Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsellä sama juttu. Ruvennut vähän selättymään GTG-tyylisellä treenauksella. Johtuu huonosta takareiden aktiivisesta venyvyydestä.

Tai siitä lonkankoukistajien ja etureisien voimanpuutteesta sillä osalla liikerataa. :david:

Kyllä se on lähes poikkeuksetta se voimanpuute selityksenä kaikkeen epäonnistumiseen mikä ei selkeesti ole korvalitkuista kiinni.

Voimakin toki, mutta parhaimpana selityksenä näen juurikin sen, että takareidet ovat niin kireät että etureidet joutuvat vääntämään hirveän kovaa pitääkseen jalat ylhäällä - jolloin kyseessä on samaan aikaan venyvyys- ja voimaongelma siinä liikeradassa. Edistystä on sentään se, etä nykyään ei enää pistoolikyykyissä joka toistossa kramppaa ylhäälläolevan jalat etureisi kuten aiemmin. Nopeasti nousi ton jälkeen ennätyskin 17:teen oikealla ja 14:ään vasemmalla, kun aiemmin oli ollut alle kymmenen molemmat.

Frontti treeni alkoi nyt mullakin tosissaan. Mittasin Advanced front tuck leverin enkat renkailla, 28s. Oli renkailla yllättävän vaikeaa, ennen treenasin tangolla miten sattuu. Eli, seuraavat 6-8 viikkoa sit 14 sekunnin pitoja, ensimmäiset pari viikkoa 3 kertaa viikossa ja sen jälkeen 4 * viikossa.

6 viikkoa 14 sekunnin pitoja Advanced Tuck Front Leveriä takana renkailla ja tänään maksimi testi. Tulos 42 sekuntia. Ens viikolla jatketaan siis 3 x 20s pidoilla 3-4 päivänä viikossa. Jouluna sit...

Ihan pitaa kysya teilta Westsiden jampoilta, etta millaisia "tuloksia" olette saavuttaneet tuollaisella treenilla? En nyt tarkoita tuloksilla sita, etta jaksatte tehda 20 toistoa kasillaseisontapunnerruksia tai jaksatte pitaa minuutin jotain planchea, vaan etta esim. onko tullut lisaa muskelia ja paidat kayneet pieniksi? Tai oletteko kayneet salilla kokeilemassa maksimeja? Tai etta BJJ-treeneissa kukaan ei enaa mahda teille mitaan? Tai etta emanta on ollut ihmeissaan akrobaattisten sankysuoritusten jalkeen? :rolleyes: Mita kaikkea positiivista on ilmaantunut uuden treenitavan johdosta (siis erityisesti jos aikaisemmin olette olleet perus-salikarjuja)?

Itseani kovasti kiinnostaa kanssa tallainen body weight -treeni, ja hieman tassa on sita varovaisesti aloiteltukin - tosin ihan totuttamalla kroppaa pikku hiljaa punnerruksia, paallaseisonta yms. tekemalla. Olen lukenut, etta kiirehtimalla hommasta ei tule mitaan. Olen vain miettinyt, etta mita kaikkea kivaa tulee seuraamaan, jos tata jaksaa nousujohteisesti jatkaa kohti vaativampia liikkeita.

Depe: Lainaus itseltäni ketjusta: "Itsellä on käsivarsi kasvanut 3cm, ja myös olkapäät ovat kasvaneet rutkasti. Selän pienet lihakset ovat kehittyneet paljon ja erottuvat selvemmin. Reidet ovat muuttuneet sellaisista tikuista joiden välissä erottuu jättimäinen aukko paljon isommiksi (varsinkin etureidet suurentuneet) Painoa on tullut yhteensä 10 kiloa siinä vähän yli puolessa vuodessa." Toki itse lihasten kehitys olisi varmasti nopeampaa raskailla mave- ja kyykkäystreeneillä, mutta tuo massa on tullut mulle pelkästään sivutuotteena jota en edes tavoitellut. Lisäksi korkeushyppytulos on kasvanut 10 cm viime vuodesta (160 - 170) ja kuulantyöntöön on tullut päälle kaksi metriä lisää mittaa. (Tämä siis niin, että viime vuonna olin aivan tikku, auschwitz-tyyppinen, nyt sentään jotenkuten normaalipainoinen)

Tai etta BJJ-treeneissa kukaan ei enaa mahda teille mitaan?

Sen kummemmin staattisia hehkuttamatta voin vaatimattomasti allekirjoittaa tän. (Okei, ei nyt ihan "ei kukaan".) Olin muistaakseni 3kk treenannu pelkkää planche/lever/l-seat progressiota ja vetäjän kans painittiin. En saanu lopetettua, mutta tulin melko lähelle, ja vetäjä sano että "et oo koskaan paininu näin, paini aina näin. Ootko treenannu jotain erikoista?" Ja kun selitin, niin joku "etevämpi" kaveri vieressä tyrmäs ihan täysillä tämmöset "staattiset, epäfunktionaaliset harjoitteet" jonka sitten seuraavassa erässä kuristelin.

Tässä tulee semmonen kehoälykkyys, mutta samalla tulee tuota suorin käsin voimaa joka on hirveän hyödyllistä esim pitämään kaveria paikoillaan. Kaverin on hankala hakea akbaaria tai kimureissöneitä jos olet 100% jähmettynyt paikoilles. "Vähän ku painis muuria vastaan" tuumas kans yks kaveri :D Vaikka en tosiaan ole iso.

...Nyt 2v tauon jälkeen en paljon uskaltais mennä edes haistelemaan tatamia.

EDIT: Ja tietenkin 15minuutin orgasmi ristiriipunnasta ei ihan joka mieheltä onnistu.

Ihan pitaa kysya teilta Westsiden jampoilta, etta millaisia "tuloksia" olette saavuttaneet tuollaisella treenilla?

Kannattaa miettiä niitä omia tavotteita. Itse en ole westsiden jamppa, mutta monipuolista harjoittelua kannatan.

Mielestäni on hieman omituista, että pitkään punttia vääntäneistä niin monelle esim. vaikka tuo takavaaka (l. back lever) on asentona niin haasteellinen. Edellisellä sivulla Encenon video ja sen kommentit kertoo ehkäpä enemmän siitä, millaiseksi kuntosaliharjoittelu on monella mennyt.

Tavoitteellinen, lavalle tähtäävä kehonrakennus on asia erikseen ja sen toimintaa arvostellaan kisoissa. Mielestäni meidän muiden kannattaa tehdä kaikki kuntosali-liikkeet jotka voi tehdä muuten kuin lahnana siten, että tarvitaan hieman sitä kehonhallintaa.

Miten jäbät oikein treenaille hespua ajatellen vapaata käsilläseisontaa? Alkaa jo käsilläseisonta olla pian siinä mallissa, että voisi vapaita hespuja alkaa ajatella. Voimat ei kuitenkaan riitä pohjilta vetämiseen millään. Tehdäkö siis vajaita toistoja vapaasta seisonnasta, kokotoistoja seinää vasten vai jonkinlaista yhdistelmää? Veikkaisin, että joku yhdistelmähomma vois olla jees, mutta kokeneemmat saa antaa vinkkejä.

PS. Hespuvoima mulla on aivan susi. Saan hikisesti yhden hespun päälläseisonnasta. Huonona päivänä ei mene ainuttakaan.

Treenaa sitä voimaa jalat korokkeella, vartalo 90 asteen kulmassa (BTGB:n Box HesPU), niin että otat koko liikeradan käyttöön kun HesPut on helppoja. Mininojapuut on siihen kätevät. Vajailla toistoilla ei minusta ole paljoa hyötyjä.

Noniin ja jumalauta ja hitsin pimpulat. Saa sitä pitää käsilläseisontamaratooneja jos ne on tuhannen vitunkarvan sissijuuston vinossa.

247510_10150595602540654_716985653_18562801_5251597_n.jpg

Mikä tässä nyt on niin perkeleellisen vaikeaa? Vaikka tuntuu että olen 100% suorassa, niin tulos on tämä. Mulla taitaa olla joku rakennevika tai vamma vasemmassa olkapäässä tai muuta hiihtäjän vikaa selityksieni kanssa ja peniskateus idon voimalle ja ojentajille.

EDIT: Omatoiminen ratkaisu: Kavennan otetta ja työnnän enemmän vasemmalla/pudotan oikeaa koipea pois keskeltä. Tässä on pojat ja herrasninjat tulos siitä kun kickupia tehdään ainoastaan yhdelle puolelle. En suosittele kenellekään. Suosittelen itseasiassa press to handstandejä, joita en vieläkään saa tehtyä ja nostan hattua niille jotka saavat. Ja pystyvät niihin. Ja alan potkimaan [itseäni päähän] vasemmalla jalalla. Välillä myös vasemmalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hand standii ja planche variaatioita ja front leverii on tullu ny vähä tehtyy kahvakuulajumppien yhteydessä ja nyt lähti renkaat tilauksee! cant wait :P

Morjesta. Eli mua alko kiinnostaan tää todella paljon. Kiinnostaa vaan tietää, että käytekkö te myös salilla tän lisäks?

^ Naureskelemassa heikommille? ;)

Jotkut taitaa kyykkäillä tai mavea käydä tempomassa. Itse en harrasta.

Noniin ja jumalauta ja hitsin pimpulat. Saa sitä pitää käsilläseisontamaratooneja jos ne on tuhannen vitunkarvan sissijuuston vinossa.

247510_10150595602540654_716985653_18562801_5251597_n.jpg

Mikä tässä nyt on niin perkeleellisen vaikeaa? Vaikka tuntuu että olen 100% suorassa, niin tulos on tämä. Mulla taitaa olla joku rakennevika tai vamma vasemmassa olkapäässä tai muuta hiihtäjän vikaa selityksieni kanssa ja peniskateus idon voimalle ja ojentajille.

EDIT: Omatoiminen ratkaisu: Kavennan otetta ja työnnän enemmän vasemmalla/pudotan oikeaa koipea pois keskeltä. Tässä on pojat ja herrasninjat tulos siitä kun kickupia tehdään ainoastaan yhdelle puolelle. En suosittele kenellekään. Suosittelen itseasiassa press to handstandejä, joita en vieläkään saa tehtyä ja nostan hattua niille jotka saavat. Ja pystyvät niihin. Ja alan potkimaan [itseäni päähän] vasemmalla jalalla. Välillä myös vasemmalla.

jos mahollista niin ota videolle ja saksaa/straddlaat jalkoja, mulla on meinaan vähän samaa ongelmaa. Jalat kallistuu hiukan vasemmalle ja vaikka kuinka keskityn käsinseisonnassa ja mielikuvittelen että jalat on samalla tasolla straddlessakin niin aina on vasen jalka alempana 15-20cm. En tiedä mitä tässä tekee, kaipa se ajan kanssa korjaantuu?

Itse käyn salilla 3-4 kertaa/vko, lähinnä hankkimassa kropalle erilaista ärsykettä. Teen salilla tosin lähinnä ylä- ja alataljaa, jalkaprässiä ja pohkeita, sekä erilaisia rintaliikkeitä. Lisäksi voimapyörää ja leuanvetoa, lähinnä siitä syystä, että kotona ei lasten takia ole juuri rauhaa kokonaisvaltaiseen treenaamiseen. Duunissa pääsen silloin tällöin treenaan vapailla painoilla ja leukaa tulee päivän aikana vedeltyä eri variaatioilla muutamia kymmeniä päivittäin. On kuitenkin henkistä hyvinvointia käydä salilla. Salitreeni ei juuri auta kehotreenaukseen, on vaan itselle vaihtelua.

Missäs tilanteessa arvon ninjat tällä hetkellä menee? Mitkä liikkeet on helppoa kauraa ja mitkä takkuaa? Itsellä taipuu tangolla front ja back lever. Human Flag menee kauheella vääntämisellä 15sek. Tavoitteena on tällä hetkellä selättää tuo Planche. Jonkun verran olen menny siinä eteenpäin, mutta olkapäihin pitää saada lisää voimaa. Käsilläiseisontaa harjoitellaan edelleen ja siinäkin on nyt tapahtunut selkeätä edistystä. Asennosta on tullut tämän palstan ohjeita noudattaen paljon suorempi ja tasapainokin tuntuu paranevan kerta kerran jälkeen. Renkaat saan tässä piakkoin ja sitten alkaakin tosi kuntoilu. Renkailla pitäisi saada lisää jerkkua olkapäihin ja käsiin yleensäkin.

Ilmottautuu mukaan näihin karkeloihin. =)

Vähän aikaa tässä jo koittanut jotain vääntää. Renkaat, muoviputki nojapuut ja rekki löytyy joten ei muuta kuin progressioita harjoittelee.

Jos laittas tähän vähän lähtö speksejä niin voi myöhemmin ihmetellä jos sitä kehitystä on tullut.
FL Tuck rekissä: 25s
BL Tuck rekissä: 40s
Wall HS: 60s
HS: 2-5s
Frog stand: 30s
Speudo pushups: 10 kpl
Support hold renkailla: 25s

Tämä koko threadi on selattu läpi ja on ollut suuri apu. Kiitos siitä!

Niinkuin moni on hehkuttanut, niin siistiä touhua ja varsinkin siinä vaiheessa varmasti kun rupee jotain jo hallitsemaan. Näitten lisäksi sitten tulee kaikkea muuta riehuttua, kuten mavea, kyykkyjä, kuulia, fillaria, spurtteja, yms. yms.

Tyhmällä on paljon kysymyksiä. :) Eli semmosta viel et voiko näis liikkeissä kehittyä vaikka olis miinus kaloreilla ja koittais samaan aikaan vähä poltella liikoja läskejä pois? Vai pitäskö vetää plussil?

Tyhmällä on paljon kysymyksiä. :) Eli semmosta viel et voiko näis liikkeissä kehittyä vaikka olis miinus kaloreilla ja koittais samaan aikaan vähä poltella liikoja läskejä pois? Vai pitäskö vetää plussil?

Omiin kokemuksiin viitaten sanoisin, että voi, paljonkin.

Itsehän en ole mikään ravintoasiantuntija ja aika paljon riippuu siitä kuinka kovaa ja intensiivisesti treenaa. Kun itse aloittelin painonpudotusta, menin n.1200 Kcal/pv, treenaten salilla 5 krt/vko ja duunikin on kohtuu fyysistä. En tosin tehnyt siinä vaiheessa kehopainojuttuja (tangossa leikkimistä lukuunottamatta), mutta muuten jaksoin tuota reilun 2kk ja tuloksetkin parani melko tasaisesti. Rasvaa lähti arvatenkin mukavaa tahtia, mutta en silti suosittele ihan noin radikaalia diiettiä ainakaan kehopainotreenauksen aikana.

Itse suosittelen normaalin kalorimäärän mukaan treenaamista, ainakin alkuun, kyllä se keho sitten kertoo voiko vähentää vai pitääkö lisätä päivittäistä kalorimäärää.

Ehkä täällä joku fiksumpi osaisi neuvoa paremmin...

Voimaa voi kehittää vaikka ois kuinka miinuksilla. Taitopohjaset jutut yleensäkin. Itellä on dieetillä nyt käsilläseisonta pääosassa, ja teen pari kertaa viikkoon voimatreenin todella lyhyellä rengasrutiinilla ja maastavedolla.

EDIT: Muistetaan se volyymi... Suosittelen Grease The Groove/Consolidation -tyyppistä ratkaisua, eli useasti päivässä vähän kerralla.

Suositut

Back
Ylös Bottom