Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mites teillä on merkkari ja ChildInTime treenit sujunu? Olis mielenkiintoista kuulla miten on edistytty. Joko sitä riiputaan ristiriipunnassa minuuttikaupalla:)

Mites teillä on merkkari ja ChildInTime treenit sujunu? Olis mielenkiintoista kuulla miten on edistytty. Joko sitä riiputaan ristiriipunnassa minuuttikaupalla:)

Käsilläseisonta (press to handstand L-seat asennosta) onnistuu siten että pysyn vielä 20sekuntia vapaaseisonnassa siihen päälle, ja pääsen vieläpä laskeutumaan siitä asennosta. Oon nyt keskittyny tuon backleverin parantamiseen ja kunhan saan ton 50% omasta painosta vedettyä leuoilla alan treenaamaan yhden käden leukaa. En ole enään kaukana (45% 1rm varmaan).

Backleveriä teen vasta tuck asennossa, fronttia menee jo straddlena. Oon myös tuota front supporttia treenaillut satunnaisesti. Loistoliike! 30sekuntia pysyy heittämällä.

Yleisesti ottaen mulla paino pysyy samana, keho tuntuu recomppaavan aika hyvin ton ruokavalion johdosta ja liikkeet kevenee jatkuvasti. Ainoat painot millä treenaan kehonpainon lisäksi on leuanvedon lisäpainot ja kahvakuulatabatat joita teen pari kertaa viikossa.

Käsilläseisonta on nyt pääpainossa, siitä lähtee kaikki muut skillsit. Mahtavaa huomata siinä edistystä :)

Miten oot treenannu tota press hand standii? Ootko tehny jotai tiettyi liikkeitä, että saisit sen tehtyy? Ittelläni on olkapäät luvattoman heikot nii oon koittanu harjotella press headstandii ja sit yleisesti dippei ja käsilseisontapunnerruksii seinää vasten yms, mut ei viel oo mitää mahollisuutta, et saisin ton press hand standin tehtyy. Olkapäiden heikkouden huomaa myös esim tuck planchessa, joka pysyy vain pari sekuntia eikä sekään hirveen puhtaalla tekniikalla.

Miten oot treenannu tota press hand standii? Ootko tehny jotai tiettyi liikkeitä, että saisit sen tehtyy?

Enpä osaa sanoa mitkä liikkeet ois ne tärkeimmät. Ehkä käsilläseisontapunnerrukset vatsa seinää vasten. Niitä kun takoo niin alkaa pressit onnistumaan, ja niitä kandee harjotella ihan järkiprogressiolla (nega -> osatoisto -> toisto -> sarja)

Käsilseisontapunnerruksii oon tehny, mutta selkä seinää vasten. 2x6 on menny noita, mutta vikoissa toistoissa alko kyl tekniikka hajoomaan. Käytin myös suht leveetä otetta, joka tuntuu paljo kevyemmältä kuin hartioiden levynen kapee ote, mitä vissii yleensä suositellaan.

Pitää koittaa noita sit tehdä vatsa seinää vasten, vähä vaan pelottaa tos että mitäs sit jos tasapaino menee, kaadunko selälteen vai mitä.

Käsilseisontapunnerruksii oon tehny, mutta selkä seinää vasten. 2x6 on menny noita, mutta vikoissa toistoissa alko kyl tekniikka hajoomaan. Käytin myös suht leveetä otetta, joka tuntuu paljo kevyemmältä kuin hartioiden levynen kapee ote, mitä vissii yleensä suositellaan.

Pitää koittaa noita sit tehdä vatsa seinää vasten, vähä vaan pelottaa tos että mitäs sit jos tasapaino menee, kaadunko selälteen vai mitä.

Leveämpi ote syö tehoa ojentajilta. Vai onko just olkapäiltä.. Mutta kapeampi = tehokkaampi = parempi. 6 toistoa on niinku rajapyykki mulla liikkeissä. Kun menee kuus toistoa niin vaihdan vaikeampaan/vaikeutan liikettä jotenkin. Seuraavana ois vuorossa parallettekäsilläseisontapunnerrus. Ei varmaan mee ainuttakaan joten pitää alottaa negoista. Taas. Vittu. Mutta niin sitä kehitystä tulee :)

Jos oot vatsa seinää vasten niin opettelet semmosen että jos tuntuu että tasapaino menee, niin taitat itteäs niin että "potkaset" jalkoja sivulle, eli kaadut niinku eteen ja sivulle, eli käytännössä tuut pois käsilläseisonnasta samanlaisella liikkeellä kuin ido alottaa ton self dominance videon (00:00-00:10) mutta takaperin. Eli toisinpäin. äh, kokeile niin selviää, ei se oo kauhean hankalaa, se on ihan luonnollinen refleksi.

TOSIN jos sulla loppuu pati ojentajista/olkapäistä niin on vaara että muksahat niskoilles. Ratkaisu = tyyny alle. Ei se tuck-and-roll auta kun ei pää siitä seinän läpi mene = et saa leukaa rintaan kuitenkaan, joten make the most of it :D Pari kertaa tullu otsa eellä maahan ni saanu vähän otsaconditioningia. Ei kovin montaa kertaa huvita tehdä = adaptoituu tekemään ton järkevämmän vaihtoehdon.

Kuinka back ja front lever sekä frog stance tulisi sommitella työntävät-vetävät -jakoiseen ohjelmaan?
Frog stancea olen tehny työntävien lopuksi huonolla menestyksellä. Front leveriä myös paitsi että se on kehittynyt tosi hyvin.
Back leveriä olen tehnyt vetävien loppuun.
Onko näin hyvä vai pitäsiskö niillä olla esim. oma päivä?

Käsilläseisonta, josta kysäisin tuossa joku kerta... Tuntuu kuin joutuisi aloittamaan nollasta kun piti muutaman viikon taukoa sen harjoittelusta. Mitähän ihmettä tämä on?

Kuinka back ja front lever sekä frog stance tulisi sommitella työntävät-vetävät -jakoiseen ohjelmaan?
Staattiset pidot ennen saman lihasryhmän dynaamista sarjaa. Esim frontleversarjat ennen leuanvetoja/soutuliikkeitä, backlever ennen hauiskääntöjä (??) jne.

Frog stancea olen tehny työntävien lopuksi huonolla menestyksellä. Front leveriä myös paitsi että se on kehittynyt tosi hyvin.
Back leveriä olen tehnyt vetävien loppuun.
Onko näin hyvä vai pitäsiskö niillä olla esim. oma päivä?
Teen ite pääpainona nuita staattisia ja niille tueksi yhden dynaamisen per lihasryhmä. Tällä hetkellä teen pseudo-planche-pushup äpäräpitoa pallon päällä, jonka jälkeen teen pallon päältä pseudoplanchepunnerruksia yhden sarjan. Joka kerta jaksaa tehdä hitaammin/paremmin/voimakkaammin. Sekunteja en vielä ala lisäilemään kun tuossa saa liikettä vaikeammaksi viemällä painoa vaan enemmän eteen. TOSIN oon nyt alkanu tekeen nuita korealaisia (vai mitälie) rengasdippejä joissa pidetään rystyset taaksepäin koko toiston ajan. Ne on sittenkin melko ässiä kun oikein pakottaa rinnan ulos. Tissit ottaa hittiä paremmin ku koskaan aikasemmin.

Mitä Merkkari on mieltä, mikä on paras tissiliike tuolta btgb/foorumeilta? Voiko ring flyesiä edes verrata nuihin dippeihin? Tuntuu että nuitten korealaisten dippien jälkeen on tissit ihan mahottomassa kuosissa pari tuntia, oiskohan syytä testata sitä ring flyesia?

Nuo pitohommat on lähinnä semmosta todella helppoa ei-kuluttavaa neppailua. Itellä tulee ainakin pitkin päivää ojenneltua frontlevereitä kotosalla, parhaana päivänä (vapaapäivänä) esim joku 2min edestä 10sek yhdenjalan frontlevereitä tai straddle frontteja. Samoin käsilläseisontaa ja tuota L-seat to handstand pressiä tulee tehtyä melkeen joka päivä joku 5-8 toistoa ilman että mikään muu treeni siitä kärsii.

Käsilläseisonta, josta kysäisin tuossa joku kerta... Tuntuu kuin joutuisi aloittamaan nollasta kun piti muutaman viikon taukoa sen harjoittelusta. Mitähän ihmettä tämä on?

Sitä juuri :) Takapakkia tulee rajusti jos unohtaa tehdä tasapainoharjoituksia. Ja älä suotta tyydy vaan harjotteleen käsilläseisontaa, kannattaa opetella seisoskeleen kaikenkokoisten palleroitten päällä niin yhdellä kuin kahdella jalalla, ja opetella käsilläseisontaa erilaisista häröasennoista kuten jalat haarallaan ja saksattuina, koukussa ja suorassa... Todella paljon poweria käsilläseisontaan on antanut tuo Merkkarin kehoittama voimarengasseisonta. Sen jälkeen tuntuukin että käsilläseisonta maassa on ihan heittohommia.

EDIT: Tuola kyselin tuosta ring flyesista, mutta kyllä se jumalauta niin on että taas alkaa olemaan 1 liike per 1 lihas koko fucking keholle. Jospa sitä palais takasin alkuun ja vetäis barebackinä vaan käsilläseisontaa ja front ja back levereitä.

Mitä Merkkari on mieltä, mikä on paras tissiliike tuolta btgb/foorumeilta? Voiko ring flyesiä edes verrata nuihin dippeihin? Tuntuu että nuitten korealaisten dippien jälkeen on tissit ihan mahottomassa kuosissa pari tuntia, oiskohan syytä testata sitä ring flyesia?

Itellä monesti tissit hellänä jo backleverin jälkeen. Ring flyes on enempi etuolkapäille ja hauiksille (kädet suorana of kooz!) niin ei ota IMO niin paljon tisseihin kun RTO/korealainen dippi.

Itellä monesti tissit hellänä jo backleverin jälkeen. Ring flyes on enempi etuolkapäille ja hauiksille (kädet suorana of kooz!) niin ei ota IMO niin paljon tisseihin kun RTO/korealainen dippi.

Mitenkäs sulla on ne Cross Pullsit onnistunu? Ootko niitä treenannu, kun aikasemmin oli niistä juttua? Ajattelin koittaa mahuttaa ne ohjelmaan vaikka kerran viikossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Ei vielä riiputa, ei. Edistystä kuitenkin tapahtuu kaikissa muissa liikkeissä paitsi siinä helevetin front leverissä. TUntuu että se junnaa jatkuvasti paikallaan. En tiedä mikä mättää. Päätin nyt että siirrän sen ns. syrjään, eli treenaan vaan kerran viikkoon, kattoo tuleeko kehitystä tällä tyylillä.

Ei vielä riiputa, ei. Edistystä kuitenkin tapahtuu kaikissa muissa liikkeissä paitsi siinä helevetin front leverissä. TUntuu että se junnaa jatkuvasti paikallaan. En tiedä mikä mättää. Päätin nyt että siirrän sen ns. syrjään, eli treenaan vaan kerran viikkoon, kattoo tuleeko kehitystä tällä tyylillä.

Tällä tyylillä tulee fronttiin voimaa. :)

Vedättekö noi ring flyesit kädet täysin suorina vai hieman koukussa? On muuten kova liike tällaiselle rengasnoobille, polviltaan joutuu veteleen toistaiseksi. Noita korealaisia dippejä täytyykin kokeilla, näyttää kovalta liikkeeltä.

Sitä juuri :) Takapakkia tulee rajusti jos unohtaa tehdä tasapainoharjoituksia.

Mutku mutku... :wtf: merkkari sano että pitäisin taukoa ja kokeilisin sitten. Nojaah, ei voi mitään ei kai siinä kuitenkaan ihan yhtä kauan mene kuin aivan alussa?
Niskasta vain itteä kiinni ja tekemään eikö?:rolleyes:

Mutku mutku... :wtf: merkkari sano että pitäisin taukoa ja kokeilisin sitten. Nojaah, ei voi mitään ei kai siinä kuitenkaan ihan yhtä kauan mene kuin aivan alussa?
Niskasta vain itteä kiinni ja tekemään eikö?:rolleyes:

Joo, saman harjotuksen kans ei kannata takoa päätä seinään, vaan variaatioita vaan paljon, ja just tasapainoharjotuksia tasapainoharjotuksia varten. Taukoa käsilläseisonnasta ei meinaa taukoa tasapainoharjoituksista. Kyllä se jumppapallon päällä seisoskelukin kantaa sinne käsilläseisontaan. Leiki vaikka spedeä ja seiso silmät kiinni ja pidä toista jalkaa kiinni kädellä. Testaa kauan menee ja pyri kehittämään.

Morjensta!
Oon tässä pidemmän aikaa lueskellu täällä noita juttuja, mutta tän threadin takia oli pakko nyt rekisteröityä, kun oon miettiny tällasen treenin alottamista.

Mutta tässä se ongelma tuleekin, oon yrittäny ettii oikeenlaista ohjelmaa sun muuta, mutta kun ei tiedä mistä sitä lähtis? Jos joku viittis näyttää linkin tai kertoa suoraan jonku aloitus-ohjelman ja jos ois mahollista pistää sarjojen määrä sekä toistojen pituus. Tää voi kyl olla vähän liikaa pyydetty, mutta jos nyt jotain vinkkejä sais näin alkuun.

Vaikutti toi Bodyweight treeni tosi hyvältä ja monet sanonu salilla että kannattais tollasta vaihtelua kokeilla. Salilta löytyy renkaat ja leuanvetotanko, kunhan tietäis mitä tehdä :D
Jännän näköstä miten pelkäl Bodyweight treenillä saa isot hauikset ja miten olkapäätkin kasvavat noin isoiksi, mitä nyt nähny noita äijiä jotka treenaa pelkkää kehoa käyttäen. :D

Kiitoksia näin etukäteen kaikille vinkeistä ja avusta!

Mutta tässä se ongelma tuleekin, oon yrittäny ettii oikeenlaista ohjelmaa sun muuta, mutta kun ei tiedä mistä sitä lähtis? Jos joku viittis näyttää linkin tai kertoa suoraan jonku aloitus-ohjelman ja jos ois mahollista pistää sarjojen määrä sekä toistojen pituus. Tää voi kyl olla vähän liikaa pyydetty, mutta jos nyt jotain vinkkejä sais näin alkuun.

Tähän varmaan ei ole yksiselitteistä vastausta, mutta annan oman näkemyksen jota sitten voi parantaa ehdotuksilla ja omalla filosofialla.

Ite runttasin kesällä kun alotin tätä treenityyliä, tämmösellä "ohjelmalla" jota tein ma ti to pe, sama treeni joka päivä:

- Plancheprogressio 1min (valitaan planchen variaatio joka onnistuu vähintään 3sekuntia, ja jaetaan sarjat kestämään minuutin totaaliin, esim 20x3sek tai 3x10sek tai miten tykkää. Ite pidin pitkään 8x8sek joka tuntu olevan sopivan brutaali)
- Frontlever progressio 1min
- L-Seat progressio 1min / Middle-split-hold 1min (tätä vaihtelin joka toinen päivä, eli ma ja to ällää, ti ja pe middlesplittiä)
- Pistoolit power to the people tyyliin, eli yks raskas sarja, yks kevyt. Tein räjähtäviä hyppypistooleja 1x5, lepäsin 5min ja tein 1x5 normipistooleita.
- Dragonflagejä.

Nyrkkisääntöjä:
- Kun saavutat liikkeessä (kuin liikkeessä) 6 toistoa, vaihda se vaikeampaan _väkisin_. Esim 6 leuanvetoa = vaihda leveään otteeseen (tai kapeaan riippuen voimatasoista). 6 leveää, vaihda L-leukoihin. 6 ällää, vaihda leveään ällää. kuus leveää ällää, vaihda front lever pull-variaatioihin tai yhdenkädenleukoihin.

- Pyri aina tekemään juuri siihen suuntaan sitä liikettä jota oot tekemässä, älä jää lillumaan mukavuusalueelle. Esim front leverissä kehitys tyssää jos jäät roikkumaan vain vaakatasoon nivelien varaan = vaikeuta liikettä aktiivisesti, tunne, että teet töitä nimenomaan pitääkses itses vaakatasossa, etkä vaan roiku tangossa. Planchessa sama = Työnnä itseäs poispäin maasta, vie lantiota kokoajan olkapäiden korkeudelle ja yli. Takaan ettei se tule onnistumaan pitkään aikaan. Jos onnistuu ni videoa kehiin ja tarjoan sulle pussin prodea vaikka.

- Vaikeuta joka liikettä aktiivisesti. Ymmärrät tän varmasti kun testailet vähän miltä tuntuu esim puskea täysiä ja "tasapainoilla" planchessa.

- Jos haluat vielä vähän lisäjännitettä josta on varmasti hyötyä kaikkeen muuhunkin voimailuun, niin joka toisen sarjan jälkeen "pullistele." Oikeasti. Mene peilin eteen ja jännitä niin saatanasti että tuntuu että päässä naksahtaa. Tämä ainakin tuntuu antavan poweria vetäviin kehonpainoliikkeisiin.

- Vaikeuta liikkeitä. En vissiin painottanu sitä vielä tarpeeksi. Kuten Merkkari tuola totes aikasemmin, on tärkeempää treenata vittumaisempia ja vaikeampia liikkeitä kuin niitä jotka menee hyvin. Esim. oon nyt harjotellu renkailla käsilläseisontaa ja yhdenkädenseisontaa = kaksinkäsin maassa vapaalla onnistuu heittämällä, kun taas kuukausi sitten taoin tätä jälkimmäistä joka päivä tuloksetta. "Nosta 300kg ni 100kg tuntuu kevyeltä."

Näin alkuun varmaan pääset tolla. Ja hinku on varmasti kova tehdä jotain dynaamisia liikkeitä. Unohda ne heti alkuun ja anna keholle aikaa totuttautua tuottaan suorin nivelin tuota jännitettä. Dynaamiset syö poweria, nimim. pari kertaa viikossa turkkilaista kahvakuulalla söi mun planchetreenit ihan totaalisesti kun luulin pystyväni tekeen täysillä molempia.

Ainoa mitä munsta voi tuon lisäksi tehdä (siis kehonpainojuttujen lisäksi) on jalkatreeni, ja seki pitää järkkysimppelinä, esim kyykkyä/mavea kerran viikkoon vaikkapa. Mulla nuo pistoolit hoiti homman ihan hyvin, ja hoitaa vieläkin ja tulosta tulee. Enkka meni rikki viimeksi toissapäivänä.

Referenssiksi: http://www.dragondoor.com/articler/mode3/229/ Tosta löytyy progressiot.

EDIT: Huhhuh mikä postaus. Toivottavasti tästä on jollekki hyötyä.

Kiitti paljon! Kyllähän tosta selvää sai ja autto paljon pääsemään alkuun. Kun on katellut Hannibal for Kingin treenejä sun muita vieoita tekee heti mieli kokeilla samaa, mutta tosiaan parempi aloittaa noista :D Mites noita dippejä, leukoja ja olkapäille käsillä seisontaa? Toi käsillä seisonta kyllä vaikeeta mutta dipit ja leuat suht helposti onnistuu kun niitä treenaillu normi painojen nostelun ohella. Jotenki mulla on aina ollu sellane et pakko tehä monia liikkeitä ja monipuolisesti mutta tässä ei taida toi toimia, en haluis nimittäin että mikää lihas jäis jälkee, ku tuntuu että hauis ja olkapäät on jo vähä jäljessä. Tosiaan kun en tiedä asiasta juuri mitään niin paha sanoa kyllä..

Voisko toho lisäilä punnerrusta renkailla sun muuta?

Ite väsäilin aikani tota Gymnastic Bodies forumia selattuani ohjelman, jossa on joka päivälle yksi työntävä-, vetävä-, staattinen- ja core-liike. Ja treenit Ma, Ti, To, Pe. Liikkeet on mulla joka päivälle eri. En osaa sanoa onko hyvä ohjelma sillä vedän sitä nyt ensimmäistä viikkoa läpi. Helvetin hyvältä ainakin tuntuu!

Back
Ylös Bottom