Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ruipelo91, kertoisitko miten treenasit vaikka pari viimeistä kuukautta ennen ensimmäistä onnistunutta yhdenkädenleukaa? Haluaisin nimenomaan kuulla treenimääristä, eli treenasitko vakio-ohjelmalla esim. kolme kertaa viikossa vai satunnaisesti kokoajan (esim päivänmittaan useita muutaman toiston vetoja). Kysyin tätä jo pariin kertaan ja pahoittelut itseni toistamisesta, muttei kukaan vastannut mielestäni juuri tähän volyymi/treenikerta kysymykseen...

Siit on yli vuos ku ekan vedin, mut sillo oli kyl huonot metodit. Vedin vaan liikaa painoleukoja ja pudotin painoo. Kyl sen silleeki sai saavutettuu, mut vaan hetkellisesti. Tuli pitkä tauko enne ku seuraavan kerran sai leuan tehtyy ku paino nous takasin normaaliin. Nyt taas ku uudelleen saavutin ni tein neljä tai viis kertaa viikossa yhen käden avustettuja. Yleensä viis viiden sarjaa kummallekkin kädelle per treenikerta. Ja kerran viikkoon tein negatiivisia (pienillä painoilla jos oli hyvä päivä) ja osittaisia yhen käden leukoja avustettujen sijaan. Avustin narulla tai toisen käden jollain sormella. (Tein semmosta sarjaa et 5 etusormella avustettua, 5 keskarilla, 5 pikkurillillä, 5 keskarilla, 5 etusormella. Molemmille käsille tietty toi rumba) Ja aina ku tein avustettuja ni keskityin siihen niinku yhen käden leukaa ois tehny ja tietty mahollisimman vähän avustin sieltä köydestä/toisen käden sormesta. En tiiä vastaako toi millään tapaa kysymykseen. Kysy lisää jos on jotain kysyttävää ni yritän vastata parhaani mukaan :)

Siit on yli vuos ku ekan vedin, mut sillo oli kyl huonot metodit. Vedin vaan liikaa painoleukoja ja pudotin painoo. Kyl sen silleeki sai saavutettuu, mut vaan hetkellisesti. Tuli pitkä tauko enne ku seuraavan kerran sai leuan tehtyy ku paino nous takasin normaaliin. Nyt taas ku uudelleen saavutin ni tein neljä tai viis kertaa viikossa yhen käden avustettuja. Yleensä viis viiden sarjaa kummallekkin kädelle per treenikerta. Ja kerran viikkoon tein negatiivisia (pienillä painoilla jos oli hyvä päivä) ja osittaisia yhen käden leukoja avustettujen sijaan. Avustin narulla tai toisen käden jollain sormella. (Tein semmosta sarjaa et 5 etusormella avustettua, 5 keskarilla, 5 pikkurillillä, 5 keskarilla, 5 etusormella. Molemmille käsille tietty toi rumba) Ja aina ku tein avustettuja ni keskityin siihen niinku yhen käden leukaa ois tehny ja tietty mahollisimman vähän avustin sieltä köydestä/toisen käden sormesta. En tiiä vastaako toi millään tapaa kysymykseen. Kysy lisää jos on jotain kysyttävää ni yritän vastata parhaani mukaan :)

Tätä juuri hain, kiitos. Treenimäärät ovat olleet sinulla vielä hieman korkeampia mitä itse olen viime aikoina tehnyt, pitää siis harkita jos vaikka lisäis yhden treenikerran viikkoon... Muiden ykl miesten/naisten treenimetodeista kuulen edelleen mielelläni, Wääntäjähän on omistaan jo kirjoitellutkin. Ruipelo ja Wääntäjä ovat ilmeisestikin saaneet omat ykl:nsa hyvin erilaisin treenimetodein... Mielenkiintoista!

tosi siistejä ja lähtö ihan suorilta käsiltä. saman kakkosen vedän itsekin parhaillaan... 85 kilosena.

En edelleenkään usko wääntäjän vetävän kahta leukaa yhdellä kädellä. En myöskään usko tuohon 85kg painoon? Video jakoon tai sitä ei koskaa tapahtunut!

En edelleenkään usko wääntäjän vetävän kahta leukaa yhdellä kädellä. En myöskään usko tuohon 85kg painoon? Video jakoon tai sitä ei koskaa tapahtunut!

no laita numerosi tai sähköpostiosoite mulle niin lähetän sen omasta kännystä sulle . sitä ei kuulema saa laitettua youtubeen. jos osaat sen laittaa nettiin niin laita sitten ihmeessä. ja siinä videolla vedän vaan sen yhden mutta helposti.

tosi siistejä ja lähtö ihan suorilta käsiltä. saman kakkosen vedän itsekin parhaillaan... 85 kilosena.

Kiitti Wääntäjä. Tuo sun 85 kilosena kakkonen on kyllä suoritus ihan omassa luokassaan! :worship: Ei mielestäni ole mitään syytä epäillä etteikö onnistuisi jos kovaa on treenannut ja pitkään. Itse olen vasta pari vuotta treenannut suht kovaa. Jos olen oikein ymmärtänyt niin wääntäjllä on melkoiisesti pitempi tausta leukojen vedossa ja muussakin voimatreenissä?

mulla oli se wääntäjän veto koneella vaan oon onnistunu kadottamaan sen johonki mutta muistaakseni nous kyllä sen verran räjähtävästi se leuka, etten kyllä epäile yhtää tuota että sais 2 vetästyä. olisin laittanu sen silloon youtubeen mutta en osannu ku oli joku ihme formaatti (kännykällä kuvattu).

Kiitti Wääntäjä. Tuo sun 85 kilosena kakkonen on kyllä suoritus ihan omassa luokassaan! :worship: Ei mielestäni ole mitään syytä epäillä etteikö onnistuisi jos kovaa on treenannut ja pitkään. Itse olen vasta pari vuotta treenannut suht kovaa. Jos olen oikein ymmärtänyt niin wääntäjllä on melkoiisesti pitempi tausta leukojen vedossa ja muussakin voimatreenissä?

Joo painilla olen aloittanut 10 vuotiaana ja sen jälkeen koko ikäni treenannut kovaa. Nyt 39-vuotiaana lähinnä kuntoilua... Harvoin olen nähnyt ykl ketään vetävän ja tuo sinun vetosi on kyllä harvinaisen tyylikäs suoritus. Kyllä kahden käden leukoja menee varmasti viitisenkymmentä tuon suorituksen lisäksi. Itselläni ei ole videolla kun se yksi ykl. Tuo kaksi ykl vie sinut kyllä suoraan pakkotoiston ykköseksi. itsellä kun ei motivaatio riitä sitä mun nyt kovaan treeniin ja ennätykset taitaa olla takana päin. jos tosiaan joku sitä mun ykl vetoa kaipaa niin lähetän sen kyllä kännyllä niin ei tarvitse epäillä.

tsemppiä treeniin!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hei Wääntäjä, laita video minulle sähköpostiin niin järjestän sen youtubeen? Uskoisin että minulta tuo onnistuu koska tietokoneet ovat olleet tänään ystäviäni. Osoitteen löydät profiilistani.

Ykl:rock:

Muuten, itsellä on tämän vuoden tavote vetää se puhdas ykl
80kilon elopainolla ja pituutta löytyy "vaan" 175cm ja ikää löytyy
se 18V.

Joo painilla olen aloittanut 10 vuotiaana ja sen jälkeen koko ikäni treenannut kovaa. Nyt 39-vuotiaana lähinnä kuntoilua... Harvoin olen nähnyt ykl ketään vetävän ja tuo sinun vetosi on kyllä harvinaisen tyylikäs suoritus. Kyllä kahden käden leukoja menee varmasti viitisenkymmentä tuon suorituksen lisäksi. Itselläni ei ole videolla kun se yksi ykl. Tuo kaksi ykl vie sinut kyllä suoraan pakkotoiston ykköseksi. itsellä kun ei motivaatio riitä sitä mun nyt kovaan treeniin ja ennätykset taitaa olla takana päin. jos tosiaan joku sitä mun ykl vetoa kaipaa niin lähetän sen kyllä kännyllä niin ei tarvitse epäillä.

tsemppiä treeniin!

Aattelinki et on sitä treeniä tullu jonkun veran tehtyä!:D Otin tavoitteeksi että jaskan vetää 4 perättäisä yhen käden leukaa ennen sotakoulun alkamista kesällä. En ole varma tavoitteen realistisuudesta. Motivaatiota mulla ainakin on. Otan mielelläni vinkkejä vastaan jos sulla on niitä antaa :) Tsemppiä sullekkin treeniin!

Viimeksi muokattu:
Aattelinki et on sitä treeniä tullu jonkun veran tehtyä!:D Otin tavoitteeksi että jaskan vetää 4 perättäisä yhen käden leukaa ennen sotakoulun alkamista kesällä. En ole varma tavoitteen realistisuudesta. Motivaatiota mulla ainakin on. Otan mielelläni vinkkejä vastaan jos sulla on niitä antaa :) Tsemppiä sullekkin treeniin!

parempi kun et kuuntele muiden vinkkejä vaan luotat omiin metodeihin. näyttää toimivan... kyllä yksi lisätoisto on aina kovan työn takana mutta kun sinulla näyttää lahjoja olevan niin en ihmettele vaikka sen neljä vetäisitkin.

ruipelo: jos menee kaksi, jokanen lisäleuka on aina helpompaa jo. toi taso vaan pitää stabiloida ja välttää liian ylitiukkoja treenejä, mitkä helposti vie turmioon, kun innostuu kauheesti. se 2 x ykl on kuitenkin selkeesti maksimivoimaa vielä, kun oli noinkin tiukka.

lähtisin ite tossa tilanteessa tekeen ykkösiä suht usein eli käytännössä lähes joka päivä tyyliin "silloin tällöin". huomaat kyllä ite, koska se alkaa muuttua naurettavan helpoksi rutiiniksi ja päivän aikana menee lepposasti esim. 10*1*op viimesenkin ollessa hyvin rento. siinä vaiheessa kolmonen alkaa olla jo ihan selvää ja voi alkaa tekeen kakkosiakin aina joskus, kunhan pysyvät suht helppoina. rytmi vois olla kolme progressiivista viikkoa ja neljäs kevyesti ja sen lopuilla testausta. neljä menee taatusti ennen kesää jo.

ruipelo! komeesti nousi ykl, onneks olkoo vaan. mutta pidähän huoli ettet tee samaa virhettä kun minä kun astut kesällä tonne armeijan harmaisiin.
eli koita jaksaa treenata koko intin ajan, vaikkei innostaiskaan. meinaan ite joudun nyt alottaan aika lailla puhtaalta pöydältä vaikka pohjaa onkin jonku verran. toki se on paljo kiinni siitä mihin hommiin oot menossa, mutta oli kuinka raskasta tahansa niin sellasta ylläpitävää reeniä kantsii edes pitää..mutta enpä usko sulla olevan motivatsuuni ongelmia armeijassakaan, sen verran päättäväisesti nousoo toi toinen ykl. :)

Kiitos jto! Kymmenen päivässä voi tehdä tiukkaa vasurille. Ykkönen on oikealla kädellä jo aika itsestään selvyys vaikka kehon paino vaihtelee tällä hetkellä paljon. Tänään pystyin 4 ykköstä tekemään noin 15 minuutin sisään, ensimmäisen ja toisen välillä oli ehkä noin 20 sekuntia, vaikka eilen tein yhden käden avusettuja ja paikat oli kipeänä. Vasurilla sain vaan kaksi tehtyä eikä kolmas varmaan olisi mennyt. Jostain syystä vasurilla vedon ihan lopun loppu on yllättävän hankala. Olen nyt tehnyt yhden käden avustettuja paljon ja käynyt boulderoimassa kerran tai pari viikossa nyt kun porvooseen oma pieni boulderisali ilmeistyi. Kiipeily on tuonut mukavaa vaihtelua treeniin ja on myös kehittänyt vähän yhden käden leukaakin. Pitää vaan tehdä nyt ykl-treeni aina ennen kiipeilyä koska kiipeilyn jälkeen se on mahdotonta ainakin minulle :D

Kiitos jekelle myös varoittavista sanoista ja tsemppaamisesta :D mua juuri pelottaa tuo, että rapistuu intissä.

Back
Ylös Bottom