Ihan kokemusten perusteella olen näin omassa pikku päässäni päätellyt. Patteri on alunperin vahva raw nostaja jolla on valtavat voimat. Ei siinä muutaman vuoden ketjuilut vie pohjaa pois jos vain muistaa nostaa myös raakana, mitä mies tekikin paljon. Yleisesti maailmanluokan ammattilaisten treenejä vierestä seuranneena voin sanoa, että wsb systeemissä laiminlyödään uskomattomasti raw nostoja, siksi sitä ei täysimääräisenä voi alkuunkaan soveltaa raw punnertamiseen. Esim raw penkissä kaiken alku on vahvat rintalihakset, niitä ei vahvaksi saa tekemällä nopeuspenkkejä ja ketjupunnerruksia. Penkkipunnerrus pitäisi pitää raakana ihan semmoisenaan ja jos ojentajat alkavat olemaan se heikoin lenkki, niin silloin otetaan omana päivänään mukaan loppuojennuksia lattiapenkin, lankkupenkin yms. muodossa. Onko nyt niin, että jos kosket kuminauhaan, niin se on heti wsb treeniä? Mielestäni ei, vaan wsb treeni on wsb treeniä jos sitä täysimääräisenä sovelletaan ja niin se nyt vain ei kovin tehokas ole.
Mikä on nopeuspenkin idea? Miksi rintalihaksien palautumista pitäisi hidastaa tekemällä penkkiä pikkupainoilla eripäivänä? Annetaan rintalihasten palautua kovista raw nostoista, ei tungeta sinne väliin mitään wsb kirjojen mukaisia nopeuspenkkejä. Olen myös kuullut, miten lattiapenkissä wsb systeemissä päästetään paineet pois alhaalla, tämä on kaikista hölmöintä mitä olen systeemistä kuullut. Tärkeintä on raw nostoja silmälläpitäen pitää ne paineet alhaalla ja nostaa kuin nostaisi ykköstä penkissä. Ei sitä kisanostoissakaan paineita pois päästellä.
Voi olla että tässä nyt puhutaan kahdesta asiasta samana. WSB treeni on eittämättä erittäin tehokas juuri varustenostoon, missä ei välttämättä tarvita raw noston kaltaista laajuutta voimissa. Raw punnerrukseen suoraan sovellettuna taas wsb on kökkö ja jättää tärkeimmät osa-alueet huomioimatta, keskittyen alusta asti vain osanostoihin alhaalla ja ylhäällä(ketjut,hang-press). Raw punnerruksen periaate on vain nostaa penkkiä ja JOS joku osa-alue ei toimi, sitä parannetaan raskailla erikoisliikkeillä kuitenkaan laiminlyömättä varsinaista penkkipunnerrusta.
Huom!
Itse puhun vain penkistä kokoajan, kyykkyyn ja vetoon en sano mitään.
Mikä on nopeuspenkin idea? Miksi rintalihaksien palautumista pitäisi hidastaa tekemällä penkkiä pikkupainoilla eripäivänä? Annetaan rintalihasten palautua kovista raw nostoista, ei tungeta sinne väliin mitään wsb kirjojen mukaisia nopeuspenkkejä. Olen myös kuullut, miten lattiapenkissä wsb systeemissä päästetään paineet pois alhaalla, tämä on kaikista hölmöintä mitä olen systeemistä kuullut. Tärkeintä on raw nostoja silmälläpitäen pitää ne paineet alhaalla ja nostaa kuin nostaisi ykköstä penkissä. Ei sitä kisanostoissakaan paineita pois päästellä.
Voi olla että tässä nyt puhutaan kahdesta asiasta samana. WSB treeni on eittämättä erittäin tehokas juuri varustenostoon, missä ei välttämättä tarvita raw noston kaltaista laajuutta voimissa. Raw punnerrukseen suoraan sovellettuna taas wsb on kökkö ja jättää tärkeimmät osa-alueet huomioimatta, keskittyen alusta asti vain osanostoihin alhaalla ja ylhäällä(ketjut,hang-press). Raw punnerruksen periaate on vain nostaa penkkiä ja JOS joku osa-alue ei toimi, sitä parannetaan raskailla erikoisliikkeillä kuitenkaan laiminlyömättä varsinaista penkkipunnerrusta.
Huom!
Itse puhun vain penkistä kokoajan, kyykkyyn ja vetoon en sano mitään.