Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Isä veti nuorempana 3 leukaa yhdellä kädellä. Oli kyl muutenki sika hyvässä kunnossa. Pystyi myös tekee vaakatasossa leukoja. Hyvät motivaatiot saa reeneihin isästä :rock:

Alkaa jo kehittymään toi leuka taas vaihteeksi, huomasin että käytän tosi paljon rintalihasta yläosassa kun pidän kyynärvartta keskellä rintakehää ja liike tuntu eniten juuri rintalihaksessa, toiseksi eniten liike käy hauikseen ja jonkin verran vatsalihaksiin+siipeen. Eli tuntuman perusteella.

Isointa työtä varmaan tekee kuitenkin hauis ja siipilihas ja painosta riippuen forkku. :whip:

En kelannut tätä threadia läpi mutta itselläni on todella yksinkertainen viritys yhden käden leuan harjoitteluun.

Vedetään köysi tangon yli ja toiseen päähän kiinni painoja. Sitten otetaan köydestä kiinni ja katsotaan, miten pienellä painomäärällä pystyy yhden käden leuan vetämään. Mulla on aika hyvä tanko tähän, kun on semmoinen rosteri keskeltä ja liukas. Kitkaa syntyy toki vähän, varmaan muutaman kilon verran. Eli jos oikealla kädellä vedetään, niin vasemmalla kädellä sitten köydestä kiinni.

Sain eilen yhden käden leuan oikealla kädellä siten, että vastapainona oli 5,5 kg. Oma paino 81 kg. Onhan tossa matkaa vielä, kun tuon pienen kitkan vielä lisäksi huomioi mutta tosta se lähtee :D

heh, no eipä tuo nyt kovin tavattoman erikoinen ennätys ole, vaikka ihan vahva ukko toki. itellä ei edes kovin vahvat sormet noin kiipeilykriteerein ole, mutta kahden käden keskisormilla olen vetänyt joskus kutosen 20kg lisäpainoilla ja omaa painoa silloin oli 90kg. jos toi herra olis vetänyt sen leuan yhden käden keskisormella, tulos olisi jo kova.

ite olen saanut 2cm listasta vedettyä ykkösleuan 30 kilolla käyttäen neljää sormenpäätä per käsi, mikä alkaa olla jo aika hyvä tulos kiipeilyäkin ajatellen. silti se on valovuosia yhden sormen leuasta yhtä leveestä listasta roikkuen. siihen ei kiipeilymaailmassakaan pysty kuin pahimmat mutantit ja siellä nyt ne suhteessa kovimmat sormivoimat kuitenkin on.

Jos sun paino on 90 kg niin sulla pitäs olla 61 kiloa lisäpainoja että vedät saman tuloksen.
Lajissahan lasketaan yhteen omapaino ja lisäpainot.

Kaikkihan tietää että yhden käden leuka on helvetin kova saavutus.
Kuka on raskain yhdellä kädellä leuan vetänyt,siis vain ja ainoastaan yhellä kädellä?
Lähinnä painoa tarkoitan,ei tarvitse nimeä sanoa....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mats: en mä itseäni ko. hemmoon verrannut, vaan lähinnä siihen, ettei kahden käden keskisormitulokset yleensä ole vielä kovin ihmeellisiä, koska käytössä kuitenkin on kaksi kättä. huomattavasti helpompaa on vetää kahden käden keskisormilla leukoja kuin yhdellä kädellä tangosta.

edelleen noissa kiipeilijäpiireissä ykl ei ole kovin erikoinen suorius. sitten kun aletaan rajoittamaan sitä grippipintaa, alkaa olla yhden käden vedoissa enemmän haastetta. ja jälleen kerran: ei itselläni, en juurikaan vetele leukoja nykyään, vaan yleisesti ajatellen ns. friikkisuorituksia. hurjin suoritus suomessa on IMO mr. hukkataival yhden sormen leualla ja otepinta ei ollut nauhalenkki, vaan parin sentin lista. (ero nauhalenkissä ja listassa vetelyissä on kuin 100 ja 400 kilon maastavedoissa) :)

Kaikkihan tietää että yhden käden leuka on helvetin kova saavutus.
Kuka on raskain yhdellä kädellä leuan vetänyt,siis vain ja ainoastaan yhellä kädellä?
Lähinnä painoa tarkoitan,ei tarvitse nimeä sanoa....

oma painoni 85-95 kg välillä ja molemmilla käsillä menee ykl.

Tottakait ne on erilaisia vetää.
Kahdella sormella iso osa ihmisistä saa vedettyä leuan,joten sittenhän ne vasta jyvät erottuu akanoista kun laitetaan painoa lisää.
Yhden käden leukaan ei tarvitse painoja lisäillä.
Tuohon kahden sormen leukaan tai leukoihin tulee kyllä lisäksi kipukin mitä ei varmaankaan yhdellä kädellä tule,luulisin?
Vetäjän painohan on isossa osassa näissä lajeissa.
Siksipä kysyinkin tuossa että minkäpainoinen on raskain yhden käden leuan vetänyt kaveri?

ite oon vetänyt leuan 35 kilolla 2 cm:n listasta roikkuen (omapaino sillon ~88 kg). tällöin oli tietenkin kummastakin kädestä 4 sormee kontaktissa. samasta listasta oon kahdella keskisormella pystynyt roikkumaan muistaakseni 12 sekkaa, mutta en pysty roikkumaan yhtään yhden käden kaikilla sormilla, saati sit vaan yhdellä sormella. siitä sit vielä leuan vetäminen ei mahdu edes hurjimpiin uniin :) tavallisesta leuanvetotangosta oon yhdellä kädellä roikkunut pari minuuttia, vaikken tankogrippiä koskaan treenaa, kun ei niin hyviä otteita kiipeilyssä juuri ole.

jto, olet siis pystynyt roikkumaan kahden käden pelkillä keskisormilla (noin eka nivel) 12 sek Campus-listassa? Tähh?? Sun pitäisi kiivetä kevyesti 8A boulderia ja 8b köyttä noilla voimilla. Eräässä kiipeilylehdessä oli hyvä testi noista kaikilla sormilla ja 100 % kevennykseen (siis jalat ilmaan) ei pystynyt edes keskisormilla kovinkaan kiipeilijä, siis siinä testissä. Wolfgang nyt oli mutantti :eek:, eikä Campus 1-4-7 mikään ihmeellisyys ole keskisormilla, jos pystyy yleensä roikkumaan.

Itse en pysty Campus-listassa (taitaa meillä kyllä olla alle 2cm) roikkumaan edes neljällä sormella (2 kummastakin kädestä).

Jottei ihan offtopiciksi menisi, niin pitää koittaa tuota lisäpainollista leuanvetoa noista listoista. En välttämättä usko, että on hirveä ero kiipeilijälle, vetääkö tangosta tai Campus-listasta, jos neljää sormea käyttää kummastakin kädestä.

En kelannut tätä threadia läpi mutta itselläni on todella yksinkertainen viritys yhden käden leuan harjoitteluun.

Vedetään köysi tangon yli ja toiseen päähän kiinni painoja. Sitten otetaan köydestä kiinni ja katsotaan, miten pienellä painomäärällä pystyy yhden käden leuan vetämään. Mulla on aika hyvä tanko tähän, kun on semmoinen rosteri keskeltä ja liukas. Kitkaa syntyy toki vähän, varmaan muutaman kilon verran. Eli jos oikealla kädellä vedetään, niin vasemmalla kädellä sitten köydestä kiinni.

Sain eilen yhden käden leuan oikealla kädellä siten, että vastapainona oli 5,5 kg. Oma paino 81 kg. Onhan tossa matkaa vielä, kun tuon pienen kitkan vielä lisäksi huomioi mutta tosta se lähtee :D

Itse olen miettinyt samanlaista viritystä, mutta en ole saanut aikaiseksi. Ykl on paljon kauempana kuin sulla, ja omaa painoa on myös paljon enemmän. Oletan, että siirtovaikutus on tossa erittäin hyvä, vaikka suoritus ei olekaan sama. Kuinkahan toimisi köysi vyöhön kiinnitettynä? Isommilla apupainoilla tuo toisella kädellä kiinni pitäminen varmaankin sotkee hommaa hieman.

Sulla on kyllä toi suoritus hyvin lähellä. Kitkaa ei tossa juurikaan tarvitse huomioida. Enemmän vaikuttanee suorituksen hienoinen muuttuminen, kun et enää pitele köydestä ym.

Sä tunnut ajattelevan, että kitkan huomioiminen tarkoittaa, että ykl on kauempana kuin kiloista voisi päätellä. Tuo on kuitenkin juuri päinvastoin. Se apupainon apuhan välittyy sulle sitä huonommin, mitä enemmän tossa on kitkaa.

Mä suosittelisin, että alkasit kokeilla pienellä alkuhypyllä ilman noita köysivirityksiä. Vedä siellä ylhäällä vaan siihen, mihin menee reippaalla liikkeellä, äläkä jää puristamaan. Tällasia otat pikkasen ja sitten kevennät treeniä hetkeksi. Saattaisit saada vedettyä ihan kunnollisen yhden käden leuan muutaman viikon sisällä.

oma painoni 85-95 kg välillä ja molemmilla käsillä menee ykl.

Eikö sulla ole vaakaa? :rolleyes:

Tossa hommassa on hiton iso ero siinä, että onko paino 85 vai 95. Kummassakin tapauksessa suoritus on todella kova. Video olisi mahtavaa nähdä. Enkä tässä tarkoita, että epäilisin suoritusta.

Kilpailet varmaankin jossain painoluokkalajissa? Kisakunnossa tietysti varsinkin ne voimasuoritukset, mitä ei silloin erikseen treenata, niin tippuvat.

Eikö noille kiipeilytouhuille voisi avata oman ketjun. Ärsyttää koko ajan lukea miten kovia äijiä kiipeilijät ovat..

Eikö sulla ole vaakaa? :rolleyes:

Tossa hommassa on hiton iso ero siinä, että onko paino 85 vai 95. Kummassakin tapauksessa suoritus on todella kova. Video olisi mahtavaa nähdä. Enkä tässä tarkoita, että epäilisin suoritusta.

Kilpailet varmaankin jossain painoluokkalajissa? Kisakunnossa tietysti varsinkin ne voimasuoritukset, mitä ei silloin erikseen treenata, niin tippuvat.

Parhaillaan/pahimmillaan paino ollut siinä satasen kieppeillä joskus kymmenen vuotta takaperin. Nyt 85 kg. Aina olen sen yhden käden leuan vetänyt molemmilla käsillä. Ja epäillä toki saa ja kuuluukin. Itse en usko ilman videota mitään. En ole muiden nähnyt vetävän yhden käden leukaa. Olen nuorena paininut kilpaa ja harrastanut sen jälkeen voimanostoa. Penkki parahaillaan 200 x 5 ilman paitaa 97 kilosena. nykyään treenaan kuntoilumielessä kun ikää jo lähes 40 vee. Koitan joku kerta saada jonkun videon laitettua. Turussa sen voi kyllä tulla katsomaan salillekin....

teri: höpö höpö. jos ärsyttää, vaihda kanavaa. kyseessä on faktat, ei mikään äijäily tai brassailu pienimmässäkään määrin. kyseessä nyt vaan sattuu olemaan vallan mainioita esikuvia ajatellen leuanvetoja ja grippitreenejä.

ben: no eipä noi sormilautajutut korreloi greideihin kovinkaan paljoa. ite en tee nykyään juurikaan sormilautajuttuja, mutta kiipeen paljon kovempaa kuin "sormilauta-aikoina".

harva: käytä rissarullaa. ei kitka vaikuta niin paljoa vastapainoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom