Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä olet jto mieltä yleisesti noista voimaleuan suoritustekniikoista?
Mun mielestä ei ole puhdas leuka jos "vain" käytetään leukaa tangon yläpuolella sadasosan verran. Sääntöjä on tietysti monia kuten kisojakin, mutta mun mielestä pitää lähteä heilumatta ja leuan mennä tangon päälle ainakin 0,5 sekunniks jotta ei voi vain heijata leukaa tangon päälle ilman että tekee loppuvedon kunnolla.

Tohon Nivea-mies tyyliin stopilla myös ylhäällä pitäs mun mielestä tehdä.

http://fitness.hownd.com/images/thumb-12-827-nautilus_door_chin_up_pull_up_bar.jpg

kyllä se voimaa vaatii saada se leuka vaikka millisekunniksi käväseen siellä ylhäällä. mun mielestä ei ole tarvetta esitellä mitään sääntöjä muualla kuin kisoissa. heillä on omat kriteerinsä, jotka ovat fiksuiksi havainneet, en niihin puutu. kisat on ainoa paikka missä mitataan ihmisten keskinäisiä tuloksia mitenkään. muutoin mittaaminen tapahtuu VAIN omiin tuloksiin. eli käytännössä täälläkään ei eri nostajien tuloksia kannata juuri vertailla ainakaan kovin tiukalla ilmeellä. kisatulokset on ainoat viralliset.

jos kuitenkin kysyt mun omaa mielipidettä, miten leuka tehdään, se lähtee tietenkin suoralla kyynärnivelellä ja leuka nousee tangon yläpuolelle kasvot eteenpäin suunnattuina. pomppu alhaalla on ok, mutta heiluminen ei. reidet siis pysyy about pystysuorassa. hyvä oiskin vedellä kisoissa leuat 30cm päässä seinästä tms. :)

Oliko varmasti? Muistelin, että olisi ollut 25kg lisäpaino siinä, eli omapaino luokkaa 125kg... Ja muistaakseni veto oli keskisormilla, toisin kuin aiemmin mainittiin. Mistään ei vain tunnu löytyvän videota ko. suorituksesta :/

No näinhän se tosiaan oli. Eikä edes olleet kädet suorana liikkeen alussa...

dani on erittäin kova kiipeilijä muutenkin (9a+, 9b? FA). huomattavan tuottelias uusien reittien pulttaaja ja käsittämätön motivaatio ja innostus hommaan.

Meilläpäin tunsin yhen suomalais-vietnamilaisen 16-vuotiaan, jätkä veti yhdellä kädellä 2-3 leukaa, juoksi seiniä pitkin ja kaikkea tuollaista. Eräänä kauniina päivänä otti hengen itseltään pois.. en ymmärrä... ;s

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Palautetta, neuvoja?

Olen treenaillut tuota yhdenkäden leukaa syksystä lähtien ja tuntuu, että kehitys on hidastunut tai jopa pysähtynyt. Olen lueskellut tätä ketjua ja hieman muutakin aiheeseen liittyvää materiaalia ja rakentanut treeniohjelman sillä perusteella. Se on ollut pääpiirteittäin seuraavanlainen:

- 2-3 ykl treeniä viikossa

- Ensimmäinen treeni rakentunut yleensä esim toisen käden pikkurillillä avustettuihin leukoihin esim. 3*4 molemmilla käsillä. Lisäksi lisäpainolla pari sarjaa esim. 2*6*15kg (sarjat*toistot*lisäpaino).

- Toinen treeni ollut eritasovetoja, tällä hetkellä toinen käsi n.40-45cm alempana, 3-5*3-5 molemmille käsille. Tässä treenissä olen vetänyt lisäksi räjähtäviä sarjoja rintaan asti, esim. 2*8.

- Kolmas treeni on ollut normaalisti vain muutamia kevyitä sarjoja leukoja eri otteilla, esim. päivän mittaan 5*8.

Olen myös tehnyt ohessa vaihtelevasti yhden käden ylätaljaa, negatiivisia (harvemmin) ym.

Kaikki treenivinkit, etenkin ne jotka ovat itsellä toimineet, ovat tervetulleita!! Tänks!

toi linkin ohjelma on enempi hybridi ja yleisohje. ykl-kehittelyyn suosittelen pelkästään erilaisia ykl-variaatioita. tärkeetä niissä on se, että veto tehdään siihen vetävään käteen eikä esim. auttavaan, kuten joskus eritasovedoissa virheellisesti tehdään (!!!).

älä treenaa liian kovaa koko aikaa, vaan panosta määrään ja usein tapahtuvaan treeniin. tällä on parhaat vaikutukset hermoston toimintaan, mitä se tässä alkuvaiheessa lähes pelkästään on, koska kyseessä on niin maksimijuttu. treenien keventäminen määräajoin on sekin ehdoton juttu.

tee enemmän sarjoja, mutta jätä niihin varaa ainakin se yks nätti toisto, mieluummin enemmän. sillai voit treenata useemmin ja hermosto oppii paremmin. lisäksi suosittelen avustettuja osatoistoja varsinkin heikoissa kohdissa eli ihan alku ja loppu. toistot niissäkin siellä 4-8 välillä ja hyvin selkee keskittyminen vetävän käden duuniin. lisäksi negoja ja 1-3" stoppeja muutamassa kohtaa. opettele (!!!) kontrolloimaan hyvin se lasku ihan suoralle kädelle.

kaikessa tulee olla ensin määrällinen progressio ja sitten vasta tehoa. et lisää toistoja tai vaikeutta ennenkuin edellinen vastus on jo muuttunut suht helpoksi. treenata voit lähes joka päivä ja hyvä systeemi onkin edetä 2-3 viikkoa nousujohteisesti määrissä ja pitää se seuraava kevyenä lähes ilman treenejä. loppuviikosta voi tehdä testin.

kahden käden leukoja ei sinänsä tarvitse tehdä, sillä rasitus on jopa kovempi noissa variaatioissa ja lajinomaisuus on tässä liikkeessä tosi tärkeetä. niissäkin voi tietenkin käytellä lisäpainoja, mutta käytännössä niitä ei juuri tarvita, kun variaatiota vaikeutetaan voimien lisääntyessä. näillä systeemeillä on ykl vedetty nopeimmillaan kolmessa kuukaudessa, vaikka kahden käden tulos on ollut jopa niinkin alhainen kuin 20kg (nostajan paino 83kg). toki kahden käden leukoja voi vedellä, mutta kroppahan ei tiedä, nostaako se omaa painoa vai lisäpainoja. ainoastaan senhetkinen vastus merkitsee.

Hö...ite oon pitänyt näköjään kahden käden ykkösmaksimia näköjään liian isona osana, näköjään sen ei tartte ollakkaan mikään hirveä, eli itse painan 74kg ja vedän noin 40kg lisäpainoa eli pitäisi sit alkaa treenaa nii ykl-variaatioita vaan.:rock:

no toi oli melkonen poikkeus. yleensä jos ykl on kova ja noissa variaatioissa on vahva, se kahden käden leuka on hyvin vahva myös. ykl-tulos siis korreloi hieman paremmin kahden käden suuntaan kuin toisin päin. johtuu lähinnä ykl:n suuresta stabilaattoritarpeesta muualla kropassa.

Kiitoksia. Luulen, että ongelma on ollut juuri tuo ajoittainen treenin keventäminen, tai siis sen puute. Myös sarjat on yleisesti tullut tehtyä liian loppuun asti...

loppuun asti tekeminen ei oo mitenkään paha asia, mutta se kuluttaa myös aika paljon ja saattaa jumittaa treenejä. tee kolme määrällisesti kovenevaa viikkoa ja pidä neljäs kevyenä. sitten vaikkapas pari tehoviikkoa, kevyt ja taas homma alusta.

on se tietenkin hyvä, mutta se oli tarkotettu kuitenkin hybridiksi ja näkeehän se, et se sisältää aika paljon erilaisia juttuja. koskaan ei oo paha olla monipuolinen. kuitenkin jos lähetään oikein tarkasti jollekin suunnitteleen esim. just ykl- ohjelmaa, se vaatis aikalailla tutustumista senhetkiseen tilanteeseen. netin kautta nyt annetaan aika yleisiä neuvoja muutenkin vaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom