Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla rupes paino nousemaan kun lopetin leukojen vetelyn. Sykemittari huutaa hoosiannaa kun tekee 10x10 setit leukoja, kaloreita palaa niin prkleesti.

Crosstrainerit ja fillarit on hifistelijöille, leuanveto pre contest bodareille ;)

tarkennetaas nyt hieman... No ainakin yhden käden leualla ei nyt juuri mitään hyötyjä saada paitsi just siinä egon kohottamisessa :) en ainakaan keksi tai no onhan se kiva, jos pystyy vetämään.
En yleensä itse koskaan osallistu kaikenmoisiin voimankoetusjuttuihin ellei kyseessä sitten ole maastanosto, kyykky, penkki jne. perusvoimaliikkeet.

Kumma juttu tämä yhden käden leuka... voisi olettaa tällaisten kaverien olevan käsistään melkoisen vahvoja, mutta eivät he esim. ylätaljavedossa väännä kovinkaan ihmeellisellä lastilla, samoin hauiskääntökään ole kovin ihmeellistä.

En itse pysty vetämään kahdella kädelläkään varmaan kuin jonkun 10 toistoa ellen ala treenaamaan liikettä ihan kunnolla, en vaan ole hyvä leuanvedossa. Silti mulla on vahva selkä ja kädet. Hauiskääntöä pystyn tekemään puhtaasti levytangolla 80 kilolla ja sitten normityylillä voi heittää 90 kiloa malmiakin tankoon. Scott penkissä 65kilolla tulee sarjoja.

tarkennetaas nyt hieman... No ainakin yhden käden leualla ei nyt juuri mitään hyötyjä saada paitsi just siinä egon kohottamisessa :) en ainakaan keksi tai no onhan se kiva, jos pystyy vetämään.
En yleensä itse koskaan osallistu kaikenmoisiin voimankoetusjuttuihin ellei kyseessä sitten ole maastanosto, kyykky, penkki jne. perusvoimaliikkeet.

Kumma juttu tämä yhden käden leuka... voisi olettaa tällaisten kaverien olevan käsistään melkoisen vahvoja, mutta eivät he esim. ylätaljavedossa väännä kovinkaan ihmeellisellä lastilla, samoin hauiskääntökään ole kovin ihmeellistä.

En itse pysty vetämään kahdella kädelläkään varmaan kuin jonkun 10 toistoa ellen ala treenaamaan liikettä ihan kunnolla, en vaan ole hyvä leuanvedossa. Silti mulla on vahva selkä ja kädet. Hauiskääntöä pystyn tekemään puhtaasti levytangolla 80 kilolla ja sitten normityylillä voi heittää 90 kiloa malmiakin tankoon. Scott penkissä 65kilolla tulee sarjoja.

Nöyrän kuuloinen kaveri :)

Jaa, että 2x omapaino ylätaljassa ei ole nykyään enää suoritus eikä mikään? :D
Ja hauiskääntöhän ei vissiin ole egoiluliike? Siinä pumpataan hauiksia?! Mitähän suuria hyötyjä hauiskäännöstä mahtaa olla? Parantaako se ihmisen suorituskykyä? Onko se vastapainoliike jollekin isommalle liikkeelle?

ite rupesin treenaan yhdenkäden leukaa painoo on 77kg.ja tavote vetää yhenkäden leuka ennen ku vuosikymmen vaihtuu :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vai että yhdenkäden leuat ja sotilaspenkki on egoiluliikkeitä ja hauiskääntelyt tosimiesten jumppaa. No, voihan sen noinkin ajatella...

Paskat. Vaikka painaisit yli 100 kiloa, eikä sinulla olisi selkälihaksia niin noilla käsillä vetäisit kyllä hyvin leukoja.

Painan 136kg ja monet alle satakiloiset kyllä vetää paremmin leukoja kuin minä, mutta eivät
saa yhtä isoja malmeja tuossa habakäännössä :)

Vai että yhdenkäden leuat ja sotilaspenkki on egoiluliikkeitä ja hauiskääntelyt tosimiesten jumppaa. No, voihan sen noinkin ajatella...

Nyt ymmärsit väärin :rolleyes: Ei tässä kilpailla miehisyydestä. Sanoin vain mielipiteeni siitä, että
mikä on mielestäni järkevää. Perustelen hieman:
Yhden käden leukaa tuskin kukaan bodari tekee kehittääkseen selkälihaksiaan vai kehitetäänkö sillä vain oikeaa vai vasenta selkälihasta? Sotilaspenkki on kilpailulaji, joten tuskin sillä rintalihaksia tosissaan treenataan. Siksi kutsun näitä egoiluliikkeiksi, koska ei niillä ole mitään tekemistä voimanostokilpailussa saati edes vahvamieskilpailussa.
hauiskääntö tangolla kehittää oikein tehtynä hauista ja siksi minä sitä teen.

Jostain syystä tosiaan näiden erikoissuoritusten tekijät eivät melkein koskaan ole erityisen lihaksikkaita vaan enemmäkin maratoonarin näköisiä. Muutenkin näkee välillä täydellisten riukujen tekevän ihan hyvillä lisäpainoilla (50kg ja yli) leukoja mutta lihasta ei kuitenkaan ole. Jännä juttu.

Sitävastoin 160kg+ penkkaajat harvemmin ovat kovinkaan lihaksettomia.

Kinaasi: Tuossa kun vertasit +160 kilon penkkaajaa ja 50 kilon lisäpainoilla leukoja vetävää, niin jälkimmäinen voi olla riuku ihan sen takia, että se vetää vain vaikkapa yhteensä 100 kiloa, jos oma paino on 50 ja lisäpainot 50. Siihen voisi verrata penkkaajaa, joka pukkaa 50 kiloa yli oman painonsa. Ei 100 kiloa penkkaava mikään valtava ole jos painaa 50 kiloa.

Sen sijaan 110 kiloinen leuanvetäjä, joka vetää 50 kilon lisäpainoilla leukoja voi olla hyvinkin iso, koska se joutuu vetämään yhteensä 160 kiloa. Ja sama pätee nyt tähän 160 kilon penkkaajaan. Sulla oli nuo vertailukohdat vaan typerästi aseteltu, ei niitä voi verrata tollei.

JMJJ: Bodarit harvoin tekevät yhden käden leukoja, siksi etteivät jaksa tehdä niitä. Jos ne jaksais tehä, niin varmasti tekis yhen käen leukoja siinä missä yhen jalan prässiäki vaikkapa. Siinä saa yhelle kehon puoliskolle kohdistettua paljo isommat painot, ku jos reenais molempia yhtä aikaa.

"JMJJ: Bodarit harvoin tekevät yhden käden leukoja, siksi etteivät jaksa tehdä niitä. Jos ne jaksais tehä, niin varmasti tekis yhen käen leukoja siinä missä yhen jalan prässiäki vaikkapa. Siinä saa yhelle kehon puoliskolle kohdistettua paljo isommat painot, ku jos reenais molempia yhtä aikaa.[/QUOTE] "

:D:lol2: Tuskinpa. Veikkaanpa, että moni tekisi ennemmin kulmasoutua istuen koneessa. Saahan sillä nyt paremman ärsykkeenkin lihakselle kuin hinkuttamalla itseään verenmaku suussa yhdellä kädellä jossain rekkitangossa, ah hah hah hah... :lol2::hyper:

":D:lol2: Tuskinpa. Veikkaanpa, että moni tekisi ennemmin kulmasoutua istuen koneessa. Saahan sillä nyt paremman ärsykkeenkin lihakselle kuin hinkuttamalla itseään verenmaku suussa yhdellä kädellä jossain rekkitangossa, ah hah hah hah... :lol2::hyper:

Jotain rajaa hymiöittenki kanssa :D Vois tehä, tai vois olla tekemättä. Ja mihinkä perustat tuon paremman lihasärsykkeen kulmasoutukoneessa? Itse kyllä veikkaan lihasten ärsykkeen olevan suurempi vapailla painoilla tehtäessä (verenmaku suussa yhdellä kädellä rekkitangossa) kuin koneessa. Ja toinen seikka mikä puoltais tota yhen käen leukaa on korkeampi hormonaalinen vaste. Siinä missä maastaveto tai tempaus nostaa kasvuhormonitasoja enemmän kuin eristetyt hauiskäännöt ja reisikoukistukset yms.

Vähän perustelujaki kaipaisin väitteille, enkä vaan mutua, naurua ja hymiöitä.

Jotain rajaa hymiöittenki kanssa :D Vois tehä, tai vois olla tekemättä. Ja mihinkä perustat tuon paremman lihasärsykkeen kulmasoutukoneessa? Itse kyllä veikkaan lihasten ärsykkeen olevan suurempi vapailla painoilla tehtäessä (verenmaku suussa yhdellä kädellä rekkitangossa) kuin koneessa. Ja toinen seikka mikä puoltais tota yhen käen leukaa on korkeampi hormonaalinen vaste. Siinä missä maastaveto tai tempaus nostaa kasvuhormonitasoja enemmän kuin eristetyt hauiskäännöt ja reisikoukistukset yms.

Vähän perustelujaki kaipaisin väitteille, enkä vaan mutua, naurua ja hymiöitä.

Sorry nyt, mutta repesin ihan totaalisesti :pano:

Kuitenkin........... -> Eihän tätä hommaa voi verrata yhden jalan prässiin, kun ne on niin erilaisia liikkeitä. Se, että tekee yhden käden leukaa, niin siinä rasittuu varmasti enemmän käsi, kuin se selkälihas mihin sitä yritetään kohdistaa, mietipä itsekin kun alat tekemään tota liikettä.
Ihan sama, jos mä alkaisin tekemään yhden käden penkkiä, otan levytangon ja siitä vaan pumppaamaan tai sitten yhden käden maastavetoa.
Se riippuu vähän mikä liike on kyseessä, ei se kaikissa liikkeissä toimi että kohdistataan yksinkertaisesti se vasempaan selkälihakseen jne. Varmasti tähän pulmaan löytyy paremmat liikkeet.
Ei tuolla hormonaalisella vasteella taida tässä liikkeessä olla mitään merkitystä ;) Siihen oikeat liikkeet on kyykky ja veto, ei varmaan muut.
Ja miksi ei lihasärsykettä saataisi jos tehdään vaikka kulmasoutua käsipainolla, sehän se on se oikea liike tähän? Monelta salilta vaan puuttuu kunnon käsipainot esim. mulle 50kg ei tunnu enää missään.
Ja jos tekee kulmasoutua laitteessa, siihen lataa kunnolla malmia, niin kyllä sitä ärsykettä tulee ja liikekin on paljon järkevämpi ja kohdistuu varmasti oikeaan paikkaan minne sen kuuluukin.

Leuanvetoa tekee bodaritkin lisäpainoilla hankkiakseen selkään massaa, mutta yhden käden leuat on apinoille :lol2:

Kuitenkin........... -> Eihän tätä hommaa voi verrata yhden jalan prässiin, kun ne on niin erilaisia liikkeitä. Se, että tekee yhden käden leukaa, niin siinä rasittuu varmasti enemmän käsi, kuin se selkälihas mihin sitä yritetään kohdistaa, mietipä itsekin kun alat tekemään tota liikettä.
Ihan sama, jos mä alkaisin tekemään yhden käden penkkiä, otan levytangon ja siitä vaan pumppaamaan tai sitten yhden käden maastavetoa.
Se riippuu vähän mikä liike on kyseessä, ei se kaikissa liikkeissä toimi että kohdistataan yksinkertaisesti se vasempaan selkälihakseen jne.
Ei tuolla hormonaalisella vasteella taida tässä liikkeessä olla mitään merkitystä ;)
Ja miksi ei lihasärsykettä saataisi jos tehdään vaikka kulmasoutua käsipainolla, sehän se on se oikea liike tähän? Monelta salilta vaan puuttuu kunnon käsipainot esim. mulle 50kg ei tunnu enää missään.
Ja jos tekee kulmasoutua laitteessa, siihen lataa kunnolla malmia, niin kyllä sitä ärsykettä tulee ja liikekin on paljon järkevämpi ja kohdistuu varmasti oikeaan paikkaan minne sen kuuluukin.

Leuanvetoa tekee bodaritkin lisäpainoilla hankkiakseen selkään massaa, mutta yhden käden leuat on apinoille :lol2:

Noni tulihan sieltä vähän asiallisempaaki tekstiä, hienoo.

Voin suoraan sanua, että yhen käen leukoja en saa, niin täysin mahdoton sanua että ottaako se enemmän käteen vaiko selkään. Forkkuihin se enimmäkseen tuntuu ottavan kun puristusvoima on huono.

Mutta liikeratahan liikkeessä muistuttaa hyvinki suuresti kahen käen vetoa, joten olettasin sen ottavan selkään siinä missä kahellaki käellä. Jos siinä käytettäs pelkästään käden lihaksia (hauista lähinnä), niin liike ois semmosta eteen-taakse nytkyttelyä. Jos puolestaan pelkästään selkää, niin se ois semmonen yhen käen etuvaaka. Joten molempia siinä tarvitaan, jos aiotaan ylös päästä.

Mikä ettei yhen käen penkkiki toimis, järkevämpää sitä ois tehä käsipainoilla ku levytangolla tosin. Ja sitte tulis siinä se ongelma, että meinais kaatua sille painojen puolelle. Lattiapunnerruksessa ny ehkä vois jotenki huonosti toimiakki. Yhen käen maastaveto on lähinnä puristusvoimareeniä ja koska se ny on kuitenki jalkaliikkeeksi laskettavissa, niin paremmin verrattavissa olis yhen jalan maastaveto, joka on seki varsin hyvä liike jos pystyssä pyssyy. Smithissä ehkä yhen jalan maastaveto voi toimia.

Tottakai yhen käen kulmasoutu on hyvä liike käsipainoilla, mutta äsken puhuttiinki kulmasoudusta koneessa jota taas en piä erityisen hyvänä liikkeenä lihasärsykkeen kannalta. Mutta jos joku haluaa käyttää, niin mikäs siinä. Niin ja tuo hormonaalinen hommeli josta puheltiin, niin taitaa se kahen raajan liike olla silti parempi sen kannalta kuin eristetymmät yhellä raajalla tehtävät. Ite jatkan kahen käen leuanvetoa ja ehkä ny sillon tällön levytangolla tehtävää kulmasoutuaki. Ei oo meikäläisen juttu nuo yhen jalan tai yhen käen temppuilut, eikä oikein koneetkaa jos vaan vapaita painoja voi käyttää.

Edit: Mutta piti ny silti vähän puolustaa yhen käen vetelijöitäki, vaikken ite niihin kuulukkaa :)

No ainakin yhden käden leualla ei nyt juuri mitään hyötyjä saada paitsi just siinä egon kohottamisessa :) en ainakaan keksi tai no onhan se kiva, jos pystyy vetämään.
....

Hauiskääntöä pystyn tekemään puhtaasti levytangolla 80 kilolla ja sitten normityylillä voi heittää 90 kiloa malmiakin tankoon. Scott penkissä 65kilolla tulee sarjoja.

Sellasta. YKL:stä ei mitään hyötyä... Ja maastanostosta, kyykystä, penkistä ym on helvetisti hyötyä. Jos siitä, että pystyt nostamaan oman painosi ylös yhdellä kädellä ei ole mitään hyötyä, mutta siitä, että nostat hirmuisesti rautaa maasta tai penkistä on paljon hyötyä, mikäs tämän hyödyn määrittelee? Onko susta pirun hyödyllistä, että teet hauis kääntöä 80 kilolla? Saatko enemmän palkkaa, oletko terveempi, voitko henkisesti paremmin, saatko enemmän naisia? Oot varmaan tosi taipuisa, notkea ja ennen kaikkea hirmuisen iso! Lihastasapainokin on varmaan täydellinen.

Perusbodauksessa ei ole mitään vikaa, mutta onhan toi nyt härskiä tulla vannomaan keskitetyn hauiskäännön nimeen ketjuun, jonka nimi on Yhden käden leuka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom