Yöunet ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja que
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itsellä on tullut tavaksi nukkua suunnilleen 6-7 tunnin yöunet ja siihen 0,5-1 tunnin päikkärit töiden jälkeen. Tuon pidempiä yöunia ei oikein millään saa nukuttua kesällä kun pitäisi ehtiä tekemään muutakin kuin olla töissä ja nukkumassa ja aamuherätys on nykyisin säännöllisesti klo 5.20. :zzzz:
Ja salitreenin jälkeen turha yrittää uinailla pariin kolmeen tuntiin, kroppa pyörii kierroksilla niin ei sua unta, ei. :(

Ennen kahtatoista ei uni tuu, ja usein vierähtää 01-02 kieppeille. Ja jääräpäänä en osaa joustaa työajassa, liukuva kun on, niin heti paikalle kun vain jaksaa, eli lähtö aamuviideltä...

Viikonloppuna velat kuitataan.

mulla on optimaalinen joku 8h yöunet yhtäjaksoisesti, ilman että täytyy käydä yöllä kusella tai mitään muita katkoksia. Näyttää vaikuttavan muutenkin paljon noi yöunet suorituskykyyn, seuraavana päivänä olen aivan rikki jos unet jäävät esim johkin 4h, Kait sekin on yksilöllistä,j oillakin ei tunnu univaje juuri missään ja toiset valittaa heti jos ei nuku 8h.

kesätyöt kun loppui nukuin joka yö noin 12h mutta alkaa 11h yöunet oleen vähän liian pitkiä. kouluaikana nukun sen 8h joka riittää hyvin

Nyt töissä ollessa tulee viikolla nukuttua useimmiten 6-7h yössä. Tämän lisäksi tarpeen vaatiessa n. 30-45min päiväunet. Jossain vaiheessa kun puntinjungerrus käy raskaammaksi ja rasitusta ehtii kumuloitua tarpeeksi, unentarve jonkin verran nousee.

Päiväunista olen huomannut itselle sopivaksi maksimiajaksi suurin piirtein 45 minuuttia: Tässä ajassa en vielä ehdi vajota syvän unen vaiheeseen, josta herääminen olisikin sitten huomattavasti haastavampaa.

Säännölliset nukkumaanmeno- ja herätysajat voi jeesaa jonkin verran, jos löytää sopivan vakio nukkuma-ajan, josta herää joko ilman kelloa tai kellon herättämänä kevyestä unesta. Syvästä unesta herääminen, se se vasta on työlästä!

Edellä viitattiinkin jo valoisuuden vaikutukseen. Se muistaakseni laskee melatoniinitasoja, joita käytetään osaltaan vinkkinä siitä, milloin väsyttää. Luulisin, että päivisin kannattaa (auringon)valoa saada mahdollisimman paljon. Toisaalta nukkuminen mahdollisimman pimeässä tilassa.

Ylläoleva perustuu osittain hatariin muistikuviin ja saattaa sisältää mutua.

tässä oon nukkunu 2 kuukautaa, n.11 tuntii, mut nyt maanantaina alkaa duuni, nii vissiisn 6-8tuntii tulee olee sit

Arkisin meen nukkumaan 23-24 ja herätys 5.30.
Viikonloppusin nukun 7-9h yössä. Riittää mulle varsinkin kesällä, syksyllä ja talvella täytyy muutamana yönä nukkua pitempään että jaksaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
mielellään 9-10tuntia, keskivertoyö joku 6-7, ja silontällön 1-3tuntia ja sillon kyllä närästää niin helvetisti koko päivän ja huono olo, mut töitä tulee painettua jossain väsymisen pelossa tosi tehokkaasti ja kun pääsee kotiin hyytyy täysin -> nukkumaan

Itselleni on tärkeintä päästä yli syvän unen eli minulla on jokin syväuni vaihe tuossa 5-7 välillä ja vaikka olisin nukkunut jo 8-9h niin tuolla alueella herääminen aiheuttaa kokopvän väsymystä. Mutta kun rupesin lomalla nukkumaan tuossa 22.30-23 niin joka aamu heräsin ilman mitään ongelmia 7-8 välillä, mutta nyt arjen tultua vaikka rupean nukkumaan jo klo 21 niin herääminen klo 5-7 edelleen aiheuttaa väsymystä.

viime yönä tuli nukuttua vähä huonommin (koiranunta) niin kyllä heti huomas reenatessa:D hyvä kun ei sarjatauoilla nukahtanu:zzzz:

Back
Ylös Bottom