Westside barbell gymnastics

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kuten myös! Vahva ja taitava sälli. Hatunnosto! Kanavalta löytyi myös muita kovia videoita.
Jos vähän Funky Monkey kertoisit vähän taustoista, onko esim. telinevoimistelutaustaa? etc. Ainakin puitteet tuossa videolla on kunnossa. Volttimonttu olis ihan kiva ;)
Breikkiä, parkouria ja trikkausta (akrobaattinen laji - voltit potkut ym.) on tullut harrastettua yläaste- ja lukioikäisenä. Sit noiden lajien lisäksi alkoi voimaharjoittelu kiinnostamaan todella paljon. Telinesalilla oon pyörinyt aktiivisesti vasta n. puolen vuoden ajan, eli perusta on luotu nurmikoilla ja leuanvetotangoissa ym. Lisäksi olen huomannut, että lisääntynyt voimataso on auttanut todella paljon monissa tempuissa. Treenailenkin koko vartaloa monipuolisesti, mutta leuanveto on itsellä päälaji, jossa on kovimmat tavoitteet tulevaisuudessa. Tällä hetkellä lisäpaino1RMennätys 73,7 kg (oma paino ennätysvedossa 73 kg).

Tällä hetkellä lisäpaino1RMennätys 73,7 kg (oma paino ennätysvedossa 73 kg).

Käsittämätön tulos. Itsellä oma enkka 50kg (20 vuotta sitten 65kg/op). Nyt kun vanhana ukkona tuossa kokeilin 44kg meni vielä. Omapaino oli 72kg. Tuo sun tulos on kyllä käsittämätön. Huh hu. Mikäs tuossa on SM-ennätys?

En nyt jaksa tarkemmin etsiä, mutta muistaakseni suomen ennätys ja samalla maailmanennätys on Pauli Palinperällä, jolla taisi lisäpainoa olla jopa 101,5kg oman painon huidellessa reilussa 90 kilossa :) Viisaammat korjatkoon, mutta joka tapauksessa uskomaton suoritus.

EDIT: Oli siis ME sarjassa M-50, yleisen sarjan ME on jollain muulla ja se on 105kg lisäpaino.

En nyt jaksa tarkemmin etsiä, mutta muistaakseni suomen ennätys ja samalla maailmanennätys on Pauli Palinperällä, jolla taisi lisäpainoa olla jopa 101,5kg oman painon huidellessa reilussa 90 kilossa :) Viisaammat korjatkoon, mutta joka tapauksessa uskomaton suoritus.

EDIT: Oli siis ME sarjassa M-50, yleisen sarjan ME on jollain muulla ja se on 105kg lisäpaino.

Hullua! ;)

Ei tuo silti yhtään vähennä Funky Monkeyn kovaa tulosta. Oman elopainon verran lisäpainoja on aina kova suoritus. Otan hatun pois päästäni nöyränä.

Breikkiä, parkouria ja trikkausta (akrobaattinen laji - voltit potkut ym.) on tullut harrastettua yläaste- ja lukioikäisenä. Sit noiden lajien lisäksi alkoi voimaharjoittelu kiinnostamaan todella paljon. Telinesalilla oon pyörinyt aktiivisesti vasta n. puolen vuoden ajan, eli perusta on luotu nurmikoilla ja leuanvetotangoissa ym. Lisäksi olen huomannut, että lisääntynyt voimataso on auttanut todella paljon monissa tempuissa. Treenailenkin koko vartaloa monipuolisesti, mutta leuanveto on itsellä päälaji, jossa on kovimmat tavoitteet tulevaisuudessa. Tällä hetkellä lisäpaino1RMennätys 73,7 kg (oma paino ennätysvedossa 73 kg).

Olisko muita esimerkkejä maksimipainoista (kyykky, penkki, mave)?
Minulla meni just uusiksi tavoitteet vuoteen 2016 mennessä: Funky Monkeyn voimat ja kehonhallinta :)

Tuosta kehonhallinnasta senverran että menkää ihmeessä tsekkaamaan jos löydätte omasta kotikylästä sirkuskoulun. Voin suositella ihan täysillä. Meillä on ainakin renkaista, tangoista, puolapuista ym. lähtien kaikki mitä telinevoimistelijatkin käyttää treenaamiseen, ja lisäksi paljon muuta. Ohjatut alkujumpat ja lopun voimaosiot tuo kummasti uusia ulottuvuuksia kotirimpuilijalle, ja todellakin kehonhallinta on itselläkin parantunut hurjasti. Nuo alkulämmöt kestää meillä ainakin yleensä pikkasen reilut puoli tuntia, ja käsilläseisonnassa pyöritään PALJON joka kerta. Joulutaukoa edeltävissä treeneissä olikin sitten käsilläseisontaa minuutin pitoja seinää vasten ja 1½h treenaamisen jälkeen oli hieman vaikeuksia..

Ja kun kuitenin joku kuvittelee että sielä harjotellaan jongleerausta, hulahulavannetta ym. niin luulot pois, alkulämpöjen jälkeen jokainen saa tehdä just sitä mihin itse haluaa keskittyä. Eniten oon treenannu strapseja tuola, aivan törkeen hauskaa ja esim voimavedot, kippi (kip to support hold) ym. on aika paljosta vaikeempia liinoilla kun renkaissa. Ainakin mulle. OLi siisti fiilis kun sai ekat rollupit, oli vähän kun olis pyöriny ristiriipunnassa 360pullin ;)

Olisko muita esimerkkejä maksimipainoista (kyykky, penkki, mave)?
Minulla meni just uusiksi tavoitteet vuoteen 2016 mennessä: Funky Monkeyn voimat ja kehonhallinta :)

Voimanostotulokset mulla on (vielä) aika onnettomat. Penkki 115 kg, mave 160 kg ja kyykky 130 kg. Mavea ja kyykkyä en oo tehnyt ku muutaman kuukauden ku vuosi sitten leikattiin täysin revennyt eturistiside vasemmasta polvesta ja sitä ennen en ollut kyykkyä ja mavea tehnyt oikeastaan ollenkaan. Ens keväänä mulla on tavoitteena penkissä 120 kg, kyykyssä 150 kg ja mavessa 180 kg.

http://www.heavy-sport.com/tulokset.html

Miehet alle 75kg:

1. Timo Paukku, Pihtipudas, 83,05kg. (uusi SE)

On mulla Suomen ennätykseen vielä pitkä matka... Luultavasti menee useampi vuosi kovaa treeniä ennen kuin siihen yllän. Nyt oon vuoden harrastanut leuanvetoa ja vuoden aikana 1RM tulos on noussut 17,5 kg. Mutta tästä eteenpäin nousu on tottakai paljon hitaampaa kuin aluksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä näistä jutuista voi suositella naisille. Mimmikaveria kiinnostaisi voimaharjoittelu, ja salile me ei nimittäin lähdetä. Lähtövoimataso lie aika olematon eli varmaan jollain ihan peruspunnerruksilla yms. Lähdetään liikkeelle. Tuossa olis vaan nuo renkaatkin käytössä, ja mietin että josko niillä jotain. Ideoita otetaan vastaan.

Käsilläseisontaa toki - saas vaan nähdä että tuleeko se niskoilleen alas...

Aloittelin näin rapakuntoisena tuossa reilu viikko sitten kehonpainolla harjoittelun. Ostin leuanvetotangon ja tein pienet nojapuut/punnerruskahvat puusta. Tarkoitus olisi saada lisää voimaa ja kehittää kuntoa, kun frisbeegolf jäi ainakin joulutauolle nyt lumien tultua kunnolla. Pistin renkaatkin Ebaylta tilaukseen. Eteneminen on ollut ihan ok, olen tehnyt pitkin päivää tässä kotosalla ollessa staattisia vatsoja, leukojen yrityksiä ja punnerruksia. Nyt sain ekaa kertaa tänään ekan edes vajaan(lähtötilanne seisovilta jaloilta) leuan tehtyä. Samaten tangossa roikkuen l-sit onnistui pari sekkaa jalat oikeasti vaakatasossa. Olen myös tuota frog standia tehnyt siitä Building Gymnastic Body -kirjasta. Enivei tämä ketju on ollut yksi tiedon ja inspiraation lähteistä.

Liikuntataustaa mulla on viimeiseltä kymmeneltä vuodelta lähinnä hyötypyöräily. Tavoite olisi saada yläkroppaan ekan elämässä kerran edes vähän voimaa, tietty olisi kiva tällä ja diettaamalla saada myös paino normaalin rajoihin. Ajattelin myös hommata kahvakuulan, niin voisi ehkä saada jalat edes siihen kuntoon mitä ne olivat aikanaan, kun harrasti verkkofootbagia. Kolmenkympin rajapyykki tulee vajaan vuoden päästä täyteen ja olisi siinä vaiheessa mukava olla kohtuullisessa kunnossa.

Kattelin Sommerin kirjan lisäksi noita Pavel Tsatsoulinen juttuja ja siitä kyllä se grease the groove sopii omaan elämään mainiosti. Kehonpainotreenejä on niin kätevä tehdä, kun voi vaikka muuten fyysisesti passiivisen konsolipelailun lataustauot tehdä vaikka staattisia pitoja. Voisi kuvitella, että kunto kasvaa tässä kohisten, kun pohjataso on niin huono.

Hienoa menoa :D Oletko kokeillut käsilläseisontaa, onko mahdollista vaikkei jalkoja voisi käyttää tasapainotteluun?

Väkisin miettii pyörätuolissa istuvan nähdessään että voisiko itse jatkaa kävelyä käsillä jos joskus jalat tipahtaa pelistä :rolleyes:

Kuinkakohan paljon renkaiden koko vaikuttaa hommaan? kiinnitin vanhat (voimistelu?)renkaat nyt leuanvetotankoon ja ei kyllä tunnu että homma wörkkii ollenkaan. Renkaiden halkaisija n. 15cm ja paksuus n. sentti. Otekohtaa paksunsin teipeillä.

Vissiin kannattaa ihan suosiolla oikeat renkaat tilata? :D

Tuntuu jokseenkin vaan 70€ muovirinkuloista yllättävän suolaiselta.

Mulla on juurikin noi 70 euron rinkulat, ostin ufs:stä. Muuten oikein mainiot kapistukset, paitsi toi kiinnistyssysteemi on aivan käsittämätön. Niitä ei saa oiken mitenkään järkevästi esim johonkin koukkuihin kiinni. Pitäisi olla katossa joku tanko jonka päistä lenkit voi pujottaa. Ja mulla tuntuu että kun alkaa kädet hikoamaan niin pito häviää kokonaan. Onko kellään vinkkejä siihen? En ole löytänyt suomesta mistään noista voimistelijoiden mitälie "grippihanskoja" missä on kumiliuska kämmenen kohdalla. Entä onko jotain renkaaseen kiinnitettävää pitoa parantavaa keksintöä olemassa?

Ja mulla tuntuu että kun alkaa kädet hikoamaan niin pito häviää kokonaan. Onko kellään vinkkejä siihen? En ole löytänyt suomesta mistään noista voimistelijoiden mitälie "grippihanskoja" missä on kumiliuska kämmenen kohdalla. Entä onko jotain renkaaseen kiinnitettävää pitoa parantavaa keksintöä olemassa?
Magnesium alias mankku.

Mulla on juurikin noi 70 euron rinkulat, ostin ufs:stä. Muuten oikein mainiot kapistukset, paitsi toi kiinnistyssysteemi on aivan käsittämätön. Niitä ei saa oiken mitenkään järkevästi esim johonkin koukkuihin kiinni. Pitäisi olla katossa joku tanko jonka päistä lenkit voi pujottaa. Ja mulla tuntuu että kun alkaa kädet hikoamaan niin pito häviää kokonaan. Onko kellään vinkkejä siihen? En ole löytänyt suomesta mistään noista voimistelijoiden mitälie "grippihanskoja" missä on kumiliuska kämmenen kohdalla. Entä onko jotain renkaaseen kiinnitettävää pitoa parantavaa keksintöä olemassa?

Compact rings? Itellä ainaki toiminu hyvin eikä oo ollu mitään kiinnitysongelmia. Kierros erkkaa toimii noiden kanssa paremmin ku magnesium. Magnesiumin kanssa tuppaa jotenkin jäämää liukkaaks.
Ite tykkään kyllä puisista renkaista enemmän kuin noista metallisista.. jotenki parempi tatsi.

Suositut

Back
Ylös Bottom