhdestä toistosta viiteen toistoon ja kuinka nopeasti se tapahtui?? Onko missään vaiheessa tullut ongelmia olkapäiden tai kyynärpäiden kanssa?

Videota or it didn't happen. :anssi:

Veikkaan että tässä puhutaan yhdenkäden leuoista niin että toisella kädellä pidetään ranteesta kiinni. Kuullostaa kyllä muuten paskapuheelta.

Veikkaan että tässä puhutaan yhdenkäden leuoista niin että toisella kädellä pidetään ranteesta kiinni. Kuullostaa kyllä muuten paskapuheelta.

Jos näin on, olen todella pettynyt, kerkesin jo kuvitella moisen kehityksen mahdolliseksi :D itselläni meni viime keväänä kolme ihan oikeanlaista yhden käden leukaa. Kaksi toistoa onnistui joka päivä, mutta silti tuntui että kolmen toiston vakiintuminen olisi vienyt paljon aikaa ja vaivaa. Sisuunnun treenaamaan kovasti jos joku on vuodessa oikeasti kehittynyt noin helvetisti. Tällä hetkellä menee yksi toisto kummallakin kädellä puhtaasti, ja hyvänä päivän yksi kahden toiston sarja.

treenaa nyt vaan niitä ykkösiä vaikka joka päivä sillon tällön. sellanen määräprogressio suht helpoilla sarjoilla antaa täs vaihees hyvin tulosta. kyl ne siitä nousee. kaveri veti parhaimmillaan 10 nättiä ja ykkösen 15 kilolla (omapaino sillon joku 70-75kg), eikä ykl ollut sen ykköslaji edes, joten treenii vaan. voit esimerkiks nostaa määriä tällai:
1. vko: 3 treenipäivää, à 6-8 sarjaa
2. vko: 4 treenipäivää, à 8-10 sarjaa
3. vko: 5 treenipäivää, à 8-10 sarjaa
4. vko: 2 treenipäivää, kevyt herättelypäivä ja testi loppuviikosta

älä vedä tiukkoja sarjoja ollenkaan. nostat kahteen ne toistot vain jos tuntuu tosi hyvältä. panosta laatuun ja hyvään lähtönopeuteen ja yläosaan. jos teet lukkoja tai negoja, jätä niissäkin varaa. kuukaudessa veikkaisin, että saat 3-4 ja samalla periaatteella kun jatkat, menee puolessa vuodessa se 10. helppoa eikö? :)

Jos näin on, olen todella pettynyt, kerkesin jo kuvitella moisen kehityksen mahdolliseksi :D itselläni meni viime keväänä kolme ihan oikeanlaista yhden käden leukaa. Kaksi toistoa onnistui joka päivä, mutta silti tuntui että kolmen toiston vakiintuminen olisi vienyt paljon aikaa ja vaivaa. Sisuunnun treenaamaan kovasti jos joku on vuodessa oikeasti kehittynyt noin helvetisti. Tällä hetkellä menee yksi toisto kummallakin kädellä puhtaasti, ja hyvänä päivän yksi kahden toiston sarja.

Saatko kuis monta jos stoppaat liikkeen jaloilla alhaalla? Mulla se kierto, joka seuraa kun tulee ylhäältä alas, on ainaki hitonmoinen ongelma. Jäykät kädet kaiketi.

EDIT: ruipelo91 laitoin sulle s-postia, vastaile jos tuli perille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom