Westside barbell gymnastics

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Heh. Kiitokset kehuista, tyttö oli otettu ;) Parasta tässä kaikessa on, että likka on ihan innoissaan tekemässä näitä kaikkea, ei tarvitse patistaa yhtään. Ennemmin joutuu renkaille odotteleen omaa vuoroaan. Olen aika varma, että likka vetäisee renkailla pian skin the catin ;)

Kuten fiksuimmat tajus, leukoja Aada ei jaksa vielä kun yhden puolittaisen, mutta tällä harjoittelumäärällä sekin taitaa olla vaan ajan kysymys. Vanhempi sisar (8v) saa kyllä 3 tehtyä, että mallia löytyy kotoa.

Ei jumanklavita! Nyt vasta tajusin, että täällä on tällainen ketju. En ollut tajunnut mitä otsikko (westside barbell...) tarkoittaa, enkä ikinä jaksanut avata ketjua. Mahtavia ohjeita löytyy näköjään! Olen itsekin treenaillut jonkin aikaa tavallisen kuntosalitreenin ohella omalla painolla. Tällä hetkellä menee mm. yhden käden leuka, front lever ja back lever. Työn alla ihmislippu ja muscle up, jotka molemmat vaativat vielä paljon harjoittelua.

Noniin.. Ekaa kertaa kuukauteen käsilläseisonnassa. Voin kertoa että 8kg painavampana ei olekaan enään niin kevyt keissi tuo seisonta, mutta onpa kiva huomata että käsi paranee pikkuhiljaa. Seisoin blokkien päällä, en uskaltanut flätillä vielä, mutta seisoinpa kumminkin. Perse ja takareidet tuntuu painavan koko ton 8kg ja enemmänkin. No, ei se haittaa, jospa taas pari kertaa viikkoon alkais blokeilla seisoskeleen ja pikkuhiljaa rakentais takasin seisonnat ja punnerrukset.

Tuli taas pieniä onnistumisen tunteita rengasharjoittelussa, jossa onnistui L-sitistä käsilläseisontaan+ pari ks-punnerrukset(jalat hihnojen sisäpinnalla), josta staattisiin elbow-pitoihin, josta lopuksi L-sit straddleen. KS-punnerrukset renkailla olivat varsinkin iloinen yllätys!

Nyt on treenailussa takaperin rullauksella Muscle Upiin. Etuperinrullaus toimii, mutta takaperin vaatii taas aikalailla lisää jerkkua!

Antakaapa jotain vinkkiä tuohon ihmislipun treenaamiseen. Pitäisikö vain yrittää sisukkaasti saada jalkoja pysymään horisontaalisesti, vaikka tällä hetkellä en pysty kuin hieman hidastamaan jalkojen alastuloa? Vai miten hommaa lähestyisi?

Entä muscle up? Olisiko helpompi aloittaa false gripillä ja vasta sen onnistuttua tavallisella otteella?

Hyvä Jukka!
Oma käsilläseisonta renkailla polkee kyllä ihan paikallaan. On kuin notkoselkäisen variksen rävellys. Pääsen kyllä l-sitistä käsilläseisontaan varsin helposti ja muutama ks-punnerruskin menee, mutta asento on kyllä kaukana kauniista. Täytyy varmaan alkaa treenaan (renkailla) välillä jotain muuta.

Planche sentään etenee. Full Planchea sain pidettyä suht suorin käsin 3-4sek. Oikealla tiellä ollaan. Lisää treeniä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Antakaapa jotain vinkkiä tuohon ihmislipun treenaamiseen. Pitäisikö vain yrittää sisukkaasti saada jalkoja pysymään horisontaalisesti, vaikka tällä hetkellä en pysty kuin hieman hidastamaan jalkojen alastuloa? Vai miten hommaa lähestyisi?
Tee juuri tuota, eli hidastat alastuloa. Sisukkaasti vaan, kyllä se siitä pikkuhiljaa.

Ps. Tee molemmin puolin. Mulla kävi niin, että mun alkuun heikommasta puolesta tulikin vahvempi.

Jos jatkan vielä hieman tätä yksinpuhelua. Ihmislipussa kannattaa alusta asti kiinnittää huomiota siihen, että yläkäsi on suorassa. Itse en tätä tehnyt ja yläkäsi hakeutuu edelleen hieman koukkuun, vaikka yritänkin kovasti päästä huonosta tavasta eroon. Lisäksi suosittelen heti alusta asti treenaan jalat suorana vaikka se kovasti tehtävää vaikeuttaakin. On sitten helpompi myöhemmin tehdä ihmislippu puhtaasti. Menee luonnollisemmin.

^
Jalat suorana olen tehnyt, vaikka se aika epätoivoiselta vielä tuntuukin. Välillä ei saa jalkoja hidastettua oikeastaan yhtään, välillä taas aavistuksen. Saa nähdä, onnistuuko ikinä. Yhden käden leukakin tuntui lähtevän helpommin liikkeelle.

Pieni vinkki tuohon ihmislippuun: Kun pääset vaakatasoon ikäänkuin taivutat lantiota niin, että ylempänä oleva lantion puoli taipuu hivenen taakse. Tavallaan siis napaa käännetään osoittamaan ylöspäin. Ei tietenkään niin paljon, että käännyttään kokonaan, vain hivenen. Auttaa pitämään tarvittavan keskivartalo jäntevyyden.

Tuossa mun HF-videossa (mainos) voi huomata sen: http://www.youtube.com/watch?v=FISwTLnhCx4

Miksei ihmiset stradlaa jalkoja lipussa?

Miksei koukista?

Ite sain omat liput pidettyä kun aloitin ekan viikon harjottelemalla koukistetuilla jaloilla, seuraavalla viikolla suoristin toisen ja pidin toisen koukussa, sitten stradlasin ja sitten pysyiki jo pari sekkaa suorana.

Miksei ihmiset stradlaa jalkoja lipussa?

Miksei koukista?

Ihan hyvä kysymys ja ainakaan mulla ei ole tuohon vastausta. En tiedä miksi en ole koskaan treenannu stradlaamalla. Front- ja back levereitä treenasin jalat suorina. Ihmislippua jalat suorina ja nyt Planchea jalat suorina (jätin myös frogit ja tuckit väliin). Mulla tää on toiminut. Tie voi olla pitkä ja kivinen, mutta se on toiminut. Ei ole kaduttanut.

Pieni vinkki tuohon ihmislippuun: Kun pääset vaakatasoon ikäänkuin taivutat lantiota niin, että ylempänä oleva lantion puoli taipuu hivenen taakse. Tavallaan siis napaa käännetään osoittamaan ylöspäin. Ei tietenkään niin paljon, että käännyttään kokonaan, vain hivenen. Auttaa pitämään tarvittavan keskivartalo jäntevyyden.

Tuossa mun HF-videossa (mainos) voi huomata sen: http://www.youtube.com/watch?v=FISwTLnhCx4

Hyvä vinkki, kiitos! Kuinkahan usein tuota ihmislippua kannattaa treenata? Työpaikaltani löytyy puolapuut eli periaatteessa voisin käydä tuota harjoittelemassa vaikka joka päivä ja vieläpä useamman kerran päivässä lyhyitä pätkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom