Westside for Skinny Bastards?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Törmäsin tällaiseen ohjelmaan netissä: http://www.defrancostraining.com/articles/archive/articles_westside.htm ja ihmettelin kun täällä ei ole siitä enempää puhuttu kun mun silmään se näyttää erittäin pätevältä.

Eli kyseessä on modifioitu WSB-tyyppinen ohjelma, jonka pitäisi olla aloittelijaystävällisempi kuin oikea WSB. Eroina siis ainakin seuraavat:
-maksimipäivinä ei oteta ykkösiä, vaan kolmonen tai vitonen
-nopeuspäiviä ei ole, ja alakroppa treenataan vain kerran viikossa
-penkin nopeuspäivän tilalla on toistopäivä jolloin tehdään tietyllä kilomäärällä kolmessa sarjassa niin monta toistoa kuin saadaan, sarjojen välillä 60s tauko
-jalkapäivän apuliikkeissä on myös etureisiliikkeitä
-ohjelma on suunniteltu ilman varusteita nostaville ja muiden lajien urheilijoille, ei kisaaville voimanostajille

Onko kellään kokemuksia tästä tai vastaavanlaisesta virityksestä aloittelevalle (PP 80, JK 140, MV 180) pällille joka haluaa lähinnä olla isompi ja vahvempi kaikin puolin? :hyper:

Vaikuttaa sinänsä asialliselta ohjelmalta että joka viikko saa nostaa isoja (mulle isoja) rautoja ja todennäköisesti tehdä uuden ennätyksenkin, kunhan muistaa vaihtaa pääliikettä säännöllisesti ettei mene ylikuntoon, eikö tämä idea ole WSB:n peruskulmakiviä? Ajattelin vielä pitää joka kolmannen tai neljännen viikon kevyempänä.

Lisäksi apuliikkeissä on valinnanvaraa niin liikkeiden itsensä kuin sarjojen ja toistojen suhteen niin ei pitäisi käydä ikinä yksitoikkoiseksi kun kahta samanlaista treeniä ei tule. Ilmeisesti apuliikkeissäkin pitää pyrkiä nousujohteisuuteen lisäämällä painoa, toistoja tai sarjoja, ja vaihtaa liikettä viimeistään kun alkaa jumittaa?

Muuta treeniä mulla tulee lähinnä jaloille pyöräilyn muodossa 2-3 kertaa viikossa, ja syksyllä ajattelin juosta kun säät eivät innosta ajamiseen, pääpaino kummassakin lajissa sprinttimatkoilla eikä nylkytyksessä.

edit: ei helvetti kun tulikin pitkä viesti :eek:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ihan tuttua kamaa toi on ja oon ite väsännyt hieman vastaavia variaatioita tosta perus-wsb -muotista. osa eri lajeille kuin varsinainen voimailu. ei se huono oo. ei mikään oo, jos se tuo tarvittavaa muutosta treeneihin.

joskus vaan hassut kirjainyhdistelmät tekee ohjelmista kai makeempia :D :D

Mike sanoi:
Tuohan on ihan normaalia treenaamista, käy vaikka kehonrakennuksesta. Se että tuo mainitaan wsb systeemin yhteydessä on omituista. Eihän tuossa ole mitään yhteistä wsb säätämisen kanssa.

Tietsä edes mitä tarkoittaa "wsb-treeni"?

en aivan yhtyisi miken kommenttiin. moni wsb:n lisävastus auttaa todellakin myös raw-tuloksiin. lähinnä maastanostossa ja jalkakyykyssä imo. eli noilla lisävastuksilla saadaan esim. liikeen yläosaan ladattua huomattavasti raw-ykköstä enemmän romua, alaalla kuitenkin painojen ollessa nostettavat. tuolla saa tuntumaa isoihin rautoihin, keskikroppa vahvistuu paremmin kuin noilla raw-painoilla... erilaisilla tangoilla ja kikkailuilla saadaan vahvistettua juuri niitä heikoimpia lenkkejä, oli nosto sitten raw tai vaaleanpunaisilla trikoilla nostettu.

varusteiden kanssa merkitys korostuu. tuolla saadaan treenattua noston niitä kohtia, joissa varusteet eivät enää auta. näin saadaan varusteista suurempi hyöty irti.

kaikkea muuta paitsi itse raudan nostamista omin voimin.
niinpäniin.. viidentoista kyykky-ykkösen jälkeen on toinen ääni kellossa. varsinkin kun saman verran sarjoja olisi vielä maastavedossa.. kyllä äärirajoilla ollaan kun maksimit nostetaan, oli varusteina sitten minkälaiset bätmänsukat tai vetotrikoot tahansa. raudat ovat vaan hieman raw:a isompia.

nevahood sanoi:
niinpäniin.. viidentoista kyykky-ykkösen jälkeen on toinen ääni kellossa.
Ihan sama, se ääni vaihtu kellossa wsb nostajalla kun mennään raw kisoihin. Nähty on. Raw voimaa saa vain nostamalla rawina. Wsb on täysin varustenostoihin kehitetty.

Mike sanoi:
West side barbell. Eli ketjuja, kuminauhoja, farkkupaitoja, trikoita, vetosukkia, laskimia, prosentteja, nopeuspäiviä, kaikkea muuta paitsi itse raudan nostamista omin voimin. Johtaa yleensä surkeisiin raw voimiin, en suosittele.QUOTE]

Taidat olla oikea voimaharjoittelun asiantuntija. Tiedätkö millä tavalla WSB-treeni rakennetaan ja miten se rakentuu? Mitä tiedät länsimaisesta nostatusohjelmista? Entäpä itäblokin volyymiohjelmista?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen ollut kisassa missä kisasin ammattilaisia vastaan. Perälä, Mentula, Patteri, Ihalainen, Avola jne. otin 2 nostoa ja voitin, taisin olla vielä toiseksi kevyin. Huomiona että wsb kavereilla oli kaikilla paidat. Varusteilla taas kaverit tekevät järkyttävän kovia tuloksia, mutta raw on raw, siinä ei wsb systeemeillä valitettavasti pärjää. Raakaa penkkipunnerrusta laiminlyövä wsb ei ole raw kisaamista varten. Jotain pieniä apujuttuja voi ottaa mukaan, mutta prosenttipäivät ja muut nopeushomoilut, paskat sanon minä.

Mitä tulee asiantuntijakommenttiin, niin vittu minä mikään asiantuntija ja pilkunnussija ole, nostin vain ja mitä suomalaisia raw kisatuloksia katsoo, niin aika vähässä on alta 110 nostetut yli 217,5 raw tulokset.

Taitaa ketjumiehiä vain vähän vituttaa kun joku kritisoi, siitä vain pojat kisaan nostamaan jos se niin saatanan helppoa on. Hyvä se on huudella sieltä näppiksen takaa että wsb rulaa.

Nimimerkki Mike: Et vastannut yhteenkään kysymykseen, teit historiakatsauksen (?) ja "löysit" WSB-ylistyslauseen. Johtopäätös: et tiedä perusasioita voimaharjoittelusta.

Viitanen sanoi:
Johtopäätös: et tiedä perusasioita voimaharjoittelusta.

johtopäätös: voimaharjoittelun perusasiat = WSB-treeni, länsimainen nostatusohjelma, itäblokin volyymiohjelmat ?

Johtopäätös: Viitanen ei tiedä voimaharjoittelun perusasioita.

Jos kuka tahansa ottaa raw:na penkistä yli 200kg, sanoisin jo että perusasiat on hallussa :lol2:

Zone-sarja -42%
En tiedä perusasioita? Eikö tulokset puhu ihan tarpeeksi puolestaan? 12 vuotta tässä on väännetty ja tehty ihan ok tuloksiakin. Ei se voimailu niin monimutkaista ole, paitsi toki jos niin haluaa tehdä, että laskee laskimella prosentteja. Ei se laskin kuitenkaan niitä tuloksia nosta. Voisin väittää näin lonkalta, että taitaa ne perusjutut olla sulta varsin hukassa.

Viitanen: Et mahda Mike kortille mitään, voit luovuttaa :D

Mike-kortti:
"Asia x ei ole yleispätevä, koska Mike nostaa enemmän penkistä"

Kerrohan, Mike hyvä, miten se, että olet kisannut paidalla nostaneita WSB-miehiä vastaan hyvällä menestyksellä (ja erittäin kunnioitettavalla tuloksella :thumbs: ), todistaa sen, että WSB ei ole sovellettavissa RAW-nostamiseen? M. Patteri lienee kuitenkin tuossa WSB:n soveltamisessa jotenkin onnistunut - ainakin kyykyssä ja vedossa.

Olisi kiva myös saada valaistusta siihen, miksi mielestäsi nopeusvoimaharjoittelusta tai nopeushomoilusta, kuten nokkelasti totesit, ei ole hyötyä RAW-penkissä, -kyykyssä & -vedossa?

Viitanen sanoi:
Nimimerkki Mike: Et vastannut yhteenkään kysymykseen, teit historiakatsauksen (?) ja "löysit" WSB-ylistyslauseen. Johtopäätös: et tiedä perusasioita voimaharjoittelusta.

Pirun kovia tuloksia Mikellä kun ottaa huomioon ettei se tiedä voimaharjoittelusta mitään.

Ajatelkaas jos se tietäis ees perusasiat, sehän ois penkannu varmasti yli 250, ehkä jopa 300.

Mike sanoi:
Vittuiletko?

En, mutta pakko oli päästä sanomaan :piis:

EDIT: Itse asiassa olen tässä hyvin pitkälti sun kanssa samoilla linjoilla sen kanssa et wsb ei ole hyvä raw noston kehittämiseen, koska se ei edes siihen pyri

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom