Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Opeteltiin muuten Kristiansenin johdolla tuola workshopissa myös krokotiiliä (one arm elbow lever, baby freeze) sekä air babyä, jotka on sanojensa mukaan suhteellisen hyödyllisiä tasapainoa ja koordinaatiota vaativia temppuja osata. Tietenkin niitä kun ei ollut aikasemmin harjotellut niin ei mennyt kun jotenkuten kahdella kädellä, mutta aivan varmasti nyt kun sain opastuksen oikeaan tekniikkaan aion ko. hommat harjoitella. Suht helposti tuossa kun nyt kolmannen kerran niitä kotona treenailin niin menee jo krokotiili muutaman sekunnin jalat suorana yhdellä kädellä molemmin puolin.

Ja edelleen tuli todetuksi se että se venyvyys on numero yksi mistä yleensä hommat kiikastaa. Vaikka tuli olkapäiden liikkuvuudesta kehuja niin takareidet on aivan liian tönköt tohon press to handstandiin ja eniten se norski mua kehotti keskittymään nyt venyttelyyn kun asento, tekniikka ja voima on suht hyvällä mallilla (kuulemma) käsinseisonnassa. Kun siis kysyin miten kannattaa tästä eteenpäin jatkaa henkilökohtasia treenejä, niiin "lots of time upside down playing with different leg positions etc." ja venyttelyä, venyttelyä ja venyttelyä. Pancake ja pike stretchit kuntoon niin tulee kaikki helpommaks.

Parin minuutin "solid HS" oli mielestään se raja jonka jälkeen voi huoletta alkaa varovasti koittelemaan yhen käden seisontaa, jota ei oikeastaan loppupeleissä niin hirveästi sivuttu aiheena koska se on niin eri homma kun 2 kädellä. Ainoastaan oli puhetta vähän oikeasta tekniikasta, mm. millä välttää pyöriminen. Ja koska oli puhetta että n. puolen vuoden päästä herra olisi tulossa seuraavaksi, niin aion siihen mennessä treenata niin vitusti että menee se 2min solid hs, ja äijä saa valotella tota OAHS -tekniikkaa ja treenausta enemmän. Se mikä ihmetytti oli se ettei koko workshopin aikana kertaakaan mainittu HS wall walkeja tai cast wall walkeja.

Myös tuon straddle HS:n tekniikkaa ja asentoa siis käytiin läpi siltä osin että siinähän jalkaterien pitää olla aavistuksen edessä ettei lähe paketti kaatumaan. Ite oon tuota treenannu jonkun aikaa jo aikasemmin, ja yllätykseksi ne jalat oli liian takana vieläkin useimmiten.

Mutta siis ainakin mulle tuo workshoppi oli sellanen motivaatiobursti treeneihin jo sen osalta että näki ihan livenä miten joku vetää oikealla tekniikalla hommat, eikä vähiten senkään takia että selitti vielä miten tehdä juttuja oikein ja emmätiedä, informaatiota tuli niin paljon että vieläkin on ihan sekasin. Suurin osa tuli kyllä sisäistettyä, ja osa oli kyllä sellaista mikä oli tiedossa mutta ehkä se käytännön toteutus oli jäänyt kuitenkin vähän puolitiehen.

Ja se planchen oikea tekniikkakin tuli käsiteltyä, joka on siis sama kuin maltesessa ja iron crossissa: ne olkapäät eteen ja selkälihakset mukaan hommaan! Siis kuten scapular punnerruksissa se yläasento:

Lisäksi tuli muutamia hyviä venytyksiä joista en ollut tiennyt. Se yksi joka tehtiin parin kanssa aukaisi kyllä koko oikeastaan koko yläkropan helvetin hyvin. Mikähän sen "parivenytyksen" nimi on?

Kaiken rahanarvon yläpuolella olevan treenaukseen liittyvän tiedon lisäksi pakko sanoa että on kyllä asiallinen kaveri ja osaa opettaa näitä juttuja. Suosittelen muillekin, ja itse menen kyllä myös seuraavallakin kerralla se on varma koska menin jo lupaamaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heti meni määrin kun aloin neuvomaan support holdista :jahas: Hyvä että korjasit Chiltti. Haittaako jos sanon sua Chiltiksi?

Heti meni määrin kun aloin neuvomaan support holdista :jahas: Hyvä että korjasit Chiltti. Haittaako jos sanon sua Chiltiksi?

Ihimeesä.

Merkkari & Seminaari

Täytyy kattoa jos seuraavalla kerralla ois varoissaan niin vois käydä vilkaseen maikkelin livenä. GBllä juttelin privaviesteillä, ja sano just tuota samaa, eli venyvyys kondikseen jonka jälkeen "lots of upside-down playing around with different head- and leg positions."

Selitätkö krokotiilin / otatko kuvia että sais ideaa miten liike tehdään?

Benny & TRX

Huh että hajosin ku katoin noita TRX videoita. Nehän on ku heikkoja voimistelijoita :D Mitä noilla voi tehä mitä ei voimarenkailla pysty paremmin toteuttaan?

Parhaat oli noissa videoissa kamalat testobuustibiisit taustalla ja navy seal armeijahousut jalassa ja jätkät tekee jotain vitun punnerrusta ja soutua. No, whatever gets the job done jne. Eipä lähteny TRX tilaukseen.

Nyt kun olen lukenut koko threadin läpi uskaltaa itsekin kirjoittaa jotain. Motivaatio temppujen reenailuun on taas räjähtäny kasvuun tän ketjun ansiosta.

Onko kenelläkään kokomusta ja vinkkejä antaa ihmislippuun? Tällähetkellä menee n. 5s jalat koukussa paremmalla puolella ja huonommalla n.3s. Hieman ihmetyttää noinkin iso ero puolien suhteen.

Kaikki bjj:tä harrastaneet tietänee voimistelun täydentävän sen harjoittelua loistavasti. Nyt haluaisin kuulla KOKEMUKSIA reenien sovittamisesta aikataulullisesti yhteen. Tietenkin se on valintoja missä haluaa kehittyä paremmin. Joten mielellään kokemuksia 2 kertaa viikossa bjj + enemmän jumppaa. TAI vaihtoehtoisesti 4 kertaa bjj + vähemmän jumppaa. Miten on toiminut? Miten olette sijoittaneet harjoitteet viikko ohjelmaan?

Selitätkö krokotiilin / otatko kuvia että sais ideaa miten liike tehdään?

Se on aika yksinkertanen loppupeleissä. Mulla toimii parhaiten sormet takaviistoon, niinkun planchen kanssakin. Katot vaan että käden kulma on 90astetta, ja laitat toisen käden tasapainoa antamaan aluksi eteen. Jos tuntuu helpommalta niin aluksi jalat vähän koukkuun. http://www.beastskills.com/tutorials/tutorials/56 tuolahan tuo on melko hyvin selitetty.

edit: itsellä tuli ranteet melko kipeäksi tuota treenatessa koska venyvyys ranteissa on mikä on, ja tuo pakottaa mun ranteet yli sen kulman mikä on käsinseisonnassa, eli menee alle 90asteen kait. Mutta venyypähän nekin perkeleet. hauska skilli opetella, vielä hauskempi olis osata? pysyy se yhellä kädellä sellaset 5sek hyvässä lykyssä :rolleyes:

Onko kenelläkään kokomusta ja vinkkejä antaa ihmislippuun? Tällähetkellä menee n. 5s jalat koukussa paremmalla puolella ja huonommalla n.3s. Hieman ihmetyttää noinkin iso ero puolien suhteen.

Käsilläseisontapunnerruksia ja yhdenkäden roikkuja tangosta. Kun menee täydellä liikeradalla 6-8 käsilläseisontapunnerrusta voi aika varmuudella pidellä ihmislippua.

Kaikki bjj:tä harrastaneet tietänee voimistelun täydentävän sen harjoittelua loistavasti. Nyt haluaisin kuulla KOKEMUKSIA reenien sovittamisesta aikataulullisesti yhteen. Tietenkin se on valintoja missä haluaa kehittyä paremmin. Joten mielellään kokemuksia 2 kertaa viikossa bjj + enemmän jumppaa. TAI vaihtoehtoisesti 4 kertaa bjj + vähemmän jumppaa. Miten on toiminut? Miten olette sijoittaneet harjoitteet viikko ohjelmaan?

Ite tein BJJ-aikoina voimalisänä ennen treeniä staattisen treenin. Eli 1min työtä seuraavissa liikkeissä:
- L-sit
- Frontlever
- Backlever
- Planche

Jos dynaamisia haluat tehdä, niin suosittelen ihan omia päiviä näille. Rengasrutiinit omana päivinä vähintään. Tämä siis mun näkemys, voit tieten tehdä neki voimalisinä, mutta ei kannata varmaan pidättää hengitystä räjähdysmäisen kontrollinkehityksen toivossa.

Huh että hajosin ku katoin noita TRX videoita. Nehän on ku heikkoja voimistelijoita

Kaikki vasta-alkajat eivät ole vahvoja voimistelijoita. Jotkut liikkeet osaavat olla aloittelijoille suorastaan mahdottomia ja tuolta osaa löytää täydennystä muuten vajaaksi jäävään treeniin.

Kaikki vasta-alkajat eivät ole vahvoja voimistelijoita. Jotkut liikkeet osaavat olla aloittelijoille suorastaan mahdottomia ja tuolta osaa löytää täydennystä muuten vajaaksi jäävään treeniin.

200e. Eikä ole edes vitsi. Eräs viisas mies totesi joskus: "You'd best be trollin' nigga."

Ja mikään ei estä ostamasta YLI PUOLET HALVEMMAT voimarenkaat ja laittamalla ne vaikka lattian rajaan että voi tehdä punnerruksia. Vasta-alkajuus mukaan luettuna.

En oikeastaan näe noissa naruissa mitään järkeä tohon hintaan. Luulin että ne ois tyyliin 20-40e, eli halvemmat kuin renkaat ja täten oiva vaihtoehto esim mökille tai reissuun, mutta huh ja huh.

EDIT: Enkä näe niissä oikeastaan mitään järkeä jos omistaa renkaat. Tai ei omista renkaita.

Paras treeni ihmislippuun on tehdä ihmislippua. Voimapyörä on kyllä toinen äärimmäisen hyvä kapistus, kuten tämä nuorimies videolla näyttää: http://www.youtube.com/watch?v=cTF5rFM1cWk

Ja Straddle Planche 2s. Ei se ikuisuus ollutkaan niin pitkä aika kuin luulin.

...Voisin sanoa että toi etunojasupportti mitä hehkutin pari sivua takaperin ylitti kaikki mun odotukset :) Hyvä fiilis!

EDIT: Ja äpäräplanche puolistraddle-puolipolvikoukkupersenaama 6s! Paras tapa harjoitella planchea on olla harjoittelematta sitä :D

EDIT vol 2: ...Ja alan huomaamaan miksi L-seatin handlaus kantaa plancheen. Kun selkä on luotisuora, jalat on luotisuorat ja käsivarret on lukittu niin puhutaan melkeenpä ihan eri liikkeestä kuin conventional jalat mitensattuu, selkä kyyryssä l-sitistä..

EDIT vol 3 (the return of with vengeance):

248317_10150604450720654_716985653_18672054_1646443_n.jpg

Kuva on screencappi videosta, kun tuo 10s laukaisuaika ei oikein riitä rakentaan jännitettä (vielä). Suoristin jalat toooosi hitaasti että ei tullu pienintäkään heilautusta joka saattais sitten purkaa jännitteen/siirtää painopisteen liian eteen ja ylikuormittaa voimatasoja. Tuloksena tämä. Heikko ku perkele, toes aren't pointing.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lol tolle hinnalle todellakin. En todellakaan ole kauppaamassa mokomia enkä näe moisen ostamisessa paljoakaan järkeä. Itse olen joitakin noita treenejä joskus nähnyt ja sen perusteella sanoisin, että ne voisivat olla hyviä liikkeitä vasta-alkajille joilla on vielä vähänlaisesti voimaa tai ylipainoa rajottamassa.

Ton trx:n nostin esille kun ylempänä kirjoitettiin, että dippi ei meinaa mennä ja leukoja onnistuu muutama. Ihan "TRX" googlettamalla ja videoita katsomalla sieltä voi poimia omaan treeniin sellaisia liikkeitä, jotka saa tuntumaan ja joista hyötyy. On aika turha vääntää jotain johon ei vielä ole resursseja. Ja ei noihin liikkeisiin tarvitse muuta kuin ne voimistelurenkaat jotka jo on.

jostain syystä childin straddleplanche -kuva ei näy mulle ainakaan?

edit: näkyypäs. ei tuo nyt kuitenkaan jotenkin näytä straddle planchelta. kyynärpäissä kulmaa, ja olkapäät näyttäs olevan ihan liian "takana".. keep practicing, fatass!" ;)

edit: näkyypäs. ei tuo nyt kuitenkaan jotenkin näytä straddle planchelta. kyynärpäissä kulmaa, ja olkapäät näyttäs olevan ihan liian "takana".. keep practicing, fatass!" ;)

Osu ja uppos ;)

Ja niin on tarkotus tehdäkin! Eli jättää harjoittelematta! Kiitos kannustuksesta! <3

EDIT: Puolustuksekseni sanon että kyynärpäät ojentuis ihan hyvin suoraksi asti, mutta on jonkin asteinen kuolemanpelko sitä suoristamista kohtaan kun aiemmin oli jo puhe yliojentuvista nivelistä. Mulla on vähän yliojentuvat kyynärpäät, joten on semmonen psyykkinen muuri joka nyt pitäs alkaa murtamaan.

Lol tolle hinnalle todellakin. En todellakaan ole kauppaamassa mokomia enkä näe moisen ostamisessa paljoakaan järkeä. Itse olen joitakin noita treenejä joskus nähnyt ja sen perusteella sanoisin, että ne voisivat olla hyviä liikkeitä vasta-alkajille joilla on vielä vähänlaisesti voimaa tai ylipainoa rajottamassa.

Tuota hintaa nyt ei kannata tuijottaa, sillä onhan niistä muutaman kympinkin versioita myynnissä. Rautakaupan värkeillä tuollaiset säädettävillä remmeillä tekee alle 10€ hintaan, itseasiassa alle vitosellakin.

Mistähän sais hommattua jonkunlaiset strapsit että vois venkuloida yhellä kädellä niissä kaikkea hulppeeta. Oon meinaan huomenna lähössä 6viikoksi vaeltamaan/kalastamaan ja treenit menee aika ykstoikkoseksi jos on vaan koko ajan puussa ihmislippuna tai kalliolla käsinseisonnassa. Tietty ykl voi treenata puunoksaltakin mutta tuo straps -venkulointi vaikutti kivalta lisältä treeneihin kun workshopissa pääs kokeilee. Ja antaa varmaan erilailla painetta hauiksille/olkapäille kun tulee niin eri kulmista tuo jännitys kun venkuloi. Kertokee äkkiä! :)

vastaan itelleni: jujuvyö sopii hommaan kuin nakki haulikkoon.

Ei tuo käsien kulma nyt mikään suuri virhe mielestäni ole. Sanoisin ennemmin, makuasia. http://www.youtube.com/watch?v=Ywy2ezlB2eY&NR=1 Tuossa videossa on suunilleen sama kulma ja aika siisti tuokin on. Toki alakerta on hivenen suoremmassa kuin Childin kuvassa mutta tuosta on hyvä jatkaa kohti tämänkaltaista, mielestäni lähes täydellistä planchea kohti:http://www.youtube.com/watch?v=n-fghjEe5Tk

Hyvällä tiellä olet!

Ps. Kehuin tuossa aiemmin kuinka hienosti taittuu leverit molempiin suuntiin renkailla. Menihän ne joo kun hihnat oli säädetty lyhyelle. Nyt olen kuitenkin ruuvannut 4 metriin koukut ja tein levereitä ekaa kertaa pitkällä hihnalla niin vaikeus nousikin aivan uusiin ulottuvuuksiin. Pitkä heiluntaliike tekee ennen niin "helpoista" liikkeistä äärimmäisen vaikeita. Front menee ihan hyvin mutta back menee vain vaivoin. Mielenkiintoista.

No, tulihan haastetta taas lisää.

http://www.youtube.com/watch?v=mxpw37UngQY

Omaa backlever yritelmää. Aika vempulahan tuo muoto on, mutta on se eteenpäin mennyt. Fuksasin kyllä hieman, sillä kapealla otteella olkavarret olivat jonkin verran lukittuna latseihin. Pitää varmaan alkaa kokeilla renkailla BL-variaatioita kuten Rebound. Aloin tehdä päälläseisonnasta jalannostoja ehkä kuukausi sitten (reverse jackknife?), ja keskivartalo tuntuu nykyisin paljon jämäkämmältä. Ennen ei BL:ssä pystynyt hengittämään, sillä jännitys katosi heti, mutta sekin onnistuu nykyisin.

Planche tuntuu mulle kyllä ihan mahdottomalta liikkeeltä. Propsit siis Childille tosta straddlesta! Laita vaan videota, jos on :) Tuck pysyy jollain lailla muutamia sekunteja, mutta selkää ei millään meinaa suoristettua. Mikael sanoi muuten kurssilla, ettei ymmärrä frogien tekemistä ensimmäisenä planche-variaationa. Sanoi, ettei se hänen mielestään kehitä ollenkaan haluttua voimaa, vaan ennemmin on tasapainojuttuja luisiin rakenteisiin tuettuna. Ido oli kurssillaan kehottanut tekemään avustettuja plancheja kaverin avustamana siten, että kuminauha on esim. nilkkojen alla tuckissa. Voihan ton itsekin viritellä vaikkapa renkaisiin, jos ei oo treenikaveri jeesaamassa.

Omaa backlever yritelmää. Aika vempulahan tuo muoto on, mutta on se eteenpäin mennyt.

Mikael sanoi muuten kurssilla, ettei ymmärrä frogien tekemistä ensimmäisenä planche-variaationa. Sanoi, ettei se hänen mielestään kehitä ollenkaan haluttua voimaa, vaan ennemmin on tasapainojuttuja luisiin rakenteisiin tuettuna.

Ihan hienolta tuo "yritelmä" vaikuttaa. Mitäpä tuohon muuta kuin: Toistoja, toistoja...

Kiva kuulla, että joku ajattelee tuosta frogista samalla tavalla kuin minäkin. Olen ollu tuota mieltä koko ajan, mutta en ole uskaltanut sitä ääneen sanoa. Olen vaan kaikessa hiljaisuudessa jättänyt frogit tekemättä ja siirtynyt juuri noihin Idon mainitsemiin avustettuihin Plancheihin. Tuntuu mulla ainakin toimivan.

Omaa backlever yritelmää. Aika vempulahan tuo muoto on, mutta on se eteenpäin mennyt. Fuksasin kyllä hieman, sillä kapealla otteella olkavarret olivat jonkin verran lukittuna latseihin.
Neuvon itseäni parempia, mutta eikös back leverissä pidä olla tangossa ja renkaissa kämmenet alaspäin? Hauikseen tulee isompi rasitus ja sitten se auttaa vaikeampiin liikkeisiin siirtymistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom