Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep leuanveto on egoilulaji eikä kehitä toisin kuin esimerkiksi bodaus.
CoC:it on samaa ynm. voima jutut?Onhan leuanveto siis hyvä selän lihaksiston kehittäjä, mutta sitten nämä yhdenkädenleuat, sotilaspenkit jne. ovat jotain ihan muuta ;)
Captain of crush puristin... tarkotin lähinnä et kaikki ns. voiman testaus jutut on siis mielestäs egon kohotusta varten..What is CoC? en ole kuullutkaan.
tarkennetaas nyt hieman... No ainakin yhden käden leualla ei nyt juuri mitään hyötyjä saada paitsi just siinä egon kohottamisessa en ainakaan keksi tai no onhan se kiva, jos pystyy vetämään.
En yleensä itse koskaan osallistu kaikenmoisiin voimankoetusjuttuihin ellei kyseessä sitten ole maastanosto, kyykky, penkki jne. perusvoimaliikkeet.
Kumma juttu tämä yhden käden leuka... voisi olettaa tällaisten kaverien olevan käsistään melkoisen vahvoja, mutta eivät he esim. ylätaljavedossa väännä kovinkaan ihmeellisellä lastilla, samoin hauiskääntökään ole kovin ihmeellistä.
En itse pysty vetämään kahdella kädelläkään varmaan kuin jonkun 10 toistoa ellen ala treenaamaan liikettä ihan kunnolla, en vaan ole hyvä leuanvedossa. Silti mulla on vahva selkä ja kädet. Hauiskääntöä pystyn tekemään puhtaasti levytangolla 80 kilolla ja sitten normityylillä voi heittää 90 kiloa malmiakin tankoon. Scott penkissä 65kilolla tulee sarjoja.
En itse pysty vetämään kahdella kädelläkään varmaan kuin jonkun 10 toistoa
Hauiskääntöä pystyn tekemään puhtaasti levytangolla 80 kilolla
Paskat. Vaikka painaisit yli 100 kiloa, eikä sinulla olisi selkälihaksia niin noilla käsillä vetäisit kyllä hyvin leukoja.
Vai että yhdenkäden leuat ja sotilaspenkki on egoiluliikkeitä ja hauiskääntelyt tosimiesten jumppaa. No, voihan sen noinkin ajatella...
":D:lol2: Tuskinpa. Veikkaanpa, että moni tekisi ennemmin kulmasoutua istuen koneessa. Saahan sillä nyt paremman ärsykkeenkin lihakselle kuin hinkuttamalla itseään verenmaku suussa yhdellä kädellä jossain rekkitangossa, ah hah hah hah... :lol2:
Jotain rajaa hymiöittenki kanssa :D Vois tehä, tai vois olla tekemättä. Ja mihinkä perustat tuon paremman lihasärsykkeen kulmasoutukoneessa? Itse kyllä veikkaan lihasten ärsykkeen olevan suurempi vapailla painoilla tehtäessä (verenmaku suussa yhdellä kädellä rekkitangossa) kuin koneessa. Ja toinen seikka mikä puoltais tota yhen käen leukaa on korkeampi hormonaalinen vaste. Siinä missä maastaveto tai tempaus nostaa kasvuhormonitasoja enemmän kuin eristetyt hauiskäännöt ja reisikoukistukset yms.
Vähän perustelujaki kaipaisin väitteille, enkä vaan mutua, naurua ja hymiöitä.
Kuitenkin........... -> Eihän tätä hommaa voi verrata yhden jalan prässiin, kun ne on niin erilaisia liikkeitä. Se, että tekee yhden käden leukaa, niin siinä rasittuu varmasti enemmän käsi, kuin se selkälihas mihin sitä yritetään kohdistaa, mietipä itsekin kun alat tekemään tota liikettä.
Ihan sama, jos mä alkaisin tekemään yhden käden penkkiä, otan levytangon ja siitä vaan pumppaamaan tai sitten yhden käden maastavetoa.
Se riippuu vähän mikä liike on kyseessä, ei se kaikissa liikkeissä toimi että kohdistataan yksinkertaisesti se vasempaan selkälihakseen jne.
Ei tuolla hormonaalisella vasteella taida tässä liikkeessä olla mitään merkitystä ;)
Ja miksi ei lihasärsykettä saataisi jos tehdään vaikka kulmasoutua käsipainolla, sehän se on se oikea liike tähän? Monelta salilta vaan puuttuu kunnon käsipainot esim. mulle 50kg ei tunnu enää missään.
Ja jos tekee kulmasoutua laitteessa, siihen lataa kunnolla malmia, niin kyllä sitä ärsykettä tulee ja liikekin on paljon järkevämpi ja kohdistuu varmasti oikeaan paikkaan minne sen kuuluukin.
Leuanvetoa tekee bodaritkin lisäpainoilla hankkiakseen selkään massaa, mutta yhden käden leuat on apinoille :lol2:
No ainakin yhden käden leualla ei nyt juuri mitään hyötyjä saada paitsi just siinä egon kohottamisessa en ainakaan keksi tai no onhan se kiva, jos pystyy vetämään.
En yleensä itse koskaan osallistu kaikenmoisiin voimankoetusjuttuihin ellei kyseessä sitten ole maastanosto, kyykky, penkki jne. perusvoimaliikkeet.
....
Hauiskääntöä pystyn tekemään puhtaasti levytangolla 80 kilolla ja sitten normityylillä voi heittää 90 kiloa malmiakin tankoon. Scott penkissä 65kilolla tulee sarjoja.