Westside barbell gymnastics

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itselläni ei lapsuutta lukuunottamatta ole mitään kokemusta näistä kehonhallintaharjoituksista, mutta ne kiinnostavat todella paljon. En nyt niinkään renkaista tiedä mutta ainaki tommoset käsilläkävelyt ja vaalasuorassa käsien varassa olot ja tangossa hassuttelut vaikuttas hienoilta osata. Uskon olevani menossa siihen suuntaan että alan painottaa pikkuhiljaa tällaisiin harjoituksiin salin sijaan, mutta siihen menee kyllä kauan vielä. Toistaiseksi olen heikko ja läski. Mutta siellä salillakin kehittymistä motivoi minulla paljon enemmän kehonhallinnan taidonnäytteet kuin joku tietty maksimipaino mavessa tai penkissä. Toivottavasti löydän uskoa itestäni tarpeeks alkaa harjotella.

Mie olin myös heikko (suhteessa painoon) sekä 15kg painavampi kun alotin nämä hommat. Tarpeeksi intoa ja motivaatiota niin hyvä tulee! Asetat tavotteet ja määrätietosesti kuljet niitä kohti niin et voi epäonnistua. Vaikeata tulee olemaan varsinkin aluksi, mutta onneksi myös monin verroin palkitsevampaa kuin tavallinen painoilla pumppailu.

Itse olen nyt melko tasan tarkkaan treenannut kaksi vuotta, ja kehitystä kyllä tulee jatkuvasti. Käsilläseisonta 0sekunnista minuuttiin, back lever 40sek, voimavedot, ihmislippu, puolen vuoden sisään varmasti irtoaa ristiriipunta, jne jne.

Eilen olin paikallisella sirkuskoululla treenaamassa ensimmäistä kertaa ja treenailin volttisarjoja. Oli helvetin hauskaa, ja tuola voi treenata telinevoimistelutyyliin renkailla, permannolla, kaikki löytyy, ja osaavia valmentajia/ohjaajia on keneltä voi kysellä neuvoja. Suosittelen ottamaan yhteyttä jos omalta paikkakunnalta löytyy sirkustoimintaa, motivoi treenaamaan kun on muita samanhenkisiä ihmisiä ympärillä. Sitten on nuo workshopit mistä täälä on puhuttu jne jne.. Itsekseen treenaaminen onnistuu tietysti myös, ja pääosin itsekin treenailen kotona. Nyt tietenkin siirtyy suurin osa treeneistä tuonne sirkuskoululle melko varmasti kun sielä voi käydä 5x viikossa.

ps. merkkarin omia videoita odotellessa :)

No jos oikeista paikoista osaat kaivaa niin niitä saattaa löytyäkin. Sitäpaitsi mie olen heikko läski. Vielä. Sentakia tai siitä huolimatta niitä videoita ei vielä kauheesti ole.

AINIIN: Vapaaseisonta 50sek! Nyt viimeinki sisäistin mikä mulla on kussu koko tämän ajan: se navan sisäänveto/perseen jännitys on ehkä väärä fraasi opettaa mua tekeen käsilläseisonta oikein: Tajusin että kun suoristin alaselän kuin olisin tehnyt juurikin tuota hollow holdia (eli kuvittelin makaavani maassa selälläni ja pyrkiväni koskettamaan alaselällä maahan = alaselkä suoristuu = tasapaino pysyy = kick-up pysähtyy ku SEINÄÄN) niin tuli ihan VÄLITTÖMÄSTI semmonen varmuus tuohon seisontaan.

JUMALAUTA. Viime kesänä vähän aikaa treenailin näitä juttuja ja sitten unohdin. Nyt reilu kuukausi aktiivista treeniä takana. Vapaassa käsilläseisonnassa ennätys ollut noin 10 sekuntia. (Lähtötasona oli se etten koskaan ollut edes kokeillut liikettä vaan kaverit opettivat miten käsilläseisontaan noustaan jne eli ihan nollista) Kun nyt lueskelin näitä ja kokeilin tätä neuvoa: ENSIMMÄISELLÄ YRITYKSELLÄ PYSYIN VAPAASSA SEISONNASSA 20 SEKUNTIA. Miten kukaan ei ole hehkuttanut tätä neuvoa enemmän niille jotka tuskailevat käsilläseisonnan kanssa? Nyt tuli kyllä ihan uudet motivaatiot treeniin! Kiitos!

Itseä tuskastuttaa tuo ylöspotkaisu. Jos aluksi menen seinää vasten, ja siitä vasta meen vapaaseen seisontaan, pystyn olemaan lähestulkoon loistavassa käsilläseisonnassa 25s. (hartioiden liikkuvuus todella paljon parantunut) En kuitenkaan oikeastaan ole koskaan päässyt ilman seinää kunnolliseen käsilläseisontaan - seinän ollessa selän takana pystyn potkaisemaan itseni hyvin seisontaan, enkä välttämättä osu edes seinään koskaan, mutta kun edessä on vaan lattiaa niin asentoon pääsy on mahdotonta.

Neuvoja tilanteeseen?

^ ilman seinää treenaaminen, ehdottomasti. Harjottele se alastulo sivulle tasapainon pettäessä (jossei se vielä luonnistu) luonnolliseksi niin se tasapainon menetys ei pelota enää. Äläkä ajattele sitä "kaatumista", vaan keskityt siihen linjan suorana pysymiseen, ja varsinkin jalkojen/pakaroiden jännittämiseen (LUE: lantio kääntyy eteen, juurikin tuo ChildInTimen neuvo. "Tuck under".), niin tuloksena on noin suurinpiirtein hollow hold pää alaspäin ja linjaus kunnossa heti alusta asti, eli jalat ei mene "yli" ja aiheuta sitä selän kaarta ja sitäkautta olkapäihin kulmaa josta seuraa epätasapainoa jne.. Ja lapojen/olkapäiden seutu aktiivisesti työntää varpaita kattoon! Eli kädet niin suoraksi ja pitkäksi kun kykenee.

Ongelmana on, että tiedän nuo kaikki. Juuri noiden avulla käsiläseisonta näyttää hyvältä tällä hetkellä, ja 25s ei tuota ongelmia. En vaan pääse ilman seinää siihen kohtaan, jossa pääsisin ITSE TUOHON ASENTOON, vaan jään aina huonoon olkakulmaan tai sitten kaadun saman tien yli.

Nyt miettisin että pitäiskö potkaista vaan toinen jalka ylös ja antaa toisen tulla hiljaa takaata. Voisi ehkä hidastaa potkua.

Hmm.. itsellä tuottaa vaikeuksia pysyä oikeassa asennossa jos joku spottaa tai yritän seisoa seinää vasten :) Ongelma kait tuokin.

Mutta paha mennä sanomaan tuohon mitään. Onko sulla videointimahollisuutta? Olisi helpompi jelppiä jos pystyt pistämään videon (ilman seinää).

Itellä kickup on melkeen aina ensin toinen jalka ja sitten toinen perässä. Treenaan kyllä molemmilla jaloilla, sekä molemmilla.

Ootko kokeillu kickuppia molemmilla jaloilla tuck -versioon? Siis niin että jalat on koukussa ja polvet tulee tavallaan "eteen" ja pakottaa olkapäät parempaan linjaan tasapainopisteen ollessa alempana ja näinollen pystyssäpysyminenkin on helpompaa? Ja tästä sitten nostat jalat pystyyn..

tuohon tyyliin: http://i726.photobucket.com/albums/ww269/mika90_photo/DSC00067.jpg

Onko jollain heittää vinkkiä, tuon hollow hold neuvon kanssa käsilläseisonta parani huomattavasti. Ongelma on kuitenkin se että kun potkaisen ylös, menee jalat aina automaattisesti pitkälle yli ja selkä kaarelle ja vain seinää vasten pystyn korjaaman tuon asennon ja sitten siirtymään vapaaseen seisontaan?

Harjottelua niin kyllä se sieltä tulee. Muistaa noudattaa niitä jo moneenkertaan läpikäytyjä ohjeita, lukee ne vielä vaikka hi-taas-ti lau-se ker-ral-laan ja ajattelee miten ne neuvot konkreettisesti otetaan käytäntöön mukaan. Käsilläseisonnassa "tasapaino" perustuu melkein kokonaan voimaan. Ja voima on taito jonka oppii harjottelemalla. Käsilläseisonta on kuitenkin suhteellisen monimutkanen tapahtuma ja sitä ei opita hetkessä. Useimmiten touhu on kuitenkin kiinni olkapäiden liikkuvuudesta, taikka enemmänkin sen puutteesta.

Iso apu on treenien videoinnista. Eli kuvaa itteäs niin varmasti ymmärrät näkemäs perusteella mikä mättää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jepjep, melkeen päivittäin tulee treeniä väännettyä kyllä! Nyt vähän täytyy pitää lepoa, tuo selkä alkaa oireilemaan taas kun treenannut kovaa pitkästä aikaa (siinä oli välilevynpullistuma). Yritin muuten varmaan vajaa viikko sitten rekisteröityä tuonne handbalancing-forumille, mutta tunnusta ei ole vieläkään hyväksytty sinne!

Yritin muuten varmaan vajaa viikko sitten rekisteröityä tuonne handbalancing-forumille, mutta tunnusta ei ole vieläkään hyväksytty sinne!

On ollu vähän kiireitä ja jäänyt huomiotta. Nyt toimii.

mulla on 50mm pvc -putkesta väsätyt pikkunojat, ja hyvin on kestäny. google -> "parallettes"

Aivan mahtavaa. Kova jätkä.
Olen kateellinen.
Kuten myös! Vahva ja taitava sälli. Hatunnosto! Kanavalta löytyi myös muita kovia videoita.
Jos vähän Funky Monkey kertoisit vähän taustoista, onko esim. telinevoimistelutaustaa? etc. Ainakin puitteet tuossa videolla on kunnossa. Volttimonttu olis ihan kiva ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom