Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Frog standia päätin tuossa juuri kokeilla ja siinä 15 min tuhertelin semmosia 2-3 sekunnin pitoja kunnes jutun jujun ymmärsi ja rupesi tasapainoa löytymään, sitten rupesi jo pysymään semmosia 10 sekunnin pitoja. Kädet kyllä kestäisi vielä pidempään mutta joko liukuu kyynerpäät irti tai alkaa kramppaa takareisi.

Tuossa pari kuvaa tuosta rengassetistä.

paha kyllä sanoa mikä noissa on ideana. Mulla on ilmeisesti vanhempaa mallia. Omat renkaat on valkoset eikä niissä ole mitään logoa, eikä liinan päässä mitään lenkkiä. Tuo solkikin näyttäis olevan erilainen. Go figure.

paha kyllä sanoa mikä noissa on ideana. Mulla on ilmeisesti vanhempaa mallia. Omat renkaat on valkoset eikä niissä ole mitään logoa, eikä liinan päässä mitään lenkkiä. Tuo solkikin näyttäis olevan erilainen. Go figure.

Itse ratkaisin kyseisen ongelman siten että leikkasin päässäolevan lenkin irti ja poltin sytkärillä ettei ala purkautumaan. Lenkki ei luista soljessa kun se pudotetaan ns. vastakarvaan. :rolleyes:

Itse pähkäilin saman ongelman kanssa noilla renkailla vajaa kuukausi sitten. Ei tuntunut käyvän järkeen lainkaan. Sitten tajusin vetää sitä toista päätä niin, että siihen muodostui iso silmukka, sitten heitin sen silmukan esim.leuanvetotangon yli ja renkaan sieltä läpi ja kiristin. Ei tuosta mitään selvää kyllä nyt saa. Mutta piti siis vetää se silmukka toiseen suuntaan, koitan kotona katsoa jos keksisin jonkun fiksumman selityksen renkaat vieressä.

Itse ratkaisin kyseisen ongelman siten että leikkasin päässäolevan lenkin irti ja poltin sytkärillä ettei ala purkautumaan. Lenkki ei luista soljessa kun se pudotetaan ns. vastakarvaan. :rolleyes:

Joo, toi on kuulemma yks tapa, miten noiden renkaiden kanssa voi tehdä. Onko tuo sytkärillä poltettu pää kestänyt miten? Ja meneekö se hyvin läpi siitä soljesta?

Itse pähkäilin saman ongelman kanssa noilla renkailla vajaa kuukausi sitten. Ei tuntunut käyvän järkeen lainkaan. Sitten tajusin vetää sitä toista päätä niin, että siihen muodostui iso silmukka, sitten heitin sen silmukan esim.leuanvetotangon yli ja renkaan sieltä läpi ja kiristin. Ei tuosta mitään selvää kyllä nyt saa. Mutta piti siis vetää se silmukka toiseen suuntaan, koitan kotona katsoa jos keksisin jonkun fiksumman selityksen renkaat vieressä.

Joo, tuo pujotustyyli on ilmeisesti se "virallinen" tapa (tuolla on aiemmin ChildInTimelta ansiokas piirustus aiheesta). Kyllä mulle tuli suht nopeasti mieleen tuo tapa, mutta tuo on tosiaan siitä vähän kökkö, että hirveän korkealle tuota et voi virittää, jos haluat vielä saada ne irti ilman tuolia/tikkaita yms. Esim. tosiaan mä voisin tuossa pihan leikkipaikalla käydä heittämässä renkaat tuollaisen keinun kehikkoon kiinni tuolla silmukkatekniikalla, mutta se palkki on niin korkealla, että liinoja ei ilman jotain koroketta tule saamaan irti. Toki tuossa kekseliäs kaveri nopeasti taikoo jollain parilla narun pätkällä ja "metallisilla lenkeillä" jatkot tuolle, jolloin noita voi käyttää sitten sillä tavalla järkevästi muutenkin, eli ettei tarvitse mitään silmukkaa. Tai jotain...

Ei noi mitkään ihan täydelliset renkaat kyllä ole, mutta ajanee asiansa.

Fuck, mikä noiden "metallisten lenkkien" virallinen nimi on? Siis esim. mitä tässä kuvassa on noiden narujen päässä?
strap_xlg.jpg

PS. Kai te kaikki renkailla treenavat näytätte suurin piirtein tältä?
yuri_211.jpg

Mites renkailla muutes ihan vaikka tuollainen support hold (eli että pidät itseäsi siinä vaan paikallaan renkaiden varassa kädet suorina) tehdään oikeaoppisesti? Tai lähinnä mietin, että ranteiden asennollahan tuossa vähän pystyy ehkä helpottamaan, eli että nojaa vaan rankasti niihin renkaisiin?

Fuck, mikä noiden "metallisten lenkkien" virallinen nimi on?

karbiinilukko.

support hold, l-sit ym. sekä myös käsinseisonta renkailla tulisi pyrkiä suorittamaan "rings turned out".

PS. Kai te kaikki renkailla treenavat näytätte suurin piirtein tältä?
yuri_211.jpg

Joo, oon saman näkönen hiuslinjasta ylöspäin.

Täytyy sanoa että Yuri on voimistelutreenille se mikä Ido on paleolle ja Morozov on kahvakuulailulle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon taas vähän monen vaiheilla treenissä.

Oon funtsinu, että selkeesti nopeiten (lähes päivittäin) tulee kehitystä liikkeessä kuin liikkeessä jos sitä treenaa GTG tyylillä, ja jättää kokonaan tommoset pumpahtavat treenit pois. Nyt mm. full rom hspu paralleteilla on ihan piece of cake. Viikon olen nojapuilla sitä treenaillut, ja joka treeneissä (eli kolmesti viikkoon) olen tehnyt 5x1 sarjaa liikettä ja pitänyt 3-5min lepoa, jonka aikana neppailen jotain ihan muuta. Mannaa, frontleveripitoja, jumppaan ulkokiertäjiä, teen pistooleja tai muuta tumputusta.

Sama voimapyörässä. Olen joka työpäivänä joka kahvitauolla tempassut 2-3 suorin jaloin toistoa, ja joka ikinen kerta on ollut edellistä helpompi ja "varmempi" ja nykyään menee jo 100% "open shoulder" asennossa 3 toistoa läskirullaa. Paremmin kuin kuukausi sitten, jolloin ei mennyt ainuttakaan.

Freesinä pysyminen treenissä ku treenissä = helvetin nopeaa kehitystä.

Miksi siis pumpata, tai tehdä ylipäätään "rankkoja" treenejä? (Tämä voi tarkoittaa esim liian montaa liikettä samalle päivälle, liian tiuhaan tahtiin, liian monta toistoa, liian raskaita/pitkiä isometrisiä = liikaa kuormaa tekniikan kustannuksella..) Mun vastaus: Pelkään että ne lihat mitkä nyt kesäsesongilla on alkanut paistamaan läpi lähtee olemattomiin kun ei aktivoi niitä yhtä rajusti.

Silti voisin takoa selkärankaan itselleni, että lihas kasvaa ja kehittyy pitkällä aikavälillä, eikä yhden päivän "tehotreeneistä" ole oikeastaan kuukauden, tai viikonkaan mittakaavassa mitään muuta kuin haittaa. Pitkä palautus = paljon aikaa "poissa pelistä." Kun taas GTG-tyylisessä treenissä viikon kumulatiivinen totaali onkin helvetisti raskaammilla painoilla tehty helvetisti enemmän liikkeitä.

Vertaa nyt vaikka 3x viikkoon 3x3 käsilläseisontapunnerruksia. Teet siis 27 toistoa, joista viimeisessä treenissä viimeisessä sarjassa voi hyvinkin jäädä osa tekemättä väsymyksen takia. Teet noin 20 "puhdasta voimatoistoa." Samalla kärsit todennäköisen intensiteetin tuomasta DOMS-helvetistä ja liian nopeasta uupumisesta.

Sen sijaan voi tehdä joka päivä aamulla ja illalla 1x3. Viikon kumulatiivinen totaali on 30 toistoa, ja aivan takuuvarmasti paremmalla tekniikalla, joka kehonpainoliikkeissä on poikkeuksetta suuremmalla kuormalla meillä itsekriittisillä urbaanininjoilla. Loppuviikosta voi olla että aamutoistot ei luista, ei hätää, jaa toistot pitkin päivää. Iltatoistot luistaa varmasti (biologisen kellon mukaan voimatreenille suotuisinta aikaa ois noin 9-10h heräämisen jälkeen) ja jos ei luista, älä huoli, olet jokatapauksessa jo ylittänyt "kroonisen bodytreenin" volyymin ihan huomaamatta, ja taitoa on karttunut viikon aikana enemmän kuin koko kuukauden aikana.

Se, mistä en ole varma ja miksi en itse tätä kokonaisvaltaisesti toteuta, on että lihassolujakin on monenmoista. GTG ei välttämättä toimi räjähtävien/repivien liikkeiden kanssa = aiheuttavat liikaa traumaa = palautuminen on vaikeampaa = pienempi volyymi jne.. Joten ne pitäis sitten jättää pois, tai niille pitäis kehittää oma paikka treeniohjelmassa. Jos treenaa esim kolmea liikettä, on siinäkin jo "ihan liikaa" GTG tyyliin. Mulla on nyt Frontlever ja voimapyörä. Pistooleja voi tehdä aina, niitä ei lasketa, en ainakaan itse tee jaloilla yhtään mitään näissä hommissa... joten teen kahta liikettä. Liikkeet kannattaa valita ehdottomasti "nopeimpien" liikkeiden mukaan. Fronttiin on nopea hypätä, siitä on nopea tulla alas. Plancheen ei, käsilläseisontapunnerruksetkin ovat aika hiinä ja hiinä ja backleverikään ei ihan kamalan nopea ole hakea. Kuitenkin omaa kroppaa kuuntelemalla ja samurailuokan itsekuriin tukeutumalla lopetetaan se fucking liike ja pidetään 2-3h tauko jos ei toisto onnistu. Ei siis hypätä apinan raivolla asentoon ja survota toistoa läpi että "menihän se" kun on vielä monta päivää aikaa tehdä se hyvä toisto sinne vanteen sisään joka päätä kiristää.

GTG:n toimivuuden tae: Lopeta ajoissa, tiedä milloin lopettaa, tiedä milloin olet valmis tekemään seuraavan sarjan ja odota siitäkin vielä pieni hetki ennen kuin teet.

Tän postin pointti oli taas purkaa omaa ahdistusta treenien kans: Mitä helvettiä teen salilla kun meen, vedän maasta 2-3 toistoa ja loppuajan pelleilen erinäisiä liikkeitä joita voisin tehdä missä tahansa muuallakin? Ja vastaus omaan kysymykseen: Säilytän lihasmassaa räjähtävillä liikkeillä kuten muscleupeilla ja kahvakuulatempauksilla. Eli käytännössä voisin siirtää kokonaan himaan treenit, ja paneutua tuohon lihasmassan säilytyksen yhtälöön: Onko räjähtävät liikkeet (nopeiden lihassolujen aktivointi) välttämätöntä, kun kaikki "hitaat" nostotkin ovat kuitenkin nopeita oikeasti? Tavoitteena ei ole vertti eikä kummempi akrobatia, joten en usko että lajikohtanen harjoittelu on tarpeellista näille voimataidoille.

EDIT: Ja tän postin pointti oli myös koota kasaan miksi WODien teko on yhtä tyhjän kanssa jos on selkeät tavoitteet mihin tähdätä (full planche, oac, oahs, p2hs, dragonflag/rollout jne)

EDITTIÄ: Vielä se, että tää homma pätee siis muuhunkin treeniin kuin vaan voimisteluun, ja kantaa paremmin kaikkialle muuallekin sitten kun sen sopivasti yhdistää isompaan konseptiin. Esimerkkinä on että olen nyt alkanut tekemään joka päivä tasan yhden toiston (molemmalle puolelle) turkkilaista ylösnousua kahvakuulalla, ja olen tällä hetkellä 0.6x omapainossa ilman kummempia irvistelyitä. Tämä varmasti kantaa näihin voikkahommiin.

Nyt mm. full rom hspu paralleteilla on ihan piece of cake

Ja mä kun luulin että sä oot vielä normaali kuolevainen :wtf:

GTG:stä olen aikalailla samaa mieltä. Lähiaikoina treeni on ollut juuri sitä, kun on koettanut oppia liikkeet jälleen uudestaan sairauden jälkeen, ja tuntuu olevan huolettomampaa koko meno. En vaan ole millään tarpeeksi kärsivällinen, vaan parin kolmen päivän jälkeen tulee semmonen olo, että mitä jos kuitenkin tekisi normaalia WODia, vaikka itse on huomannut, että GTG toimii paremmin. Jokin psykologinen juttu siinä on, kun väen vängällä haluaa treenata kovaa jotta saisi taas seuraavat päivät olla paikat juntturassa.

Mites nuo staattiset olet ohjelmaan sovittanut? Frontti nyt ei olisi paha, mutten itse ehkä viitsisi ottaa planchea tai muuta tämmöiseen pitkinpäiväätreeniin mukaan, kun pelkää, että tulee nivelet ja jänteet kipeiksi.

Mites nuo staattiset olet ohjelmaan sovittanut? Frontti nyt ei olisi paha, mutten itse ehkä viitsisi ottaa planchea tai muuta tämmöiseen pitkinpäiväätreeniin mukaan, kun pelkää, että tulee nivelet ja jänteet kipeiksi.

Yksinkertaisesti: En ole. Ainoa staattinen liike tällä hetkellä jota teen (satunnaisen ihmislipputreenin ohella) on tuo frontti. Mannan middle-split-hold ja rengaspidot (wide L & Shoulderstand) on kans semmosia joiden kans leikin, mutta jostain syystä vaikken ole shoulderstandiakaan treenannut niin sekin menee ihan iisisti. Luulen että nuo HSPUt tekee sen. Planchea en oo treenannu, voi olla ettei enään mene edes se straddlebastardi.

EDIT: Ja fronttiinkin vedän itseni asennossa valmiiksi, pidän 3s, lasken hallitusti alas, vaihdan jalkaa ja teen toisen. Tällä hetkellä oon pohkeen puolivälissä menossa, ensviikolla nilkkaan ja 2vk päästä full frontti. Tämä ois tavoite. Ihan älytön morkkis kun talvella sai 3s pidettyä ihan hallitusti, ja nyt ei mene suorana ollenkaan. Varmaan tekee tuo 4kg painonnousu...

Mulla on rinnassa kuva muistuttamassa tästä filosofiasta. :)

Tuo sun tasapaino firsthandinä on aikalailla paras tapa treenata näitä juttuja. Pitäis vaan ite niellä miehinen ylpeys ja unohtaa kokonaan nuo dynaamiset, kyllä ne lihat (varmaan? Ehkä?) säilyy kun tekee gtg tyylistä treeniä vaikka joka päivä (varmaan? Ehkä?)

Mulla on oikeastaan ongelmana liika lihasmassa = liikaa painoa. Varsinkin jaloissa. Ja ehkä sitä fläsääkin on vähän liikaa. Pudotan tuonne 75-76kg:oon niin alkaa menemään ne side lever pullitkin :) Normi ihmislippua nyt painon pudottua tullu tehtyä sillontällön ja kehitys ollu aivan uskomattoman nopeeta. Toinen jalka suorana ja toinen polvi koukussa vähän reilu 5sek. toissapäivänä täydellisen helposti.

Mun (skilli)treenit on tällä hetkellä tasan tarkkaan tämän näkösiä rakenteeltaan:

olkapäät + ranteet mobbailua ja vähän venyttelyä n.20-30min

1min käsinseisonta vatsa seinää vasten kämmenet n.4-5cm seinästä

n. 30-60min käsinseisontatreeni: staattisia pitoja (straddle ym. jalkojen kanssa pelleilyä, painon siirtoa enemmän toiselle kävelle, jonkun verran kävelyä, press to hs negoja n.10kpl, sekä loppuun pyrin aina tekemään sen 5 x hspu nenä maahan todella puhtaalla tekniikalla.)

tämän jälkeen kierrätän periaatteessa supersarjoina straddle L -> air baby -> (yhden käden) kyynärnoja/krokotiili/quada de rins, teen jokaista n. 6-10 "toistoa", ihan miltä tuntuu.

Myöhemmin päivällä/illalla urkan pihalle ja windshield wipers + ihmislippu -treenit + random pelleilyä.

Taukoja en kato kellosta vaan sitten kun tuntuu siltä niin hommiin. Joskus treenit venyy 3tunnin mittasiksi jos lueskelen samalla vaikka gb:tä tai muuta nettisähläilyä. Joskus selviää tunnilla.

Joka toinenpvä kutakuinkin pyrin tekemään jonkin verran myös samoja treenejä mutta kevyemmin ja paljon vähemmän, ja otan mukaan ehkä rengasrutiinin tai jotain muuta dynaamista + levereitä mutta varsinkin dynaamisia todella vähän noin niinkun yleisellä tasolla. hspu full rom ei mene vielä, ehkä alan siihen keskittymään.

Straddle L on ohjelmassa joka päivä kevyenä versiona n. 3-10x 10sek pitoja.

Ja se ranneongelma oli väärä tekniikka/tottumattomuus tai jotain siihen suuntaan. En "tarttunut" lattiaan tarpeeksi, vaan sormet oli liian suorana kuitenkin, josta seurasi kipuja. Nyt ei ole mitään ongelmaa kun aloin kunnolla kourimaan sitä lattiaa ;)

Ja tosiaan, tottumattomuus tohon krokotiiliin ja air babyyn saatto olla myös syynä. DUnno, mutta nyt on ilo treenata kun ei ole ongelmia.

Mulla on kans viime aikoina tullu rengastreenien jälkeen kiputiloja käsiin. Täytyis väliin muistaa pitää lepopäiviä, mut on vaikeeta kun omaatuntoa kolkuttaa heti kun on hetken treenaamatta. Rengastreeneissä vähäkin tuntuu joskus olevan liikaa kropalle.

Tuo käsilläseisonta on kyllä mukavaa touhua kunhan itekin muistais pitää taukoa joskus pari-kolme pvää. Joka kerta on vaan helpompaa pysyä. straddlestä ei enää kaadu mihinkään vaikka olis 100m/sek. tuulta. myöskin varmuutta on tullu senverran että pystyy tosissaan keskittymään siihen olkapäiden aukasuun (kainalot niin eteenpäin kun vaan pystyy), ja nyt sen vasta tajuaa miten tärkeetä se on tasapainon kannalta. Helppoa, helppoa. Oon alkanu siirteleen painoa viidelle sormelle mutta ei oikeen vielä luonnistu. Pelkkä painon siirto onnistuu mutta jotenkin se tasapaino katoaa kun yrittää nostaa kämmentä maasta toisella kädellä.

Ja sanoisin vielä sellasen pointin mikä itsellä oli paha virhe: heti kun tuntuu vähänkään luonnistuvan -> pois sieltä seinän vierestä!!!! tulee se varmuus ja opetelkaa se "kaatuminen" toiselle puolelle niin ei rupea pelottamaan se tasapainon lähtö. Itse sahasin talvella/keväällä jatkuvasti seinä takana niin eihän siinä mihinkään kehittynyt. Tai no kehittyyhän se syöpäkin mutta ihanneoloissa sekin paremmin.

Ei mulla muuta!

Perhana, kun straddle back leveriä jaksais pitää sen 3-4sec, mutta koskee liikaa oikeenkäden kyynärpäähän. Pittää tehdä kevyempää versiota silloin ei satu yhtään.

Kaverin houkuttelemana aattelin käydä salilla ma-ke-pe ja mietin tossa liikkeitä mitkä auttais tässä kehonpainopelleillyssä. Kotona treenaan muina päivinä planche, back lever, l-sit, front lever ja käsilläseisonta.
Saliliikkeiksi aattelin dippi, leuanveto vaihtelen myötä ja vastaotetta, pystypunnerrus, maastaveto ja kyykky. 5x5 tai jotain. Kommenttia otetaan vastaan. Pitäiskö joku liike tai vastaavasti poistaa?

Suositut

Back
Ylös Bottom