Yöunet ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja que
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

que

en löytänyt yöunista keskutelua joten päätin luoda uuden ostikon :)
Kuinka pitkät yöunet oisi hyvä ottaa maksimaalista lihaskasvua havitellessa? :)

Samaa mieltä.. 8h.
Tosin enempi varmaan parempi? Who knows.. Kun siis katotaan Supermassaa joka parhaillaan 12h + 2h + 2h = 16h/pvä.

Kayppa aamuairobisella, 8 tuntia toissa taman jalkeen salille. hm Mulle ei riita 8 tuntia. Mun tapauksessa palautuminen on parempaan jos saan nukkua esim 1 tunnin paivalla. Taitaapi tama vaihdella aika paljon riipuen ihan tyypista ?

Kyse yöunista...päikkäreit ottaes oot kuitenki syönyt todnäk. justiinsa...yli 10h rupee olee jo aika pitkä aika ilman ravintoa. Tosin supermassalla tuntuu toimivan :D

Jonski sanoi:
...yli 10h rupee olee jo aika pitkä aika ilman ravintoa. Tosin supermassalla tuntuu toimivan :D

Rooker, luulis että on kaamee nälkä niinkin isolla miehellä aina herätessä.

Aiheeseen, määrästä puhuttaessa on aina muistettava tuo laatupolitiikka, varsinkin unen kanssa on tuo laatu tärkeämpää ku määrä.

Syksyisin nukuttaa enemmän, samoin jos vetää punttia kovin -> punttitreeni syksyllä = semmonen 10-11h alkaa piisaamaan. :zzzz:

Ja jos vielä raskaan työpäivän jälkeen alkaa repimään kovaa treeniä, niin seuraava päivä meneekin sitten lähes poikkeuksetta nukkuessa ja syödessä.

Miinuspuolena vaan on että kun nukkuu semmoset 11 tuntia, niin sen jälkeen on niin zombi olo ettei tahdo saada mitään aikaiseksi. Eikä ole oikein nälkäkään. Täytyy häärätä jotain ja kehitellä sitä ruokahalua pikkuhiljaa. Ja jos ihan tyhjään mahaan vetää kahvia, niin sitten tulee taas ihan :urjo: -fiilis, ..ttu.
Kun ei ole selkärankaa pistää sitä kelloa soittamaan aikaisemmin ja ottaa päikkäreitä päivällä. Ei osaa. :wall:

Juha77 sanoi:
Miinuspuolena vaan on että kun nukkuu semmoset 11 tuntia, niin sen jälkeen on niin zombi olo ettei tahdo saada mitään aikaiseksi.
Joo, varmasti on zombi olo 11 tunnin unien jälkeen. Menee jo liioittelun puolelle. Ehdottomasti parempi opetella ottamaan pienet päikkärit tarvittaessa.

Jahas pojat, nukkumaan siitä :whip:

Jos tasaisesti pystyy sen 8 h nukkumaan niin yhtään enempää en ainakaan minä tarvitse. Tosin joku 6 tuntia onkin sitten jo (miulle) liian vähän.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Aamuviikolla nukun 4-6 tuntia + 3 tunnin päikkärit päivällä. Iltaviikolla unta tulee palloon 10-11 tuntia.
Treenit pyrin tekemään aina illemmalla, koska se tuntuu tällä hetkellä toimivan parhaiten.

Mä tuun toimeen 8h yöunilla mutta pyrin aina 9-10 tunnin uniin.

Mulle ainakin on piisannut about 6,5-7h unet jo pitkään. Pysyy metabolia korkeella ja on aikaa tankata ku dc-metodein vielä täl hetkel nostelen.
Nukkuiha churchillkin 4h per yö ja vaik ei punttia tainnut treenatakkaan nii luultavimmin ainakin aivot hälla pelasi.

Itse pyrin nukkumaan sen 8 tuntia, mutta joskus tulee sitten joku 6-7 tuntia, mutta yleensä saan nukuttua tuon 8 tuntia ja joskus jopa enemmänkin..

Semmosta 10-11 tuntia ja kerran pari viikossa parin tunnin päikkärit. Pitäis kai nukkuu viel vähä enemmä kun tuntuu että väsyttää.

Noussu toi unimäärä kyllä kauheesti ku alko treenaan oikee kunnolla. Mutta nyt on aika nukkua ja treenata, niin mikäs siinä.

lebanderi sanoi:
Nukkuiha churchillkin 4h per yö ja vaik ei punttia tainnut treenatakkaan nii luultavimmin ainakin aivot hälla pelasi.

Ja tällä palstalla keskustellaan aivojen pakkotoistoista?

Edit -- Tarkennan vielä. Churchill oli läski.

OutOfShape sanoi:
Ja tällä palstalla keskustellaan aivojen pakkotoistoista?

Edit -- Tarkennan vielä. Churchill oli läski.

Toistan vielä - hän ei tainnut treenata. Ja eiköhän tuo läskien määrä johtunut suoraan unen vähyydestä. Onhan tutkittu, että ylipaino on verrannollista unen määrään normaalilla sohvaperunalla - mitä vähemmän unta, sitä enemmän aikaa syödä paskaa. Positiivisessa valossa katsottuna: mitä vähemmän nukkuu, sitä enemmän kerkiää tankkaamaan lihasten rakennusaineita.

Back
Ylös Bottom