Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tuo narukiipeily on kyllä pirun hyvin auttanu itellä. vyölle painoja roikkumaan ja oikeen korostaa sitä vetoa yhdellä kädellä. on kyllä grippiki kehittyny. =]

Pyyhkeen kanssa tullut treenattua tätä hieman ja edistystäkin vähän tapahtunut. Tosin ei vieläkään ilman pyyhettä liikahda mihinkään suoralta kädeltä:D

Teitkö negatiivisia toistoja että sait ton yhden käden leuan, vai ihan vaan helpotetusti eritasovedoilla ja erilaisista paikoista (ohuet, paksut tangot, lankut ym.) Itellä tuntuu vaan negatiivinen vähän liian raskaalta, vaikka saankin sen tuotua hitaasti alas. Pelottaa että hauis repeis tossa liikkeessä kun on kuitenkin niin rankka liike. Ylätaljassa on tullut vedeltyä yhdellä kädellä jonkin verran ja sitten kirjoituskoneleukoja (painoa toiselta kädeltä toiselle sivusuunnassa liikkuen):whip:

No mä oon kuullu et negatiivisia ei sais tehä paljoa ainakaa aluks, mut mä kyl tein. Ne autto mua tosi paljon tossa. Painoleukoja vetelin ja yhenkäden leukoja sillee koukkusta sitte ku siihen oli tarpeeks voimaa. Ja sit myös silleen negatiivisii et laskin 90 asteen kulmaan ja nostin parhaani mukaan takas ylös ja sitte taas negatiivine ales hitaasti. Mitään otelautoja ei ollu mulla käytössä.

Nyt on alkanu jo vähän taas kehittymään 3-4pv levon jälkeen toi leukahomma.
Nousee jo melkein leuka tankoon asti kun lähtee 90asteen kulmasta:kippis1: Tuli aika positiivisena yllätyksenä kyllä.

Ajattelin alkaa treenaamaan tota alapuolen nousua sitten kun saa tonne ylös asti "pohjan" ensin. Hauiskäännöllä on jo rakennettu osittain sitäkin varten, ja ylätaljassa pienemmällä painolla koko liikerataa joka on auttanut roimasti saamaan tasasta voimaa. Tosiaan jännä juttu että ylätalja max on vielä 45kilolla 1toisto, mutta oma paino 62,4kg nousee silti jonkin matkaa jos käsi on koukussa valmiiksi :whip:

Hyvä hvyä! :thumbs: Siitä se lähtee. Ite en tehny muuta ku leukoja. En osaa sanoa onko hauiskäännöstä apua ku liikerata on aika erilainen, mutta tuskin siitä haittaakaa on!

alaosaa kannattaa treenata hieman toisella kädellä 40-60 cm:n eritasonarusta tms. avustaen. sen verran apua, että saa tehtyä 4-6 toiston settejä ihan suorilta siihen puoleen väliin. se alku on kuitenkin myös tekninen vääntö ja vaatii treeniä mieluiten usein ja suht helposti kuin hulluna turpaan kerta viikkoon. normaali hauiskääntö on leukojen treeneissä hyvin toissijainen liike, ellei turha.

Itsellänikin olisi tavoite vetää seuraavana vuonna yhdenkädenleuka ja kysyisin että onko tällä tuloksella kuinka kaukana: eli itse painan reilu 70kg ja vastaotteella teen 20kg lisäpainolla 8 toistoa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei toi tosiaan paljoa kerro toi lisäpainoleuka kyllä, vaikka mulla nousee jo yhdellä kädellä vähäsen niin ei tosiaan mene edes 40kg lisäpainoleukaa ;)

jos on pakko hakea jotain korrelaatiota, testailkaa kahden käden leukojen sijaan yhden käden ylätaljassa. ei taaksenojausta alussa, vaan tiukka ja nätti veto suoraan alaspäin ja lukitus kahva solisluuhun. ellei pysty ihan käsi suorana tekemään, sit polvilleen maahan. se antaa edes kohtuudella osviittaa, missä mennään, vaikkei tietenkää kerro mitään tarkkaa. jos menee omalla painolla vitonen, ollaan hyvällä tiellä.

En ymmärrä miten jotkut voi vetää lisäpainoilla leukoja :D ite sain just ja just hikisesti 10kg lisäpainolla 7 vedettyä kapealla vastaotteella. Oon kai sitten niin heikko :david:

Tosi vaikeeta sanoa kuinka kauan meni että sain sen viiskymmentä kiloo nousee... Ku aloin tekee lisäpainoilla ni meni ykkönen 40 kg ja sillo tein 4 sarjoja 25 kilolla. Lopuks tein niitä neljän sarjoja 30 ja 35 kilolla leukoja ja sit meni viiskyt kiloo. Tuohon meni arviolta kaksi kuukautta...

Tosi vaikeeta sanoa kuinka kauan meni että sain sen viiskymmentä kiloo nousee... Ku aloin tekee lisäpainoilla ni meni ykkönen 40 kg ja sillo tein 4 sarjoja 25 kilolla. Lopuks tein niitä neljän sarjoja 30 ja 35 kilolla leukoja ja sit meni viiskyt kiloo. Tuohon meni arviolta kaksi kuukautta...

aika kova alkutaso. alotit treenaa ni meni 40kg ykköne :O
jtn muuta harrastellu sit oikee kunnol?

mulla oli kans alkutaso +40kg, kun aloin lisäpainoja käyttämään, joten eiköhän se aika normaalia ole :).

20 normi leukaa kun menee niin lisäpainoakin varmasti menee 35-45 kg .

Yhdenkäden ylätalja on tosiaan ihan hyvä mittari, josta voi päätellä kuinka paljon on vielä ykl:n matkaa. Selkä suorana ja niin että veto tapahtuu pelkällä kädellä, ei mitään kropan kanssa repimisiä. Mulla menee 75kg yhdenkädentalja puhtaalla tekniikalla, tosin omaa painoakin yli 80.

Niin kuin tuo fyysinen pahaperse tuossa sanoi niin ei se kai sitten niin ihmeellistä ole :lol2:. Oon vaan koko lyhyen ikäni vedelly leukoja ilman painoja. Sain 22 leukaa ennen ku alotin painoilla treenaa. Ja oon aika kevyt ni sekin auttaa asiaa.

mulla oli kans alkutaso +40kg, kun aloin lisäpainoja käyttämään, joten eiköhän se aika normaalia ole :).

20 normi leukaa kun menee niin lisäpainoakin varmasti menee 35-45 kg .

Yhdenkäden ylätalja on tosiaan ihan hyvä mittari, josta voi päätellä kuinka paljon on vielä ykl:n matkaa. Selkä suorana ja niin että veto tapahtuu pelkällä kädellä, ei mitään kropan kanssa repimisiä. Mulla menee 75kg yhdenkädentalja puhtaalla tekniikalla, tosin omaa painoakin yli 80.

Menekö sulla yhen käden leukoja? Pitää tuota yhen käden taljaa kokeilla joskus! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom