Kotipohja
VIP
vähän lisähaastetta hommaan :D http://www.youtube.com/watch?v=rDIvQezKXak&feature=related
Onko toi Stathami?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
vähän lisähaastetta hommaan :D http://www.youtube.com/watch?v=rDIvQezKXak&feature=related
Ite saan vedettyä leuan toinen käsi vetävän käden hauiksen päällä, tosta vaan siirtelee ylöspäin kokoajan :P
heh, no eipä tuo nyt kovin tavattoman erikoinen ennätys ole, vaikka ihan vahva ukko toki. itellä ei edes kovin vahvat sormet noin kiipeilykriteerein ole, mutta kahden käden keskisormilla olen vetänyt joskus kutosen 20kg lisäpainoilla ja omaa painoa silloin oli 90kg. jos toi herra olis vetänyt sen leuan yhden käden keskisormella, tulos olisi jo kova.
ite olen saanut 2cm listasta vedettyä ykkösleuan 30 kilolla käyttäen neljää sormenpäätä per käsi, mikä alkaa olla jo aika hyvä tulos kiipeilyäkin ajatellen. silti se on valovuosia yhden sormen leuasta yhtä leveestä listasta roikkuen. siihen ei kiipeilymaailmassakaan pysty kuin pahimmat mutantit ja siellä nyt ne suhteessa kovimmat sormivoimat kuitenkin on.
Kaikkihan tietää että yhden käden leuka on helvetin kova saavutus.
Kuka on raskain yhdellä kädellä leuan vetänyt,siis vain ja ainoastaan yhellä kädellä?
Lähinnä painoa tarkoitan,ei tarvitse nimeä sanoa....
oma painoni 85-95 kg välillä ja molemmilla käsillä menee ykl.
ite oon vetänyt leuan 35 kilolla 2 cm:n listasta roikkuen (omapaino sillon ~88 kg). tällöin oli tietenkin kummastakin kädestä 4 sormee kontaktissa. samasta listasta oon kahdella keskisormella pystynyt roikkumaan muistaakseni 12 sekkaa, mutta en pysty roikkumaan yhtään yhden käden kaikilla sormilla, saati sit vaan yhdellä sormella. siitä sit vielä leuan vetäminen ei mahdu edes hurjimpiin uniin tavallisesta leuanvetotangosta oon yhdellä kädellä roikkunut pari minuuttia, vaikken tankogrippiä koskaan treenaa, kun ei niin hyviä otteita kiipeilyssä juuri ole.
En kelannut tätä threadia läpi mutta itselläni on todella yksinkertainen viritys yhden käden leuan harjoitteluun.
Vedetään köysi tangon yli ja toiseen päähän kiinni painoja. Sitten otetaan köydestä kiinni ja katsotaan, miten pienellä painomäärällä pystyy yhden käden leuan vetämään. Mulla on aika hyvä tanko tähän, kun on semmoinen rosteri keskeltä ja liukas. Kitkaa syntyy toki vähän, varmaan muutaman kilon verran. Eli jos oikealla kädellä vedetään, niin vasemmalla kädellä sitten köydestä kiinni.
Sain eilen yhden käden leuan oikealla kädellä siten, että vastapainona oli 5,5 kg. Oma paino 81 kg. Onhan tossa matkaa vielä, kun tuon pienen kitkan vielä lisäksi huomioi mutta tosta se lähtee :D
oma painoni 85-95 kg välillä ja molemmilla käsillä menee ykl.
Eikö sulla ole vaakaa?
Tossa hommassa on hiton iso ero siinä, että onko paino 85 vai 95. Kummassakin tapauksessa suoritus on todella kova. Video olisi mahtavaa nähdä. Enkä tässä tarkoita, että epäilisin suoritusta.
Kilpailet varmaankin jossain painoluokkalajissa? Kisakunnossa tietysti varsinkin ne voimasuoritukset, mitä ei silloin erikseen treenata, niin tippuvat.