Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hahaa, innokkaana leuanvetäjänä vähän niin kuin vitsillä kokeilin, että mites yhdellä kädellä onnistuisi. Hyvät naurut sain, tuntui siltä että kadotin oman kehon hallinnan - tai sanotaanko että TIETOISUUDEN omasta kropasta - aivan tyystin kun koetin tehdä edes JOTAIN tuolla tangossa olevalla kädellä. Että ei sit ihan onnistunu. Hemmetti.

PS: Mää olen vaikuttunut yhden käden leuasta oli se sitten kontrolloitu tai ei, ja vaikka se ns. vapaa käsi puristaisi vetävän käden rannetta. Olen niin yksinkertainen.

Edit. Suuren järkevyyden osoitus on koettaa vetää yhden käden leukaa kun ranteet ja oikeastaan koko kädet ovat paskana. Nyt sattuu.

Hahaa, innokkaana leuanvetäjänä vähän niin kuin vitsillä kokeilin, että mites yhdellä kädellä onnistuisi. Hyvät naurut sain, tuntui siltä että kadotin oman kehon hallinnan - tai sanotaanko että TIETOISUUDEN omasta kropasta - aivan tyystin kun koetin tehdä edes JOTAIN tuolla tangossa olevalla kädellä. Että ei sit ihan onnistunu. Hemmetti.

PS: Mää olen vaikuttunut yhden käden leuasta oli se sitten kontrolloitu tai ei, ja vaikka se ns. vapaa käsi puristaisi vetävän käden rannetta. Olen niin yksinkertainen.

Edit. Suuren järkevyyden osoitus on koettaa vetää yhden käden leukaa kun ranteet ja oikeastaan koko kädet ovat paskana. Nyt sattuu.

Tuohon sinä varmaan pystyt itsekkin jos muutaman leuan saat omalla painolla, mutta ei sillä kyllä mitään tekemistä ole oikean ykl:n kanssa

Hehe... Jostain syystä minunkin on aina pakko rikkoa itteni leuanvedoilla. Vaikka kuinka ois paikat valmiiksi kipeinä, niin silti aina tangon ohi kävellessä tulee vähintään roikuttua yhellä kädellä tai vedettyä parikyt leukaa. Loppupäivä meneekin sitten buranaa popsiessa.:lol2:

no miksei vetäis joka kerta ohi kävellessä 15*op tai 10*10kg tai 5*20kg? ...mitään buranoita tarvita...

no miksei vetäis joka kerta ohi kävellessä 15*op tai 10*10kg tai 5*20kg? ...mitään buranoita tarvita...

Ei tarvita tietenkään. Joskus vaan on ollut paikat todella kipeinä kovistä treeneistä ja silloin se leuanveto ei oo tehny hyvää. Enkä tarkota normaalia lihaskipua, vaan esim. joku aika sitten oli kyynärpäässä joku tulehdustila ja silti en malttanu olla leukoja vetelemättä, tuloksena entistä kovempi kipu ja hitaampi paraneminen.

Ja ohi kävellessä nimenomaan tulee leukoja vedeltyä.

Tuohon sinä varmaan pystyt itsekkin jos muutaman leuan saat omalla painolla, mutta ei sillä kyllä mitään tekemistä ole oikean ykl:n kanssa

Kappas! En ollut tätä uskoa, koska todellakin tuo "tuntuma" omaan kehoon jotenkin kärsi tuossa yhdellä kädellä roikkuessa. Mutta uskottavahan se nyt on: testasin toistamiseen, ja onnistuihan se sitten kuitenkin. Perhana. En mä nyt sitten enää ihailekaan yhtään tuota feikkiyhdenkädenleukaa. Kun kerran minäkin osaan.

Mitä muuten tulee tuohon leuanvetoon kun paikat on kipeänä niin leuanveto tuntuu sopivan yllättävän hyvin treeniin mukaan vaikka aika hajalla olisikin. Kohdallani tämä saattaa tosin liittyä siihen, että nyrkkeilijällehän leuanveto on jonkinlainen, hmm, vastaliike.

no koitas nyt tajuta: "käsitys" ei auta tässä ja se on lisäksi väärä. se on sen verran eri liike, ettei se kahden käden voima siirry yhden käden leukaan. sitkeydellä ei oo mitään tekemistä tän kanssa, omalla painolla tietenkin on koska omaa painoa liikutellaan. ihan sama kahden kädenkin leuoissa eli kevyemmät vetää helpommalla.

suurimmalle osalle kyse on kuitenkin maksimivoimasta. ellei nouse, on se sama kuin 200 kg:n maastavetäjälle laitettas 300 tankoon. ei se tulos sitä 300 kiloo yrittämällä ja kattelemalla nouse.

jos sä alat treenaamaan yhden käden variaatioita helpotettuna, se vastaa kahden käden lisäpainotreeniä. tietenkin. ethän sä kahdellakaan kädellä pelkästään 120%:lla maksimista yrittele. eritasoleuat on yks hyvä variaatio. niillä voi hyvin keventää kuormaa sen verran, että pystyy tekeen yhdellä kädellä sarjoja. muita variaatioita on vaikka kuinka.

suosittelen treenaamaan lähes pelkästään yhden käden variaatioita. ne nimittäin nostaa kahden käden tulosta kyllä ihan hyvin, mutta toisin päin se ei mene. et oo ihan eka, jolle tätä selittelen.

Miten monta itse vedät kun tunnut kaiken tietävän. Vittuako sä sitä ohjeistat kun jotain idioottia.

voi jumalauta kaikenlaisia sitä ON!!!

sun asenteella ei edetä minnekään ja kyseisellä lauseella osoitit olevasi sivuston kuningas-idiootti, joka todella ohjeistusta kaipaisi, vaan ei sitä halua ottaa vastaan. onnea vaan uudesta tittelistä. eihän sitä neuvoja olekaan pakko vastaanottaa tai noudattaa, mutta pidähän se turpasi kiinni, jos ainoa viesti sieltä on tollanen ripulinkatkunen saasta. ellet pysty kirjottaan asiallisesti, pidä mieluummin kone kiinni ja mene rutisemaan muualle, ettei sua heitetä pois. oletan ton vastineen perusteella, että sun ikä on 16v max.

se, että "ohjeistan" sua, johtuu vaan siitä, ettei sulle oikein tunnu menevän kaaliin muutamakin fakta esim. hermosto-oppimisesta jne. edelleen: neuvoni olivat ystävällisiä ja ilmaisia, tavoitteena sunkin tulosten nostaminen. mutta koska herra itse tuntuu olevan kaiken tietävä, olkoon. hakkaa kaikessa rauhassa päätäs ihan minne vaan.

mun ykl-tuloksilla ei ole mitään merkitystä mun kompetenssiin esim. valmentajana. kaikkein vähiten alan niitä edes sitäkään vähää avaamaan tollasella ruikuttajalle, joka ei osaa kysellä fiksummin. en tietenkään tiedä kaikkea, mutta n. 20v voimavalmennusta eri lajeille antaa kohtuullista perspektiiviä moneenkin seikkaan.

Joo ei tuolla tietämyksellä ole välttämättä mitään tekemistä taidon kanssa. Esim. aika harvoin valmentaja on itse urheilijaa parempi jne. Ja yhden käden leuan saaminen vaatii jo aikamoista geneettistä lahjakkuutta, että siihen ei edes kaikki kiipeilijät pysty, vaikka kuinka paljon tietoa löytyisi. :)

no esim. steve mcclure ei saanut yhden käden leukaa, kun kiipesi ekan 9a-tasosen reittinsä, mikä on lajia tuntemattomille aika triviaalia, mutta tarkoittaa siis äärimmäisen kovaa vaikeustasoa, johon ei pystynyt maailmassa siihen aikaan kuin kourallinen ihmisiä. herra on kuitenkin hyvin pienikokoinen ja kevyt, joten ei edes ollut painosta kiinni. sama juttu dave grahamin kanssa (180cm, 60kg). tuntemattomia nimiä ei-kiipeilijöille, mutta kyse siis erittäin kovista alan nimistä.

tutkimusten mukaan kuitenkin kiipeilijöillä on kaikista urheilulajeista kovimmat lihasaktiivisuudet selkä ja kyynärvarren lihaksissa.

jos valmentaja olisi aina parempi kuin urheilija, miksi valmentaisi ollenkaan, urheilisi vaan itse. toki kyllähän sitä itsekin leukoja on tullut vedettyä ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on jännä juttu miten ystävällisistä neuvoista otetaan heti nokkiinsa, jos joku haukkuis mun tekniikkaa niin en välittäis siitä pätkääkään. Kuuntelisin vaan ja poimisin itselle todennäkösimmät asiat ja punnitsisin niitä. Vaikka oonkin perfektionisti ja yritän tehdä kaiken "oikein" niin kritiikki on sallittua :) Mitäs mieltä jto muuten on ylätaljalla yhden käden hinkkaamisesta, onko se hyvää treeniä tohon ykl:ään?

jos sen tekee mahdollisimman samalla tavalla kuin ykl, se on yks ok apuliike. kannattaa vaikka mennä polvilleen maahan ja pyrkiä vetään suoraan alaspäin ilman yläkropan heijailuja. en kuitenkaan pitäytyis vaan tossa yhdessä apuliikkeessä.

Kysymyksiä:

Tuleeko siitä isokin epätasapaino kroppaan jos reenaa yhen käden leukaa vaan toiselle puolelle? Reenaan kyllä molempia, tuli vaan mieleen tällanen teoreettinen kysymys :D.

Oon huomannu tehdessä negatiivisia et se tuntuu ojentajassa. Osaatko (osaako kukaan?) selittää mistä se johtuu? Ojentajissa ei siis mtn vaivoja tms.

En muista niitten leukojen nimiä, mut siis ne, että lähetään alhaalta asti vetämään ylävatsan kohdalle, onko niitä tarkoitus tehdä ylös asti? Tuntuu tosi vaikeelta.

Miten kannattaa valmistautuu jos meinaa kokeilla leuanvetoennätystä?

tietenkin kannattaa treenata kumpaakin puolta. kulkee se kahden käden vetokin sitten paremmin. ojentaja tekee leukojen yläosassa töitä ja yläosan lukotuksissa se tietenkin jarruttaa paljon, eli myös tuntuu. ylävatsaan vedetyt leuat on nimeltään sternum (rintalasta)-leukoja. vedetään siis normaalisti tanko kiinni kroppaan. vaikeampaa kuin ns. normaalit leuat, mutta pirun kova yleisliike. suosittelen estoitta. leuanvetoenkkaan valmistautuminen on pitkä luento riippuen siitä, miten pitkästä valmistautumisajasta on kyse, viimeinen tunti, päivä, viikko, kuukausi, vuosi...?

Kiitos paljon!

Tuo viimenen viikko, päivä ja tunti kiinnostas eniten. :) Tietty täähän on vähän väärä thread kysyä, mut melkeen.

Huhhuh

YKL:stahan on tehty täällä näköjään jo lähes virallinen urheilulaji ja kiistellään tieteellisesti sen oikeista treenaamismetodeista :hyper:. Palautetaas homma oikeisiin mittasuhteisiin ja pidetään mielessä että jokainen yhdellä kädellä leuan vetävä on helvetin kova hemmo (oikeesti) ja mitä suurempi elopaino, sitä kovempi suoritus :worship:. Noi juutuubin usean toiston suorituksen on käsittämättöman kovia ja vaativat oikeat mittasuhteet ja lahjakkuutta ja reeniä. Normijätkät vetää leukoja muun treenaamisen ohella ja sellaisena yhen käden leuanvetokokeilutki kannattais pitää. Muuten homma menee liian vakavaks kuten ainaki mun mielest on täs on käyny. :down:

viimenen viikko tulis ottaa iisisti ja palautella. riippuu aiemmin tehdyistä määristä ja tehoista. kevyt herättelevä treeni 2-3 lepopäivän jälkeen kannattaa tehdä. siitä sitten 1-2 pvää ja testi. lämmittely tehdään huolella. ei kuluttavana, muttei myöskään liian kevyenä.

kyllä yhden käden leukoja nimenomaan treenataan omana juttunaan eikä "kokeilla vaan jossain välissä". ei se sen vakavampaa ole kuin mikään muukaan treeni, mutta kyllä ne fysiologiset faktat ja yleiset treeniperiaatteet toimii siihenkin liikkeeseen kuten muihinkin.

Intins tuli vedettyä 1 leuka yhel kädel. Oli pakko saada vedettyä kun äijä veti aikoinaan yhel kädel leuan ni pakko oli sen verran harjotella et sen sai. Ettei isä ukko pääse aina vetoo siihen et sepä on sen tehny et tee peräs :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom