Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eilen vedin 50 kg x 8 ja molemmilla käsillä meni erikseen yksi. paino 87 kg. tavoite yhdellä kädellä kaksi kevään aikana. koitan ottaa videoklipin joskus kuukauden päästä, että miten menee. ei sitä muuten ketään usko. en minäkään jos en itse näe ; )

Nice! Mulla on sama tavote, kaks leukaa enne kesää. Miten päin teit ton 50kg sarjan? Luulis et menee jo kaks molemmilla! :worship:

Mulle on luvattu 1000e jos saan 1 käden leuan :D silti en oo jaksanu treenata sitä varten x) toisaalta se tarjous oli 5v sitte ja voi olla ettei oo enää voimassa.. Ja tää kaveri oli siis ihan tosissaan, ei ollu vaan kaverin heittämä "no saat kuule tonnin jos vedät yhen käden leuan" :D

eilen vedin 50 kg x 8 ja molemmilla käsillä meni erikseen yksi. paino 87 kg. tavoite yhdellä kädellä kaksi kevään aikana. koitan ottaa videoklipin joskus kuukauden päästä, että miten menee. ei sitä muuten ketään usko. en minäkään jos en itse näe ; )
etkö wääntäjä sinäkin oo ex-painija?
painijoiden oon nähnyt nuita vetelevän, tosin en yhtä toistoa enempää.
Joskus kuuli hurjia huhuja että jotkut ovat aikoinaa vedelleet yli kymmentä, mm. ukkolan pertsa.

Räjähtävä lähtö on tossa yhden käden leuassa se tärkein juttu. Eli kun vaan repäsee niin maan perusteellisesti ja puristaa kädellä sitä tankoo niin kyllä se sieltä nousee. :) Kun saa edes 10senttiä alkuun itteensä nostettua niin ei mee kauaa että tulee jo useampia toistoja.

Räjähtävä lähtö on tossa yhden käden leuassa se tärkein juttu. Eli kun vaan repäsee niin maan perusteellisesti ja puristaa kädellä sitä tankoo niin kyllä se sieltä nousee. :) Kun saa edes 10senttiä alkuun itteensä nostettua niin ei mee kauaa että tulee jo useampia toistoja.

No eikö tässäkin liikkeessä voi olla se heikko kohta eri paikassa eri henkilöllä/samalla henkilöllä eri vaiheessa reenihistoriaa? Ittellä ainakin vaikein kohta on se ihan yläasento.

Itse huomasin että se loppu tulee vaan itsestään sieltä ilman suurempia ponnisteluja mutta kyllähän se varmasti on yksilöllistä. Penkin suhteen taas mulla tulee maksimeilla aina keskivaiheilla semmonen stoppi jonka jälkeen alkaa taas alkaa nousemaan, ikäänkuin vaihdetta vaihtais.

Telkkarissa oli dokumentti jostain sokeesta papasta (70-80v kai?), joka veti yhellä sormella leukoja. Nuorempana pysty kuulemma vetää monta kymmentä.. Kohtuullisen kova kaveri :D

Siis onko toi vaakatasossa tehtava liikee tyylin tammonen =--o=| Yhtakuin merkit on raajat ja o on paa. Tanko on |. Jaa oleteteaan etta maa on ruudun alaosa :D Jos on niin haluisin kylla nahda kun joku tosta tempasee leuan :hyvä:

etkö wääntäjä sinäkin oo ex-painija?
painijoiden oon nähnyt nuita vetelevän, tosin en yhtä toistoa enempää.
Joskus kuuli hurjia huhuja että jotkut ovat aikoinaa vedelleet yli kymmentä, mm. ukkolan pertsa.

Joo entinen painija olen. yhden saan just vedettyä mutta toinen ei lähde mihinkään. En ole koskaan panostanut kunnollla leuanveto treeneihin mutta nyt ajattelin katsoa, että jos kaksi saisi vedettyä. Olen kuullut että paininjoista Alahuikku vetää kaksi ja Yli-Hannuksela kolme. En tiedä muuta kuin huhuja. En ole itse nähnyt koskaan yli yhden vetoja ja paljon on tullut nähtyä. Jokainen joka vetää vähintään yhden voi laittaa videon nettiin niin siinä se on nähtävissä. Itse suhtaudun skeptisesti ennen kuin mitään näen.

Kuukauden kuluttua yritän kahta vetää mutta tuskin se sieltä tulee totuuden nimissä. No yhden leuan laitan ainakin. Siitä voi joku laittaa paremmaksi... niin ja vedin 50 kg x 8 ja sen jälkeen yhdellä kädellä ruman ykkösen.

jos saa yhden, se toinen tulee kyllä aina helpommin ja kolmas ja viides ja kymmenes... tossa vaiheessa kannattaa satsata submax-tehoihin ja hieman nostaa määriä, eli vetelee sen yhden ykl:n muutaman kerran päivässä pyrkien pitään sen mahdollisimman helppona. vaikkapas alkuun joka toinen päivä 5-10 ykköstä ja hyvin reiluilla palautuksilla, mieluiten ihan vaan pitkin päivää.

kahden kädet lisäpainovedot ei juuri korreloi yhden käden vetoon. just toissapäivänä oli puhe yhdestä kaverista, joka kiskoo 60 kilolla lisäpainoleukoja, mutta ykl menee vaan oikealla kädellä ja vasurilla ei ees lupaile.

eri urheilijoiden vetoja ei kannata verrata, ellei niitä tehdä samalla tavalla. hyvin monet käyttää huomattavasti liikevoimaa ja saa siten vaikka kuinka monta. veto lähtee usein myös käsi koukussa. ideaali veto tehdää suoralta kädeltä (ei löysältä hartialta) ja nostetaan ilman heilumisia tai muuta jalkanytkyjä suoraan ylös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse tarkoitan yhden käden leualla alhaalta rauhassa ja kontrolloidusti tehtyä vetoa. En mitään heiluvaa rykäsyä, jossa kroppa heilautetaan ylös. Kyllä lisäpainoleukoja tarvii aika isolla kuormalla mennä jos sellaisen kunnon yhden käden leuan vetää. Ei niitä useampia yhdenkäden leukoja ole paljoa näkynyt. Puheita kyllä. Haluaisin nähdä videon jossa joku vetää esim. viisi kontrolloitua yhden käden leukaa.

Kuinka monta lisäpainoleukaa pitää saada 30 kilolla että 75-kiloisella henkilöllä nousee ykkönen 50 kilolla?:)

Vaihtelee varmaan tapauskohtaisesti. Veikkaisin, että jos saat semmosen 6-8 toistoa 30 kilolla, niin 50 kilolla vois mennä ykkönen.

Kuukauden päästä saattais itellä mennä puhtaasti ykl, lisäpainoilla menee ykkönen jo ainakin 65 kilolla. On kyllä tullut huomattua, niin kuin jto sanoi, että ei korreloi hirveesti nuo ykl ja kahden käden lisäpainotulokset.

wääntäjä: ei vaan tarvitse. sen verran eri liike. kahden käden vedot nousee yhden käden treeneillä kyllä hieman paremmalla korrelaatiolla, mutta ei toisin päin niin hyvin. mieluummin yhden käden variaatioita kehiin. helpommalla ja nopeemmin pääsee. yks kiipeilykaveri vetää 10 kpl oppikirjatyylisiä ja myös myötäotteella. muutenkin kiipeilijöistä löytyy aika paljon ykl-vetäjiä. paras suoritus on aiemminkin mainittu ykl n. 2cm:n pikkulistasta yhdellä sormella vedettynä, muttei ym. kaverin tekemänä.

wääntäjä: ei vaan tarvitse. sen verran eri liike. kahden käden vedot nousee yhden käden treeneillä kyllä hieman paremmalla korrelaatiolla, mutta ei toisin päin niin hyvin. mieluummin yhden käden variaatioita kehiin. helpommalla ja nopeemmin pääsee. yks kiipeilykaveri vetää 10 kpl oppikirjatyylisiä ja myös myötäotteella. muutenkin kiipeilijöistä löytyy aika paljon ykl-vetäjiä. paras suoritus on aiemminkin mainittu ykl n. 2cm:n pikkulistasta yhdellä sormella vedettynä, muttei ym. kaverin tekemänä.

Kyllä mun käsitys on että tällaset lähes 90 kg painavat ei vaan ilman kovaa lisäpainotulosta saa sitä yhden käden leukaa vedettyä. Pikkusia sitkeitä ukkoja varmasti löytyy jotka vetävät yhdellä ilman lisäpainotreeniä. Videoita olisi kiva nähdä...

Mä laitan videon kuukauden kuluessa jossa vedän yhdelläkädellä ainakin sen yhden. Siitä voi sitten laittaa paremmaksi. Ja painohan tarvii olla yli 85 kg :)

no koitas nyt tajuta: "käsitys" ei auta tässä ja se on lisäksi väärä. se on sen verran eri liike, ettei se kahden käden voima siirry yhden käden leukaan. sitkeydellä ei oo mitään tekemistä tän kanssa, omalla painolla tietenkin on koska omaa painoa liikutellaan. ihan sama kahden kädenkin leuoissa eli kevyemmät vetää helpommalla.

suurimmalle osalle kyse on kuitenkin maksimivoimasta. ellei nouse, on se sama kuin 200 kg:n maastavetäjälle laitettas 300 tankoon. ei se tulos sitä 300 kiloo yrittämällä ja kattelemalla nouse.

jos sä alat treenaamaan yhden käden variaatioita helpotettuna, se vastaa kahden käden lisäpainotreeniä. tietenkin. ethän sä kahdellakaan kädellä pelkästään 120%:lla maksimista yrittele. eritasoleuat on yks hyvä variaatio. niillä voi hyvin keventää kuormaa sen verran, että pystyy tekeen yhdellä kädellä sarjoja. muita variaatioita on vaikka kuinka.

suosittelen treenaamaan lähes pelkästään yhden käden variaatioita. ne nimittäin nostaa kahden käden tulosta kyllä ihan hyvin, mutta toisin päin se ei mene. et oo ihan eka, jolle tätä selittelen.

Suositut

Back
Ylös Bottom