Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
onhan se tollaikin, ettei ihminen usko, ellei näe :D sopii omalle kohdallekin joskus, mutta en mä nyt kyllä pidä kovin tärkeenä tollasia videoita, ellei kyse ole jostain oikein virallisesta ennätyksestä.

toki hassua on sekin, ettei turussa muka ole muita yhden käden vetäjiä kuin wääntäjä ite. kato noi mainitsemani turun kiipeilijät käsiisi ja kysy. ne tosin taitais suhtautua noihin ykl-uteluihin varovaisen ujosti ja kummeksuen, sillä niille toi ykl ei vaan oo SE juttu. eihän puntinvääntäjätkään yleensä oo kiinnostuneita sen kummemmin muista hommista.

kyllä kiipeilyyn kuuluu maksimivoima erittäin olennaisesti, eli sun lajituntemus ei ole ihan kohdallaan. varsinkin boulderoinnissa se on ihan selkee treeniprioriteetti. myös köysikiipeilyssä maksimivoimatasot tulee olla korkeella, sillä muuten ei voimakestävyyttäkään saada korkeelle.

semmonen yhdellä sormella parin sentin levysestä otteesta ykl:aa ukkeli löytyy nyt toinenkin suomesta ainakin kiipeilypiireissä julkituotuna. mannisen mikko kuulemma sai sellasen vedettyä. tästä soittelin aiemmin mainitun annusen jarmon kanssa eilen.

kyllähän sitä luulisi kaikenlaista olevan netissä ja niin onkin, mutta en mä nyt ainakaan edellytä, että jokasella ois kamera aina ja kaikkialla mukana, jos sattus jotain tapahtumaan. edelleen: ei kaikki vaan oo kiinnostuneita julkasemaan a) mitään, b) sivuseikkoja.

jos täällä joku nimenomasesti brassailee jollain, siitä voidaan tietenkin videoitakin pyydellä, mutta ite en nyt näillä leveile, kun ei tapoihin kuulu. tarkotuksena on vaan tuoda omasta mielestä kovimpia suorituksia esille kuriositeetteinä ja ehkäpäs treeni-inspiraatioinakin.

kiipeilijät saa kiksit ihan taatusti vaan siitä kiipeilystä ja jos jotain kuvataan, ne on reittejä ja nekin lähes täysin ulkona kiivettyjä. sisäkiipeilytreenejäkään ei juuri kukaan viitsi kuvata saati sitten jotain punttijuttuja. niistä vaan ei oo kukaan noissa piireissä kiinnostunut.

et muuten maininnut sitä kiipeilevää ystävääsi vielä. ihan kuriositeettina ois kiva tietää, jos vaikka tuntisin. laita vaikka pm, en sitä muille levittele.

mutta kaikki kovat suoritukset ja vähemmänkin kovat ovat nykyään netissä. en ymmärrä miksei niitä ketään laittaisi jos tuollaisia järjettömiä suorituksia tekee. 10 ykl vastaa 200 tavallista leukaa.

no ei nyt kyllä ollenkaan voida yleistää että "kaikki" on netissä. mutta mieluustihan noita itekin kattelee. ymmärtää pitää mun mielestä kuitenkin myös se, ettei kaikki välttämättä halua juttujaan julkisiksi. varsinkaan, ellei oo esim. kiinnostunut kilpailemisesta jne. eräskin hyvinkin kovan luokan kiipeilijä (taas) ei halua ees nimeään minnekään julkisuuteen, vaikka ois millasia reittejä kiivennyt. semmonen julkinen puuhailu vaan ei oo kaikkien juttu ja sitä tulee kunnioittaa myös. mä yritän kuitenkin kysellä, joskos sami ja muut kuvailis itteensä. saat sitten mielenrauhan :D

no ei nyt kyllä ollenkaan voida yleistää että "kaikki" on netissä. mutta mieluustihan noita itekin kattelee. ymmärtää pitää mun mielestä kuitenkin myös se, ettei kaikki välttämättä halua juttujaan julkisiksi. varsinkaan, ellei oo esim. kiinnostunut kilpailemisesta jne. eräskin hyvinkin kovan luokan kiipeilijä (taas) ei halua ees nimeään minnekään julkisuuteen, vaikka ois millasia reittejä kiivennyt. semmonen julkinen puuhailu vaan ei oo kaikkien juttu ja sitä tulee kunnioittaa myös. mä yritän kuitenkin kysellä, joskos sami ja muut kuvailis itteensä. saat sitten mielenrauhan :D

se on sama kun sanoisi ottavan penkistä 600 kg ja sanoisi, etten viitsi nettiin laittaa ennen kun saan 700 kg. en minä ainakaan uskoisi.
kaikenmaailman satuja on tullut niin paljon kuultua ja se, että kun koko ikäni olen urheilijoiden kanssa ollut tekemisissä ja en niitä ykl nähnyt. turussa on maajoukkuetason voimistelijoitakin ja hekään eivät vedä...

Ehkä kiipeilijät ei videoi leuanveto suorituksiaan samasta syystä kuin voimailijat ei videoi sitä jos juoksevat vaikkapa cooperin testissä yli 3300 m ;) Kova suoritus mutta ko henkilö nyt ei sitä itse laske miksikään varsinaiseksi suoritukseksi jota haluaisi esitellä.

Tosin ymmärrän kyllä tuon videotoiveen. Kovasti netissä arkipäiväistyy nämä suoritukset. Pakkiksella on hirmu määrä 15 vuotiaita kavereita jotka nostaa penkistä 100 kiloa. Itse kävin about 10 vuotta yleisillä saleilla enkä kertaakaan nähnyt moista suoritusta. Tämähän ei tietenkään tarkoita sitä etteikö pakkiksen jokainen 15 v joka sen sanoo tekevänsä myös siihen kykenisi ;)

no älä nyt tartu siihen haapakosken läppään. toi jami2003n kommentin eka kappale on lähempänä totuutta, kun yleisesti aatellaan. nää tyypit, jotka nyt olen sattumalta maininnut, eivät mitenkään elvistele suorituksillaan, vaan "ne nyt vaan on tehty" ja alan ihmiset on niistä tietoisia, mutta se siitä. hra hukkataivalkaan ei vois olla vähempää kiinnostunut tietääkö joku jostain sen täysin oheistreenijuttujen autenttisuudesta. kiipeilysuorituksiaankin nalle julkistaa pääasiassa sponsorien takia.

suurin osa kiipeilijöistä ei varmaan oo ees kuullut koko pakkiksesta. mä toin ite vaan erään näkökulman näiden friikkien kautta tähän threadiin inspiraation lähteeksi ja kuriositeettina. ei munkaan vehje yhtään oo kasvanu, vaikka näitä olen kertonutkin eli ei se itsekorostus nyt ole tässä se juttu.

henkilökohtaisesti oon itekin kiinnostuneempi kuinka vaikeita ja hienoja reittejä joku kiipee kuin siitä, montako yhden käden leukaa tms. joku tekee, vaikka tiedän suorituksen arvon yleisessä voimatreenissä. en ees pidä leukojen vetelyä kovinkaan tärkeenä kiipeilijän voimaharjoittelussa.

punttityypeistä toi sun penkkaajahepun videon panttaaminen toki tuntuis todella hullulta, mutta jos se suhteutetaan kiipeilyyn, meillä voitas olla harmissaan, EI totaalisen pöyristyneitä, ellei joku suomalainen näyttäs videoo jostain kovasta KIIPEILYsuorituksesta, vaikkei videolla oo mitään tekemistä sen kanssa, etteikö uskottas jonkun jotain tehneen. hieman luottoa nyt ihmiseen hei.

usko nyt jo: ei kiipeilijöitä punttihommat vaan yhtään KIINNOSTA. ykl on kiipeilijöiden seassa ihan aidosti ja oikeasti kyllä suorituksena hieman seuraavan vuoropuhelun kaltainen arvokkuudessaan:

- moi, vedin tossa yhdellä kädellä leuan.
- ...jaha, aika hienoo...mutta ootsä päässy kiipeen mitä viimeaikoina? saitko tehtyy sun projektin siellä espoossa? entäs se koivusaaren tiukka reitti? entäs entäs...?

tosin se meidänkään mielenkiinto johonkin kovaan kiipeilysuoritukseen ei ois palavasti suorituksen autenttisuutta kyseenalaistavaa ja vastaan inttävää ja dokumentaatiota vaativaa. lähinnä on makeeta nähdä, kun joku tekee jotain pirun vaikeeta. ei tää maailma VOI mennä siihen, ettei kukaan mitään usko, ellei kaikesta ole dokumenttia. sitten tulis vielä jutut kuvamanipulaatiosta jne jne. aatteles nyt :)

ehkä turun voimistelijoiden pitäs sitten alkaa treenailla muualla ;)

En tiedä onko tämä video ollut jo aiemmin topicissa, mutta heitän sen nyt ihan esimerkkinä kovista kiipeilijöistä.

http://www.youtube.com/watch?v=k9QNyG0oBBU

Kaveri vetää leuan tuosta noin keskellä kiipeilyseinää ja väittää ettei ole koko hommaa edes harjoitellut. Ei taida kuitenkaan mikään nro.1 maailmassa olla tää kaveri, eli kyllä mä tuo jto:n jutun uskon ilman sen kummempia myhäilyjä.

En tiedä onko tämä video ollut jo aiemmin topicissa, mutta heitän sen nyt ihan esimerkkinä kovista kiipeilijöistä.

http://www.youtube.com/watch?v=k9QNyG0oBBU

Kaveri vetää leuan tuosta noin keskellä kiipeilyseinää ja väittää ettei ole koko hommaa edes harjoitellut. Ei taida kuitenkaan mikään nro.1 maailmassa olla tää kaveri, eli kyllä mä tuo jto:n jutun uskon ilman sen kummempia myhäilyjä.

ei ollut leuanveto. leuanvedossa roikutaan tangossa. silloin ei saa kämmentä tuettua vaan kiertäminen alkaa helpommin mikä tekee leuanvedosta vaikean. todella kova suoritus kuitenkin mutta ei se ollut suomalainen ja ei mitään tekemistä 10 kpl ykl kanssa.

kyllä nyt joku PIKKUSEN pilkkuja pökkii. lue nyt hieman mitä kirjotat :) leuanveto kyllä vedetään ihan mistä vaan, ellei kisassa olla. suoralta kädeltä ja ylös. eli jos vedän puunoksasta 50 leukaa, se ei ookkaan mitään? hehehee.... just...

lähes millasesta kiipeilyotteesta tahansa vetäminen on kyllä paljon vaikeempaa kuin tangosta kiskominen, se on tullut todettua. tanko on kapee ja siitä saa nätisti sormet ympäri. ei siitä sen erityisemmin ole nähnyt poikien kiertyilevän. veikkaan ettet ole koskaan ees kokeillut kiskoa otteesta.

mutta juu :D ei ollut suomalainen ei eikä vetänyt kymmentä :D

entäs jos tuon videon, missä sami vetää 9 ykl:aa? sitten varmaan sanot, että ihan paska suoritus, ei voi 10 onnistua? :)

kyllä nyt joku PIKKUSEN pilkkuja pökkii. lue nyt hieman mitä kirjotat :) leuanveto kyllä vedetään ihan mistä vaan, ellei kisassa olla. suoralta kädeltä ja ylös. lähes millasesta kiipeilyotteesta tahansa vetäminen on kyllä paljon vaikeempaa kuin tangosta kiskominen, se on tullut todettua. tanko on kapee ja siitä saa nätisti sormet ympäri. ei siitä sen erityisemmin ole nähnyt poikien kiertyilevän. veikkaan ettet ole koskaan ees kokeillut kiskoa otteesta.

mutta juu :D ei ollut suomalainen ei eikä vetänyt kymmentä :D

entäs jos tuon videon, missä sami vetää 9 ykl:aa? sitten varmaan sanot, että ihan paska suoritus, ei voi 10 onnistua? :)

jos sellaisen videon laitat jossa puhtaasti vetää yhdeksän niin :worship:

koko kroppa näkyvissä kunnolla ja suorilta käsiltä leuka tangon päälle...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ehkä kiipeilijät ei videoi leuanveto suorituksiaan samasta syystä kuin voimailijat ei videoi sitä jos juoksevat vaikkapa cooperin testissä yli 3300 m ;) Kova suoritus mutta ko henkilö nyt ei sitä itse laske miksikään varsinaiseksi suoritukseksi jota haluaisi esitellä.

Tosin ymmärrän kyllä tuon videotoiveen. Kovasti netissä arkipäiväistyy nämä suoritukset. Pakkiksella on hirmu määrä 15 vuotiaita kavereita jotka nostaa penkistä 100 kiloa. Itse kävin about 10 vuotta yleisillä saleilla enkä kertaakaan nähnyt moista suoritusta. Tämähän ei tietenkään tarkoita sitä etteikö pakkiksen jokainen 15 v joka sen sanoo tekevänsä myös siihen kykenisi ;)

kyllä ne kovimmat penkkipunnerrukset ovat netissä näkyvissä... jokainen saa uskoa vaikka joulupukkiin mutta mua nauruttaa kaikenmaailman selittäjät kun jos ja jos...

Voi elämä tätä Wääntäjän katkeroitunutta valitusta.
kyllä ne kovimmat penkkipunnerrukset ovat netissä näkyvissä... jokainen saa uskoa vaikka joulupukkiin mutta mua nauruttaa kaikenmaailman selittäjät kun jos ja jos...
Linkkaappa James Henderssonin raw-penkin ME:stä video. Ei pahemmin oo netissä näkyny. Maailman ennätys ja kaikkee.

Linkkaappa James Henderssonin raw-penkin ME:stä video. Ei pahemmin oo netissä näkyny. Maailman ennätys ja kaikkee.

toi nuori jannu veti käsi koukussa. sama kun ottaa hauiskääntöjä käsi koukussa. ei mitään tekemistä alhaalta suorilta käsiltä lähtevän ykl kanssa. ja mitä vittua sä hyttynen selität. laita sellanen video nettiin jossa joku suomalainen vetää sen yhenkin ykl leuan puhtaasti. itse sellaisen vedän. lisäksi n. 50 leukaa ja 200 kg ottanut 5 toistoa penkistäkin rawina. lisäksi 10 v painin kilpaa sm tasolla, joten kai mulla muutakin on kuin katkeruutta. täällä kaikenmaailman nettigurut selittää, että joku vetää vaikka mitä mutta ei vaan videota näy mistään puhtaasta 10 ykl suorituksesta vaikka äijiä toki löytyy kiipeilypiirit pulloollaan. itse tunnen entisiä ja nykyisiä maajoukkuepainoita vaikka kuinka monta mutta hekään eivät puhtaasti vedä ykl. ylihannukselan marko on tainnut muutaman vetää parhaassa kunnossa. valmentamani jerry adhd kvarnstömkin aika kovassa kunnossa mielestäni on ja ykl jää pikkusen vajaaksi.

niin ja muuten olin mm kisassa todistamassa henderssonin 300 rawia. silloin niitä ei ollut tapana nettiin vielä laittaa. hyvä kun oli videokameroita. ne mm kisat muuten näytettiin ihan suomen tv ssä silloin ja ipf tuomarit katsoivat vieressä. onko se kiipeily joku uskonto kun uskotellaan toisilleen kaikenmoista paskaa.

ja muuten vedä itse se ykl ennen kuin mulle tulen paskaa jauhamaan.

Kaverihan vetää tietysti kädet koukussa..sillä ei oo mitään tekemistä leukojen kanssa, ei mitään..

yritätkö sä wääntäjä tahallas ärsyttää tai provota tollasilla väitteillä mun puheiden totuudenmukasuudesta? laitas nyt videot nopeeta ees noista omista suorituksistas, ettet ihan pelleksi leimaudu.

yritätkö sä wääntäjä tahallas ärsyttää tai provota tollasilla väitteillä? laitas nyt videot nopeeta ees noista omista suorituksistas, ettet ihan pelleksi leimaudu.

tuu sä tänne turkuun näyttää sun vetos ni väännän sut samalla vaikka solmuun. laita känny numero mulle niin lähetän sulle kyllä oman ykl tai käy katsomassa mun facebookissa. en mä ole tottunut paskanjauhantaan. olen ainoastaan pyytänyt että näkisin sellasen videon jossa joku suomalainen vetää puhtaasti ykl. sellaista vaan ei näy mutta selittelyjä kylläkin...

omani lähetin täällä jo kauan sitten jollekin keskustelijalle mutta hänkään sitä ei nettiin saanut laitettua. kännyssä se kuitenkin edelleen on.

laita nyt vaan ne kaikki penkki- ja leukavideot tänne julkisesti, kun kerta pyydetään äläkä selittele mistään facebookeista ja kännykkäjutuista. vai etkö sä pysty oleen puheittes takana??? täsmälleen samaa vaadit itekin. mun kamujen videot kyllä tulee, ei huolta. lopeta tollanen idiootin uho jostain solmuista. ootsä joku merimies :D

yritätkö sä wääntäjä tahallas ärsyttää tai provota tollasilla väitteillä mun puheiden totuudenmukasuudesta? laitas nyt videot nopeeta ees noista omista suorituksistas, ettet ihan pelleksi leimaudu.

olen lisäksi valmentanut suomalaisia huippu vapaaottelijoita kuten ykä leino ja jerry kvarnström. heidän fysiikkaansa olen saanut parannettua omilla valmennuksillani. teen koko ajan yhteistyötä entisen painonnoston maajoukkuevalmentajan kanssa ja näkemyskseni on hänen kanssaan yhtenevä harjoittelusta. yhden veikkausliigan talviharjoitteluja olen ollut suunnittelemassa ja valmentamassa. sun meriitit taitavat olla täällä jonkun finninaamasen kotibodarin neuvonnassa. sä voit uskoa vaikka sataan ykl vetoon mutta laita nyt helvetissä sellanen video nähtäville et mäkin voin uskoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom