Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ido vilkas kuvaa ja totes että ongelmana on väärä progressio käsilläseisontaan ja spottariton seisonta. Ilmeisesti ois järkevintä alottaa siitä straddle handstandistä ja kysellä välillä treenikaverilta että jokojo.

........Jospa sitä alkais ottaan varauksella tonki jäpän puheet.

Mulla on leuanvetotanko ja renkaat kotona. Kiinnostaisi testata, mutta miten aloittaa?
Vaikka olen tätä ketjua lueskellut, en oikein ole saanut selvää että mitä kaikkia liikkeitä on. Mitä nyt tuossa rimpuillut niin huomaa olevansa heikossa kunnossa :D mutta sellaiselle ihan aloittelijalle, mitä suosittelisitte?
Pistäkää vaikka linkkiä tmv. itse en tosiaan löytänyt minkäänkaltaista ohjelmaa tai siihen viittaavaa :/

spottariton seisonta

Pelastaisi paljon.

Kuvasta ei paljon näe kun haluaisi katsoa eri kulmista jne.. Laita itsellesi peili niin voit itse katsella samalla miltä se asento näyttää. Hieman vaikuttaa siltä, että vasen lapa on hieman enemmän eteenpäin kiertyneenä ja siten koko vasen käsi enemmän edessä mitä oikea. Tosin yhden kuvan perusteella ei paljon haluaisi arvailla.

Alota kuitenkin arvostelemaan asentoa alhaalta ylöspäin.

Mikael Kristiansenin käsilläseisontatyöpaja takanapäin. Tämä siis järjestettiin Helsingissä Studio 8 -joogasalissa viikonloppuna kestäen 3 tuntia sekä lauantaina että sunnuntaina. Paikalla pakkislaisista olivat lisäkseni merkkari, Masterkiller31 ja Sprezzatura. Joku vajaa 15 osallistujaa taisi tilaisuudessa olla.

Itse sain työpajasta kullanarvoisia vinkkejä harjoitteluuni ja paljon lisämotivaatiota käsilläseisonnan treenaamiseen. Kurssilla käsiteltiin ainakin käsilläseisonnan teoriaa, ranteiden ja olkapäiden venyttelyä ja vahvistamista, kick-uppia, turvallista laskeutumista, linjauksen merkitystä, hartiaseudun aktiivista käyttöä, sormien käyttöä tasapainon ylläpidossa, käsilläseisontapunnerruksia, käsilläkävelyä, planchea, straddlea, tasajalkahyppyä seisontaan sekä straddlessa että tuckissa ja käsilläseisontaharjoituksen rytmittämisestä ja määrää. Mikael kertoi syvällisesti käsilläseisonnan treenaamisesta, ja itse ainakin tiedän nyt paremmin mihin keskittyä harjoittelussani. Parhaita vinkkejä minulle olivat varsinkin lantion linjaushommat, trapeziuksen yläosan aktiivinen käyttö ja sormien toiminta tasapainon ylläpitäjinä.

Mikael on ihan huipputyyppi, ja voinkin lämpimästi suositella hänen kurssejaan, jos käsilläseisontataidon parantaminen kiinnostaa. Kuulemma jossain vaiheessa syksyllä pitäisi seuraava kurssi Studio 8:lla olla vuorossa. Oli myös todella nasta nähdä livenä tänne kirjoittelevia tyyppejä.

Mikael on ihan huipputyyppi, ja voinkin lämpimästi suositella hänen kurssejaan, jos käsilläseisontataidon parantaminen kiinnostaa. Kuulemma jossain vaiheessa syksyllä pitäisi seuraava kurssi Studio 8:lla olla vuorossa. Oli myös todella nasta nähdä livenä tänne kirjoittelevia tyyppejä.

Täysin samaa mieltä. Ja teille Planchen treenaajille tiedoksi: Mikael teki Press to Handstandin yhdellä kädellä, mutta ei pysty omien sanojensa mukaan tekemään full Planchea... Straddle Planchen saimme todistaa.

Ido vilkas kuvaa ja totes että ongelmana on väärä progressio käsilläseisontaan ja spottariton seisonta. Ilmeisesti ois järkevintä alottaa siitä straddle handstandistä ja kysellä välillä treenikaverilta että jokojo.

........Jospa sitä alkais ottaan varauksella tonki jäpän puheet.

Mulle Sensei Kristiansen anto vastaukseksi kun kysyin tuosta asiasta (miksi esim straddle HS:ssä toinen jalka on alempana kun toinen, että omalla kohdalla on kyse siitä että toinen puoli on vahvempi, ja silloin ainakin väsyneenä parin tunnin treenin jälkeen on toinen olkapää alempana koska voimat on loppu siltä puolelta. Venyvyys voi olla myös ongelmana sulla, esim juuri tuo olkapääseudun alueen toispuoleisuus tjsp. Emmätiiä, koita pärjäillä. ;)

Hukkui varmaan äskeiselle sivulle, mutta minä kysyin että minkälaisia ohjelmia tähän on aloittelijoille? Monesti viikossa, jne? En tiedä oikein mitään liikkeitä. Dippikään ei meinaa mennä, leukoja 3-6kpl.
Leuanvetotanko+voimistelurenkaat on.

Tästä ketjusta Childilta aika hyvä postaus tohon aloitukseen.
http://www.pakkotoisto.com/treeni/91982-westside-barbell-gymnastics-21/#post3211739

En tiedä onko valmiita ohjelmia sen kummemmin, mutta noista helpoimmista variaatiostahan sitä kannattaa alottaa ja ruveta hankkimaan perusvoimaa näihin liikkeisiin.

Edit:
Esim nyt vaikka support holdia renkailla
[video]http://youtu.be/84RM3LAbqjI[/video]

Pseudo punnerruksia
[video]http://youtu.be/Jz7M0nu2gwU[/video]

L-sit
[video]http://youtu.be/3PDWa9Wo6pA[/video]

Ja tyhmien kysely jatkuu...

Eli esim. tuota support holdia oon treenaillu, siis koittanut pysyä vaan tuossa kauan. Mistä sen pitäisi ottaa? Itellä tuntuu tuossa tissien välissä aina kun lopetan.

Sitten, esim. L-sit, surkeat vatsalihakset kun on, niin kannattaako tuommoiseen treenata ihan vaan jalkojennostoilla, että koittaa aina pitää jalkoja vaakatasossa mahd. kauan ja hitaasti laskea alas?

Ja onko näihin jotain sivustoa, niinkuin exrx.net? Vai onko helpointa katsoa YouTubesta?

Kiitos taas jos joku jaksaa vastailla :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hukkui varmaan äskeiselle sivulle, mutta minä kysyin että minkälaisia ohjelmia tähän on aloittelijoille? Monesti viikossa, jne? En tiedä oikein mitään liikkeitä. Dippikään ei meinaa mennä, leukoja 3-6kpl.
Leuanvetotanko+voimistelurenkaat on.
Itse olen tehnyt tätä.
Back lever variaatio yht. 60s esim 6sx10 tai 10sx6
Front lever variaatio yht. 60s
L-sit variaatio yht. 60s
Käsilläseisonta vaikka 60s

Näiden jälkeen 5x5 tai 6x4 tai 10x3:

Dippi renkailla tai käsilläseisontapunnerrus tai renkailla normaalipunnerrus
Leuanveto kapealla vastaotteella tai leveellä myötäotteella
Pistoolikyykky

Tätä oon tehny joka toinen päivä. Tai voithan sinä vaikka tehdä näitä http://www.gymnasticbodies.com/forum/viewforum.php?f=12&sid=f7a8fd5b0efcaf5d975c374d1ca79231

Luet koko ketjun läpi niin löytyy tietoa.
Mutta nyt itse laitan Kaija koon soimaan ja lähden treenaamaan niin saletisti natsaa!

Katos olin hidas. Kerkes Mauku vastata.

Luulisin support holdin ottavan ojentajiin, rintalihaksiin ja ehkä olkapäihin
Toi jalkojen nostelu kuulostaa ihan toimivalta ja lisäisin L-sit pitoja vaikka toinen jalka suorana toinen koukussa tai jalat alempana kuin vaakasuorassa.

http://www.gymnasticbodies.com/forum/ tämä ja youtube auttaa paljon.

Kiitos sutkillekin!

Tuossa nyt kävin vähäsen heilumassa pihalla (vanha kiikku+voimistelurenkaat=oh yeah) niin kyllä on kädet turtana! Ajattelin että kun nyt on kuitenkin niin heikko laps vielä, että nyt ilman mitään ohjelmaa aloittelen.
Luulisi, että kun reilun kuukauden heiluu rankasti tuolla ~joka toinen päivä, niin olisi paljon helpompi aloittaa tekemään kaikkea näitä. Vähän keskivartalon lihakset paranisi, puristusvoima, käsiin vähän voimaa, niin olisi hyvä aloittaa ihan jollakin ohjelmalla :)

E: Ja tietysti voisi alkaa tekemään ihan normaalia punnerrus/leuanveto/vatsarutistus/yhden jalan kyykkytreeniä ;)

Support hold renkailla ei kyllä oikeaoppisesti "ota" ojentajiin ollenkaan. Tarkoitus ois saada se ottamaan haubereihin ja olkapäihin.

Kun renkaat käännetään ulospäin ja irti reisistä, kuten support holdissa tehdään, niin voi tuntea koko olkavarren ja kyynärvarren mitalta ihan mielettömän poltteen suuren olkakyhmyn kiinnikkeisiin asti, eli juurikin hauberit ja olkapäät. Suosittelen myös pitämään lantiota taitettuna ulospäin, ei sisäänpäin, eli ei pikeä.

Ja L-seatin treenaushan on parasta L-seattia varten. Jalannostot ei tuo sulle lavanaluslihaksiin sitä poweria mitä tarvit että saat persseen nostettua tarpeeksi irti maasta.

Onko sulla heittää joku neuvovideo missä asento on juuri oikea?
Ja sitten, mitkä on tämän lajin mahtiliikkeitä? Sellaisia mitä kannattaa treenata? Toi support hold, entä muuta?

Mahtiliikkeitä: Iron Cross, Maltese ja kaiken kruununa Victorian, jota vain kourallinen rengashuipuista pystyy suorittamaan puhtaasti. Nämä nyt tietenkin kannattaa alkuun unohtaa. Mutta sitten, mitä kannattaa harjoitella:

- Pitoja, vaikka missä asennoissa (L-sit yms.)
- Tee kieppejä molempiin suuntiin, vahvistaa ja vetreyttää mukavasti olkapäitä ja lapoja.
- Palomiespunnerruksia, eli Muscle pulluppseja.
- Leverit Front ja Back ja niiden variaatiot.
- Yleistä sätkimistä renkaissa. :)

^En voinut muokata viimeisintä viestiäni, elikkä toinen double-post kahden päivän sisään. Hyvä minä.

Eikös tuokin ole hyvä keskivartalolle, missä siis mennään mahalleen makaamaan maahan, ja kyynerpäille/forkkujen varaan sellaseksi laudaksi, ja siinä koitetaan pysyä mahd. kauan? Elbow planche, vai mikälie? =D jostain videosta ohimennen kuulin että olisi sanonut noin...

Jos tuntuu, että treenistä puuttuu jotain niin kannattaa googlettaa lisäksi trx ja poimia sieltä täydennystä niihin osiin mihin kokee sen tarpeelliseksi

^En voinut muokata viimeisintä viestiäni, elikkä toinen double-post kahden päivän sisään. Hyvä minä.

Eikös tuokin ole hyvä keskivartalolle, missä siis mennään mahalleen makaamaan maahan, ja kyynerpäille/forkkujen varaan sellaseksi laudaksi, ja siinä koitetaan pysyä mahd. kauan? Elbow planche, vai mikälie? =D jostain videosta ohimennen kuulin että olisi sanonut noin...

Elbow Plank. Plank. Ei planche ;D

Ja ja, paras keskivartaloliike on L-sit. Siitä nyt ei pääse mihinkään. Siis staattisista. Joku voi argumentoida Straddlen paremmaksi, mutta minusta straddle-L:n hyöty katoaa välittömästi jos liikkuvuus on huono. L-sittiä voi treenata kireäkin jamppa, ja kehittyä ihan tasaisesti kokoajan. Helmiliike.

Dynaamisista paras massuliike vois olla voimapyörä suorilta jaloin. Loharilippu on hyvä kakkonen.

Jos haluat plankkeja tehä, ni tee sentään kädet suorina eikä kyynärpäät maassa. Tavoittele yhdenjalan-yhdenkäden suoraa plank-asentoa.

Sitten parhaat viis liikettä suoraan sommerilta:

- Jonkinlainen rengasrutiini työnnöllä, levereillä ja supportilla
- Cirque
- Press to handstand
- Handstand pushup full ROM
- Front & back limber (selkätaivutus = seinäkävely = silta)

SUPPORT HOLD pidetään aina renkaat ulospäin käännettynä ja irti reisistä. Jos et saa niitä käännettyä ulospäin (eli ei voima riitä :david:) niin pidä ne ainakin irti reisistä. Ja kyynärvarret suorana. Sen pitäs olla ihan selvä juttu.

Oon nyt lämmittelyissä pitänyt supporttia aikaa vastaan, ja aina välillä teen keinusupporttia, ja se varsinkin hakkaa ihan tolkusti olkapäitä ja koko yläkroppaa. On melko karmaisevaa koittaa pitää tasapaino suorilla käsillä kun renkaat keikkuu eestaas. Tosin tämä on auttanutkin, nykyään press to shoulderstand on ihan naurettavan yksinkertaista, vaikka kuukausi sitten iski aina kuolemanpelko kun sitä lähti yrittämään.

Suositut

Back
Ylös Bottom