Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
viimenen viikko tulis ottaa iisisti ja palautella. riippuu aiemmin tehdyistä määristä ja tehoista. kevyt herättelevä treeni 2-3 lepopäivän jälkeen kannattaa tehdä. siitä sitten 1-2 pvää ja testi. lämmittely tehdään huolella. ei kuluttavana, muttei myöskään liian kevyenä.

kyllä yhden käden leukoja nimenomaan treenataan omana juttunaan eikä "kokeilla vaan jossain välissä". ei se sen vakavampaa ole kuin mikään muukaan treeni, mutta kyllä ne fysiologiset faktat ja yleiset treeniperiaatteet toimii siihenkin liikkeeseen kuten muihinkin.
Ok. Onko leuanvedon ajankohdalla juurikaan väliä? (Ilta vai aamu?). Entäs ruoka? Kannattaako leuanvetoa edeltävänä päivänä syödä jotenkin erikoisesti, esim. tankata hiilareita tms.?

riippuu omasta vireystasosta. jos on tottunut treenaamaan iltapäivällä, ei testiä kannata tehdä aamulla. tietenkään. minkäänlaista tankkaamista ei testi vaadi. mieluiten vipa viikko hyvin kevyellä ruualla ja jos painoa lähtee, se on vaan kaikki plussaa. omaa painoa siinä kuitenki liikutellaan, joten painon pudottaminen tuo kehitystä lähes automaattisesti.

Tää kuuluis ehkä tonne urheiluvammat ja lihashuolto-osiolle, mutta täällä on leukailijoita, joten kysynpä täältä. Eli oon nyt jonkun aikaa reenaillut tuota ykl:aa ja silloin tällöin on oikean kainalon sisältä kipeytynyt jokin, erityisesti eritasovetojen jäkeen. Viime viikolla se sitten kipeytyi sen verran pahasti, että en ole sen koommin treenannut. Ajattelin että levolla menisi, mutta eipä näytä menevän.. Sellaista leposärkyä jatkuvasti tuolta oikean kainalon sisältä ehkä hieman selän puoleltakin.. Mikähän ukkoa vaivaa? Kiertäjänkalvosin reenit/jumppailut on kyllä jäänyt aika vähälle, että johtuskohan siitä? Oon niitä jo alkanutkin jumppailemaan (erityisesti ulkokiertoa), vaikka tuo särky onkin päällä jatkuvasti, mutta koska tuo jumppailu ei tee kipeetä niin olen ajatellut että sitä voisi tehdä?

Mielipiteitä? Neuvoja? kokemuksia?

Mulla on JUST samaa ollu tossa rintalihaksen sivulla/alla ja alaosassa n. 2kk sitten, nyt se on onneksi vaan kipeä treenin jälkeen eikä treenin aikana kihelmöiny/tuntunut kipua. Ton aikaa kestäny mulla ainakin että on mennyt ohi. Ja pääsyy tohon on juuri noi staattiset roikkumiset yhdellä kädellä puolessa välissä leuanvedon liikealuetta käsi L asennossa.

En tiie onko toi jotain pientä repeämää vai mitä mut ainakin vasen rintalihas on alaosastaan vähän isompi ja sillä en oo kokeillu niin paljoa tota yhden käden leukaa:rolleyes:

Ennen siis penkissä ja yhden käden leuan yrittämisten jälkeen tuntui aina tossa kainalon alla ihankun olis just tossa rintalihaksen alla/sisällä jotain kihelmöintiä:curs:

voi jumalauta kaikenlaisia sitä ON!!!

sun asenteella ei edetä minnekään ja kyseisellä lauseella osoitit olevasi sivuston kuningas-idiootti, joka todella ohjeistusta kaipaisi, vaan ei sitä halua ottaa vastaan. onnea vaan uudesta tittelistä. eihän sitä neuvoja olekaan pakko vastaanottaa tai noudattaa, mutta pidähän se turpasi kiinni, jos ainoa viesti sieltä on tollanen ripulinkatkunen saasta. ellet pysty kirjottaan asiallisesti, pidä mieluummin kone kiinni ja mene rutisemaan muualle, ettei sua heitetä pois. oletan ton vastineen perusteella, että sun ikä on 16v max.

se, että "ohjeistan" sua, johtuu vaan siitä, ettei sulle oikein tunnu menevän kaaliin muutamakin fakta esim. hermosto-oppimisesta jne. edelleen: neuvoni olivat ystävällisiä ja ilmaisia, tavoitteena sunkin tulosten nostaminen. mutta koska herra itse tuntuu olevan kaiken tietävä, olkoon. hakkaa kaikessa rauhassa päätäs ihan minne vaan.

mun ykl-tuloksilla ei ole mitään merkitystä mun kompetenssiin esim. valmentajana. kaikkein vähiten alan niitä edes sitäkään vähää avaamaan tollasella ruikuttajalle, joka ei osaa kysellä fiksummin. en tietenkään tiedä kaikkea, mutta n. 20v voimavalmennusta eri lajeille antaa kohtuullista perspektiiviä moneenkin seikkaan.

No niin. En ole kaikkitietävä mutta olen lukenut kirjoituksiasi ja toki niiden perusteella oletin, että myös itselläsi on näyttöä kun niin tunnut metodejasi esittelevän faktoina.

Itsestäni sen verran, että olen treenannut painia, voimanostoa, kamppailulajeja koko ikäni kilpatasolla aiemmin ja nykyään kuntoillen ja valmennellen. Teen tai olen tehnyt yhteistyötä mm. painonnoston entisen maajoukkuevalmentajan kanssa, veikkausliigan jalkapalloilijoiden kanssa, usean huippu kamppailu-urheilijan mm. vapaaottelija Jerry Kvarnströmin kanssa (henk.koht. valmentajana usean vuoden ajan). Itse olen nostanut penkistä 230 kg ilman paitaa. Niskantakaapunnerrus 150 x 4. Kymmenkunta SM mitalia mm. painissa ja penkkipunnerruksessa. Siis jotain tullut itsekin tehtyä. Niin ja äsken vedin kaksi leukaa yhdellä kädellä ja perään 40 kg lisäpainolla helpon kympin. On se kumma, että painonnoston entiselle maajoukkuevalmentajalle tietotaitoni kelpaa mutta sinulla on paremmat metodit käytössä. Tervetuloa pitämään seminaaria tänne Turkuun...

Sinun tyylisi vastata aikaisempaan viestiini oli varsin ylimielinen. Ajattelin, että tuollaisen gurun luulisi itsekin jotain hirmutuloksia saavan kun tietotaito hirvittävä. Niin ja olen 38 v. ja ruikuttajaksi ei ole ennen sinua ketään kutsunut. Niinkun Juice Leskinen aikoinaan lauloi, jotka osaa ne osaa mitä vaan jotka ei ne ryhtyy opettamaan...

Paljonko WÄÄNTÄJÄllä on leuanvedon kahden käden lisäpaino ennätys?
Veikkaan että vois olla 80-90 kg? Käytkö muuten leuanveto kisoissa?
Miten oot reenannut yhden käden leuanvetoa ja kahden käden leuanvetoa?
Monta kertaa viikossa?
Minkälaisilla toistoalueilla?
Mitä apuliikkeitä oot käyttänyt?
Minkälainen reeni on tuonut parhaiten kehitystä?
Minkälaista kehitystä on ollut viime vuosina?

Laitatko joskus videota yhdenkäden leuanvedoista ja vaikka kahden kädenkin vedoista.
Videoista vois saada lisää motivaatiota omiin reeneihin!
Tosi kovia leuanvetosuorituksia:worship:

Paljonko WÄÄNTÄJÄllä on leuanvedon kahden käden lisäpaino ennätys? joku 80-90 se taitaa olla joskus aikoinaan. en ole vetänyt max rautoja nykyään. 40 kg kympin vedin tänään joka tuli helposti.
Veikkaan että vois olla 80-90 kg? Käytkö muuten leuanveto kisoissa? en kisaa nykyään mitään. en ole leuanvedossa kisannutkaan. vedän puhtaasti ja ne kisat mitä nähnyt ovat aika koomisen näköisiä heilumisia ollut.
Miten oot reenannut yhden käden leuanvetoa ja kahden käden leuanvetoa? ainoastaan lisäpainolla reenaan ja välillä koitan yhdenkäden vetoa. alaslaskuilla jarruttaen ehkä joskus. en usko että olkapää ja kiertäjäkalvosimet tykkäävät pitkässä juoksussa yhdenkäden treenistä. normaaliveto lisäpainoilla takaa kehityksen mielestäni. progressiivisuutta noudattaen tietysti. kyllä siinä on fysiikanlait mukana että jokainen joka vetää yhdenkäden leuan ( jos ei ihan pikkuhimpula ole) on myös kova lisäpainoillavetäjä. itse huomaan jos en vähään aikaan vedä lisäpainoilla niin näppivoimat häviävät ja niitä tarvitaan yhdenkäden vedossa.
Monta kertaa viikossa? Ainoastaan kerran selkätreenin yhteydessä. Kaikki tehot siinä irti ja pitkä palautus, jotta keho taas valmis uuteen kovaan vetotreeniin. ei siinä mielestäni mitään muuta tarvita kuin yksinkertaista nousujohteista treeniä. useamman kerran viikossa vedot ainakin isommilla miehillä tulehduttavat äkkiä lihakset ja sitten joku paikka rikki. ei mun järkeen mahdu että miten voi kehittyä jos monta kertaa viikossa heiluu rekissä ja repii. joitakin viikkoja kehittyy ja sitten ylikunnossa.
Minkälaisilla toistoalueilla? vaihdellen. 5- 30 x
Mitä apuliikkeitä oot käyttänyt? maastanostoa, kulmasoutua, perusliikkeitä koko kehoon.
Minkälainen reeni on tuonut parhaiten kehitystä? kovalla asenteella suoritettu, kerran viikossa tapahtuva treeni jossa vedetään aina ennätykset uusiksi ja taas palaudutaan kunnolla.
Minkälaista kehitystä on ollut viime vuosina? ei tässä muuta kun koitetaan pysyä edes jossain kunnossa. otin tavoitteeksi 2 yhdenkäden leukaa ja tänään jo yllätyksekseni sain ne vedettyä.

Laitatko joskus videota yhdenkäden leuanvedoista ja vaikka kahden kädenkin vedoista. koitan ensiviikon treenistä laittaa. vedän vaikka 50 kg lisäpainolla maximit ja yhdellä kädellä sen kakkosen pohjiksi. ja kaikille isommille miehille neuvoksi että samalla lailla se kehittyy kun muutkin liikkeet. annetaan himpuloiden vetää vaikka 3 treeniä päivässä niinkuin joku mestari neuvoo mutta vedetään me harvemmin ja kehitytään, eikä hajoteta lihojamme. luulen että 90 % treenaajista treenaa liikaa ja liian alhasella teholla niitä leuanvetoja.
Videoista vois saada lisää motivaatiota omiin reeneihin!
Tosi kovia leuanvetosuorituksia:worship:

kiitos

wääntäjä: vielä vaan jaksat vääntää tyhjästä asiaa. onnea vaan hienolla luettelolla omista saavutuksistasi. mun omilla näytöillä ei ole valmennuksellista merkitystä, siksi en niitä julkistele, enkä täällä niiden takia kirjottele. jos juicen biisi ois totta, jokanen valmentaja ois parempi urheilija kuin valmennettavansa :) quite inlikely... olenpahan juicen kanssa myös ko. biisistä jutellut...

en myöskään oo kyseenalaistanut sun kompetenssia valmentajana tms, vaan esitin muutaman faktan, en mielipiteitä. eihän mulla ollut edes pohjaa sua siinä mielessä kritisoida, kun oletin sun olevan 16v. joten voit olla itsetuntosi kanssa ihan rauhassa. ei sun "kelpaamista" mihinkään tai kellekään oo kukaan kyseenalaistanut. turkuunkin tuun ihan mielelläni, teillä on hyvää kiipeilyä :) tosin vastauksestasi päätellen seminaarista tulis varmaan vaan eipäs-juupas -väittelyä, mikä ei oikein tuppaa hyödyntämään ketään. toki pystyn kaiken sanomani aina perustelemaan.

lopeta jo ja keskitytään asiaan. en suhtaudu ylimielisesti juuri koskaan tai mihinkään, vaan perustuen sun vastauksiin. samalla perusteella yritin arvailla sun ikääkin, mikä meni siis pieleen. mä en ole koskaan väittänyt omia tietojani paremmiksi kuin muiden, sillä sellanen ei ole kovin hedelmällistä. faktoihin kuitenkin asiani perustan, enkä mutuun. mulla ei ole mitään halua tai kiinnostusta yrittää olla jotenkin pätevämpi kuin joku muu. pääteesinä mulla on ollut kulkea silmät ja korvat auki ja useimmiten suu kiinni myös.

eriäviä mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta kyllä faktatiedolle on paikkansa. hommahan lähti siitä, että yhden käden variaatioilla treenaaminen tuo paremmin tulosta yhden käden leukojen kehittymisessä kuin kahden käden treenit. ja juuri näin se on, lajinomaisuus merkkaa eniten ja tälle ei vaan voi mitään. tää sunkin pitäs valmennushommissa olevana tietää taatusti. usein treenaamisen pohja on ihan normaalissa hermosto-oppimisessa, mikä sekin on aika yleistietoa. ei siis mitään ihmemagiaa mun osalta. ei näitä juttuja kuule enää ite keksitä, ne on kaikkien ulottuvilla, kunhan osaa soveltaa.

kahden käden leuat on toki erinomaista treeniä, mutta suhteessa eivät niin tehokkaita yhden käden leukojen kehitykseen, tän nyt pitäs olla täysin loogistakin. yhden käden treenit vastaa täysin kahden käden lisäpainotreenejä tietenkin, jos suhteellinen rasitustaso on sama, esim. 5 maksimitoistoa kummassakin lajissa on yhtä raskas. itekin sanoit yhden käden vetäjien olevan kovia lisäpainovetäjiä. siihen suuntaan se korreloi hieman paremmin kuin toisin päin. näin se menee ja perustuu sekin ihan faktaan eikä mun päiväuniin. ne ei rasita yhtään enempää kiertäjäkalvosinta tai muutakaan ja toimivat ihan kaiken painoisille, joten ei tarvi säälitellä ketään kevyttäkään heppua. ite esim. painan saman verran suurin piirtein kuin sinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meillä on siis sama paino, joten laitetaan ensi viikolla tänne palstalle molemmat videota siitä miten se yhdenkädenleuka menee. Mä olen treenannut omilla ja sä omilla metodeilla. Siinä sitä konkreettista näyttöä on.

Oma tyttöni harrastaa telinevoimistelua ja olen myös käynyt keskustelua hänen valmentajien kanssa voimanhankinnasta, joka avannut paljon uutta tietoa. Hänen valmentajana ent. neuvostoliiton huippuvalmentaja. Käsitykset voimahankinnasta, joita olen luonut kirjoittamistasi menevät ristiin omien näkemysteni kanssa. Teen edelleen jatkuvaa yhteistyötä painonnoston entisen maajoukkuevalmentajan kanssa, joka lähettää minulle analysoitavaksi kirjoituksiaan ja ohjelmiaan. Hän myös tutkituttaa omat metodinsa Kuopion yliopistolla, josta saanut kiitosta tutkimuksistaan. Suuren pohjan treeneihinsä hän on luonut ent. maailman parhaan nostajan Vasili Aleksejevin kanssa käydystä yhteistyöstä.

Tuntui aika ylimieliseltä kun kirjoitit minulle aluksi, että koita nyt ymmärtää miten asia on. Sitä varten halusin kertoa, että kyllä sitä täällä palstalla muillakin voi tietoa olla vaikka uteliaana kysytään muiden mielipiteitä. On tullut nähtyä niin monta erilaista neuvojaa ja mestaria, jotka tuputtavat omia näkemyksiään faktoina vaikka valmentaminen on aina kokonaisvaltaista ihmisen tuntemista, jota vaikea toteuttaa näin netin välityksellä. Olen sitä mieltä, että metodeillasi treenaava isompi voimailija on nopeasti ylikunnossa ja paikat tulehtuneena ja rikki. On täysin eri asia ohjeistaa jotain pientä kiipeilijää kun lihaksikasta voimailijaa. Sen pitäisi ymmärtää jokainen valmentaja.

Rakentavaa keskustelua eikä messiaana oloa. Usein sen messian takaa paljastuu joku umpi vetelä lahjaton netti guru, joka jakaa ehdotonta oikeaa tietoa kaikille halukkaille. Täällä on sitä tietoa niin monella ja nöyrällä asenteella vaihtaen sitä tietoa voi jotain oppiakin. Itse mielelläni jaan omaa tietämystäni, jossa varmasti parantamisen varaa. Olen kuitenkin saanut itselleni ja monelle valmennettavilleni rakennettua lujan fysiikan (kts. esim. Jerry Kvarnström) yhteistyössä muiden alan osaajien kanssa. On ollut hienoa käydä huippuvalmentajien kanssa keskusteluja, joissa oma näkemys kulkenut samaa polkua. Harmi että meidän polkumme eriävät niin pahasti. Lupaan olla kommentoimatta enempää vaan toivotan sinulle objektiivista otetta valmennukseesi. Minä poistun ja jatkan subjektiivista ihmettelyä valmennuksen tiellä.

ensiksi: en ole koskaan enkä missään tilanteessa, edes saunailloissa, guruksi tai messiaaksi itseäni sanonut tai halunnut sanottavan. laiskakaan en taida olla sillä viime viikolla tuli tehtyä 16 treeniä à 1-3 h. lahjattomuudesta en osaa sanoa, mutta käsitteenä se onkin asian ydin, sillä lahjakas menestyy lähes millä keinolla hyvänsä, kun lahjaton joutuu käyttämään aikaansa ja tietojaan huomattavasti enemmän ja tällöin tietokin on sovellettavissa paremmin.

toiseksi: kiitos vaan haasteesta, mutta enpäs leukoja ole vuosiin vedellyt eikä tollanen testi nyt oikein antais mitään tietoa oikein mistään. hauskahan ois ihan yleisessä mielessä tehdä tutkimus suurella otannalla. 2cm leveästä listasta nousi 30 kilolla aika helposti ykkönen toissakesänä, joten jos leukoja vetelen, ne tulee kiskottua aika pikkusista otteista vaan. joten samoin voitas pitää kisa siitä, kumpi kiipee vaikkapas useemman 8a:n tänä kesänä. turhaa siis.

kolmanneksi: isompi ei ole sen huonompi kuin pienempikään, eikä tulehdu sen helpommalla.

neljänneksi: olen aina objektiivinen tai siihen ainakin pyrin ja kukaan muu ei kyseenalaista mun omia juttuja kuten minä itse.

viidenneksi: en mä usko, että meidän näkemykset eroaa loppujen lopuksi kamalan paljoa. netissä vaan ei äänensävyt ja ilmeet jne pääse esille, joten tulee tulkittua toisen kirjottelua ehkä liiankin lujalla kädellä. kyllä mullakin on tallissa monia, jotka treenaa hyvinkin harvalla frekvenssillä eikä tyyliin penkkiä 5krt/pvä :)

se siitä...

hauskaa kevättä :)

ensiksi: en ole koskaan enkä missään tilanteessa, edes saunailloissa, guruksi tai messiaaksi itseäni sanonut tai halunnut sanottavan. laiskakaan en taida olla sillä viime viikolla tuli tehtyä 16 treeniä à 1-3 h. lahjattomuudesta en osaa sanoa, mutta käsitteenä se onkin asian ydin, sillä lahjakas menestyy lähes millä keinolla hyvänsä, kun lahjaton joutuu käyttämään aikaansa ja tietojaan huomattavasti enemmän ja tällöin tietokin on sovellettavissa paremmin.

toiseksi: kiitos vaan haasteesta, mutta enpäs leukoja ole vuosiin vedellyt eikä tollanen testi nyt oikein antais mitään tietoa oikein mistään. hauskahan ois ihan yleisessä mielessä tehdä tutkimus suurella otannalla. 2cm leveästä listasta nousi 30 kilolla aika helposti ykkönen toissakesänä, joten jos leukoja vetelen, ne tulee kiskottua aika pikkusista otteista vaan. joten samoin voitas pitää kisa siitä, kumpi kiipee vaikkapas useemman 8a:n tänä kesänä. turhaa siis.

kolmanneksi: isompi ei ole sen huonompi kuin pienempikään, eikä tulehdu sen helpommalla.

neljänneksi: olen aina objektiivinen tai siihen ainakin pyrin ja kukaan muu ei kyseenalaista mun omia juttuja kuten minä itse.

viidenneksi: en mä usko, että meidän näkemykset eroaa loppujen lopuksi kamalan paljoa. netissä vaan ei äänensävyt ja ilmeet jne pääse esille, joten tulee tulkittua toisen kirjottelua ehkä liiankin lujalla kädellä. kyllä mullakin on tallissa monia, jotka treenaa hyvinkin harvalla frekvenssillä eikä tyyliin penkkiä 5krt/pvä :)

se siitä...

hauskaa kevättä :)

Sen verran pakko kommentoida, että iso ja pieni lihas tulehtuu samalla lailla mutta se pieni palautuu nopeammin ja sen vuoksi sitä pystyy useammin rääkkäämään. Jos treeni on samanlaista, niin isolla miehellä ongelmia tiedossa. Pitäisi myös aina muistaa, että sillä on suuri merkitys miten on treenannut pohjiaan. Jos on kova urheilupohja lapsuudesta niin kestää ihan eri tavalla treeniä aikuisena kuin sellainen jolla ei urheilutaustaa ole. Me olemme kaikki yksilöitä erilaisine nivelkulmineen ja kehoinemme.

Samaa mieltä olen siitä, että usein lahjakkain kaveri on päässyt ilman suurempia ponnisteluja tavoitteeseensa, eikä näin ollen joutunut oppimaan asioita kuin se vahän lahjattomampi mestari.

Ei muuta kun hyvää kevättä myös sinulle ja tsemppiä valmennukseen. :thumbs:

kyllähän tuo pätkä on ollu täälä useampaan otteeseen. hurja kaveri ja samalla tyypillä (dominic lacasse) on hallussa human flag-maailmanennätys. (39 sekunnin pito.) =]

Kyllä on kovia äijiä tuossa hommassa, Jazka81:n videossa.. Luin juuri äskettäin yhdestä suomen ennätyksestä, jossa mies veti etusormella yhden leuan yhdellä kädellä ja 50 kiloa roikkui oman painon lisäksi. Oli harjoitellut kyseistä asiaa 2 vuotta (:

Kyllä on kovia äijiä tuossa hommassa, Jazka81:n videossa.. Luin juuri äskettäin yhdestä suomen ennätyksestä, jossa mies veti etusormella yhden leuan yhdellä kädellä ja 50 kiloa roikkui oman painon lisäksi. Oli harjoitellut kyseistä asiaa 2 vuotta (:

Aprillipäivä meni jo.

Todennäköisesti tältä pallolta ei löydy ketään, joka vetäisi yhden käden leuan 50kg lisäpainolla. Puhumattakaan jostain sormileuasta. Toi vastaisi kahdella kädellä noin 160 kg lisäpainoykköstä, olettaen että hemmo painaa esim. 60kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom