Yhdellä jalalla kyykkyyn ja ylös!

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kuinka kova takakyykky on oltava, että pistoolikyykkyyn on edes teoreettisia mahdollisuuksia?

Itse luulen että tuossa on hyvin paljon kyse liikkuvuudesta ja tekniikasta. Toki myös voimasta. Mutta kyllähän se syö miestä kun 80 kg painava kaverini teki helposti tuollaisen, eikä itse siihen millään pystynyt. Minulla painoa oli tuolloin 105 kg ja raakakyykky yli puolet kovempi kuin kaverillani. Harjoittelin tuota liikettä myös kuukauden ajan pari kertaa viikossa.

En taida edes yrittää tuota tehdä ennen kuin raakakyykky on reilusti yli 2 kertaa omapaino.

Samaa mieltä kuin jhulmi ylempänä, mahdoton vetää mitään suhteita muihin kyykkyihin. . Meikäläisen etukyykky max on 110kg ja vasemmalla menee muutama toisto, oikealla vajaa kymmenen pistoolikyykkyä. Omapainoa 107kg.

Jänskää. Jalka suorana eessä oikeella jalalla yks, vasemmal ei yhtää. Tasapainon parantamisel vois ehkä yhen saada lisää. Toi on kyl siisti harjoite :D

Takareisi/pakara/pohje osasto niin jumissa, että en ilman tukea pääse edes 2 jalalla ihan pohjaan asti(tarpeeks painoja niskassa ni pääsee melkee pohjaan), mutta jos varpaille saa mennä, niin kyllähän noita menee, polveen vaa sattuu. Treenailen noita joskus aamuisin tukemalla seinään ja yhtä raskaalta se tuntuu ku ei auta kuitenkaan käsillä.

Kuinka kova takakyykky on oltava, että pistoolikyykkyyn on edes teoreettisia mahdollisuuksia?

Itse luulen että tuossa on hyvin paljon kyse liikkuvuudesta ja tekniikasta. Toki myös voimasta. Mutta kyllähän se syö miestä kun 80 kg painava kaverini teki helposti tuollaisen, eikä itse siihen millään pystynyt. Minulla painoa oli tuolloin 105 kg ja raakakyykky yli puolet kovempi kuin kaverillani. Harjoittelin tuota liikettä myös kuukauden ajan pari kertaa viikossa.

En taida edes yrittää tuota tehdä ennen kuin raakakyykky on reilusti yli 2 kertaa omapaino.

Kaveri joka ei pahemmin treenaa teki kännissä helpon ykkösen ku huviksee kokeili. Pituus/paino jotain 180/65.

Kyse ei siis varmasti ole kyykkytuloksesta suhteutettuna omaan painoon.

Jos jonkin verran on elämänsä aikana urheillut/ jumppaillut, niin ei ole voimasta kiinni. Liikkuvuus ratkaisee ja hyvässä asennossa pystyy hyödyntämään sen voiman paremmin. Itse täytenä kumiukkona molemmilla jaloilla 20 putkeen perse kiinni nilkkaan toinen jalka edessä, enkä varmasti ole vahvempi kuin tämän palstan voimanostajat.FSmax= 125 (90astetta), BS 3x10x100kg (max en tiedä,keskivartalo pettään ennen kuin jalat,nostan ilman vyötä).
Syvältä kyykkääminen ja liikkuvuuden lisääminen helpottaisi 1-jalan kyykyn vääntämistä, jos jotain kiinnostaa. Elopainoa 85kg

Toinen jalka eteen suoraksi ja kädet sivuilla tasapainottamassa,katse eteen ja rauhassa nilkan päälle täysin pohjaan jaa siitä nopeasti ylös

...

Kyse ei siis varmasti ole kyykkytuloksesta suhteutettuna omaan painoon.

Juu ei ole, kyllä tasapaino näyttelee todella tärkeää osaa. Itse 191/105, maksimi kyykky varmaan jossain 150 kg kieppeillä ettei siin hurraamista mutta näitä vedän varmaan 20.

Helppoa kun mikä. Oli ihan pakko kokeilla (käsipainon kanssa tietenkin :D ) kun täällä isot miehet väittää vaikeeks.

Mutta tehkääpä tuo sama jäällä luistimet jalassa. Tietysti mielellään mahd. kovasta vauhdista ja niin, että ylösnoustessa otat siitä pistoolijalan nilkasta kiinni ja nostat ylös korkeuksiin. Kerran kenttä ympäri, ai saatana.. :D

Olen tehnyt yhden jalan kyykkyä jo monen vuoden ajan, usein kotona 15kg:n käsipainot hartioilla sarjoja, kun ei ole salille jaksanut lähteä. Tänä kesänä kokeilin, ja 60kg:lla sain tanko niskan takana molemmilla jaloilla ykkösen.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Tein jouluna jalkoja puutteellisilla treenivälineillä jalkoja, 15 kg levyn kanssa meni muutama, ilman painoja ehkä 15 kpl menisi.

jos ei saa jalasta pitää kiinni, niin enintään yksi, mut jos saa varpaista tukea, nii kymmenen ja kahenkymmenen väliin. ei oo bulkki tehonnu vielä nii jaksaaha noita :D

Häijy liike joka olisi kiva osata silleen "lennosta"...

Tein vasemmalla jalalla kolme ennen kuin horjahdin. Tasapaino ja liikkuvuus ovat ongelmat. Polvesta kuului napsahduksia, ja jouduin tekemään n.3cm kynnys kantapään alla ennen kuin pääsin edes alas. Eikä se oikea jalkakaan ihan suorana pysynyt. Olen siis jäykkä paska...:nolo:

:offtopic:
Helppoa kun mikä. Oli ihan pakko kokeilla (käsipainon kanssa tietenkin :D ) kun täällä isot miehet väittää vaikeeks.

Mutta tehkääpä tuo sama jäällä luistimet jalassa. Tietysti mielellään mahd. kovasta vauhdista ja niin, että ylösnoustessa otat siitä pistoolijalan nilkasta kiinni ja nostat ylös korkeuksiin. Kerran kenttä ympäri, ai saatana.. :D

Onnistuu:piis:

Alko kiinnostamaan.. :D Kenestä pelaajast puhut?

Ei kyllä ole mikään erityinen tulos tämä mainittu, olen nähnyt monia yli 80:n ja yli 100:n tuloksia kiekkopiireissä, monesti suorittajina maalivahdit, joiden syväkyykky maksimi ehkä 100-120 kiloa, joten mikään voimaliike ei ole kyllä kyseessä. Kovalla tasapainolla ja jalkavoimilla voisin kuvitella kovimpien painonnostomiesten pääsevän n.100kg:n tulokseen yhden jalan kyykyssä, ja
se vaatii jo uskomatonta kehonhallintaa ja jalkavoimia, eikä ilman vuosien harjoittelua edes 40kg:n yhk onnistu.

Olenko oikeassa, jos väitän painijoiden olevan kovia tässä lajissa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom