Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lumitöiden jälkeen hyvät lämmöt päällä ja kakkonen meni kummallakin kädellä! Meni ihan suht nätisti mutta ei kyllä ollu rento suoritus. Paremmin kuitenkin kun enkkavideossa.

ruipelo. hyvä homma. kehitystä se on pienikin kehitys ja tässä on edeleenkin kyse vasta pohjatreenistä :)

tuossa on video tän päiväsestä reenistä.

http://www.youtube.com/watch?v=XIpQQtj-cuY

Hurjaa menoa, ookko testannu miten isoilla lisäpainoilla menee (kahen käden) leukoja?

Meikällä tuntuu jumittavan tuo yhen käden leuka edelleen tossa puolessa välissä, alhaalta kyllä nousee, mutta sitte ei millään meinaa saaha puolesta välistä ylös. Puolesta välistä jos lähtee vetämään, niin ongelmakohtana on tuo ihan loppu. Tankoki on senverran paksu ja liukas, ettei meinaa vasemmalla kädellä pysyä grippi edes keveillä (5 kg) lisäpainoilla, kun taas kisatangolla sain kevyesti 40 kilon lisäpainoilla semmosen "yhden käden leuan" että toisella kädellä piettiin ranteesta.

juu-u... täytyy nyt tässä vaiheessa kiittää sua jto :D tuossa on video tän päiväsestä reenistä.

http://www.youtube.com/watch?v=XIpQQtj-cuY a

laittelen lisää tekstiä tän tokan viikon treeneistä viikon edetessä

-Eetu

hienoja vetoja ja ei jätä sijaa selittelyille... kuinka paljon kahdella kädellä menee?
koitin äsken 20 kg lisäpainoilla ja sain 18 vaikka en paljoa vetänyt viimeaikoina olekaan. jos keväällä innostuisi ykl vetoja tekemään ja koittais vähän haastaa sua. voi olla mahdoton tehtävä...

cunccu: gripperit kehiin tai vaihdat tankoa?

Mulla sujuu koko ajan paremmin, teen vielä vastapainolla leukoja. vasurilla menee 2 toistoa 5kg avituksella. Oikealla 1,8 tai jotain. heh Volyymiakin pystyy lisäämään enempi ja enempi, sattuu joka treeni vähemmän ja vähemmän.

Silti kumma juttu miksi takaolkapäät ottaa kauheasti damagea, tuntee tosissaan että on treenannut. Samaten kyynärvarsissa tuntuu aivan reippaasti. Uskomattoman tehokas treeni vain jollain 6-8 toistolla per käsi, jessus.

55kg lisäpainolla ykkösen tein eilen yhen käden leukojen jälkeen, eli uskon että 60kg nousee kun kädet on tuoreena. 5kg lisäpainolla menee kummallakin kädellä just ja just ykl. 43 leukaa vedin syksyllä mutta roikuin suorituksen aikana 7 min. nyt menisi varmaankin 50 samalla tavalla. 20 menee ihan putkeen mutta sitten alkaa vaan hyytymään. Painoa mulla on 68kg. Kiitos kommenteista itse kullekkin! :worship: Saat wääntäjä ainaki hyvän vastuksen jos aletaan kilpailee ;)

55kg lisäpainolla ykkösen tein eilen yhen käden leukojen jälkeen, eli uskon että 60kg nousee kun kädet on tuoreena. 5kg lisäpainolla menee kummallakin kädellä just ja just ykl. 43 leukaa vedin syksyllä mutta roikuin suorituksen aikana 7 min. nyt menisi varmaankin 50 samalla tavalla. 20 menee ihan putkeen mutta sitten alkaa vaan hyytymään. Painoa mulla on 68kg. Kiitos kommenteista itse kullekkin! :worship: Saat wääntäjä ainaki hyvän vastuksen jos aletaan kilpailee ;)

Aika samoilla tienoilla tunnutaan olevan suhteessa omaan painoon lisäpainoissa, eli kaippa mulla jotain mahollisuuksia vois olla yhen käden leukailuun. :) Minäki siis osallistun kilpailijoitten joukkoon, kunhan ensin saisin vaan itteni ilmaan :D Meinaa tuottaa vähän ongelmia ku oma paino lisääntyy kokoajan ja pitäs yrittää samalla yhen käden leukaa saaha. En tiiä ootko jo maininnu jossain, mutta kysytään ny kuitenki että kauanko sulla kesti siitä ku alotit yhen käden leukaa treenaamaan että vihdoin sait sen tehtyä?

kun aloin tosissaan treenaamaan ni puol vuotta meni. mutta pohja oli aika kova. sain jo tehtyä yli puolikkaan leuan ku alotin. ehkä noin 3/4 osaa liikeradasta. mutta sillonkin saavutin sen kokonaisen pudottamalla painoa. ekan kerran ku onnistuin ni painoo oli 63,5kg, nyt sitä on 68 ja oli pitkä väli tässä kun en saanut tehtyä yhtäkään yhdellä kädellä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Todella hyvän näkösiä vetoja ruipelolla :thumbs:

Mahtavatkohan lisäpainoleuat olla pakollisia yhden käden leuan saavuttamiseen? Kyynärpäät kipeytyvät kun lisäpainoja alkaa olla enemmän. Olen keskittynyt avustettuihin yhden käden leukoihin ja pitoihin.

Mahtavatkohan lisäpainoleuat olla pakollisia yhden käden leuan saavuttamiseen? Kyynärpäät kipeytyvät kun lisäpainoja alkaa olla enemmän. Olen keskittynyt avustettuihin yhden käden leukoihin ja pitoihin.

En ainakaan itse henkkoht. tunne yhtäkään ykl vetäjää joka ei olisi lisäpainoja käyttänyt.

tuossa videolinkissä ensimmäiset ns. 2.5 vetoa on täydellisesti samanlaiset vasurin vedot ku minun muutama päivä sitte vetämät :D
Paljonko on toistomaksimi?

Viimeksi muokattu:
no worries ruipelo, eteenpäin vaan :) muutenkin sun koko on aika hyvä tohon kiipeilytouhuun, joten kunhan ulos pääsee taas eiku kivee nöyräksi.

thorspo: pakollisia eivät tietenkään ole, sillä rasitustaso pääliikkeessä on jo valmiiksi korkea. vrt. esim. kahden käden 5max tai eritasovedon 5max. kyllähän kahden käden vedot toki on hyvä apuliike yhden käden rimpuiluun.

niin... tässä nyt kannattaa muistaa, että kroppa ei sinänsä tiedä mitä liikettä tekee, eli kuten yllä sanoin, se kunkin liikkeen/variaation/höntsäilyn verrattavissa oleva maksimi tai toistomaksimi on sama asia rasitusmielessä.

eli jos saa jossain liikkeessä, olkoon se nyt sitten vaikka se kahden käden leuka, vitosen jollain painolla, se ei ole kropalle leuanvetomielessä yhtään kovempi kuin vastaava maksimitoistomäärä jossain yhden käden variaatiossa. toki kokonaisrasitus on suurempi, jos käytellään suurempaa lisäpainomäärää, mutta korrelaatio johonkin erityiseen liikkeeseen ei ole suora.

ellei ykl vielä mene, variaatiot on lajinomaisempia. eli JOS haluaa nimenomaan ykl:n ylös, tää on ihan hermostopuolen fakta. sinänsä variaatiot ykl:sta ei tee ketään autuaaksi ja kahden käden leuanvetoon en käyttäis niitä ollenkaan ensisijaisina apuina.

lisäpainoja ykl-hommissa kannattaa käyttää myös, mutta niillä saa myös paikat hajalle, ellei huolehdi kunnon pohjan rakentamisesta ja huoltavasta treenistä. kyseessä on kuitenkin pääasiassa maksimi- tai ylimaksimiliike, joten pitkän aikavälin kehittymismielessä pätee samat säännöt kuin muussakin voimatreenissä. ei koko aikaa voi hinkata hermostotreeniä.

niin... tässä nyt kannattaa muistaa, että kroppa ei sinänsä tiedä mitä liikettä tekee, eli kuten yllä sanoin, se kunkin liikkeen/variaation/höntsäilyn verrattavissa oleva maksimi tai toistomaksimi on sama asia rasitusmielessä.

eli jos saa jossain liikkeessä, olkoon se nyt sitten vaikka se kahden käden leuka, vitosen jollain painolla, se ei ole kropalle leuanvetomielessä yhtään kovempi kuin vastaava maksimitoistomäärä jossain yhden käden variaatiossa. toki kokonaisrasitus on suurempi, jos käytellään suurempaa lisäpainomäärää, mutta korrelaatio johonkin erityiseen liikkeeseen ei ole suora.

Lisäpainoilla on ainakin matti meikäläisen helppo lisätä vastusta progressiivisesti ja tietää koko ajan missä mennään. Pää kestää paremmin kun onnistuu suorituksissa käytännössä jatkuvasti ja paremmin. Nyt oon toista viikkoa kiskonut eritasoja, vastapainotreeniä sun muuta lajinomaista. Tuntuma on toki aivan erilainen ja teho varmasti kova, kuntoa on vaikea arvioida muuten kuin parempana kestävyytenä ja vähäisempänä kipuna :)

EDIT: Ajatuksena siis se että onko kukaan vetänyt ykl leukaa treenaamatta lisäpainoilla. Varmasti onkin mutta peruskunnon pitää olla pirun hyvä jo valmiiksi, uskoakseni.

kiipeilijöistä löytyy ykl-vetäjiä, jotka ei oo ees leukoja vedelleet, eli tietyt lajit kasvattaa voimatasoja sillai, että ykl vois onnistua ihan oman lajinkin kautta. esim. voimistelussakin omaa kroppaa liikutellaan sut näppärästi, joten se myös on laji, joka tukis hyvin ykl-ominaisuuksia ilman varsinaista lajitreeniä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom