Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kävin ostamassa köyden clas ohlsonilta. ~35euroa 5metriä, synteettistä hamppua, hyvältä tuntuu käsissä. Laitoin kattoon kiinni ja vähän tiukka välihän tuo on kiipeillä. Mutta onnistuu ihmeen hyvin straddle l -keikkuminen lattiasta kattoon ja takas pari kertaa. Tosin tuntuu kovin hellältä touhulta näin jälkeenpäin jo käsissä, saa nähdä kuinka sitä kädet vapisee muutaman sarjan jälkeen.

Taas uusi syy lähtä mettään kirmailemaan: köysi kiinni puuhun ja vuorotellen 100metriä uhkurakka -juoksua ja 5m kiipeilyt :) Tää btgb on ikuinen lähde ammentaa näitä juttuja, joskus puntti -aikana ei tullu mieleenkään että vois harrastaa aerobista tällä innolla. Lihat kasvaa ja kunto on aivan vitun hyvä! Vielä pari kiloa pois niin ollaan siinä 80kilossa mikä ollu kokoajan tavotteena. 89kg -> 82kg tuntuu jo niin isolta helpotukselta näihin bodyuweight -touhuihin ettei mitn rajaa!! ja ensvklla hkiin. Yeah!

100metriä uhkurakka -juoksua

Que?

Mutta joo, oli tässä jokuaika sitten kaverin kans semmonen 50m suuntaansa sprintti + 3 muscleuppia renkailla, L-sit + käsilläseisonta. Tuota pari rundia. Tosipuheessa jo toisen rundin jälkeen piti toppuutella kun meinas loppua vauhti kesken. Tuommonen on kyllä meleko sissihommaa.

Tänään tosin onnistui temmata 40kg kuula 10 kertaa, joten se 48kg tempaus ei liene enää kovin kaukana :) Jäätävää offtopiccia.

Oletko Merksu jotain erikoista nyt tehnyt puottaakses painoa? Noudatatko jotain vhhta tjs? Leangains? Vai ootko vaan lisännyt aerobista? Mielenkiinnosta kysyn, kun omat dieettaukset tahtoo mennä 100% käänteisesti kuin on tarkotus. Nytkin oon koittanu puottaa painoa, ja oon saanu 2kg lisää. Talvella koitin bulkata kittaamalla kookoskermapurkkeja 2-4 kertaa viikossa (kaiken muun ruuan lisäksi) ja paino tippu 2kg. ¤"/@*!!?

Ihme juttu toi hinta. Löysin honkkarista 15m samanlaista hamppuköyttä hintaan 17,90e.

Honkkari?

Pitääpä kattoa jos jostain oulusta saa järkihintaan tuota samaa köyttä niin vois kiipuilla. Tuo 5m on jo ihan riittävästi meikäläisen kiikkumisiin. Lähinnä eestakasin saksausta tulee olemaan noi hommat. Ja clas ohlsonilta saa kätevän topparin siihen köyteen, siitä naula/ruuvi/pultti/wtf läpi, ja kun on kätevä rengashommeli siinä päässä niin voi laittaa köyden ihtensä läpi. Tai sitten tehä semmosen hirttosolmukan, ihan kummin vain. Mulla vaan siivet revähtää jo pelkästä Cirquen ajatuksesta.

Que?

Oletko Merksu jotain erikoista nyt tehnyt puottaakses painoa? Noudatatko jotain vhhta tjs? Leangains? Vai ootko vaan lisännyt aerobista? Mielenkiinnosta kysyn, kun omat dieettaukset tahtoo mennä 100% käänteisesti kuin on tarkotus. Nytkin oon koittanu puottaa painoa, ja oon saanu 2kg lisää. Talvella koitin bulkata kittaamalla kookoskermapurkkeja 2-4 kertaa viikossa (kaiken muun ruuan lisäksi) ja paino tippu 2kg. ¤"/@*!!?

rakkakivikko/pirunpelto:
rakka.jpg

uhkurakka on siis sellanen rakkakivikko joka on syntyny siitä että maa on routinu ja routa työntäny kivet maanpintaan ajan saatossa. Eli periaatteessa juostaan niin kovaa tuolla rakassa kun koordinaatio ja tasapaino antaa myöten. Suosittelen kokeilemaan! :) Kivien koosta ja kuivasta/sadekelistä johtuen haastetta on enämpi tai vähempi.

Tosiasiassa ei tuota tule harrastettua säännöllisin väliajoin kuitenkaan :) :)

Ja painonpudotuksesta: hiilarit ollu alle 100g/pvä, sekä pätkäpaastolla on menty. Tiputin kanat/jauhelihat viidestäsadasta (500) grammasta 250g per pvä niin alko jotain tapahtuakin. Joka pvä oon syöny suunnilleen näin:

Ennen ja jälkeen treenin 10g bcaa

tunti-pari treenistä 1L punasta maitoa, 250g kanaa/paistijauhelihaa tai 500g lohta + vitusti kasviksia/vihanneksia (parsaa, porkkanaa, tomaattia, kurkkua, paprikaa jne.) ja avokado/oliiviöljyä

Sitten jossain vaiheessa iltaa 250g raejuustoa ja ehkä sekaan prk tonnikalaa + vitusti kasviksia/vihanneksia ja avokado/oliiviöljyä päälle.

Pakko on ollu tiputella kalorit aika alas kun ei tuo paino muuten ota laskeakseen. Röökin ja alkoholin oon heittäny kokonaan pois niin ollu treeni nyt sen ansiosta 3kk aivan vitun hyvällä pohjalla ja jaksaa sitä aerobistakin erilailla. Ja aerobista tulee jokapvä ainakin 15km pyöräilyä.

Glutamiinin aion ottaa mukaan, se kun oikeasti nopeuttaa palautumista omakohtasten kokemusten mukaan.

tossa vielä poliquinin juttua sivuten glutamiinia, ajattelin kokeilla tota 80g/pvä, tosin painokin siinä varmaan nousee mutta mutta..:
http://www.charlespoliquin.com/Blog...o-blast-through-muscle-building-plateaus.aspx

Hmm.. Jospa säästän neki rahat ja keskityn vaan tohon uuteen ohjelmaan. Tähän mennessä ainakin tasaisesti on saanut lisätä lisäpainoja dippeihin ja leukoihin, ja backlever pysyy straddlena varmaan 10s, frontti melkein suorassa 5s ja käsilläseisonta ei ole koskaan ollut helpompaa. Oon myös ottanut lämmittelyyn (Eat-move-improven mukaiseen lämppään jossa tehdään käsilläseisontaa ja straddle L-sittiä + press handstand-variaatiota 10min edestä) mukaan ring support holdin aikaa vastaan. Tänään sain pidettyä 58sek puhdasta supporttia, jossa kädet ei koskeneet reisiin ja kämmenet oli käännetty ulospäin. Voin kertoa, että se on pisin minuutti mun elämästä tähän asti :S

Eli pointit tässä postissa: Tehkää renkailla suppot holdia aikaa vastaan, vähentäkää staattisten treenausta jos ne junnaa ja korvatkaa ne dynaamisilla (VAIKEILLA) variaatioilla ja keskittykää parantamaan niitä variaatioita. Frontleverissä alkaa kehittymään kun muistaa välillä unohtaa koko isometrisen treenin (tästä on Merkkari joskus maininnut, ja vaikka olen niiiiiin tätä periaatetta vastaan niin ei se auta kuin hyväksyä että vaihtelu virkistää. Perkele.) ja takoa vaikka TOPs pullseja tai FL pull-variaatioita. Planchessa kehittyy tekemällä shoulderstandistä hitaita, kontrolloituja "reverse pressejä" (ei löydy mistään, käytä järkeä: käänteinen meno shoulderstandiin) ja support-holdeja joissa nojataan eteenpäin ja jännitetään koko kroppa suoraksi. Näistä oonki vaahdonnu jokunen postaus taaksepäin.

Käsilläseisontahaparointi kyllä ottaa luulot pois "voimistaan" oman painonsa suhteen, ja jokainen löysä gramma elopainoa tuntuu värinänä halki kehon. Eipä mitään, seinä on kaveri ja treenillä kohti täyttä punnerrusta :puntti:

Tänään jouduin kyllä kokemaan aivan totaalisen jäätymisen hietsussa. Oltiin parin kaverin kanssa heilumassa siinä hietsun tangoilla kehonpainojuttuja, toinen kaveri ei ollu ikinä ennen kokeillu mitään ns. telinevoimisteluliikkeitä. Salilla on kyllä käyny useemman vuoden. Noh, siinä sitten kaverille sanoin, että kokeilee ihan vaan jalat koukussa back leveriä vastaotteella, että tuntuuko hauiksissa. No siinä kaveri menee siihen asentoon ja ihan viileesti vaan heittää jalat siitä suoraks ja oli yhtään valehtelematta varmaan 30 sec back leverissä ja pysty vielä saksailemaan jaloilla niin että piti välillä suorassa ja välillä straddlena. Otettiin sitten pienen tauon jälkeen toinen veto videolle ja ihan hyvin se pysyy vielä tossa videollakin: http://www.youtube.com/watch?v=IHwrGptwzxI

Tosiaan en voi käsittää miten kaveri tulee ja ensimmäisellä kerralla rykäsee samantien back leveriin...

^ ei hjelevvv... mitä tässä ite tekee väärin kun meni yli vuosi saman saavuttamiseen. voitko lopettaa tollasten videoiden laittamisen tänne, menee maku hommasta! ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo on kyllä järjetöntä. Mutta tuossa just huomaa oman fysiikan vahvuudet. Toisilla menee backleveri, muttei frontti. Toiset pystyy parin vuoden penkkauksen jälkeen tekeen planchen, mutta L-sit ja käsilläseisonta ei onnistu millään. Toisilla ei luonnistu mikään. Itse edustan jälkimmäistä.

Beastskillsin Jim :"The back lever really isn't that hard to get down. If you already have a bit of pull up and dip strength, you might even be able to pull off this skill at first go" Elikkä iisi piisi :)
Toi "penkannu pari vuotta ja tekee plachen" en usko. Ei mahollista ei mitenkään :wtf:

360 pullsit vois lisätä treeneihin. Auttavat paljonkin front/back leveriin. http://gymnasticbodies.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=553

360 pullsit vois lisätä treeneihin. Auttavat paljonkin front/back leveriin. http://gymnasticbodies.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=553

360 pullsit tulee tehtyä osana Ring Strengthiä, kuten 99% muistakin prehab-tyylisistä liikkeistä. Suosittelisin oikeastaan kaikille ettei kauheasti keskity noihin "etuasteliikkeisiin" vaan integroi ne treeniin jollain tavalla. Esimerkiksi juuri ottamalla jonku rutiinin kehiin ja keskittymällä kehittymään siinä rutiinissa. Yhtäkkiä sitten onnistuukin useampi juttu kun on tehnyt sitä osana isompaa kokonaisuutta jossa ei keskitytä ylitreenaamaan jotain yhtä asiaa. Juurikin backlever on hyvä esimerkki. Osana ring strengthiä tulee 3s backleverpito yhdellä backleverpullilla german hangistä. Se on todennäkösesti kantanu tohon mun backleveriin joka nyt onnistuu straddlena, vaikka oon takonu päätä seinään isometristen kans nyt pari kuukautta.

hieman aiheen vierestä, mutta kumminkin 100% aiheeseen liittyen;

kävin ostamassa tennispalloja ja pvc -putkea (halkasija 11cm) lueskeltuani foam rolling -ketjua ja herra Isä ja Taivas varjele kun tuntuu hyvältä, ja venyttelyt jotka on ennen tuottanu tuskaa mulle (pike stretch mm.) ei tuntunu enää missään. Parhaat 10euroa mitä oon ikinä sijottanu! Suosittelen ehdottomasti. Rullailin tuossa puolisen tuntia eilen kossupullolla pohkeita ja totesin että homma toimii kun otsatukka porsaanpenikalla, ja oli kertakaikkiaan pakko marssia k-raudan LVI-puolelle hakemaan muovitorvea. Venyvyys/elastisuus parani kertaheitolla uusiin sfääreihin, ja tuo ihana kipu mitä tuo foamaus tuottaa on jotain mahtavaa. Jää-/golfpallon ostan vielä jalkapohjille.

hieman aiheen vierestä, mutta kumminkin 100% aiheeseen liittyen;

kävin ostamassa tennispalloja ja pvc -putkea (halkasija 11cm) lueskeltuani foam rolling -ketjua ja herra Isä ja Taivas varjele kun tuntuu hyvältä, ja venyttelyt jotka on ennen tuottanu tuskaa mulle (pike stretch mm.) ei tuntunu enää missään. Parhaat 10euroa mitä oon ikinä sijottanu! Suosittelen ehdottomasti. Rullailin tuossa puolisen tuntia eilen kossupullolla pohkeita ja totesin että homma toimii kun otsatukka porsaanpenikalla, ja oli kertakaikkiaan pakko marssia k-raudan LVI-puolelle hakemaan muovitorvea. Venyvyys/elastisuus parani kertaheitolla uusiin sfääreihin, ja tuo ihana kipu mitä tuo foamaus tuottaa on jotain mahtavaa. Jää-/golfpallon ostan vielä jalkapohjille.

Nyt vasta? :wtf:

Ja käy nyt ostamassa myös jostain lidlistä, clas ohlsonilta tai vastaavasta se kiillotuskone. Se on ihan tolkuttoman hyvä jalkojen ja forkkujen palauttaja. Ei pyöräilysprinttienkään jälkeen oo minkäännäköstä tuntumaa jaloissa seuraavana päivänä kun treenin jälkeen täristelee reidet semmosella. Paras 25e jonka olen koskaan sijoittanut autonkiillotuskoneeseen.

Joonskns & viritykset:

Ihan sama mistä ostat renkaat. Tee vaikka ite kuten Uzeeh. Tai osta compact power-ringsit kuten minä ja moni muu. Tai osta jotku puiset biltemarenkaat, ei varmasti mitään merkitystä kunhan ne kestää. Ja omat compactit on kestäneet tän vuoden rääkkäystä ihan hyvin. Muita virityksiä on leuanvetotanko ja nojapuut. Nojapuina toimii mahdollisesti punnerruskahvat joita saa melkein mistä vaan, mutta suosittelen käyttämään niitä melko varauksella. Aika paljon syövät tehoja forkkutreenistä, ja käsilläseisonta nojapuilla on miljoonasti iisimpää kuin maassa.

Minkäslaisia virityksiä teillä on kotona nähin kehopaino reeneihin? Mistä kannattais kattoa noita renkaita?

Itse juuri ostin Clas Ohlsonilta 2x 5m kiristyshihnoja, 7€ yhteensä, sekä pengoin varastosta alumiiniputkea jonka pätkin sopivankokoisiksi pätkiksi. Näin saa halvalla "renkaat" jos ei halua hifistella :D
Tervehtyisi tästä niin pääsisi vielä koittamaankin noita viritelmiä.

Koitin tuck planchea muuten tässä jonkinmoisen totaalitauon jälkeen ja kun laitoin rystyset maata vasten niin menikin suht. kevyesti semmoset 10s :)

Perkele, hietsussa selkeesti uutta kalustoa, mutta eihän sinne kehtaa mennä heilumaan näemmä...kysymys, kärsiikö kukaan etureiden kramppaamisesta l-jutuissa, eli esim l-köysikiipely, cirque, tai jopa pelkästään l-leuanveto, millä sen sais kuriin?

Itsellä sama juttu. Ruvennut vähän selättymään GTG-tyylisellä treenauksella. Johtuu huonosta takareiden aktiivisesta venyvyydestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom