http://www.youtube.com/watch?v=EmHeePR0o24&feature=related Tuokin on mielestäni aika hullu suoritus vaikka pitääkin toisella kädellä ranteesta kiinni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vau, hienoo :thumbs: Meikäläinen ei kyllä millään saa tällä omalla kasikympin painollameni tässä toissapäivänä yhdenkäden leuka ja paino on 80kg
meni tässä toissapäivänä yhdenkäden leuka ja paino on 80kg
Ei mene vieläkään ei. Molemmilla käsillä nousee puoleenväliin, mutta siihen jää... Pitää keksiä jotain uutta treeniin. Eilen tuli kahdella kädellä 25kgn lisäpainolla aika iisisti 8 toistoa ja 35kglla menee 4. Viimeaikoina oon koittanut keskittyä enemmän negatiivisiin ja just kahden käden lisäpainoleukoihin. Tuntuu ettei eritasoleuoista ole ollut pahemmin apua... Ja eikun treenaamaan!
Uutena liikkeenä voisit testata tommosta "köysiavusteista yhen käden leukaa" tai mikä tuo nyt sitte oliskaa suomeksi. Täällä sivun melko alaosassa Eli tarttet melko pitkän köyden (n. 3 m pitäs riittää) ja sen nakkaat tangon ylitte, köyden toiseen lattialle jäävään päähän kiinnität jonkun painon ja toisesta päästä pidät kädellä kiinni (ja toinen käsi sitte tangossa). Jos kiinnität vaikkapa 5 kg painon siihen, niin et voi toisella kädellä avittaa sitte ku ainoastaan sen 5 kilon verran (+kitka). Sillä voi vähän arvioida samalla miten kaukana ollaan yhen käden leuan saavuttamisessa. Pikkuhiljaa voi vähentää noita painoja sitte
Taitaa tuo yhden käden leuka olla tekniikastakin kiinni pitkälti, vai mimmoisia käsivoimia näiltä kaverilta löytyy ketkä yhdellä kädellä vetelee? Voisi kertoa esim. paljon kääntyy hauiskäännössä käsipainoilla suht puhtaasti sillä suoritus kädellä. Luulisi että reilusti yli 30kg kevyellä kaverilla.
Totta joo, mutta pistää ikävä kyllä nivelet tosi koville. Ainaki semmoset yli 15 sarjan treenit, siksipä oon itekki tiputtanu volyymia huomattavasti. Syksyllä kipuili olkapäät, nyt ranne. Varmaan pidän sarjamäärät siellä 3-10 välillä tällä peruskuntokaudella, mutta sehän tarkottaa sitte huomattavaa intensiteetin nostoa josta puolestaan lihat suuttuu. Lihakset kuitenki tapaa korjaantua nopeammin kun nivelet (ainaki jos ei mitään suuria vammoja oo), joten ennemmin näin.Cunccu on treenit on osoittaneet että volyymiä lisäämällä päästään hyviin tuloksiin. Mulla kanssa on toiminut volyymin lisääminen, mutta salilla tuntuu että ei jaksa tehdä enää muita liikkeitä jos tekeen esim. 6x6x40kg lp.
Kannattaa myös koittaa yhden käden leukoja avustettuna toisen käden sormilla. Eka reenaa yhdellä kädellä ja avustaa toisen käden keskisormella. Lopulta voi vedellä yhdellä kädellä ja avustaa toisen käden pikkurillillä.
Ainakin mulla on toiminut hyvin, kun malttaa vaan rauhallisesti tehdä, ettei pikkurilli irtoa. Pikkurilillä avustettuja ykl oon tehny 8 kpl oikealla kädellä.
Eilen tuli taas rikottua ennätyksiä. Meni yhden käden leuka painolla 72,6kg(kehon paino plus 3kg nilkkapainoi) , oikeella kädelllä. Vasurilla meni kilon verran vähemmän. Ennätys kasvoi yli kilolla kumpaisellakin kädellä.
Oikealla kädellä meinasi mennä myös kaksi toistoa näiden testailujen jälkeen, ilman lisättyä painoa siis.
Vasemmalla kädellä vedon viimeiset 10 senttiä tuntuu inhottavan hankalalta, vaikka oikealla viimeiset kymmenen senttiä ovat helpoimmat. Mistäköhän moinen johtuu?