Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ketäs kaikkia WBG threadiläisiä on osallistumassa?

Jeps.

Ostin muuten viikonloppuna Intersportista Casall-merkkisen kuminauhan, jossa on kahvat päissä (medium-vahvuus). Noita Idon olkapäämobbaus- ja huoltojuttuja olen sillä tehnyt, ja tuntuu kyllä todella hyvältä. Kumppari antaa mukavan tasaisen vastuksen koko liikkeen ajan, ja kumin laatukin tuntuu hyvältä. Toivon mukaan ei ihan heti mene poikki, sillä parikymppiä se maksoi. Paljon kivempi tehä tommoisella kahvallisella nauhalla, kuin niillä suorilla perusfysiokumppareilla.

Jeps.

Ostin muuten viikonloppuna Intersportista Cassall-merkkisen kuminauhan, jossa on kahvat päissä (medium-vahvuus). Noita Idon olkapäämobbaus- ja huoltojuttuja olen sillä tehnyt, ja tuntuu kyllä todella hyvältä. Kumppari antaa mukavan tasaisen vastuksen koko liikkeen ajan, ja kumin laatukin tuntuu hyvältä. Toivon mukaan ei ihan heti mene poikki, sillä parikymppiä se maksoi. Paljon kivempi tehä tommoisella kahvallisella nauhalla, kuin niillä suorilla perusfysiokumppareilla.

Itse puuhaillut samaa. Onkos kukaan törmännyt Chest Expandereihin Suomessa? Sopisi paremmin osaan noista Idon Scapula liikkeistä. No kybermaailmasta voi aina tilata.

Kovasti kiinnostaa tämä aihe ja olenkin ruvennut varovaisesti harjoittelemaan käsilläseisontaa ja frog standia. Olen yrittänyt lukea ja sisäistää tätä thrediä useampaan kertaan, mutta muutama asia ei vain uppoa kaaliin:

1. Voiko/kannattaako/onko järkevää korvata kuntosalitreeni tämäntyyppisellä omaa kehoa hyödyntävillä liikkeillä?
2. Montako liikettä on järkevää tehdä yhdellä treenikerralla?
3. Onko voimistelurenkaat välttämätön hankinta jos meinaa saada kaiken irti tämän tyylisestä treenaamisesta?

1. Voiko/kannattaako/onko järkevää korvata kuntosalitreeni tämäntyyppisellä omaa kehoa hyödyntävillä liikkeillä?
Riippuu tavoitteista. Ite korvaan suurimman osan, mutta lisäpainot on messissä dipeissä ja leuoissa, ja maastavetoa teen pari kertaa viikkoon. Siinäpä ainoat punttiliikkeet jotka mun arsenaaliin kuuluu. Tää riippuu 100% sun tavoitteista. Haluatko osata yhdenkädenseisonnan vai nostaa 200kg maatessasi selälläs? It's a world of choices.

2. Montako liikettä on järkevää tehdä yhdellä treenikerralla?
Yksi veto ylhäältä alaspäin, yksi horisontaaliveto, yksi työntö ylöspäin, yksi työntö alaspäin ja corea jos tuntuu. Tämäkin riippuu sun jaottelusta ja treenikertamahdollisuudesta. Mitä vähemmän liikkeitä, sitä tasasempi edistyminen liikkeissä.
3. Onko voimistelurenkaat välttämätön hankinta jos meinaa saada kaiken irti tämän tyylisestä treenaamisesta?
On ja ei. On rengasspesialisteja ja on nojapuu/permantospesialisteja, mutta itellä hajoais pää jos tietäis ettei vois treenata kaikkea. Renkaat antaa niin paljon ulottuvuutta tähän hommaan, ja voimatasot kasvaa silmissä kun stabiloi liikkeen sulavaksi renkailla.

Kiitokset ripeistä vastauksista. Pitää laittaa homma pyörimään näin kesän korvilla!

Hienoa! :) Tervetuloa messiin. Ja tosiaan FBssä saa liittyä Westside Barbell Gymnastics yhteisöön, sielä voi kattella miten komeita sällejä täälä pyörii!

Laitappas childi mut sinne, eli liityin juuri, niin toi nickki juttu..

Tänään tuli taas kaikkea tehtyä... Kumma juttu kun ei ranteet meinaa kestää, menee aikas usein ns. ranteiden yli käsilläseisonnassa ja adv. Frogissa. Oliko noihin muita kun Rannepunnerrukset. Noi rannepunnerrukset meinaa ottaa ranteisiin melkeen liikaaki. Hyvä kun polvetmaassa sain niitä sen 5 tehtyä.. :)

Noi rannepunnerrukset meinaa ottaa ranteisiin melkeen liikaaki. Hyvä kun polvetmaassa sain niitä sen 5 tehtyä.. :)

Mulla oli kanssa sama muutama kuukausi sitten, kun noita aloitin tehdä. Aluksi teinkin noita siten, että ranteet olivat vain noin 20 cm poispäin polvista. Näin sain tehtyä enemmän toistoja kivuttomasti ja ilman pelkoa siitä, että ranteet pettää alta. Pikkuhiljaa aloin siirtää käsiä kauemmaksi, ja nykyään teen jo aikalailla naistenpunnerruksina pidempää sarjaa. Forkut ovat mulla olleet aina heikot, ja ranteet ovat erittäin ohuet (ympärysmitta joku 15 cm ohuimmasta kohdasta).

JTO puheli omassa thredissään voimapuolella jotain venyttelyn negatiivisesta vaikutuksesta lihastonukseen. Yli 5s venytykset alkaa purkaa jännitettä tai jotain. Tästä inspiroituneena jätin pidemmät venyttelyt pois kokonaan ja aloin suosiin mobbausta ja aktiivista venytystä eri liikkeissä. Esim eteentaivutuksia en tee ollenkaan, vaan V-uppeja ja noita incantationeita mitä Merkkarin Lacasse videossa oli aiemmin. L-sitissäkin pyrin nyt pitämään selän ubersuorassa = takareidet täytyy olla suht auki että venyvyys riittää.

Ranteisiin sovellan tätä (ja oon soveltanu nyt kuukauden) ja tuloksena on ihan mielettömän paljon parempi tatsi käsilläseisontaan ja yleisesti palmsdown-hommiin (punnerruksiin ja pitoihin). Käytännössä tää menee GTG tyylillä, että aina välillä, ehkä 1-2h välein olinpa missä tahansa ja tekemässä mitä tahansa hoidan vaivihkaa parit rannemobbausliikkeet sillä perinteisellä perusjuntti punaniska inbred motherfucker venytyksellä jonka kaikki, siis KAIKKI osaa. Eli ranteita nimenomaan taivutetaan, ja vastaan jännitetään vähän. Eka kämmenet vastakkain ja vuorotellen painetta ranteisiin, sitten toisen käden kämmen toisen käden sormia vastaan ja sama homma. Kestää noin 10sek ja pitää paikat auki. Teosta tapa, tavasta taito.

Tännäkösesti. Järjettömän yksinkertaista. Ja korostan tätä GTG:a: tehkää ennemmin vaikka 500x5s ku 1x500s. Tälle voi ottaa kaveriksi vastakkaissuuntasen venytyksen, eli rannetta sormia alaspäin (kämmenselkä ylös kuitenkin), mutta en ainakaan ite ole vielä tajunnut alkaa sitä tekeen. Tuosta on tullut vaan tapa: Pitkin päivää tulee pyöriteltyä MMA-lämmittelyliikettä ranteille aina välillä, ja sen kaveriksi tuo pikavenytys pumppaavana liikkeenä.

EDIT: ja kyllä: Venyttely voi olla hyvästä jos liikkuvuus on mallia mitsubishi. Kuitenkin kun on saavutettu se tietty liikkuvuus jota liike vaatii, ei ole tarvetta pystyä taivuttaan joogamaisesti polvikapselia ympäri jne. Selän aktiivisen liikkuvuuden harjoitus on sitten asia erikseen, kuten Merksu tuola aiemmin puhuikin. Ja liikkeet sanelee paljon sitä venyvyyttä tarvii: Jos haluaa välttämättä yhdenkädenseisonnan tähtiasennosta, tai noita Odelian sakset-aukihommia, niin siinä sitten täytyy venyä paremmin. Itelle se ei nyt ole läheskään niin tärkeää kuin varsinaisen taidon opettelu. Voin venytellä olkapäitäni tuomiopäivään asti, se ei tuo mulle käsilläseisontapunnerrukseen toistoja lisää.

EDIT VOL 2 (return of the tää ei koskaan lopu): Niin joo, ja hierontaa mahdollisimman usein ja paljon. Esim tennispallolla saa forkut runneltua aika loistavasti. Sitten tää JTOn fantsu autonkiillotuskonehomma. Ostakaa se clas ohlsonin kiillotuskone vaikka ihan kännissä läpällä ja kokeilkaa. Jouduin myymään omani kaverille ja hankkiin uuden kun kaveri ihastui siihen :/

Käytin useamman tunnin tämän threadin parissa, ja täytyy sanoa, että oman painon kanssa treenaaminen vaikuttaa aivan pirun kiinnostavalta. Iso kiitos aloittajalle!

Nykyistä treeniohjelmaani on vielä nelisen viikkoa jäljellä ja ajattelin sen päätyttyä siirtyä ainakin kesän ajaksi näihin kehon kokonaisvaltaista hallintaa vaativiin harjoituksiin. Kunnon tanko ja renkaat menevät siis ainakin hankintaan.

Tähän liittyen tiedustelisin, että onko kellään tiedossa Tampereella tai lähialueilla paikkaa, jossa voisi käydä treenaamassa hieman paremmissa olosuhteissa? Ei siis mitään urheiluseuran kilpatreenejä voimisteluun, vaan sellaista paikkaa, jossa jäykät teini-iän ylittäneet voivat harjoitella rauhassa omalla tasollaan. Pikaisella googlauksella löysin Tampereen Sisun aikuisten alkeisryhmän, mutta onkohan olemassa muitakin? Jos jollain on käytännön kokemusta, niin arvostaisin kovasti :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kehonpainotreeni innostus vienyt täälläkin ja hienoa löytää täältä inspiroivaa juttua päivittäin. Treenit on jopa muokkautuneet näiden juttujen mukaan ihan hyvällä tavalla, kiitos siitä.

Testasin itekkin kehonpainotreenailua convict conditioning:sta nappaamalla ideoita ja päälle vähän L-sit ja planche variaatioita. Anyway hyvältä tuntui ja nyt mietinkin, että kasvaako tällä tyylillä lihas miten?

Testasin itekkin kehonpainotreenailua convict conditioning:sta nappaamalla ideoita ja päälle vähän L-sit ja planche variaatioita. Anyway hyvältä tuntui ja nyt mietinkin, että kasvaako tällä tyylillä lihas miten?

Tarpeeksi. Ruokailusta riippuu paljonko lihas kasvaa. Ja tietenkin siitä miten osaat räätälöidä liikkeet sopimaan sun taito/voimatasoihin. Voin kertoa, että vaikka 5x1min support hold sarjaa aiheuttaa jonkinlaista paisumista koko yläkropassa, varsinkin kun vähän nojaa eteenpäin vielä. Renkailla, luonnollisesti.

...Mutta ei varmaan erikseen tarvi edes sanoa että ruokailusta riippuu lihaksen kasvu? Lihashan ei kasvuun vaadi kuin jonkun 80s intensiivisen jännitteen kerran parissa kolmessa päivässä... En jaksa siteerata tutkimusta.

Okei, laitanpa korvan taakse jos vaikka vetäis tän kesän kehonpainotreeniä. Hankala justeerata asennoituminen/ ajattelutapa, kun on vuosia treenannut "perinteisellä" tyylillä ja saanut ihan tulostakin aikaan, niin sitten kun pitäis alkaa kokeilemaan jotain uutta niin meinaa tulla pupu pöksyyn.

Nyt on pidemmän aikaa jo kiinostanut omankehon painolla treenaus.
Dietti loppusuoralla paino 96->84 eli lihaksia on jonkun verran, mitens tämmösellä treenaamisella onnistuu lihasmassan lisäys?

Ja missä päin espoota olisi hyvä näitä treenejä vedellä?
Mieluiten voisi myös jalkoja treenata samassa paikassa, jotka ajattelin tehdä 1päivänä viikossa kunnolla.

*edit Ikää 22 ja pituus 186 vaikeuttaako pituus tätä harrastusta paljonkin?

Nyt on pidemmän aikaa jo kiinostanut omankehon painolla treenaus.
Dietti loppusuoralla paino 96->84 eli lihaksia on jonkun verran, mitens tämmösellä treenaamisella onnistuu lihasmassan lisäys?

Ja missä päin espoota olisi hyvä näitä treenejä vedellä?
Mieluiten voisi myös jalkoja treenata samassa paikassa, jotka ajattelin tehdä 1päivänä viikossa kunnolla.

*edit Ikää 22 ja pituus 186 vaikeuttaako pituus tätä harrastusta paljonkin?

Tervetuloa!

Kaipa pätkemmän on helppo oppia joitain liikkeitä (esim. maailman huippuvoimistelijat ovat lyhyitä), mutta tuskinpa toi pituus mitään haittaa. John Gill on muistaakseni joku 188 cm pitkä ja veteli yhden käden front levereitä ja yhden käden leukoja joku 10+ putkeen. Itse olen 185 cm (tosin vain 74 kg), ja ihan mukavasti on tullut kehitystä näissä hommissa viidessä kuukaudessa. Ja hyvin saa lihasta jos haluaa. Kaikkihan on kiinni vastuksesta, ja progressiota näissä hommissa riittää kyllä koko loppuelämäksi. Ja syömisestä siis toki.

Missä pain Espoota asut? Itse olen Mankkaalta ja olen nyt muutamia viikkoja käynyt kerran viikkon treenaamassa Sprezzaturan kanssa Espoon Karhusaaren uimarannalla. Sieltä löytyy erikorkuisia leuanvetotankoja, dippiteline ja semmonen punnerrustanko. Jalat vedän itse lähinnä pistoolikyykyillä ja erilaisilla räjähtävillä jutuilla, joten mitään välineitä en käytä jalkojen treenaamiseen. Meillä on yhteistreenit huomenna keskiviikkona klo 18.00 mikäli kiinnostaa. Tässä linkki paikkaan, jos et aluetta tunne. Ranta sijaitsee siis tuossa pienessä lahdessa etelään ja hieman länteen tosta nuolesta.

http://maps.google.com/maps?f=q&sou...=60.16819,24.83099&spn=0.008187,0.026178&z=16

Hyviä vinkkejä muscle-upin harjoitteluun?

Mulla tohon auttoi paljon lisäpainoleukojen ahkera vetely. Sai leuanvedon tarpeeksi räjähtäväksi ja pystyi "heittämään" itsensä tangon päälle. Musta tässä videossa on ihan hyviä vinkkejä: http://www.youtube.com/watch?v=8_TrSecnDjw

Vanha totuushan on se, että aikansa kun jotain opettelee niin jonain päivänä sen oppii. MUppia treenasin yksinkertasesti vetelemällä l-sit leukoja, sekä dippailemalla, molempia lisäpainoilla joskus. Mutta sanoisin että se tekniikan löytäminen oli omalla kohdalla enempi vaikeaa kun itse voimapuoli.

Ja muistakaahan studio8:lle tulijat maksaa ennen 20. pvää se workshoppi niin säästätte 15euroa :)

ja olipahan taas mukava wod tuo kuudennentoista pvän treeni, hauikset ja selkä aivan hellinä:

Complete four rounds:
2 – Front Pulls
5 – FL Pulls
2 – Front Pulls
3 – Wide Grip Pull-ups in L-sit
2 – Front Pulls
1 – 15’ Cirque (köyden puute korvattiin pyyhkeellä)

1 – 15’ Cirque

Hyi vittu.

Mutta cirquen harjoitteluun ois myös hyvä ostaa vaikka clas ohlsonilta tai biltemasta semmonen merimiesköysi.

Hyi vittu.

Mutta cirquen harjoitteluun ois myös hyvä ostaa vaikka clas ohlsonilta tai biltemasta semmonen merimiesköysi.

Ajattelin itse tehä saman, mutta ainakin täälä rollon kaupoissa on tullu vastaan pelkästään sellasta rispaantuvaa, käsille vittumaisentuntusta keinokuituköyttä. Baarien edessä on näkyny terassialueen ympärillä köyttä, jos sitä testais.. ;)

Mutta tosiasiassahan tuo straddle L köysikiipeily on aivan kuningas touhua!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom