Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No ei tuossa enää kyllä yhden käden leuasta puhuta, jos se toinen käsi on kiinni siinä toisessa kädessä vedon aikana. Tuolla tyylillä kyllä saa lähes saman määrän leukoja kuin kahdellakin kädellä, kun vaan kovaa puristaa sillä "vapaalla" kädellä. Äläkä eib ota itseesi tästä huomiosta:)

No ei tuossa enää kyllä yhden käden leuasta puhuta, jos se toinen käsi on kiinni siinä toisessa kädessä vedon aikana. Tuolla tyylillä kyllä saa lähes saman määrän leukoja kuin kahdellakin kädellä, kun vaan kovaa puristaa sillä "vapaalla" kädellä. Äläkä eib ota itseesi tästä huomiosta:)

Tuleekin mieleen kun yksi kaveri kehu yhdenkäden leuan vaikeutta ja sitten tein siinä juuri noita tuon tyylisiä leukoja. Kaveri katseli ihmeissään, sillä ei vissiin oikein leikannut.:rolleyes:

Itse pystyin "parhaassa kunnossa" tekemään kolmesti molemmilla käsillä yhden (1 kerrallaan + tauko) yhden käden leuan. :eek:
Silloin leuanveto ennätys oli 36 peräkkäin. Painoa oli silloin vain noin 50 kg pituutta noin 150cm ja ikää 14. :D
:hyvä:

Nyt painoa tullut treenin myötä yli 10 kg lisää ja pituutta 10 cm, ikää on 16. Enää ei mene yhdellä kädellä
:itku: mutta kyllä menee tasaisesti väh. 20 leukaa. :thumbs:

PS. Oli rehtejä leukoja. Eli en auttanut toisella kädellä vaan pidin rentona vartalon vierellä.

Viimeksi muokattu:
Hmm.. Olen ajatellut ruveta treenaamaan tuota voimakummajaisten trikkiä eli yhden käden leukaa.
Kuinka paljon pitäisi saada lisäpainoa kahdella kädellä että jaksaa tuon yhden vetää singlellä? eli siis omapaino 72kg ja toistot 24kpl ja 10kg levyn kanssa menee 10 rennosti..
Taljasta testasin niin sain 110kg eli sitten kun saan 144 taljasta ni menee yhden käden leuka?

Kuukausi sitten testasin 75kg:na ja sain reväytettyä oikean puolen selkäni ihan mukavasti tuota yrittäessä. :(

Hmm.. Olen ajatellut ruveta treenaamaan tuota voimakummajaisten trikkiä eli yhden käden leukaa.
Kuinka paljon pitäisi saada lisäpainoa kahdella kädellä että jaksaa tuon yhden vetää singlellä? eli siis omapaino 72kg ja toistot 24kpl ja 10kg levyn kanssa menee 10 rennosti..
Taljasta testasin niin sain 110kg eli sitten kun saan 144 taljasta ni menee yhden käden leuka?

Kuukausi sitten testasin 75kg:na ja sain reväytettyä oikean puolen selkäni ihan mukavasti tuota yrittäessä. :(
Mä painan 71kg ja 30kg:n lisäpainolla menee helposti 10 toistoa (huomenna HST:ssä vuorossa 35kg 10toistoa). 50kg:ta isommilla lisäpainoilla en oo ykkösiä koittanu. Molemmilla käsillä menee yks yhdenkädenleuka. Ei siis oo mitää toista kättä jeesimässä :)

mulla toi yhen käden leuka ei oo ollu ongelma kun tota painoo ei juuri ole ku 70kg ja pit 170cm et aikas hentonen kaveri olen. yhden käden leuan olen saanu kummallakin kädellä.. ennätys oli leuanvedos 50kpl peruskoulun kuntotestissä.. nyt ei mene ku vaivaset 40 leukaa

Heh kyllähän se niin on että käden pitäminen siinä avittaa aika reippaasti, mutta onhan se hankalampaa kyllä kuin kahdella vetäminen. Ja siitä pikkuhiljaa kun hinkkaa ja hellittää toista kättä pois niin luulis ajan kanssa menevän yks oikeanlainen ykl. :) Eikä itsellä varsinaista tavotetta tuohon ole, vaikka oishan se kiva joskus kokeilla.

Nuo toistomäärät kyllä luulis riittävän. Ainakin mulla riitti silloin joskus nuorena ja väkevänä! Tosin ykkönen oli 60kg mutta mutta... mitään kaavaa siihen ei ole ja tuloksethan riippuvat henkilöstä. Koittamalla se selviää.

Alku siinä on raskain, kyllä 90 asteesta vetää leuan tangon päälle jos hiukankin enemmän on näitä kahdella kädellä tehnyt. Omien empiiristen havaintojen perusteella se alku on myös juuri se kohta jossa rikotaan käsi tai yläselkä, jos riuhtoo...

Jos sillä kakkoskädellä haluaa avittaa, fiksumpaa on ehkä käyttää vain paria sormea tai ottaa tuo edellämainittu ote esim. olkapäästä.

Syyskuussa muutto ja sit aletaan treenaa taas tosissaan. (oon tainnu ennenkin sanoa tämän tapaista... :lol2:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kahden käden leukoja ei tarvi vedellä saadakseen ykl:n. tietenkin ne tuo vaihtelua treeneihin, mutta kyllä se sen verran erilainen liike on, ettei se niin korreloi. tää nyt on aika loogista. erilaiset ykl-variaatiot toimii parhaiten eli annetaan niille käsille erikseen kunnolla vastusta. kyseessä on kuitenkin suhteessa enemmän koko kropan liike kuin kahden käden leuka. lähinnä kyse on stabiliteetistäkin, ettei kroppa kiepu ja heilu.

Alkaako olla yhden käden leuka lähellä, kun yhdellä kädellä pystyy roikkumaan melko pitkään käsi 90 asteen kulmassa? Eh...

marsalkka: lähempänä kuin jos ei pystyis :) tee tollasia staattisia jäkityksiä useemmassa kyynärkulmassa, niin homma etenee nopeemmin vielä. 2-10 sekkaa per pito ja 1-5 per kohta per treeni. pidä se hallinnassa äläkä vie ihan tappiin asti. jätä varaa siis.

semmonen 7 eri kohtaa on jo tosi hyvä. esim. asteina 170 (lähes alhaalla), 150, 110, 90, 70, 50, 30 (yläasento). lisäksi voit tehdä ko. kulmista ylösvetojen yrityksiä ja/tai negoja.

ihminen pystyy tuottamaan eniten eksentristä ja staattista voimaa ja vasta sitten konsentrista. mutta kyllä toi nyt jo on parempi kui ei mitään. paljon parempi. jos pystyt lukottaan joka kulmassa 10 sekkaa, pitäs mennä ykl. noista myös näet, missä sulla on se heikoin kohta. sitä sitten työstät eniten tietenkin.

hyvä harjoite

Mää aloin tos pari päivää si harjottelee yhen käden leukaa varten. En saanu kättä lähes yhtään koukistettua, mikä on varmaankin aika yleistä ekaa kertaa ykl:ää kokeilevilla. Keksin seuraavanlaisen harjoituksen:
1.Ota tangosta kiinni kahdella kädellä.
2.Päästä toinen käsi irti ja laske se aivan alas, roikkuen nyt yhdellä kädellä.
3.Nosta irroitettu käsi takaisin ylös ja irrota puolestaan toinen käsi.

Tuota meni aluksi vain n.10 vaihtoa, mutta nyt noin viikko myöhemmin menee jo 28. Ja nyt kun koitan yhden käden leukaa saan ensimmäisen 5cm vedettyä ja pääsen ohi suoraksi lukittuneen käden tilasta. Mielestäni tuo harjoitus sopii hyvin ykl:än aloituksen harjoitteluun. lisähaastetta saa kun ottaa leveämmän otteen tangosta ja pyrkii aina palauttamaan kädet niille kuuluville paikoille.

Tulipa taas eilen rimpuiltua tossa tangossa. Itsellä saa sen vedettyä siihen 5-10 asteen kulmaan ja sitten meinaa lähteä pyörimään, sitten siihen perään kun jännittää selkää / kroppaa estääkseen sen ja samalla repii kädellä niin alkaa pistää tossa oikean kylen osassa. Lopetin siinä vaiheessa, ettei käy niinkuin viimeksi että selkä kipee sit monta viikkoa. Ehkäpä tätä pitää treenata ihan tohon jto kertomaan kulma-asteittain rasitus tyyliin ja saada toi selkä tottumaan tohon.

Ainakin toisella kädellä avittamalla meni n.3kpl tyyliin että tuon kivuliaimman kohdan autoin toisella läpi.:D
Mutta katsoo maanantaina miten toi selkä reagoi tuohon jto tapaan.

no se staattinen treeni on vaan yks tapa lähestyä ykl:aa monipuolisesti. erilaiset helpotetut variaatiot toimii hyvin myös. se on niin erilainen ja kova maksimivoimaliike, ettei sitä kannata uutena lähtee kylmiltään rykimään, ettei riko itteensä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom