Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ruipelo: ota ihan fiiliksen mukaan nyt ja unohda se selkee kehitys. voima ei minnekään noin vaan katoa, joten ei huolta. joskus vaan pitää ymmärtää mitä se kroppa kertoo. aika herkästi tollanen raju negattelu voi viedä hetkellisesti treenit yli. sen verran hyvin sulla kuitenkin on määrät edistyneet, että pohjaa tehdä noita submax-juttuja on kertynyt melko hyvin.

Voi elämä, nyt iski kyynärpääkivut. Kaikki muut leuanvedossa käytettävät nivelet onki jo ehtineet kipuilla. Nyt jätetään nää yhen käden leukailut vähäksi aikaa siis pois ja kahen käden vedoistaki joudutaan jonkin aikaa lepäilemään. Ei tullukkaa meikästä sitte haastajaa ruipelolle vielä ainakaa tänä keväänä. Ehkä yritellään joskus myöhemmin taas uusiksi kunhan ollaan saatu nivelet kuntoon. Löytyykö jto:lta levon lisäksi muita taikatemppuja, joilla saatas kyynärnivel kuntoon nopeasti?

Voi voi sua cunccu... :(
Ittelläni meni tänää leuat pitkästä aikaa ihan mukavasti. Ykkösiä tein parit ja sit kakkosenkin kummallakin kädellä. Sit tein ykkösiä nilkkapainot jalassa. Muutamat ykköset kahdella kilolla ja yhdet neljällä. Sit viel ilman painoja yhdet. Hurjan hyvin meni siihen nähden että rutistin nuo kaikki johonkin 15-20 minuuttiin. Aina välillä sitä ihmettelee et miten on niin hirmu vaikeeta, mut sit ku aattelee jotain kuukauden taakse päin ni nää suoritukset on ihan asiallisia ja se lämmittää mieltä. Osatoistoja voisin huomenna kokeilla vaikka ne vähän pelottaakin :D

Voi elämä, nyt iski kyynärpääkivut. Kaikki muut leuanvedossa käytettävät nivelet onki jo ehtineet kipuilla. Nyt jätetään nää yhen käden leukailut vähäksi aikaa siis pois ja kahen käden vedoistaki joudutaan jonkin aikaa lepäilemään. Ei tullukkaa meikästä sitte haastajaa ruipelolle vielä ainakaa tänä keväänä. Ehkä yritellään joskus myöhemmin taas uusiksi kunhan ollaan saatu nivelet kuntoon. Löytyykö jto:lta levon lisäksi muita taikatemppuja, joilla saatas kyynärnivel kuntoon nopeasti?

No ei sitä vielä tiedä. Tovi vaan kevyemmin niin voi taas rullata hyvin. Mulla oli viime viikolla kauhias tukos kaikki paikat, mutta pari oikeen kevyttä treeniä palautti mainiosti. Eilen jo oli taas pientä toivonkipinää.

cunccu: mistä kipee? googlaa medial epicondylitis, oiskos se?

ruipelo: kannattaa aina verrata noita muuhun treeniin. et sä maksimia tai ylimaksimeja hinkkaa muissakaan lajeissa kauheen pitkään. pitää ottaa yks askel taakse että voi mennä kaks eteenpäin. tai kolme :)

cunccu: mistä kipee? googlaa medial epicondylitis, oiskos se?

Golfkyynärpää? "kyynärvarsikipu sijaitsee kyynärvarren koukistajalihasten kiinnityskohdassa kyynärpään sisäpuolella" Ei täsmää, mulla tuntuu enemmänki ojentajan kiinnityskohdassa (ja siellä nivelvälissä) eli ihan perus tenniskyynärpää taitaa olla. Hieman tuntus lieventyneen kipu siitä mitä se pahimmillaan oli. Muutama viikko, niin ollaan taas jalke.. käsillä :) Ainaki näin toivotaan

osatoistot on yllättävän vaikeita mulle. lukosta 90 asteen kulman yli pystyin vaan kakkosia tekemään ja 90 asteen kulmasta ylös kolmosen sarjoissa. saattaa olla että eilinen treeni painaa vähän vielä mutta silti odotin pystyväni tekemään hieman pitempää sarjaa.

cunccu: yleensä leuat tuppaa rasittaan sitä golfarin/kiipeilijän puolta enempi, muttei tenniskyynärpäätkään harvinaisia ole. se tosin ei nivelvälissä ole vaan ulkonastassa.

ruipelo: hyvä niin. niitä sitten kehittään pikkuhiljaa. eilinen painaa kyllä varmasti sekin. älä yritäkään joka päivä puukottaa nyt. mä uskon, että sulla on tullut tota maksimihommaa jo hieman ylikin ja kannattaa ottaa hyvin terveelle tuntumalla jatkossa. keskity eniten nyt noihin osatoistoihin, mutta tee ainakin parina päivänä viikossa myös 2-3 toiston ykl-sarjoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
cunccu: yleensä leuat tuppaa rasittaan sitä golfarin/kiipeilijän puolta enempi, muttei tenniskyynärpäätkään harvinaisia ole. se tosin ei nivelvälissä ole vaan ulkonastassa.

Eipäs vähätellä subjektiivisia kivun tuntemuksia. Kyllä se siellä nastassaki tuntuu, mutta jos jotain kanniskelee niin tuppaa vihlasemmaan sieltä väliköstäki. Mut tää ny menee jo pikkasen offtopicin puolelle, joten ei siitä sen enempää. Koitetaan kuntoutua ja päästä sitte takas leukailemaan. :)

mikäs mun kommentissa viittas vähättelyyn? lisää monisuuntaisia ojentajajumppia ja kyynärvarren (ranteen) ulos- ja sisäänkiertoja mukaan.

mikäs mun kommentissa viittas vähättelyyn? lisää monisuuntaisia ojentajajumppia ja kyynärvarren (ranteen) ulos- ja sisäänkiertoja mukaan.
Ei niin mikään... Sanoit ettei ole nivelvälissä vaan nastassa, voihan se olla molemmissa. Vai meinasikko tuon tenniskyynärpään diagnoosia, johon ei kuulu nivelvälin kivut vaan nastan... Ihan sama. Eipä ruveta kinastelemaan silti. Juu koitetaanhan noita liikkeitä. Mulla voi olla pientä lihasepätasapainoo ojentajan ja hauiksen välillä, joka seki voi osaltaan olla syypäänä tähän vaivaan joten yritellään jatkossa enemmän panostaa sinne olkavarren toisellekki puolelle.

juuri noin eli "tenniskyynärpää" diagnoosina viittaa siis siihen lateraalinastan kipuiluun. jos siellä nivelvälissä on häikkää, se on sit joku muun lajin vika se. hevospoolohauis? :)

Tänään onnistui ensimmäisen kerran osatoisto 90 asteen kulmasta (tai pikkuisen alempaakin)! Hyvä fiilis, vaikka matkaa on edessä vielä paljon.

Nyt tulee kiirus. On enää 4 treeniä ennen lomia. Nyt on kyllä iskussa mutta ei oo tullu kokeiltua pelkkää ykl leukaa, kaikkea muuta menee vaikka miten (vastapainolla 3,5kg menee). 2 viikon totaaliloman jälkeen menee taas kuukausi päästä samaan pisteeseen eli täytyy tosissaan yrittää videota nyt ja pian.

Jätän nyt kaikki aerobiset treenit pois ja syön maltillisesti ja protskua riittävästi. Kattoo nyt onko eesmes perjantaina elämänsä iskussa. Paino 80 tasan ja jos sillä menee yhenkätösen leuka niin oon tosi tyytyväinen.

Miten sujuu hookoolla osatoistot? Itse pystyn tekemään noin 120 asteen kulmasta ykkösiä. Parin minuutin taukojen kanssa noita menee ehkä yhteensä kolme, mutta sen jälkeen menee lihakset ihan jumiin, eikä onnistu enää oikein lukotuksetkaan.

Miten sujuu hookoolla osatoistot? Itse pystyn tekemään noin 120 asteen kulmasta ykkösiä. Parin minuutin taukojen kanssa noita menee ehkä yhteensä kolme, mutta sen jälkeen menee lihakset ihan jumiin, eikä onnistu enää oikein lukotuksetkaan.

En ole itseasiassa kokeillutkaan. Aluksi tein aika grande finale toistoja eli mahdollisimman vähän vastapainoja yms. ja ykkösiä mutta niillä sain itteni vain kipiäksi ja ihme paikoista eikä toistojakaan tullu treeniä kohden kuin ehkä 3. Nyt oon tehny semmosia ykkösiä mitkä menee suht helposti, mutta enemmän ykkösiä per treeni. Ei ole niin tukossa eikä tartte arvuutella sitä kuntoa koko ajan. Viime treenissä avitin niin alhaalta että piti vetää loput 50-75 astetta ilman mitää apuja.

Toi 120 asteen kulma on kyllä varmaan jo tosi lähellä ykköstä.

Oikean käden kyynärpää ei oo vieläkää kunnossa, joten treenataan pelkkää vasenta kättä :rock: 5 ykköstä vasurilla tuli tehtyä tänään, se on ennätys. Tosin omaa painoaki on muutama kilo nyt vähemmän. Yritetään sinne 15 ykkösen tienoille saaha ja sitte kakkosia.

Back
Ylös Bottom