Westside barbell gymnastics

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No HUHHUH meneppä jo vaikka järvessä käväseen kun alkaa jo mennä yli tää homma! :D

Mutta joo, ei kande liikaa panostaa siihen vatsojen tekoon kun loppupeleissä se ite liikkeen asento on niin "vaikea" että kroppa opettelee sen uusiksi jokatapauksessa.

No niin. Asennon oppimisesta tuo ihmislippu tosiaan näyttää olevan paljolti kiinni. Tänään pystyin jo tekemään pienen pysäytyksen. Tosin koukistin jalkoja hieman. Ja huomenna lisää...

Big guns! Miettinyt ennenkin, että mitä Yuri noilla käsipainoilla tekee? Ajattelin sen olevan joku alkulämmön ottaminen, mutta tuolla kommentti ketjussa joku kertoi Yurin tekevän niillä vasta treenien jälkeen. Onko Childilla tähän jotain ideaa, että miksi? Maitohapot liikkeelle?

Jostain kuullu/lukenu että yuri treenailee painoilla enimmäkseen ihan esteettisistä syistä. Tiedä sitten onko totta, mutta onhan toi kaveri hirveessä kunnossa.

Depe: Olen nähnyt 190cm kaverin tekevän sujuvasti ihmislippua lampputolpassa, eli pitäisi olla mahdollista myös sinulle. Olet oikeassa siinä että pitkille ne ovat haastavampia. Lähinne sen takia että pidemmät ovat painavampia eli ei saa olla hirveästi ylimääräistä läskiä eikä ylimääräistä lihasta( Onko sellaista olemassa? ).

Joo, kyllä mä kanssa lueskelin, että on noita voimistelijoita ollut ihan pitkiäkin kavereita, mutta ei ne ihan maailman huipulle tietenkään ole päässet. Ilmeisesti just renkaat on sellainen kaikkein pahin väline pitkälle. Pakostihan sitä "painospiteen momenttia" tulee pitkälle esim. ihmislipussa enemmän kuin lyhyelle kaverille.

No, eipä noi leverit yms. ole lähelläkään, mutta se nyt ei johdu tuosta pituudesta vaan lähinnä laiskuudesta ja heikkoudesta ja vasta-alkajuudesta, ja noista selkävaivoistakin. Kumma juttu kun selkä on satavarmasti tällä hetkellä vahvimmillaan ja parhaimmassa kunnossa, mitä se on ikinä ollut, mutta sitten noi leveriyritelmät saa sieltä aina jonkun lihaksen ärtymään ja sitten ei taas yritellä vähään aikaan.

Mut enpä mä valita. Touhuillaan pikku hiljaa, ja katotaan missä ollaan vaikka vuoden päästä. Tai kahden. Toivottavasti ainakin kovassa kunnossa. Jos ei leverit onnistu, niin mä ainakin yletän kuitenkin sit ylähyllylle. :D

Ilmeisesti just renkaat on sellainen kaikkein pahin väline pitkälle.

Näin todellakin on.

Čuk ja Bučar (2000) vertasivat t-testillä eri rengasspesialisteja (n=9) muihin voimistelijoihin (n=31). Heidän mukaansa rengasspesialisteilla on pienempi kehon pituus ja he ovat kehon tyypiltään enemmän mesomorfeja. Taulukossa 8 on vertailtu vuoden 2000 hypyn ja renkaiden olympiavoittajien antropometrisiä ominaisuuksia.

https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream...ahomäki_Eero_Telinevoimistelux.pdf?sequence=1

Onhan se nyt ilman tutkimuksiakin selvää (vaikka onkin erittäin mielenkiintoinen tutkimus!), että lyhyelle kaverille (kaltaiselleni kääpiölle, 173cm 72kg) human flag, leverit ja kaikki vaakatasossa suoritettavat liikkeet on lyhyemmän vipuvarren takia helpompia. Mutta ei se toki pitkälle kaverille mahdotonta ole. Saan mäkin parin kilon nilkkapainoilla nuo aikaiseksi (vaikka, ei se tietysti sama asia olekkaan).

Edit. Mun ei tarvii kumartua sinne alahyllylle :)

Big guns! Miettinyt ennenkin, että mitä Yuri noilla käsipainoilla tekee? Ajattelin sen olevan joku alkulämmön ottaminen, mutta tuolla kommentti ketjussa joku kertoi Yurin tekevän niillä vasta treenien jälkeen. Onko Childilla tähän jotain ideaa, että miksi? Maitohapot liikkeelle?

Veikkaan että Yuri ei "treenaa" vaan harjoittelee nimenomaan rutiineja. Rutiinin jälkeen (kun siinä ei varmasti sällillä kovin kuuma kerkeä tulla = melkein täydellinen maksimivoimatreeni) esimerkiksi käänteispyramiditreenissä suositellaan että kuormitusta vähennetään ja tehdään enemmän toistoja jotta saadaan volyymia nostettua, joka sitten kantais hypertrofiaan.

Eli joo, esteettisistä syistä, kuten merkkari sanoi. Ja itseasiassa Yurilla voi olla taustalla loukkaantumisia, ja tollanen adhd-hauiskääntösarja aina työsarjan/rutiinin loppuun puskee verta ja ravinteita liikkeelle, ja nimenomaan niitä kuona-aineita irroittelee.

Sama ku oisin ollu hiliaa mutta määinpä nyt kun paikalle satuin. ^^

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No profiilissa joillakin lukee :D Olen ite 181cm kun suoristan painijanryhtini, eli normaalisti siis olen jotain 170cm... -_-

Nyt mulle selkis, että miksi en saa tehtyä Victoriania ja Danny saa. Danny on vaan 161cm ja painoa 57kg. Helppoa, kun on noin pieni. *sark*

http://www.sports-reference.com/olympics/athletes/ro/danny-rodrigues-1.html

Joo. Naurettavan helppoa...

Mutta 190 cm pitkälle tuo voisi olla jopa mahdotonta ellei noin 40 cm pituudesta koostuisi äärimmäisen kevyestä coneheadista.

edit. Minulle siis pituus ei ole tekosyy heikkoon suoriutumiseen esimerkiksi renkailla. Ei ole niin paljon vartta.

Itse meinaan kyllä sinnikkäästi saada painon sinne 75kilon tienoille ennen vuodenvaihdetta. Talvella oli paino siinä 88-90kg, ja nyt näyttäs olevan 80-81kg aamupaino. En tiedä miten se lasketaan, mutta kuina suurelta tuntuukaan jo vaikka kilon lisäys painoon jossan human flagissa, planchessa, iron crossissa, tai ihan perus levereissäkin..?

Kun miettii että jaksaa nostaa rautakangen suht vaivattomasti, mutta yritäpä nostaa ja pitää se sama rautakanki vaakatasossa pitämällä toisesta päästä kiinni. It´s all about the leverage, bitches!

Suositut

Back
Ylös Bottom