Westside Barbell - kokemuksia ja mielipiteitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piidu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo elikkä onkos porukka kokeillut WSB:eetä? Itseäni alkoi kiinnostaa mielettömästi tämä ohjelma kun luin voimaharjoittelu.netin artikkelin. Artikkelin mukaan tämä kehittää maksimivoimaa, lihasmassaa ja nopeutta. Mieleeni heräsi kuitenkin kysymys. Olen käynyt salilla nyt 4kk, eli olen aloittelija. Onko ohjelma liian kova minulle? En hirveitä rautoja vielä ota mistään, mutta onko ohjelmasta hyötyä kun esim. penkin maksimi on 80kiloa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun mielestä aloittelijana kannattaa vaan panostaa perusliikkeisiin ja volyymitreeniin. Sitten kun kehitys alkaa tökkäämään kannattais siirtyä vasta puhtaasti maksimivoimatreeniin.

WSB on kuitenkin puhtaasti varustenostoihin tarkoitettu ohjelma, joten raw-tulokset eivät edes hirveästi tuossa parannu. Esim. penkkiä jauhetaan viikkoja vajailla liikeradoilla (lattia- ja lankkupenkit), ton jälkeen rinnasta onkin raakana vaikea taas mennä nostamaan.. Sama kyykyn kanssa, kun varustenosto poikkeaa merkittävästi raakanostosta.

Suoraan mitään rankkaa WSB-ohjelmaa ei välttämättä kannata siis ottaa, mutta hieman muuttamalla tuo jako, jossa ohjelmassa otetaan kevyet viikot ja nopeusvoima- ja huoltavat treenit mukaan, on hyvä.

Volyymitreenin kannalla täälläkin! Tai siis tuon ikäisenä ei minkään puhtaan (kolmeen nostoon tähtäävän) volyymitreenin, vaan monipuolisen ja vaihtelevan voimanhankinnan.

Kyllä tuo WSB toki (natulle) raw-nostajallekkin soveltuu, pitää vaan valita liikkeet tavoitteiden mukaan.

Joo eli mun kannattais varmaan tehdä loppuu toi Arnoldin Kultainen Kuusikko ja kattoa ajan kanssa tätä WSB ohjelmaa.

Lukaises vaikkapa samoilta sivuilta tuo ABC vol. 2 -artikkelisarja. Tuolla mallilla ois hyvä lähteä eteenpäin..